Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 21:35

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2015, 09:45 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Авг 2015, 16:53
Мнения: 6
Местоположение: Чепеларе
Здравейте,

Имам Mazda 323 2.0 DiTD (90 Hp) 2001 год. Проблемът е следният:

След натискане на педала на газта, колата тръгва да дърпа осезаемо едва след 2200/2500 оборота (т.е. иска обороти).

Гледах характеристиките на колата и - Въртящ момент=220/1800 Нм

Четох няколко теми, в които се казва да се почисти ЕГР и колектори. Това ли следва да направя и аз?!

Благодаря Ви предварително за отзивите.

_________________
Който фôрка “майстор” си нахôда!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2015, 07:22 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 09 Апр 2014, 14:43
Мнения: 51
Местоположение: Pernik
Започни от там.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2015, 09:45 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 03 Авг 2015, 16:53
Мнения: 6
Местоположение: Чепеларе
И все пак, ако някой се е сблъсквал с този проблем, нека да сподели как го е решил :beer:

_________________
Който фôрка “майстор” си нахôда!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2015, 17:13 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Авг 2008, 02:53
Мнения: 367
Местоположение: Пловдив
Принципно профилактика няма да ти навреди, но може и нищо да ти няма на колата.
И аз ако карам на 5та с 90км/ч (1900-2000об)примерно , и смачкам газта радващо ускорение има след 2200об.
При по-ниска предавка предавателното число на кутията е друго, и си наема прилично и от 1800-1900 об.
Най-добре ще е сравнение с друг екземпляр от този модел.

_________________
323F BJ 2.0 16v DiTD 66kW
3 BN Skyactive-G 2.0 88kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2015, 10:40 
Offline
любител
Аватар
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 24 Авг 2012, 14:22
Мнения: 75
Местоположение: Shumen
skype: venci_13
Ще го кажа по мой си език, аз съм със същия мотор, турбото не е зацепено постоянно, демек с натискането на газта и да се включва, турбото при тези модели се вкл.на 2500 об.затова първо е малко мудна колата, има си я тази турбо-дупка.Това не е повреда, тя колата си иска обороти, за да върви, ако искаш от самото начало да чуваш охлюва, смени модела Мазда.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Авг 2015, 20:35 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 03 Авг 2015, 16:53
Мнения: 6
Местоположение: Чепеларе
Pathfinder, благодаря за коментара. Успокоих се. Явно всичко си е наред.

_________________
Който фôрка “майстор” си нахôда!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2015, 18:49 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 03 Авг 2015, 16:53
Мнения: 6
Местоположение: Чепеларе
Здравейте отново.

Когато турбото трябва да направи налягане, маркучите стоят меки - т.е. няма налягане в тях. Някакво предложение къде може да е проблема?!

п.с. Имам приятел със същата Мазда и мотор - при него маркучите са твърди след като влезне в обороти.

Благодаря предварително за отговорите Ви.

_________________
Който фôрка “майстор” си нахôда!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2015, 10:31 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 03 Авг 2015, 16:53
Мнения: 6
Местоположение: Чепеларе
Ще съм благодарен, ако някой сподели мнение по проблема.

_________________
Който фôрка “майстор” си нахôда!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2015, 08:37 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Авг 2008, 02:53
Мнения: 367
Местоположение: Пловдив
Проверете ЕГР-а дели затваря пльтно и байпасния в/у турбината.

_________________
323F BJ 2.0 16v DiTD 66kW
3 BN Skyactive-G 2.0 88kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2015, 11:45 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2014, 15:30
Мнения: 156
Местоположение: Кюстендил
И при мен има същият проблем :mrgreen: -започва да прилича на кола при 2500-3000об.
Когато е студена става страшно-давам газ а тя забива муцуната :evil:
Клапана на турбото си стои в едно положение независимо от оборотите :evil:
при високи обороти маркуча от интерколера леко се втърдява
вече не знам какво да я правя Маздюхата :lovemazda: :?:

_________________
MAZDA 323 F DITD 90


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2015, 12:48 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2008, 14:43
Мнения: 50
Местоположение: Ловеч
И при мене е така , но си мисля , че така е конструирана. При комън рейла има мощност и при ниските обороти, но там е друго управлението. При нас си е обикновена помпа с електронно управление. Има малко подобрение когато се затапи ЕГР-а. Аз не съм го затапил , просто го изключих , като извадих маркуча на вакуума и го затапих с едно ботлтче.

_________________
Mazda Xedos 6 2.0 24V
Mazda Premacy 2.0 DITD 101Hp RF4F


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2015, 17:25 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2014, 15:30
Мнения: 156
Местоположение: Кюстендил
ЕГР клапана го затворих с ламаринка-работи но стъблото е криво и не уплътняваше добре
Интересно ми е как работи този клапан на турбото -като гледам не е с вакуум а с налягане #-o и дали има вариант самата клапа да е изгоряла ,счупена или нещо друго и да не уплътнява добре и от там турбото да не надува на МАХ. Но това май няма общо с проблема при ниските обороти :oops:

_________________
MAZDA 323 F DITD 90


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2015, 14:25 
Offline
фен

Регистриран на: 19 Авг 2008, 02:53
Мнения: 367
Местоположение: Пловдив
slavimazda написа:
ЕГР клапана го затворих с ламаринка-работи но стъблото е криво и не уплътняваше добре
Интересно ми е как работи този клапан на турбото -като гледам не е с вакуум а с налягане #-o и дали има вариант самата клапа да е изгоряла ,счупена или нещо друго и да не уплътнява добре и от там турбото да не надува на МАХ. Но това май няма общо с проблема при ниските обороти :oops:


Положението с моя ЕГР беше същото.
За разтоварващия клапан:
Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 129.31 KiB | Прегледано 10544 пъти ]

Прикачени файлове:
2.jpg
2.jpg [ 121.67 KiB | Прегледано 10544 пъти ]


За ниските обороти може и да си прав, а може и да очакваш прекалено много от 220 нМ 90коня и ротациона помпа :wink:

_________________
323F BJ 2.0 16v DiTD 66kW
3 BN Skyactive-G 2.0 88kW


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Окт 2015, 23:55 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2014, 15:30
Мнения: 156
Местоположение: Кюстендил
За ниските обороти може и да си прав, а може и да очакваш прекалено много от 220 нМ 90коня и ротациона помпа :wink:

Имам усещането че когато е студен мотора разполагам само с 20 Нм :mrgreen:

Има ли вариант някой температурен датчик -вода,гориво,въздух да е скапан и от там да идват проблемите ?

От скоро -на празен ход има вибрации -дюзи,тампони на двигател или друго :?: :?: :?:

_________________
MAZDA 323 F DITD 90


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017, 13:54 
Offline
любител
2000 Mazda 323

Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:40
Мнения: 8
Местоположение: lovech
Здравейте колеги. Имах ДИТД 90 коня и в началото като я купих беше доста мудна, след едно доста дълго пътуване - 3000 км колата се отпуши и започна много да върви, повече от очакванията ми за 90 коня. Ако всичко на колата и е наред няма такива работи, че била мудна, конете и били малко или нютоните. Колата ако е ред върви и то много яко. Търсете проблема и не се утешавайте, че модела си е такъв.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017, 16:19 
Offline
фен
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:05
Мнения: 217
Местоположение: София
skype: zliq_kalin
като Начало т.к. разликата между 90 и 101 коня е голяма .... като Изпълнение на турбо и т.н.
При 90 кс има малко маркуче на турбото което влиза в тръбата към Кулера сменете и го проверете . Има и едно друго Клапанче пак с 2 маркучета вижте и там. Най често тези маркучета Управляващи турбото и т.н. ако изпускат или обратното смукват от тях въздух това влияе на Налягането на турбината и т.н. Нагнетен въздух отива Не където трябва...
Аз съм със 101кс изпълнението и аз го забелязвам , че някой път го няма "пауъра" ....

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Май 2017, 20:36 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
И аз съм 101 коня, също ми прави впечатление, че на моменти тегли осезаемо по-слабо. В началото мислех, че е от жегите или от калпава нафта, но след около година каране все още не успявам да хвана откъде идва, а колата се кара почти всеки ден. Гледам сега тези теми за маркучите, ще взема да я огледам и аз но истината е, че като и е наред всичко върви много яко, чак забравям че е семеен ван - дизелов :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Май 2017, 08:26 
Offline
фен
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:05
Мнения: 217
Местоположение: София
skype: zliq_kalin
Колега , и аз така наблюдавах....като начало чистене със спрей "вътрешно" ......ЕГР ала бала . Смяна Всички маркучето като профилактично може по една "свиня'" ....
Накрая смених Клапана за управление на Турбото .... видях , че на него има буквално Червена точка както и че вероятно е отварян т.к. има силикон на едно място...
Има разлика във вървенето - имам монтиран бууст метър да "наблюдавам" какво става с налягането .....Който има нека сподели т.к. след смяната му ми прави впечатление , че подавам газ 30% примерно Налягането се "катери" стига до място Х и след малко спада леко и го поддържа .... на дявам се че така трябва да бъде .... но , ще карам така да видим...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб