Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 29 Мар 2024, 00:45

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2016, 20:51 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Реших да отделя този проблем в отделна тема, която евентуално във времето да даде решение... или поне обяснение.
Все още никой колега с този модел не е споделил радостта от неговата липса и да пали винаги от раз.

https://www.youtube.com/watch?v=RPhlFr8W0jw
Цитат:
Колеги, това е трудното палене и тресене при мен понякога.
Същото ли е и при вас?

При мен има и едно придърпване при по-рязко подаване на газ.
Цитат:
bat_Vite
Заглавие: Re: Масло в свещите
Мнение Публикувано на: 11 Ное 2016, 07:56

Тъкмо бях решил другата седмица да я карам да почистят дроселната клапа (не знам как е правилното име).
Този проблем най-вече с придървания при рязко подаване на газ и трудното палене понякога не ми дава мира отдавна.
Рипа като дива коза и влияе лошо на навиците. :)
Мисля си, че някак си клапата може да задира от нагар или износване и да не реагира адекватно на педала на газта.
По същата вероятна причина при палене компютърът подава команда за отваряне, а задирането да прави закъснение на отговора.
Друг по-малко възможен виновник може да е жилото на газта.

Възможно ли е тези аномалии да останат скрити при компютърна диагностика?

Малко ъпдейт - почистена е дроселната клапа и моторчето, прегледани са свещите, бобините и хода на жилото на педала на газта.
Компютърната диагностика на място и в движение не показва никакви нередности и аномалии.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2016, 23:03 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Сега се сетих, имам 4 работещи оригинал свещи(от Мазда 6 с дългата резба), сменени превантивно.
Ако стават за твоето возило може да си струва пробата. Новите части у нас имат живот удивително различен от оригиналните.
Отделно питане - какво показва ELM327 за температура на охладителната течност при скорост 100-120 Извънградско?

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2016, 20:32 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Прави го, откакто я имам. Новите свещи са NGK ITR6F-13 на около 15 000 км и са проверени, старите бяха същите.
Иначе благодаря за офертата.
За градусите на водата не ми е хрумвало и не знам колко са, защото гледах над волана. :)
В някой сгоден за двамата момент може я изненадаме с тази хипотеза, която е нова за мен.

Засега остана да елиминирам помпата с филтъра, катализатора, акумулатора и ще остане... софтуер или конструктивна особеност. :unsure:

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2016, 21:14 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
bat_Vite написа:
Засега остана да елиминирам помпата с филтъра, катализатора, акумулатора и ще остане... софтуер или конструктивна особеност. :unsure:

Да-да, поглед към сервизното ръководството... и ще те заболи глава колко неща се проверяват с твоите симптоми :lol:
За другото, нямаш грижи.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2016, 21:13 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Поглед там - да, да! :D
По-добре да си я карам така!

Малко късметлия си падам - едно от изброените горе ще да е!
Я виж как руснаците решиха проблема с таблото! Сега чакам американците да решат този! :D
Или пък някой колега тук!?

Намерих нещо, но имам чувството, че го чета за втори път и то тук. Sorry, ако е така:
http://workshop-manuals.com/mazda/3/l4- ... rank_time/

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2016, 11:40 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
Относно придърпването - нова идея.
Ламбда сонда. Може да стане с прост тест, докопваш и куплунга/ите и я разкачваш.
Естествено ще ти светне чека, игнорираш и караш като следиш за проблемните симптоми и дали има промяна.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2016, 18:17 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Обсъждахме го с моя майстор.
Каза, че работят и на компютър всичко е наред... и да не се филмирам. :)
Просто това леко придърпване при ускорение било особеност на моторите Ford.
Засега това е и моята работна версия.
Знам, че доста потребители може и да не усетят този ефект, но ме дразни и ще продължа да ровя.
Някъде срещнах, че при диагностика компютърът засича отклонения само извън граничните стойности за сондата.
Има други неща като "умора" и време на реакция, за които се чудя дали да се занимавам с тях.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2016, 18:27 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
При мен например няма придърпване, само трудно палене. Даже напоследък малко се влоши на топъл двигател и мисля че дойде време за нови свещи.
Опиши малко по - подробно придърпването. Провери ли газовата?

Sent from my LG-D802 using Tapatalk


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2016, 21:53 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Да беше по-наблизо, щяхме да направим един сравнителен тест - по-лесно щеше да е от обяснение! :)
Преди известно време направихме такъв с @Dimixx. При него почти не усетих такова нещо.
vladki4 написа:
При мен например няма придърпване...

Работната ми версия почти отпадна. :)

Ще опитам по-подробно описание - движение в градски трафик, при скорости около 40-60 км/ч, на 4-та и 3-та предавка.
Постоянно "спри/тръгни", ускоряване и спиране м/у светофарите.
Когато натисна газта за ускорение се получават 3-5 леки (достатъчни да ги усетя) придърпвания за около секунда.
При по-високи скорости не се усеща. Предполагам, че го има и тогава, но се "замазва".
Всичко това е при работа на бензин.
На газ ефекта вече се усеща отчетливо, заради спецификата на тази система.
ГИ е проверен скоро заради този ефект - няма грешки и аз нямам забележки. Върви като луда извън града! :)

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2016, 22:09 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 2160
Местоположение: селянин в София
По важно е да знаем оборотите, в които го усещаш най-силно :)
Има ли значение дали двигателят е загрял, тоест при студен как е?

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2016, 22:26 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Не съм гледал оборотите, но според горните условия би трябвало да се въртят някъде около 2500.
Вероятно при комбинация от по-ниска скорост, но добър въртящ момент.

Усеща се при загрял двигател.
Сега се сетих, че сутрин при студен двигател при потегляне първоначално оборотите са над 1200.
Тогава при подаване на газ една секунда нищо не се променя, а след това колата рипва напред.
Като позагрее вече се държи по описания начин.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2016, 23:20 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Имаш проблем, който може да идва от няколко места. Други колеги във форума също са имали подобни. Въртенето при паленето обаче е отделно. Придърпване като описаното нямам никакво (същия двигател). Щом го прави и с двете горивни системи, поне тях вероятно можеш да изключиш. Нещо с тоци/сензори :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2016, 22:32 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
С една четяща джаджа от приятел и Torque свалих малко данни на празен ход:
https://www.youtube.com/watch?v=dJvWTXFSQ1Y
Не съм толкова наясно дали всички параметри са в норма.
Ако някой забележи нещо тревожно и нередно, моля да пише.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2016, 11:18 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2010, 18:33
Мнения: 351
Местоположение: Пловдив
И при мен го имаше същотп придърпване. Смених кабелите, оправи се! НО след 5-10хил.км пак почна придърпване и си виках кабелите на свещите саа нови и няма да е от тях. Рових четох правих струвах и накрая взех други кабели NGK син цвят. А предните бяха черни ментата правени в европа някъде. И от тогава вече над 30хил.км нямам проблем с придърпването. При теб са бобини обаче, който са сравнително евтини по 35-50лв/бр. Като свалихте свещите отгоре по бялата част където влиза лулата има ли черни чертички? Огледайте и бобините да няма някоя спукана и да бяга искрата.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2016, 21:34 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Благодаря за насоката, колега.
Не съм сигурен обаче, дали имам високоволтови кабели. Свещите са о'кей.
Както казах, придърпването при мен е трудно забележимо.
Имах избила бобина преди време и тогава имаше наистина придърпване, което всеки водач ще усети.
След време при следващия заподозрян чарк ще проверя пак и тези неща.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2017, 19:58 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Трудното палене в редки случаи засега няма решение или обяснение.
Явно си е особеност на модела или просто амортизацията като цяло си оказва влияние.
Хубавото е, че винаги пали от първия път, макар и с повечко въртене на стартера.

Придърпването се реши със смяна на два скъсани тампона на двигателя.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Мар 2017, 08:32 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 572
Местоположение: Варна
И аз да отбележа, че взех нов акумулатор и особеността (вече не го наричам проблем :P) си остава.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Мар 2017, 14:24 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Горивен филтър някой сменял ли е?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Мар 2017, 16:29 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
vladki4 написа:
Горивен филтър някой сменял ли е?

Що, ти да не си решил да го сменяш ? . :) Ако си решил, първо пробвай как ти пали сега колата, тези филтри не се сменят през месец- два, със смяната на маслото .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Мар 2017, 22:08 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
martod написа:
vladki4 написа:
Горивен филтър някой сменял ли е?

Що, ти да не си решил да го сменяш ? . :) Ако си решил, първо пробвай как ти пали сега колата, тези филтри не се сменят през месец- два, със смяната на маслото .


То не е за хвалене ама горивен филтър по принцип не съм сменял досега :D Крал съм коли с центробежни, които уж не се обслужват. Питах, за да го отхвърлим като възможност.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Мар 2017, 12:42 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Отхвърляй я смело. :)
Аз почти го бях сменил преди време, но добре, че не го направих:

http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=38&t=44001&hilit=%D1%80%D1%83%D1%81%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%82%D0%B5&start=30#p409063

Много е малка вероятността да има проблем там, а и не съм чувал някой в БГ
изобщо да сменя филтър на горивна система от този тип.
Руснаците сменят и правят самоделки, но най-често не получават някакво подобрение.

По-късно във времето ми обясниха, че проблем с филтъра и помпата
би се усетил при високи обороти като осезаема загуба на мощност.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2017, 10:38 
Offline
любител
Аватар
2010 Mazda 3

Регистриран на: 08 Юли 2010, 19:41
Мнения: 16
Местоположение: София
Здравейте колеги и аз от един месец имам проблем сутрин при паленето. От година и половина карам на газ-BRC и се чудя дали има нещо общо с това.Смених свещи,но не се промени.Сутрин върти по-дълго докато запали след това през деня няма проблем пали от раз.Вчера исках да си направя диагностика в Мазда но ми отказаха защото колата вече била с газова уредба въпреки че е обслужвана само там вече почти 7 години.

_________________
2010 Mazda 3 2.0 Activematic, 150 HP.Hatchback


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2017, 19:28 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Колега, ако
bat_Vite написа:
... винаги пали от първия път, макар и с повечко въртене на стартера...

не се занимавай засега, виж аз колко време загубих и няма решение.

Преди време от СМ ми отказаха диагностика по същата причина - наличие на ГИ.
Аргументирах се с наличност на сервизен режим на ГИ при който могат да се четат данни.
Техният контрааргумент беше, че данните няма да са коректни.
Не ги упреквам, просто големите винаги си връзват здраво гащите.

Вече има доста други сервизи с достатъчен потенциал за диагностика на двигателя,
въпреки наличието на алтернативна горивна система.
Същото важи и за диагностиката на ГИ.

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017, 20:05 
Offline
любител

Регистриран на: 05 Мар 2017, 19:29
Мнения: 37
Местоположение: хасково
Аз съм с петица LF мотор.Същата работа.Тази зима при -20 студен мотор пали от раз.Топъл мотор има проблем понякога особено ако колата е по наклон пали за 4 5 6 секунди въртяне но пали винаги.И взех да не чакам лампите по таблото при топъл мотор и нема проблем пали от раз.Некой датчик лъжи компа при топъл мотор.Не му давайте време да го лъже и всичко ще е ОК.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2017, 17:41 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Юни 2012, 23:26
Мнения: 13
Местоположение: Goce Delchev
Здравейте,
И при мен прави същите неща, за които говорите. Има леко придърпване при по-бавно каране и чат пат се зачудва при палене. Казаха ми че било от катализатора и да съм я закарал да го махат, но пък на мен много, много не ми се занимава защото ме притеснява, да не вземат да ми светят някакви грешки по таблото.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2017, 20:05 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Добре, че не си им се вързал за катализатора. :)
Ще се радвам някой да ме коригира или допълни, но за катализаторите знам, че се сменят в два случая:
- когато се продъни от ръждата и започне да гърми;
- когато се задръсти толкова, че не може да не усетиш осезаемо изгубената мощност.

А за трудното палене понякога решението май било друго, но... сега просто не ми е на дневен ред.
Апропо, как е червената машинка?

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2017, 20:45 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 572
Местоположение: Варна
Последно като говорихме с @vladki4, ми каза че го е оправил, но забравих какво беше. Нека се включи. :P

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2017, 21:10 
Offline
фанатик
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 1267
Местоположение: София
Нещо такова имах предвид, а и малко опора за @jorodi.
Редно е @vladki4 да каже, но или още го тества... или не му се пише. :)

_________________
... ex ... Mazda 3, 2.0i (2004) - ex; Mazda 3, 1.6i (2004) - ex; ... Mercedes A200 ...
'Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?' - from 'Terminator'


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Май 2017, 22:05 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Центровка на запалването реши проблема напълно. Как се прави точно и какво представлява - питайте мастера - martod :P


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Юни 2017, 19:27 
Offline
любител

Регистриран на: 20 Юни 2012, 23:26
Мнения: 13
Местоположение: Goce Delchev
vladki4
Оправи ли се придърпването?


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб