Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 11:18

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Маздата загрява
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2014, 12:50 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 22 Сеп 2013, 12:45
Мнения: 79
Местоположение: Sofia
Здравейте, пускам нова тема защото има и подобни, но имам и някои други питания..
Та, от вчера маздата ми започна да вдига по-висока от обичайната температура - като я гледах с ELM-а, стигна до 115 градуса при което спрях и я чаках да изстине (стрелката за температурата беше някъде на 3/4, а когато е на средата точно показва 95-100 градуса).
Когато е загряла, перката си работи, така че датчика явно е добре, но няма файда от работенето на перката. Единственния начин за по-бавно загряване е като пусна парното на максимум - тогава загрява доста по-бавно. Даже сутринта пуснах още в началото парното на максимум и карах много внимателно.. без да я тормозя и успях да стигна до работа без стрелката да мръдне от средата.
Вчера видях че и антифриза и е намалял под минимума, долях половин литър защото толкова имах и отиде на около сантиметър над минимума но снощи като се прибирах от работа и така загря до 115-116 градуса и пак спирах. Днес обаче антифриза пак е паднал под минимума и сега ще купя да я напълня до горе.
Ходих в един сервиз на ул. Одрин, там човека в началото каза че ще ми излезе 40-50лв за труда за смяната на термостата, но като погледна, каза че трябва да се откача единия тампон на двигателя и да се свали ангренажния ремък, което означава че ще струва около 100лв труда и ще могат чак другата седмица да го оправят.
Извика някакъв негов колега от сервиз на съседната улица да я погледне и той и да каже дали ще може скоро да я оправи, той пък ми вика възможно е да е и от запушен катализатор. Аз викам тя май е с ДПФ, не знам катализатор има ли.. (а и при нещо такова запушено, нали уж пада мощността?)... човека ме убеждаваше че има катализатор и не е с ДПФ. Вика може първо катализатора да видим, ако е запушен аз ги махам, няма проблем.
Та, като цяло, какво ви е мнението? Първо - наистина ли трябва да се сваля ангренажа и да се откача двигателя за да се смени термостата? И второ, има ли катализатор и/или ДПФ моята кола? Защото като я взимах още и правих диагностика специално заради състоянието на ДПФ-а, защото знам че са проблемни и ми казаха че е добре, имало още доста докато се запуши... как ще и правят диагностика, ако няма такъв :D
И също, къде може да отива антифриза? Има един маркуч, под който се вижда че е капало, сега майстора натегна още малко скобата, но това мисля че е капало от преди.. като сменях маслото го имаше и смениха скобата. Другаде не виждам течове.
А да.. и да попитам, някой знае ли каква точно е работната температура на този двигател, че не можах да намеря информация за това?
Колата е тази от подписа ми - Mazda 6 Diesel 2.0 143 коня, 2006 година.
И освен това, можете ли да ми препоръчате сервиз, където мога да разчитам че няма да ме прецакат? Гледах из форума за някакъв човек в Гео Милев (Любо мисля че се казваше), както и за някакъв Пепи тук в района на работата ми.. на Антим I, ако имате някакви други предложения - казвайте, може и тук да драснете по едно мнение за тези двата сервиза и кой бихте предпочели вие.
Мисля си и да и долея антифриз до горе и да я видя при по-голяма скорост дали загрява, защото най-добре би било като се прибера в Ямбол да си я оправя - едно, че е по-евтино там, а и имам познати със сервизи, а мога и канал да си намеря и аз да си сменя термостата ако е от него.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2014, 13:53 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2014, 07:18
Мнения: 173
Местоположение: София
Колега,
доколкото ми е известно катализатор имат само бензиновите двигатели, ти си с дизел - значи ДПФ. Пепи доколкото знам вече не е на Антим, а е в Гео Милев срещу Кауфланд-а. -
Тук:
https://www.google.bg/maps/place/%D0%B1 ... bb69?hl=bg

Съжалявам, че не мога да помогна с друга информация, но предполагам ще се включат и други колеги, доста по-вещи от мен

Успех


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2014, 14:05 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Отивай в друг сервиз, че тези са гола вода . :)
Термостата е хванат с 3 болта за кожуха на водната помпа и се сваля без откачане на нищо друго освен маркучите ..
Тези ще ти разхвърлят ангренажа и не се знае дали после ще го монтират като хората, и ще ти създадат куп неприятности ..Добре че поне коляновия вал няма да свалят .. :lol:
На Антим 1 има друг човек сега, който също се занимава с Мазди, отивай там да ти смени термостата и дано да не е вече късно, че щом губиш антифриз, може и да го погорява .


П.П. Даже въпросния човек (sonda) гледам днеска е писал в друга тема http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?p=369330#p369330 ,

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2014, 14:40 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Яну 2008, 22:06
Мнения: 1132
Местоположение: Монтана/София
skype: HeyMoPeH
Бих те посъветвал да огледаш хубаво за локвички където спираш ако прави такива, значи капе от някъде а не си я прегрял. Трябва да се установи от къде е хлабавата връзка на охладителната система. Щом вдига температура, или наистина термстата е забил в някакво затворено положение или водната помпа нещо дава фира и не върти здраво водата. В този радиатор влиза ли топла вода изобщо? като пипнеш маркуча от двигателя към водния радиатор трябва да е топъл да не може да се държи при достигане на работна температура?
Прегледай за течове, термостат, и краен случай водна помпа. Ако гори антифриза прави ли ти балончета в казанчето при достигнала работна температура, особено като и вдигнеш оборотите (на място). Хубаво диагностицирай проблема преди да я закараш на някой да се учи на колата ти!

Успех!

_________________
От 2007 до ден днешен карам само Mazda!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2014, 15:02 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Сеп 2013, 12:45
Мнения: 79
Местоположение: Sofia
Ще видя все пак после мястото където паркирам за локвички. Иначе, маркуча към радиатора беше съвсем леко топъл. Ще видя за балончета довечера и ще огледам пак за течове.
Иначе, преди малко писах и на колегата sonda от форума за точен адрес на сервиза му.
Мерси за отговорите ;)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2014, 15:30 
Offline
маниак

Регистриран на: 20 Май 2012, 19:13
Мнения: 846
Местоположение: Плевен
Тая кола ти гарантирам на 100% че е за гарнитура на главата...антифриза изчезва защото влиза в цилиндрите и температурата я вдига защото в системата имаш налягане!
Пипни си маркучите като поработи колата и ако са на камък си готов!

_________________
Mazda 6 2.0 16v - бивш
Nissan Murano '05 - бивш
Mazda 6 2.0 16v - бивш
Nissan Murano '06 - бивш
Honda Accord 2.2 i-CTDi '04 Executive - бивш
Honda Accord 2.4 Automatic '04 Executive - бивш
Lexus IS220d Luxury - бивш
Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 4x4 - бивш дейба


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2014, 15:38 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Сеп 2013, 12:45
Мнения: 79
Местоположение: Sofia
Стига си ме плашил така де :D
Базикам се.. но дано да грешиш. Иначе, маркуча дето влиза в радиатора (после ще го снимам даже и ще постна, да сме сигурни че говорим за един и същ маркуч), когато работи колата и е загряла, е мек и студен.
Иначе, ако е издухала гарнитура, нямаше ли да се усети нещо по работата на двигателя? Двигателя си бачка перфектно, има си мощност...

EDIT: така.. одеве когато се прибирах от работа, купих 2 литра антифриз за всеки случай и долях. Преди да долея, реших да отворя тая металната капачка на радиатора (не беше загряла още колата.. бях минал 500-600 метра само) - имаше антифриз до горе. В този пластмасовия съд в който се налива антифриза, беше под минимума и събра можеби около 700-800 мл и стигна до максимума.
Тръгнах да се прибирам, като вързах телефона с ELM адаптера, да и следя по-точно температурата (и все пак някой знае ли колко точно е работната и температура?)... стигна по едно време до към 105 градуса и тогава спрях да я изчакам да изстине, въпреки че стрелката си беше долу-горе в средата. Докато работеше на място, температурата спадаше бавно - през около минута с по един градус и като тръгна се качва със същата скорост.
Когато се прибрах, първо видях мястото, където стои колата вечер - нямаше следи от нещо текло.
Отворих капака (колата беше на 100-105 градуса до последно) - маркуча, който излиза от горната част на радиатора беше горещ и мек, а радиатора съвсем студен...
Прикачвам снимка и да видите и за кой маркуч говоря точно.


Прикачени файлове:
DSC_0013.JPG
DSC_0013.JPG [ 209.27 KiB | Прегледано 9227 пъти ]

_________________
Изображение
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2014, 19:56 
Offline
любител
2006 Mazda 6

Регистриран на: 12 Яну 2014, 10:49
Мнения: 43
Местоположение: Vratsa
Колега на първо време виж термостата и дали няма течове отнякъде.Иначе има много възможности за загряването на колата.Тук може да си пишем до утре. Колата ти има ДПФ и катализатор,едно до друго са в голямото гърне отпред.Това дето са ти казвали за запушен катализатор са глупости.Ще ти светне ДПФ ако има проблем и няма общо със загряването на колата.Успех с маздата!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2014, 01:37 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Сеп 2013, 12:45
Мнения: 79
Местоположение: Sofia
Така.. развитие по темата ;)
Сгреших супер много като реших да не я правя в София, а да видя какво и е чак като се прибера в Ямбол, понеже от последното мнение до сега, всеки ден минавам по 10км в посока до работа и обратно в София и стрелката не мърда от средата... реших че проблема може да се е дължал на намалелия антифриз и в Ямбол чак щях да търся от къде е изтекъл и дали има някакъв проблем и т.н.
Та, днес към 15:30 тръгнах от София за Ямбол... докато карах из София с много спирания по светофари - проблем никакъв. Но щом стъпих на магистралата, едва след 1-2 км стрелката за температурата стигна до три четвърти - кофти усещане беше. Спрях, изчаках малко да спадне до средата пак и тръгнах - пак след няколко километра се качи. Така можеби за около час и половина - два, съм минал 20км :cry: оставаха ми още само 255км магистрала :D Реших че няма да я бъде тая.. отворих от телефона форума и потърсих номера на колегата martod, понеже се сетих за него първо а знаех че е някъде край Пловдив - викам си, все ще я закарам до там. За съжаление, той нямаше възможност да ми помогне тази вечер. След малко се сетих за друг колега от форума - Владо ( rally86 ). Звъннах му, човека вика ще я оправим, няма проблем.. докарай я. Успях някак си да стигна до Костенец, изчакахме се на една бензиностанция, колегата дойде, заведе ме до сервиза му, смениха термостата, качи се с мен да направим един тест дали се е оправила и на края ми каза цена, за която в първия момент си помислих че се шегува :D - за новия термостат (втора ръка) + труда за смяната - общо струваше долу-горе колкото само термостат в магазина (а онези идиоти от сервиза в първия ми пост искаха доста повече само за труда). Та.. оказа се, че наистина проблема е бил просто в термостата...
След това вече си се прибрах нормално - към 22:00 бях в Ямбол :D
От цялата тази история, искам да благодаря отново на Владо за помощта - просто ме спаси... не знам иначе какво щях да правя, доста кофти вечер щеше да е. И вече си мисля, вместо да търся сервизи в София, по-изгодно май ще ми е да ходя до Костенец когато изникне нещо за правене по маздата.

ПП: И още нещо - ако не сте разбрали кой точно е сервиза от първия пост в който да НЕ ХОДИТЕ В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ - ето го!!!

ПП2:
fonzis написа:
Тая кола ти гарантирам на 100% че е за гарнитура на главата...антифриза изчезва защото влиза в цилиндрите и температурата я вдига защото в системата имаш налягане!
Пипни си маркучите като поработи колата и ако са на камък си готов!

Ами не позна ;) И като пишеш нещо такова, пиши поне "...ти гарантирам на 99% че е..." оставяй си 1% за грешка :D .

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2014, 12:09 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 13 Мар 2013, 22:43
Мнения: 454
Местоположение: Варна
=D> =D> Браво на колегата. Хубаво е, че има такива хора готови да помогнат на непознат в труден момент. :respekt:

_________________
MAZDA 6 2006 L3 + Fobos 2 + DRL


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2014, 21:13 
Offline
маниак

Регистриран на: 20 Май 2012, 19:13
Мнения: 846
Местоположение: Плевен
:D моя грешка ... Радвам се че е малкия дявол ;)

_________________
Mazda 6 2.0 16v - бивш
Nissan Murano '05 - бивш
Mazda 6 2.0 16v - бивш
Nissan Murano '06 - бивш
Honda Accord 2.2 i-CTDi '04 Executive - бивш
Honda Accord 2.4 Automatic '04 Executive - бивш
Lexus IS220d Luxury - бивш
Mazda 6 MPS 2.3 Turbo 4x4 - бивш дейба


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Апр 2015, 18:42 
Offline
фен

Регистриран на: 17 Юни 2013, 20:01
Мнения: 232
Местоположение: shumen
Абе :mrgreen: Вие всички пътуващи за Ямбол, сте големи шегаджии ~ Тома неверни ! Колата му грее той тръгва за Ямбол ? После вика Невольо ~ ела ми помогни ! Я се стегнете ! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Апр 2015, 16:58 
Offline
любител
Аватар
2006 Mazda 6
Автор на темата

Регистриран на: 22 Сеп 2013, 12:45
Мнения: 79
Местоположение: Sofia
:D ами не ми се занимаваше с мушенниците в София.. освен това, в града не загряваше често и реших че и извън града няма да загрява много :D :D

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2017, 15:41 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Ное 2011, 22:56
Мнения: 52
И аз доскоро не бях виждал стрелката да мърда от средата,но миналата година я видях и направо изпаднах в ужас.Скоро сменях турбо и ми казаха,че е заминало от запушен катализатор.Предполагам ,че ако наистина е задръстен и връща газовете обратно ,тази висока температура от катализатора наистина няма къде да отиде и ми стопява лопатките на турбината и задръства променливата геометрия със сажди докато блокира.Та да се върнем на загряването,дали е възможно от там да иде проблема,високата температура от газовете да рефлектира върху двигателя,тормозейки го и от там да прегрява и колата ,когато има стръмни участъци?Сега в момента това се чудя,дали е от това,или пък от дихтунги на дюзи или е просто от термостата!Колата е мазда 6,2004г,136коня.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб