Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 02 Сеп 2014, 06:14

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА РАЗДЕЛА!
ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2009, 21:24 
Online
модератор

Регистриран на: 15 Фев 2007, 22:01
Мнения: 1704
Местоположение: Sofia
През втората половина на 90-те години Mazda бе изпаднала в криза. Компанията изостана чувствително от останалите японски марки по продажби, а "разхвърляната" гама с по няколко коренно различни варианта на един и същи модел доведе до сериозни разходи. Към качеството на продукцията нямаше претенции, но клиентите започнаха да предпочитат конкуренцията заради липсата на нови разработки. Mazda се нуждаеше от съвсем "пресен" модел, който да върне марката в челото. Той бе показан за първи път в Детройт през 2002-ра, а няколко месеца след фурора, който предизвика, започнаха официалните продажби. Само за две години с него се сдобиха над 200 000 купувачи, почти никой от които не съжали за избора си.Mazda6 (пише се слято, за да бъдат избегнати конфликти с Audi и техния монопол върху цифрите) не просто успя да измъкне производителя от Хирошима от застоя, в който бе изпаднал. Стилната лимузина дори даде повод на специалистите да нарекат Mazda "японския Alfa Romeo" като намек за възхода, който италианската марка изживява напоследък. Моделът се радва на особено засилен интерес в Европа, което може да се обясни с легендата за немското качество, опити за чието погребване правят самите германски производители през последните години. Японците отдавна са окупирали челните места в статистиките за надеждност и ниски експлоатационни разходи, а за разлика от други свои земляци, Mazda6 се прави само и единствено в Страната на изгряващото слънце.Това обяснява защо той не само продължи почти легендарните традиции на предшественика му 626, а и успя да го надмине по качество и здравина."Шестицата" дебютира на пазара едновременно с три типа

каросерия

което е рядкост в световната практика. Още по-изненадващо е, че седанът, хечбекът и комбито изглеждат еднакво добре. Външността на Mazda6 е дело на германския дизайнерски център на компанията. във фрмите няма никакъв намек за футуризъм, еднообемност или ретро-влиияния. Тези класически линии внасят известна свежест в морето от свръхавангардни стилови решения и допадат на по-консервативни купувачи, които ценят красотата в най-изчистения й вид.

Също толкова положителни отзиви получава и качеството на сглобката. Тук японското качество личи от километър и извиква някои недотам топли спомени за други модели, произвеждани във Великобритания или Турция. Единственото по-слабо място изглежда е ауспухът. По него се наблюдават доста сериозни гнезда от ръжда след едва три години по пътищата.

Макар да не изглежда особено просторен отвън заради определено спортните и динамични форми на купето,

салонът

на Mazda6 изненадва приятно с полезния обем. Вторият ред седалки, например, може да се съпостави с тези във Volkswagen Passat. Качеството на изпълнение не търпи никакви критики - материалите не само изглеждат добре и са напаснати безукорно, а и са приятни на допир. За първи път в продукцията на Mazda в този сегмент се наблюдава толкова активен стремеж към спортното начало.

Интериорът не само изглежда добре. Подборът на материалите и сглобката също са отлични
Показателните прибори светят в червено, позицията в твърдите седалките е дълбока, а воланът с три спици настройва на активно шофиране. За "драйвърското" усещане допринасят също метализираната централна конзола и кръглите дифузьори на вентилационната система по подобие на Alfa Romeo или Ferrari. Японците обаче не са забравили за практичността. Независимо от версията на каросерията облегалката на задната седалка се сгъва, като по този начин осигурява доста повече гъвкавост на багажното пространство. Дори не е нужно да се свалят подглавниците.

Висока оценка заслужава и оборудването на модела. Още базовата комплектация разполага с климатик, електрически пакет, шест въздушни възглавници, аудиосистема с управление от волана и подгряване на седалките. Не са рядкост и колите със системи против пробуксуване (TCS) и стабилизация (DSC).
През 2002-ра Mazda6 не само дебютира с пълен "комплект" от каросерийни вариации, а и с добре балансирана и подбрана гама от

двигатели

за почти всеки вкус. Сред 1.8-, 2.0- и 2.3-литровите бензинови мотори и двулитровия турбодизел със система Common rail липсваше само отявлена спортна модификация. Този пропуск бе запълнен малко по-късно от турбоверсията MPS с четири задвижващи колела и мощност 260 к.с. Тя обаче попада в съвсем друга категория с играчи от ранга на Subaru Impreza STi или Mitsubishi Lancer EVO.

Бензиновите двигатели са пъргави,но специалистите отдават предпочитанията си на модерния дизел
Изборът на една или друга бензинова моторизация зависи най-вече от личните предпочитания, защото дори в базовия си вариант със 120 к.с. Mazda6 не страда от дефицит на мощност. Всички тези мотори са пъргави, набират обороти с охота и не изпитват трудности с тежестта на купето. Работата им обаче трудно може да се нарече рафинирана, а и разходът на гориво надхвърля средните стойности за автомобил от този сегмент.

Именно затова повечето специалисти сочат дизеловите модификации със 121 или 136 к.с. за оптимални като съотношение между динамични характеристики и експлоатационни разходи. Независимо от версията обаче, с избора на двигател е практически невъзможно да се сбърка. Здравината и надеждността на японските мотори отдавна се е превърнала в легенда, към чието затвърждаване Mazda6 само добавя своя принос. Абсолютно безпроблемни са не само силовите агрегати, а и периферното оборудане.За разлика от други представители на същия клас, Mazda6 напълно потвърждава излъчването си на пътя. Ходовите качества на модела спокойно биха могли да се отнесат към образците за автомобил с предно предаване. В неопитни ръце потенциалът на шасито даже може да се окаже опасен, поради което наличието на стабилизираща система е повече от целесъобразно. Великолепната управляемост доближава модела до спортните купета. Бързите и точни реакции се дължат не на последно място на напълно оритиналното, а не копирано от Ford Mondeo, както гласят някои версии,

окачване

с напречни носачи отпред и многолостово отзад. Mazda6 уверено взема скоростни прави, не се отлепя от пътя каквито и неравности да има по него и гълта завоите със завиден апетит. "Картинговата" послушност се заплаща със значително по-твърда от обичайното за този сегмент возия.

С времето по клиновидния ремък полепват нечистотии, които предизвикват „свирене”
Освен забележките към плавността на хода, критики понякога отнасят и шумовете от окачването, които обикновено предвещават финалната фаза в живота на амортисьорите. Ако не се броят те обаче, ходовата част на японската лимузина демонстрира завидна издръжливост.

Това, уви, не може да се каже по адрес на

спирачките

Забележителната им ефективност се компенсира от неестествено бързото износване на дисковете, чиято замяна понякога се налага на по-малко от 20 000 км. При това маниерът на използване на спирачките - активен или щадящ - почти не играе роля за продължителността на живота им.Както обикновено се очаква от японски автомобил,

електрическата система

на Mazda6 е напълно безпроблемна. Единствената повреда, която може да засегне електрониката, е безпричинно светване на датчик.

Практиката през последните години показва, че по отношение на ликвидността на вторичния пазар японските автомобили буквално дишат във врата на немските си конкуренти. В съчетание с отличните потребителски качества и надеждността, това превръща Mazda6 в една от най-далновидните покупки в долния сегмент на средния клас.


Справка за модела

История
Юни 2002 6%">Започват продажбите на Mazda6, наследник на 626. Моделът се предлага във версии седан, хечбек и комби. За задвижване се предлагат бензинови двигатели с обем 1.8, 2.0 и 2.3 литра и мощност 120, 141 и 166 к.с. съответно. Двулитровият турбодизелов агрегат има модификации със 121 и 136 к.с. Предлага се и комби с двойно предаване и мощност 162 к.с.
Септември 2005 Дебютира спортната версия MPS с 260 к.с.

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
4 790 EUR
Скоростна кутия (механична) 3 880 EUR

Динамо
930 EUR
Стартер 430 EUR

Водна помпа
385 EUR
Ауспух (комплект) 380 EUR

Спирачни дискове (2 бр. предни)
195 EUR
Накладки (предни дискови) 165 EUR

Фар (комплект)
150 EUR
Преден калник 410 EUR
Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Mazda6 2.0 CD /136 к. с./, произведен 2002 г.

Димитър ДИМИТРОВ
AvtoMitak@avto.bg

_________________
Mazda 323f 1.6 2003


Върнете се в началото
 Профил   
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб