Здравейте,
Отдавна се каня да напиша тази тема за моята малка лудост " Маздите"
Но нека разкажа малко предистория за тази МХ-6 с която се сдобих февруари 2017. Старстта ми към Мазда дойде още с първата (626 GC 2.0 GLX) в семейството, която баща ми купи през далечната вече 1993, когато бях луд тинейджър. Въпросната 626-ца стана и моя първа кола през 2001, когато започнах да карам ежедневно и почти бях завършил МЕИ-то. За мое съжаление през 2006 баща ми реши че тази кола е много стара и трябва да бъде бракувана, а аз да си купя друга по-нова кола. А тя горката нямаше никакви проблеми освен ръждата
. Естествено тогава аз не исках друго освен 626 и си купих GF. Май доста се отплеснах.
От 2016 започнах сериозно да си търся по-стара мазда (20+), която искам да запазя максимално дълго във време в оригинално и добро състояние. Така след няколко огледа на коли по обявите в България (основно търсех 626 GC или 929) харесах тази кола, отидох на оглед и я капарирах, защото заминавах на ски във Франция, а не исках да ми изчезне под носа:-) След 10 дни се прибрах и се чух с продавача и два дни по-късно я взех от Пловдив. През целия път до софия се кефех на колата като дете попаднало пред витрината в сладкарница.
Пак се отплеснах. Вече за колата. Ето я и нея:
Прикачени файлове:
IMAG4074.jpg [ 115.27 KiB | Прегледано 16205 пъти ]
Прикачени файлове:
IMAG4075.jpg [ 122.43 KiB | Прегледано 16205 пъти ]
И малко техническа информация и информацията за състоянието на колата :
- Мазда МХ-6, 2.5V6 KLDE, 1993 г. предназначена за Германския пазар и внесена от Германия преди доста години
- 124 хил.км на километража, вече 132 хил. км , които допускам че може и да са реални с оглед, че има сервизна книжка попълвана в Германия за първите 3 години и според нея е минавала между 4 и 6 хил. км/година през тези първи три години. Но това никой не може да отговори дали е истина или не
- Състоянието на колата беше следното - плавна и спокойна работа на мотора, без някакви забележки и нередности (като изключим че има омасляване и трябва да разбера от къде и да се отстрани.
- Стегнато окачване, отпред без някъкви шумове и тропания, отзад си потропваше, почти нямаше задни спирачки и слаба ръчна, което е обичайно за това поколение. -
- Доста запазен салон със съвсем леки забележки по шофьорската седалка и малко променен цвят на страните на предните седалки и горната част на задната седалка.(според мен е избледняло от слънцето и от годините).
- Липса на ръжда - отдолу купето е обработвано и няма типичната ръжда и изгнило. Има корозия по цялото окачване (носачи, пружини, амортисьори и т.н.). Единствената ръжда е на задния десен калник (според мен колата е имала удар там или е била ужулена и вече е избила ръжда).
- Доста лош вида на лаковото покритие и боята- направо си е като избеляла.
- Натиснат и смачкан праг под пасажерската врата.
Май това са нещата.
Следва това което искам да оправя / модифицирам по колата за да е във вида в който я искам.
- задно окачване - сменени биалетки, тампони на стабилизиращата щанга. Сменени амортисьори (KYB), прахоуловители, тампони и шок тампони. Вече няма тропане. Междувременно за тези 10 месеца се сдобих с всичко останало по задното окачване (ОЕМ-ско), включително всеки болт и гайка. Отделно намерих и заден мост , който след песъкоструй и прахово боядисване е неразличим от нов.
Прикачени файлове:
IMAG4403.jpg [ 96.48 KiB | Прегледано 16205 пъти ]
Прикачени файлове:
IMAG4404.jpg [ 76.74 KiB | Прегледано 16205 пъти ]
Прикачени файлове:
IMAG4405.jpg [ 84.37 KiB | Прегледано 16205 пъти ]
- задни спирачки - рециклирани апарати и сменени накладки, оправена ръчна, сменни маркучи с такива метализирани Goodridge. Сменени ламарини зад дисковете. Старите се разпадаха като ги пипнеш. Закупени нови дискове EBC USR Slotted, но те ще са на следващата смяна на накладки.
- предни спирачки - засега нищо не съм правил, но вече имам подготовката за смяна на дисковете и накладки с такива от Мазда 6 283мм ( взех Цимерман) и конверсия на апаратите.
Прикачени файлове:
IMAG4157.jpg [ 123.1 KiB | Прегледано 16205 пъти ]
Прикачени файлове:
IMAG4158.jpg [ 80.12 KiB | Прегледано 16205 пъти ]
- Изпускателна система - когато взех колата, нямаше крайно гърне и беше голяма ручалка. Май не издържах и 2 месеца така и вече си има и си е тихичка. Тук може би искам да взема нови изпускателни колектори и да направя цяла генерация на 63мм, но искам колата да си остане тиха
- цялостно да пребоядисам колата - още се чудя и разузнавам къде да стане това и дали да запазя нейния червен цвят или да ми го напрвят като на новите мазди.
- модификации по двигателя - засега не предвиждам, но знае ли се ...
- амортисьори на багажника - вече са сменени и капака не ми пада на главата като го отворя.
- рамена на чистачките - опесъкуструени и прахово боядисани. Бяха много дразнещи и ръждиви.
- заден десен стоп е спукан - за мой голям късмет Ники Велков имаше такъв и го даде за символичните 40 лв. Не съм го сменял, ще го направя след пребоядисването.
- Джанти ENKEI от RX7 FD 16" 8J които напролет трябва да обуя с летни гуми, а оригиналните 15" бяха обути със зимни гуми миналия месец.
Прикачени файлове:
IMAG4380.jpg [ 120.97 KiB | Прегледано 16205 пъти ]
- Музика - засега е с едно радиокасетофонче Kenwood, което даже не свети но поне радио мога а си слушам. Планирам скоро да се сдобие с нещо по-модерно, което обаче да е със зелена подсветка в тон с останалата на приборите и таблото. За другото лято може и малко звукоизолазия да и направя, но всичко това няма как да се случи бързо както искам
- Също така колата се сдоби и с гараж под наем - нали идеята ми е д я съхраня и запазя максимално дълго време.
Стига за сега, ще гледам да поддържам темата актуална, а не като сега 10 месеца след мисълта че ще направя темата и ще описвам и снимам всичко което вече е направено.
Ето още малко снимки след коазметични процедури.