Здравейте, пускам нова тема защото има и подобни, но имам и някои други питания..
Та, от вчера маздата ми започна да вдига по-висока от обичайната температура - като я гледах с ELM-а, стигна до 115 градуса при което спрях и я чаках да изстине (стрелката за температурата беше някъде на 3/4, а когато е на средата точно показва 95-100 градуса).
Когато е загряла, перката си работи, така че датчика явно е добре, но няма файда от работенето на перката. Единственния начин за по-бавно загряване е като пусна парното на максимум - тогава загрява доста по-бавно. Даже сутринта пуснах още в началото парното на максимум и карах много внимателно.. без да я тормозя и успях да стигна до работа без стрелката да мръдне от средата.
Вчера видях че и антифриза и е намалял под минимума, долях половин литър защото толкова имах и отиде на около сантиметър над минимума но снощи като се прибирах от работа и така загря до 115-116 градуса и пак спирах. Днес обаче антифриза пак е паднал под минимума и сега ще купя да я напълня до горе.
Ходих в един сервиз на ул. Одрин, там човека в началото каза че ще ми излезе 40-50лв за труда за смяната на термостата, но като погледна, каза че трябва да се откача единия тампон на двигателя и да се свали ангренажния ремък, което означава че ще струва около 100лв труда и ще могат чак другата седмица да го оправят.
Извика някакъв негов колега от сервиз на съседната улица да я погледне и той и да каже дали ще може скоро да я оправи, той пък ми вика възможно е да е и от запушен катализатор. Аз викам тя май е с ДПФ, не знам катализатор има ли.. (а и при нещо такова запушено, нали уж пада мощността?)... човека ме убеждаваше че има катализатор и не е с ДПФ. Вика може първо катализатора да видим, ако е запушен аз ги махам, няма проблем.
Та, като цяло, какво ви е мнението? Първо - наистина ли трябва да се сваля ангренажа и да се откача двигателя за да се смени термостата? И второ, има ли катализатор и/или ДПФ моята кола? Защото като я взимах още и правих диагностика специално заради състоянието на ДПФ-а, защото знам че са проблемни и ми казаха че е добре, имало още доста докато се запуши... как ще и правят диагностика, ако няма такъв
И също, къде може да отива антифриза? Има един маркуч, под който се вижда че е капало, сега майстора натегна още малко скобата, но това мисля че е капало от преди.. като сменях маслото го имаше и смениха скобата. Другаде не виждам течове.
А да.. и да попитам, някой знае ли каква точно е работната температура на този двигател, че не можах да намеря информация за това?
Колата е тази от подписа ми - Mazda 6 Diesel 2.0 143 коня, 2006 година.
И освен това, можете ли да ми препоръчате сервиз, където мога да разчитам че няма да ме прецакат? Гледах из форума за някакъв човек в Гео Милев (Любо мисля че се казваше), както и за някакъв Пепи тук в района на работата ми.. на Антим I, ако имате някакви други предложения - казвайте, може и тук да драснете по едно мнение за тези двата сервиза и кой бихте предпочели вие.
Мисля си и да и долея антифриз до горе и да я видя при по-голяма скорост дали загрява, защото най-добре би било като се прибера в Ямбол да си я оправя - едно, че е по-евтино там, а и имам познати със сервизи, а мога и канал да си намеря и аз да си сменя термостата ако е от него.