Понеже всички сигурно знаете предимствата на ксеноните си направих малко труда да разровя и да ви покажа и недостатъците (защото никой производител / продавач няма да ви говори за тях).
http://anakmerdeka.blogspot.com/2007/05/xenon-headlights-danger-alert.html
Цитат:
According to the Wikipedia, these xenon headlights are actually automotive HID lamps using xenon gas in the lamps. HID stands for high-intensity discharge, the technical term for the electric arc that produces the light.
Despite marketing claims to the contrary, HID headlamps' light output is not similar to daylight. The spectral power distribution (SPD) of an automotive HID headlamp is discontinuous, while the SPD of a filament lamp, like that of the sun, is a continuous curve.
European vehicles equipped with HID headlamps are required by ECE regulation 48 also to be equipped with headlamp lens cleaning systems and automatic beam levelling control. Both of these measures are intended to reduce the tendency for high-output headlamps to cause high levels of glare to other road users.
The arc light source in an HID headlamp is fundamentally different from the filament light source used in tungsten/halogen headlamps. For that reason, HID-specific optics are used to collect and distribute the light. Installing HID bulbs in headlamps designed to take filament bulbs results in improperly-focused beam patterns and excessive glare, and is therefore illegal in almost all countries.
Според wikipedia са всъщност автомобилни HID светлини използващи ксенонов гас в крушките. HID се превежда нещо като "разряд с голям интензитет" и е технически термин задъгата, която произвежда сеетлина.
Въпреки маркетинговите твърдения в обратна посока, HID произвежданата светлина не е подобна на дневната. Спектралното разпределение на мощността на автомобилнa HID светлина е прекъснато, докато тази на източник като слънцето е непрекъснато.
Европейски автомобили, оборъдвани с ксенонови светлини са
задължени от европейския правилник ECE #48 да бъдат оборудвани също така и с headlamp lens cleaning systems (груб превод : : система за изчистване на светлината посредством лещи) и automatic beam levelling control (груб превод : автоматизирано управление на нивото на светлината).
Двете мерки са предвидени, за да намалят тенденцията силните пътни светлини да причиняват силен отблясък за другите участници в движението..
Дъгата, която се получава при HID лампите е фундаментално различна от нажежената жичка при тангестенните/халогенни лампи. Поради тази причина се използват специвични оптики за да съберат и разпределят светлината при HID лампите.
Монтирането на HID крушки във фаровете, предназначени иначе за крушки с нажежени жички води до неправилно фокусирани лъчи и като резултат заслепяване, което ги прави незаконни в повечето държави.