Здравейте! Реших да напиша за последните промени по колата и резултатите след извършените манипулации
Колата вече не мирише така както преди на бензин. Мирише само когато е стояла доста време и я запаля, което е нормално. Как се реши този проблем, така и не разбрах.
Най-добрия вариант за оборотите се оказа изолирането на стъпковото моторче (електромагнитния клапан) и автоматичния смукач. При B69 мотора (1.6 SOHC 88к.с.) стъпковото и автоматичния смукач са две съвсем отделни неща (по-горе има схеми). Първия опит който направих беше да изолирам само стъпковото. Автоматичния смукач (клапан с биметална пластина която се свива и отпуска в зависимост от температурата на антифриза) се явява байпас на дроселовата клапа, като идеята беше когато двигателя е студен да постъпва въздух през дроселовата клапа и през автоматичния смукач (студен двигател = отворен клапан [авт. смукач]) защото двигателя се нуждае от повече въздух и повече гориво за да загрее по-бързо. Когато започне да загрява двигателя, клапана също започва да се затваря. Щом напълно загрее двигателя, клапана е вече затворил и въздуха постъпва само през дросела. Винта за оборотите на празен ход на дросела го ползвах за да настроя оборотите на топъл двигател, а оборотите при студен двигател, се регулират от газов кран (пластмасов е и струва около 2 - 2.50лв) който добавих в последствие. След като направих схемата успях да настроя оборотите от винта на дросела когато е загрял двигателя, обаче така и не можах да си обясня защо нямаше промяна в оборотите след развъртането на газовия кран който добавих. Дали е отворен или затворен нямаше дори минамална промяна в оборотите, а всъщност авт. смукач си работеше (поне 3 пъти го почиствах и пробвах дали работи като го киснах в студена и топла вода. На 100% съм сигурен, че работи). Тогава реших да пробвам друго!
Изолирах и стъпковото и автоматичния
смукач. Въздух в двигателя постъпва само и единствено през дроселовата клапа. Байпас няма повече!
Единственото което направих освен изолирането на по-горе посочените неща, е да регулирам дроселовата клапа в малко по-отворено положение. Сега двигателя без значение дали е топъл или студен винаги работи на 950-1000 оборота.
Вече може би месец и нещо карам така колата и няма никакви проблеми. Само наливам и карам
Един друг косур има обаче. Още от както я взех си е доста мудна в ниските обороти. Трудно се форсира. По кръстовищата се чуди дали да тръгне или да не тръгне. Не прекъсва което ме навежда на мисълта че проблемът не е в тоците. По-скоро става нещо с горивото. Смених бензиновата помпа (понеже дизеловия възвратен клапан се прецака отново и реших, че е време да сменя помпата най-накрая) и почистих дюзите и горивната рейка. След смяната на помпата колата си върви както преди и пак си беше мудна, но поне вече си пали докато докоснеш ключа.
След почистването на дюзите и рейката колата стана една идея по-отзивчива. По-добре реагира при подаване на газ, но пак нещо не е съвсем ок, поне според мен. Сякаш пак има едно леко замисляне при потегляне.
Решил съм да премахна катализатора. Така като гледам си е оригинален, не е рязан. Като се има предвид на колко години е колата има голяма вероятност катализатор реално да няма, а да стои само външната му обвивка.
Дойде време да ме посъветвате какво да сложа на негово място, като целта е колата да бъде толкова шумна колкото е в момента (с катализатор).
Дали да опитам с права тръба или да сложа резонаторно гърне?
Това е засега... ако има някакво развитие по темата ще пиша отново.
Желая лека и спокойна вечер на всички съфорумци!