Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 15:44

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 30 Юни 2018, 17:34 
Offline
любител

Регистриран на: 07 Май 2016, 09:21
Мнения: 17
Местоположение: Пазарджик
Здравейте, четох за този проблем в подобни теми, но поне аз не намерих случай в който колата се кара само на бензин. Проблема е от около 6 месеца, като се задълбочи напоследък. На кратко /ще се опитам поне/:
-в началото без видимо на оборотомера или усезателно пропадане на същите, от ауспуха през определен интервал от време се чуваше съвсем леко ,,пуфкане", плюс придърпване в ниските.
-преди седмица пуфкането се усили, мощността почти не забележимо падна и започна едно предърпване в ниските, не светеше никаква грешка, СМЕНИХ свещите с NGK иридиеви.
На пръв поглед нещата се оправиха поне с придърпването /след 300 км по магистрала/ светна ,,чекичан лампата" и заби тотално муцуната, прибрах се изтрих грешка Р0421.
- След изтриването на грешката мощността се завърна макар и не на цяло, но също като преди да сменя свещите.
Проблема се повтори след 3 дни, пак по магистрала. Забелязах мирис на суров бензин, и ,,пуфкането" сатана по на често и малко по-осезателно.

-Сигурен съм в горивото карам с А100 от проверена бензиностанция, за проба тъй като остана почти на резерва налях от друго място, никаква промяна нямаше.
Знам, че най-лесно е да сменя кабели и бобина, но според Вас те ли са по-вероятни или например първата ламбда, или пък да е умрял катализатора. Надявам се да не е, защото до колкото разбирам първата лабда се оплаква, а не втората което би било по категорично за диагноза катализатор. Освен това на последния технически преглед, човека се учуди че газовете били супер, та за някви 2000 км. да се скапе от изведнъж, без никакво премигване на лампа и запис на грешка - не знам?
-Не смуче въздух от никъде проверено е вече, освен това съм измъквал буксата на дебитомера и другата до него, веднага записа грешка а оборитите съвсем се побъркаха, тоест дебитомера видимо работи. Антифриз има, не е прегрявана и карана с повече от 3500-3700 оборота в последните 2 години откакто е моя.Въздушния филтър, задно със свещите и маслото го смених. По отношение на дюзите не ми се вярва да е от ,,пикаеща" дюза, защото както казах след изчистване на грешката ускорението се завръща макар и не на цяло. Въпреки това сложих добавка ЛикиМоли за инжекцион и пак изтрих грешката, днес пак на магистралата след 30 км с около 3000 оборта, уж да продуха, но ...същия филм пак светна грешката, и се върнах достраша ме да не ме остави някде хептен.
Не претендирам, че съм много вещ с колите, затова се извинявам ако съм изръсил някой бисер.
Та мога да отделя 200 лв. за кебили и бобини или пък да си купя ламбда, за другите сценарий трябва да посъбера кеш вероятно.
Та събирам мнения кое първо да сменя, като по-вероятен проблем.
Сега някой ще каже да я вържа на диагностика и да се видят лайф данните, но не познавам достатъчно кадърен, който не просто та гледа умно параметрите и да си насосва, а да знае какви трябва да са нормалните стойности на параметрите при изправен двигател / ефекта на малкия град в случая Пазарджик, разбирачи много правачи малко/.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2018, 09:19 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
-Без задълбочено диагностициране на проблема едва ли може да се даде някаква смислена насока , но!
Възможни причини!
1. Катализатор/замерване с газоанализатова/
2. Ламбда сонда -1/замерване от диаг.апаратура и с осцилоскопа/
3. Ламбда сонда -2/замерване от диаг апаратура и осцилоскопа/
4. EGR/замерване в живи данни от диаг апаратура/
5. Механичен проблем/натегнали изпускателни клапани- замерване на подналягането вув всмукателният колектор/
6. Запалителна система /замерване с осцилоскопа, мотортестер, познат като "елкон"/
7. Ако всички тези замервания не открият проблема, следва проверка на инжектори, дебитомер, захранване(напрежение) на двигателният контролер(директно в него) и т.н поиследващи процедури докато се пребори проблема!
Но най напред да се започне с точка 1, 2, 3,...... и да не се сменят елементи и сензори по "квадратно гнездовият метод"

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2018, 11:02 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 22 Ное 2013, 15:38
Мнения: 11
Местоположение: гр.София
Аз не мога да кажа какво е но те съветвам да се обърнеш към колегата rally86 на много места във форума съм чел негови мнения и мисля че разбира доста все пак с това се занимава а и ти е близо в Костенец. Човека може да те свърже и с резервни части стига да има естествено. Не се колебай ами му звънни телефоните ги има на профила му. Успех колега :) .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Юли 2018, 19:06 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2016, 09:21
Мнения: 17
Местоположение: Пазарджик
След грешка Р0300 - misfires detected /ама много късно я даде/ смених бобина на втори цилиндър, та ще видим сега да ли ще задържи така. Р0421 предполагам я е давало, защото не е имало правилно изгаряне в следствие на нестабилната работа на бобината. Свеща на лулата беше избила през изолатора, язък беше нова, та 20лв. отидоха, ама тва да е.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2018, 16:33 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2016, 09:21
Мнения: 17
Местоположение: Пазарджик
Само да спомена, че грешка Р0421 се завърна, явно все пак катализатора ,,умира". Гледах в youtube някакви ентусиасти дето бяха изкормили катализатора и го прадухваха с водоструйка и препарати, вероятно номера работи но до кога не е ясно, отлаганията може и да премахнат но физико-химичния състав на катализатора, едва ли ще се завърне. Впрочем някой пробвал ли е е подобна простотия, или да пробвам врътката с втулката, като не съм много сигурен но идеята е да отместят малко ламбдата от потока на изгорелите, и в същоно време гледах един пич че беше пробил и малка дупка във втулката за да може ламбдата ,,да диша" малко свеж въздух, но без да и пада много температурата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018, 06:43 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Коректно би било да се постави нов катализатор, цената на универсален вече е достатъчно ниска.
Примерно https://store.emk-33.com/category/232/k ... salni.html
Фтулката за втората ламбда сонда я има готова, права и под ъгъл..
примерно https://bazar.bg/obiava-13697626/vtulka ... atalizator

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2018, 13:41 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2016, 09:21
Мнения: 17
Местоположение: Пазарджик
https://drive.google.com/file/d/1bLEces ... sp=sharing Катализатор 1

https://drive.google.com/file/d/1lnNRQi ... sp=sharing Катализатор 2

Някой може ли да ме светне катализатор 2 да се занимавам ли с него изобщо при положение че след него няма ламбда, а за катализатор 1 не намирам универсален, дето да изглежда по подобен начин.

За сега мисля да изкормя катализатор 1 отвътре, така и така свети чека, поне да спре да мирише на яйца и гадости около колата. Съмнява ме, че ще се появи дрънчене обаче, което може да се наложи да укротя със смяната на катализатор 2 с подходящ резонатор. Някой правил ли го е това.

Друго за което се замислих, защо ако има проблем с катализатора ми изкарва грешката веднага след запалването още, или мазда са решили че веднъж регистрирана грешка трябва да свети докато не се изтрие.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Авг 2018, 22:01 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 07 Май 2016, 09:21
Мнения: 17
Местоположение: Пазарджик
Само искам да споделя, че сагата с Р0421 е приключена след премахване на двата катализатора, поставяне на резонатор, и втулка на втората сонда. За сега не е светила грешка.
По проблема с прекъсването смених и двете бобини + кабелите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ra4o1979 и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб