Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 21:22

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 55 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Химий в горивото
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 10:12 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 12 Мар 2006, 15:17
Мнения: 135
Местоположение: русе
Хаиде всеки да каже кой какви химиики е слагал в бензина и какъв е ефекта и опасно ли е за колата и от къде се намират


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 10:12 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 12 Мар 2006, 15:17
Мнения: 135
Местоположение: русе
тетра-етил и нитро-метан :?:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 12:01 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
Аз до сега само бензин съм сипвал без нищо друго...нито добавки нито спирт :?

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 12:07 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 27 Дек 2006, 00:11
Мнения: 67
Местоположение: B P A Ц A
мен вчера ми сипаха и нафта малумниците на бензиностанцията


п.п ама бегаше мн повече

_________________
Не Карам Бързо Просто Летя НИСКО


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: 121
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 13:13 
Offline
фанатик
Аватар
1994 Mazda MX-3

Регистриран на: 03 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 1479
Местоположение: Оряхово
skype: ichi-lada
Добавка на ХЕЛИОС-се си е тая.И на мотора и на колата нема разлика у вървежа :?

_________________
http://www.setra.de


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 13:31 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2921
Местоположение: П Л Е В Е Н
Аз сга ползвам една добавка за Октановото число и няма разлика.Единствената добавка която мога да препоръчам е ОКТАНБУУСТЪР на ШЕЛ.Слагаш от нея на мотора си,ефекта е доста осезаем.Без нея 270км/ч,с нея лесно направи 280км/ч.

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 16:37 
Offline
фен
Аватар
1992 Mazda MX-3

Регистриран на: 22 Ное 2006, 00:33
Мнения: 178
Бензин Shel V-power Racing + Хелиус (малко предозиран).Разлика малко във вървежа и вади повече огън отзаде 8) 8) :twisted: АААА и смъкна поне 2 литра разход


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 19:22 
Offline
фанатик

Регистриран на: 28 Мар 2006, 16:06
Мнения: 1003
не съм опитвал още но лабораторията в университета си свих малко диетилов етер :)
Доколкото знам при нормалните коли може да се буустне със следното количество - 10 мл етер - 10 л бензин
не знам не съм пробвал още пак казвам
имам инфо че при предозиране може да има детонации в горивната камера и няма да се учудите ако някое бутало се качи да се вози при вас :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 19:41 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
323f-fan написа:
Аз сга ползвам една добавка за Октановото число и няма разлика.Единствената добавка която мога да препоръчам е ОКТАНБУУСТЪР на ШЕЛ.Слагаш от нея на мотора си,ефекта е доста осезаем.Без нея 270км/ч,с нея лесно направи 280км/ч.


Къф е тоя самолет 280км/ч с каква кола??? Да не е било 180? :D

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 20:49 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
vauxhall написа:
тетра-етил и нитро-метан :?:

...предполагам, че мен си цитирал... ;-)

това са добавките в истинския им вид, който се ползват за състезания (според регламента)...
...всичко останало (всичко, което сте изброили) е едно или и двете горни, в съответни отношения...

ефекта е различен според смесите и според останлите настройки на колата - горивна смес, авнс, искра и прочие...
...възможно е дори при сипване на "силна" добавка, да нямате или дори да има отрицателен ефект, ако настройките не са правилни...

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 21:20 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 31 Яну 2006, 15:33
Мнения: 198
Местоположение: Козлодуй
vauxhall написа:
Хаиде всеки да каже кой какви химиики е слагал в бензина и какъв е ефекта и опасно ли е за колата и от къде се намират
на 9 л. бензин един литър метанол.пробвали сме с една кола.има дръпка.метанола е около 120-130 октана май.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007, 21:58 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2006, 07:50
Мнения: 245
Местоположение: Пловдив
метанола е с бая по-голямо октаново число. с него можеш да си направиш бензина около 120 октана. но риска от изгаряне на гарнитури и клапани е много голям. За "бегачка" която трябва да изкара 50тина часа на пистата и после да влиза в бокса става, но за всекидневната кола - не го препоръчвам

_________________
АвтоДетайлинг, Професионално пастиране, Полиране на фарове, Полиране на портокалов ефект

0884 02 22 23

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007, 02:16 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda RX-8

Регистриран на: 22 Фев 2005, 20:40
Мнения: 1911
Местоположение: Варна
За нитрометана, има ефект едва ако му пуснеш и точно дозирано повече количество гориво. Само дето "наместването" на точната пропорция е доста трудно. Всичко друго включително и метанол и тетра и производните им би довело в най-добрият случай до моментен добър ефект, а след това до доста лоши последствие. Това ако се отнася до стандартна кола.
И един съвет за тетрата. Повече от 10 грама на литър е прекалено много, и най-важното, като слагате тетра, изгорете цялото количество и неоставяйте от сместа в резервоара, или смесете с голямо количество бензин за да се разсее. Иначе изгарят съединенията и води до негативни резултати!

_________________
Mazda RX-8 - my wife
Mazda RX-7 FC TII S4 - the ultimate
Mazda MX-5 1.6 B6 - ? will see

VRC-VarnaRacingClub2001
0878 200001
www.ROTARY.mobile.bg


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007, 09:34 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2921
Местоположение: П Л Е В Е Н
KoRn_Val написа:
323f-fan написа:
Аз сга ползвам една добавка за Октановото число и няма разлика.Единствената добавка която мога да препоръчам е ОКТАНБУУСТЪР на ШЕЛ.Слагаш от нея на мотора си,ефекта е доста осезаем.Без нея 270км/ч,с нея лесно направи 280км/ч.


Къф е тоя самолет 280км/ч с каква кола??? Да не е било 180? :D
Бе не бе,става въпрос за МОТОР-Кавасаки zxr 750 :oops: :oops: :oops:

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007, 10:16 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
Цитат:
И един съвет за тетрата. Повече от 10 грама на литър е прекалено много, и най-важното, като слагате тетра, изгорете цялото количество и неоставяйте от сместа в резервоара, или смесете с голямо количество бензин за да се разсее. Иначе изгарят съединенията и води до негативни резултати!


10 грама е примерно 3 пъти повече от нужното. Да припомня че в близкото минало етилирания бензин е обработен именно с тетраетилолово - никакви вредни влияния по каквито и да било компоненти (освен ламбда и катализатор)....
Колегите тук май толкова много са чели че им е станал микс в главите :lol: Питам се някой изобщо нещо пробвал ли е ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007, 10:46 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2921
Местоположение: П Л Е В Е Н
Аз едно време слагаш на моя Мисквич 12-так керосин от летището,после километража го нямаше за нищо :lol: :lol: :lol:

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007, 12:06 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 12 Мар 2006, 15:17
Мнения: 135
Местоположение: русе
poohey написа:
vauxhall написа:
тетра-етил и нитро-метан :?:

...предполагам, че мен си цитирал... ;-)

това са добавките в истинския им вид, който се ползват за състезания (според регламента)...
...всичко останало (всичко, което сте изброили) е едно или и двете горни, в съответни отношения...

ефекта е различен според смесите и според останлите настройки на колата - горивна смес, авнс, искра и прочие...
...възможно е дори при сипване на "силна" добавка, да нямате или дори да има отрицателен ефект, ако настройките не са правилни...
да точно от този твои цитат ми доиде тая идея да се разкрият малко химииките :lol: и се надявах точно ти да се включиш и да кажих ако си слагал по колко и от кое и ако можи да се обясни малко по подробно за да могат хора които са паднали при някоя гонка с много малко следващия път да бият с помоща на някои "магий" в горивата :twisted: надявам се на всички им е интересна темата и може би доста ще пробват затова даваите само полезни съвети които са изпитани и не водят до "обиство" на двигателите, а само до големи ускорения :twisted: :idea:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007, 12:07 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 12 Мар 2006, 15:17
Мнения: 135
Местоположение: русе
и ако можи да споделите всяка една химийка от къде можи да се набави :?:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007, 21:06 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
всяка една от тези химии, за да има наистина осезателен ефект, трябва да се сипе на кола, с двигател настроен за целта, а това си е много тегава история (да не говорим за различни свещи и прочие)...
...не можеш да караш само с химии, а да преправяш двигателя през ден не си е работа...

...а и мотора си "отива" осезателно по-бързо... :oops:

та отговора ми е - НЕ - не съм ползвал такива химии...
...все още... :twisted:

иначе - може да ползваш разните там октан бустери, те нямат много сериозен ефект, но с добри натройки на мотора, които можеш да си запазиш, но трябва да сипваш на всеки резервоар, може да се постигнат 1-2 десети на божура - това съм го правил... 8)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 11:42 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 29 Апр 2006, 07:50
Мнения: 245
Местоположение: Пловдив
323f-fan написа:
Аз едно време слагаш на моя Мисквич 12-так керосин от летището,после километража го нямаше за нищо :lol: :lol: :lol:




Да не е било авио-бензин тва дето си го наливал............. щото керосина е доста слабо гориво. Камионите в Граф Игнатиево едва кретаха с керосин......... само припърдят и припукват.

_________________
АвтоДетайлинг, Професионално пастиране, Полиране на фарове, Полиране на портокалов ефект

0884 02 22 23

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 11:52 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2921
Местоположение: П Л Е В Е Н
Еми сигурно,щото самолетите летяха с това,той и мОсквича летеше ама много загряваше :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 12:06 
Offline
фанатик

Регистриран на: 08 Фев 2006, 13:48
Мнения: 1149
Местоположение: софия
323f-fan написа:
Еми сигурно,щото самолетите летяха с това,той и мОсквича летеше ама много загряваше :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


авио бензин е било ако не се лъжа беше 102 октана ма за стария мохер си е направо огнена вода:))))едно време на състезанията по картинг се сипваше такъв после в жигулата ... и после дупки по буталцата :wink: :lol:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 16:41 
Offline
маниак
Аватар
2006 Mazda 2

Регистриран на: 11 Дек 2006, 00:22
Мнения: 654
Местоположение: Варна
skype: sunrize88
Cacao_user написа:
Бензин Shel V-power Racing + Хелиус (малко предозиран).Разлика малко във вървежа и вади повече огън отзаде 8) 8) :twisted: АААА и смъкна поне 2 литра разход


Тази добавка Хелиус ....на каква цента се продава .....има ли някакъв отрицателно деиствие върху двигателя ..и задалжително ли трябва щом си налял от тази добавка която е производстово на Шел да и наливаш на колата Шел гориво ...
Много ме заинтригува това което каза за смъкването на разхода ....Това е всичко


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 18:24 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 12 Мар 2006, 15:17
Мнения: 135
Местоположение: русе
poohey написа:
иначе - може да ползваш разните там октан бустери, те нямат много сериозен ефект, но с добри натройки на мотора, които можеш да си запазиш, но трябва да сипваш на всеки резервоар, може да се постигнат 1-2 десети на божура - това съм го правил... 8)
би ли ми разяснил тези добри настроики какви са :?: ти каква добавка си използвал :?: :lol:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 20:18 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
ползвал съм разни октан-бустери, които се предполага, че докарват бензина до 102-103 октана (при основа В-пауър рейсинг - 100 октана)...

та като променяш октана се променя горенето в цилиндрите, а това предполага други свещи (за предпочитане в комплект с плазмено запалване), друг аванс (различен от фабричния и се постига с тестове) и съответно (тва го писах и в друга тема) - друг празен ход, за да се получи мап-а на ЕЦУ-то после...

т'ва го броим за фаза 1... ;-)
...няма много ефект, на усещане, но има "по часовник"...

сега отиваме на фаза 2... 8)
понеже сме с по-висок октан, можем да изгорим повече горивна смес за единица време...
...как го постигаме?
ми повечето бензин го постигаме с "по-силна" горивна помпа и байпасен клапан с по-високо налягане, а повечето въздух със "спортен" филтър и преработка на всмукателната система...

след фаза 2, вече има осезателно усещане и на вървенето... 8)

всичките тези настройки можеш да си ги запазиш...
...единственото условие е да продължиш да използваш такова гориво... ;-)

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 22:29 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
poohey написа:
1. разни октан-бустери, които се предполага, че докарват бензина до 102-103 октана (при основа В-пауър рейсинг - 100 октана)...
.....................
2. та като променяш октана се променя горенето в цилиндрите, а това предполага други свещи (за предпочитане в комплект с плазмено запалване), друг аванс (различен от фабричния и се постига с
.....................
3. сега отиваме на фаза 2... 8)
понеже сме с по-висок октан, можем да изгорим повече горивна смес за единица време...


1. Eдва ли.
2. Точно.
3. Глупости. Защо повече ? Октана няма никаква връзка - той е "мерилка" единствено за антидетонационна устойчивост.

Осезателна разлика има най-вече при коли с кнок сензор - и то просто понеже ЕКУ-то не връща постоянно аванса заради калпав бензин.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 23:09 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
jamie написа:
poohey написа:
1. разни октан-бустери, които се предполага, че докарват бензина до 102-103 октана (при основа В-пауър рейсинг - 100 октана)...
.....................
2. та като променяш октана се променя горенето в цилиндрите, а това предполага други свещи (за предпочитане в комплект с плазмено запалване), друг аванс (различен от фабричния и се постига с
.....................
3. сега отиваме на фаза 2... 8)
понеже сме с по-висок октан, можем да изгорим повече горивна смес за единица време...


1. Eдва ли.
2. Точно.
3. Глупости. Защо повече ? Октана няма никаква връзка - той е "мерилка" единствено за антидетонационна устойчивост.

Осезателна разлика има най-вече при коли с кнок сензор - и то просто понеже ЕКУ-то не връща постоянно аванса заради калпав бензин.


за 1-то съм склонен да се съглася - нека да бъде 101-102 октана... :lol:
по 2 нямаме спор... 8)

а за 3 ще говорим друг път... 8)
...нещата не са толкова прости, колкото ги описвам, но крайния резултат е такъв... ;-)

...само подсказка - при по-висок октан, качествена горивна смес и добро запалване - горенето е доста по-бързо... :wink:

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 23:14 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
по 3. - няма НИКАКВА причина заради октана да е по-бързо горенето.
"качествена горивна смес и добро запалване " са си задължителни - без значение октаново число.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 23:25 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
както казах - ще го говорим друг път... ;-)
...не ми се спори... 8)

степента на летливост е пряко свързана с октановото число... ;-)
...а и говорим за комбинация от 3-те компонента, а не за всеки по-отделно...

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2007, 23:48 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Авг 2004, 21:37
Мнения: 128
Грешката е там че степен на летливост е свързана с октаново число само когато се говори за продукти без модификатори. На практика такива не ползва никой :lol: Например редовен номер е повишаване на октан с добавяне на толуол.
Линка е интересен и като цяло в темата.
http://www.geocities.com/vpracegasatlanta/specificgravityinfo.htm
Цитат:
Too much octane, however, can slow the burn rate of


Октан и burning rate са две РАЗЛИЧНИ неща и само в много частни случаи могат да бъдат свързани.

ПП: Както каза - нищо не каза. Както винаги. Лека :P


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 55 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб