Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 21 Яну 2018, 08:38

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2017, 13:02 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Здравейте!
Имам проблем (ВК, 2.0 бензин) с халогените - ключа работи, крушките светят, релето работи. Само че като цъкна ключа, фаровете не светват :) Моят майстор проследи - оказва се, че има ток до таблото с бушоните в купето, но от там не излиза до крушките. Бушоните са здрави, кабелите също. Дайте съвет какво може да е, моля! Моят човек е рали-монтьор принципно, не специално за Мазда, и не е специализиран в тези неща, та ако мога да му помогна с ваш съвет тук.
Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2017, 13:15 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 03 Ное 2014, 13:09
Мнения: 1924
Местоположение: София
Вижте и кутията в двигателния отсек - все си мисля, че там трябва да има я предпазител, я реле.

_________________
Глупостта не е предимство.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.

... .. -.-. | - .-. .- -. ... .. - | --. .-.. --- .-. .. .- | -- ..- -. -.. ..
2007 Mazda 6 GY 2.0 with LPG


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2017, 14:20 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 933
Местоположение: София
dentdaemon написа:
... оказва се, че има ток до таблото с бушоните в купето, но от там не излиза до крушките...

Описанието е малко непълно - токът трябва да пристигне до F82... И да мине през него. :)
http://www.insidecarelectronics.com/photos/PJB_Page_1.jpg

Между другото, имаш ли подсветка на средната конзола?

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004, Fobos 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2017, 14:37 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Свети всичко останало, без халогените.
Пратих му тази картинка. В двигателния отсек всичко е наред - като се ръгне мултимера там и светват крушките. Като се завърти ключа и светва мултимера до бушоните в купето, но след това няма нищо. А бушоните са здрави.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2017, 15:03 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 467
Местоположение: Варна
@bat_Vite май има предвид дали ти светят разни дреболии като всички крушки по средната конзола, запалката, жабката... Иначе остава по платката за бушоните нещо да излезе, щом бушона е здрав и веднага след него няма никой. И аз чакам да се постопли малко времето, и някой уикенд ще се захващам с мултицета да ловя утечка. :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2017, 15:56 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 933
Местоположение: София
Да, това имах предвид, за да елиминирам една вероятност. Съгласно описаното явно отпада.

По спомен след F82 има само куплунзи и проводници до крушките за мъгла.
Ще трябва да поровите и да четете, за съжаление вече нямам линковете (заради вируси и преинсталации). :)

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004, Fobos 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2017, 16:08 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Всичко свети, без една крушка на жабката, която изгоря наскоро. Да е от нея ли пък? Иначе абсолютно всичко останало - по цялото табло всичко, в пепелника, двете над предните седалки, тази над задната седалка, тази в багажника, всички габарити, стопове, ксенони, дълги. Абе, една жабка и едни за мъгла. И първото мога и сам да го сменя, ама второто много ме дразни, а карам много и много разчитам на фаровете за мъгла (обикновено съм в такива мъгли, че съм на габарити и фарове за мъгла, инак се заслепявам).


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2017, 18:50 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 467
Местоположение: Варна
Смени първо тая в жабката. За 5 мин. работа е. Във форума имаше такива случаи на изгоряла крушка в жабката или пепелника да прави проблеми на други места, където уж няма нищо общо.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2017, 00:01 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 459
Местоположение: Варна
Малко оффтопик: странни са ел. схемите на тея коли. На мен спря да ми работи левия лед стоп и какво ли не го правих.. чистих букси, гледах кабели, четох една камара теми. Вече бях готов да го кормя докато не видях, че на 3тия стоп е изгоряла крушката. След като я смених всичко се оправи. Там специално трябва да е обикновена с нажежаема жичка, лед не става.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2017, 12:39 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
enen написа:
Смени първо тая в жабката. За 5 мин. работа е. Във форума имаше такива случаи на изгоряла крушка в жабката или пепелника да прави проблеми на други места, където уж няма нищо общо.

Ще я сменя, просто искам да събера пълен комплект диодни и да ги сменя комплект. Пък в България малко трудно да намериш качествени диодни светлини...
Но според майсторът ми нямало връзка. Не помня точно обяснението, но беше нещо от типа: единият полюс за мъглата ги взема от ключа за фаровете - той си минава до халогените за мъгла. Другият полюс е от ключа за халогените - той стига до бушоните в купето и след това не продължава до фаровете. Ако след таблото в купето се подаде тоя полюс, ламбите светват. Т.е. не е от кабели до таблото, не е и от нещо след таблото - нещо в самото табло е. Казах му да смени крушката на жабката за теста, ама не сме се чували с него след това.
vladki4 написа:
Малко оффтопик: странни са ел. схемите на тея коли. На мен спря да ми работи левия лед стоп и какво ли не го правих.. чистих букси, гледах кабели, четох една камара теми. Вече бях готов да го кормя докато не видях, че на 3тия стоп е изгоряла крушката. След като я смених всичко се оправи. Там специално трябва да е обикновена с нажежаема жичка, лед не става.

Защо не стават диодни на третия стоп? И с какви диодни си пробвал?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2017, 14:13 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 26 Май 2016, 06:41
Мнения: 459
Местоположение: Варна
dentdaemon написа:
enen написа:
Смени първо тая в жабката. За 5 мин. работа е. Във форума имаше такива случаи на изгоряла крушка в жабката или пепелника да прави проблеми на други места, където уж няма нищо общо.

Ще я сменя, просто искам да събера пълен комплект диодни и да ги сменя комплект. Пък в България малко трудно да намериш качествени диодни светлини...
Но според майсторът ми нямало връзка. Не помня точно обяснението, но беше нещо от типа: единият полюс за мъглата ги взема от ключа за фаровете - той си минава до халогените за мъгла. Другият полюс е от ключа за халогените - той стига до бушоните в купето и след това не продължава до фаровете. Ако след таблото в купето се подаде тоя полюс, ламбите светват. Т.е. не е от кабели до таблото, не е и от нещо след таблото - нещо в самото табло е. Казах му да смени крушката на жабката за теста, ама не сме се чували с него след това.
vladki4 написа:
Малко оффтопик: странни са ел. схемите на тея коли. На мен спря да ми работи левия лед стоп и какво ли не го правих.. чистих букси, гледах кабели, четох една камара теми. Вече бях готов да го кормя докато не видях, че на 3тия стоп е изгоряла крушката. След като я смених всичко се оправи. Там специално трябва да е обикновена с нажежаема жичка, лед не става.

Защо не стават диодни на третия стоп? И с какви диодни си пробвал?

Първоначално просто смених изгорялата крушка с качествена диодна без да правя връзка между нея и проблема със стопа. После се усетих че има нещо гнило и сложих обикновена и всичко се оправи.
Специално за жабката също не ти препоръчвам диодна. Пробвай да сложиш обикновена, после я извади и ще видиш как пощурява колата. Иначе съм с led във всички плафони (+рег номер) и предните габарити.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2017, 19:09 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 3

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1449
Местоположение: Стара Загора
Така и трябва - светлините в купето може да смениш, НО без тези на жабка и пепелник ;) Всички знаем, че нямат връзка и в същото време се оказва, че имат ОГРОМНА връзка...

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2017, 09:04 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Дек 2016, 21:45
Мнения: 20
Местоположение: Sofia
моята като я купих и беше с изгоряла крушка за жабката и така повече от месец, но нямах никакви други проблеми със светлините, така че не е задължително това да е проблема :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2017, 10:13 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 3

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1449
Местоположение: Стара Загора
Там е проблема - липсата на логика :D

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2017, 15:07 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Малко да вдигна темата... не, че имам решение на проблема, НО!
Смених крушката в жабката с диодна (Osram Premium LED W5W 6000K) и нямам никакви смущения. Сега ще търся диоден заместител и за третия стоп, да видя там ще има ли сакатлък :D Въпросът ми е крушката за пепелника как се сменя - някой може ли да даде линк към упътване? Че тя остана единствената недиодна интериорна и се дразня ^^

PS: Крушката за багажника е festoon 28mm, но става и 31мм, просто трябва да се огъне близката пластинка малко (далечната, към дъното на багажника която е, е масивна и не се огъва).


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017, 11:59 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 933
Местоположение: София
Заповядай:
http://mazda3.ru/board/topic/24784-fotootchyot-zamena-lampochek-podsvetki/

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004, Fobos 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017, 12:39 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Ъх, доста играчка ми се вижда. Благодаря много!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2017, 12:44 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 933
Местоположение: София
Ще се учудиш, когато го разглобиш за по-малко от 5 минути! :)
https://www.youtube.com/watch?v=sYMQN5922DI

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004, Fobos 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2017, 20:02 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Верно много лесно стана :D Благодаря за видеото, беше особено полезно!
Сега друг въпрос (тая тема ми стана за всичко, но не и за халогените...) - тези кабели от какво са? Намират се от дясната страна на скоростния лост, под пластмасата на лоста, близо до пепелника.
Изображение
Просто ми е интересно за коя липсваща екстра е, евентуално ако мога да я добавя :D Другото е - точно над запалката, на модула за климутроника (както вика Филип от bri4ka) отдолу има една синя светлинка, която е доста мижава. Някой сменял ли я е? Доколкото разбирам, трябва да се махне целия модул, да се разглоби и така. Най-вероятно няма да се занимавам, но ако някой го е правил, моля да каже как е.

PS: Относно проблема с халогените ми, мисля директно да сменя реле R28 от този пост на bat_Vite. Нямам нерви да го режа, пък и мисля по-бързо ще стане. Дано е от него.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017, 21:11 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 933
Местоположение: София
Не обичаш да четеш или не четеш внимателно? :)

Малко ме съмнява проблема с халогените да иде откъм това реле и съм го написал по-горе.
Обикновено се губят повече светлини, но кой знае?
Освен това проблемът не беше в релето, а в спойките на неговите крачета.
Между другото, самото реле е вътре в пластмасовия корпус и ако искаш да имаш кола, по-добре не пипай нищо по платките.

Относно синята светлина почти съм сигурен, че е от LED, запоен на платка.
Прикачени файлове:
IMG_5916a.jpg
IMG_5916a.jpg [ 334 KiB | Прегледано 1653 пъти ]

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004, Fobos 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017, 22:33 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Е ти само за бушона си писал, за релето - никъде. Синята светлина и аз до този извод стигнах, та ще я оставя на мира засега.
Още се боря с халогените обаче :/


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2017, 06:51 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 933
Местоположение: София
Приел си го като упрек, но съм го написал в цитираният от теб "пост на bat_Vite", затова се пошегувах! :)
dentdaemon написа:
...мисля директно да сменя реле R28 от този пост на bat_Vite...

Аз от своя страна пак там съм цитирал едни смелчаци, без които нямаше да направя нищо.
Ще добавя още една схема, от която се вижда какви вериги управлява R28.
Прикачени файлове:
scheme.jpg
scheme.jpg [ 277.79 KiB | Прегледано 1646 пъти ]

Затова по твоите описания предположих:
bat_Vite написа:
... По спомен след F82 има само куплунзи и проводници до крушките за мъгла... :)

Успех!

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004, Fobos 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2017, 18:49 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Update по темата:
След половин година, най-накрая успях да отделя време за този проблем. Закарах колата на rockton от форума. Оказа се, че е някакъв модул проблемен. Не запомних името му, обаче - намира се при бушоните в купето. Та, сега всичко е перфектно, дори той ми сложи DRL модул и фаровете за мъгла са и дневни (ръчката за фаровете е на Auto).
Наред с това, оправи и други проблеми. Доволен съм и определено препоръчвам rockton за ел. проблеми (поне из Маздите ^^)! Обяснява всичко, много интелигентен, учтив и търпелив.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2017, 18:33 
Online
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 459
Местоположение: Люлин-3
Благодаря за добрите думи :D , както винаги и при всяка една :lovemazda: мазда се старая и ще го правя винаги. Основният проблем на колата беше в BCM модула, тоест контролера на енергията под жабката. Тъй като този контролер е "умен" , видях доста зор със присъединяването към него на DRL модула свързан към фаровете за Мъгла отпред. Понеже DRL-а управлява процентно от 30-до 100% светлина и се изключва след като се включат габарити.Проблемът беше че всички габаритни светлини както и тези в купето бяха със диодни лед лампички и нямаше нито една със нажежаема жичка която да играе ролята на товарен резистор, вследствие на което BCM контролера, не можеше да се разтовари и оставаше напрежение около 1.2v при изключен габарит(и ксенон) което бъркаше DRL и не включваше дневните светлини. Наложи се да монтирам допълнителен мощен товарен резистор. Така след запалване на двигателя 3 секунди след това се включва DRL на 60-70% (понеже на 30-40 много жълтеят като фасове са :) ) след включване на габарит или в режим Ауто след смрачаване , DRL-а гаси плавно в рамките на 10 секунди и работят ксеноните или дългите, както и от лоста за управление вече при желание и нужда и фаровете за мъгла.
Нямаше показание на дисплея за външната температура AMB ambient temperature , не изписваше дори и чертички на дисплея, сензорът отпред ,зад бронята, здрав при натискане на бутона AMB просто изчистваше показанието за вътрешна температура и дисплея оставаше празен....-, оказа се отново е виновен BCM контролера. Но какво да се прави, ефект-дефект от "бракосъчетанието" със FO-MO-KO :D :)

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2017, 20:37 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 02 Дек 2015, 11:02
Мнения: 933
Местоположение: София
@rockton, както знаеш, леко съм пристрастен към темата и с теб обсъждахме този проблем преди време.
И двамата с @dentdaemon не го споменавате, но всъщност защо не светеха халогените?

Признавам, че ползването на халогените като дневни светлини е хитро решение
с максимално използване на наличните ресурси и дори ме изкушава,
но няма ли да стане потенциален проблем с КАТ?

_________________
Mazda 3, 2.0i, 2004, Fobos 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2017, 23:41 
Online
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 459
Местоположение: Люлин-3
По горе съм написал че халогените не светеха заради това че липсва управление от BCM контролера. Дефакто релето за халогените е отпред в кутията с предпазители в моторният отсек, там е и предпазителя(бушона) , релето е здраво и изправно както и предпазителя, но не получава команда , тоест (-) от контролера под жабката. Иначе ръчката за вкл. на фаровете и светлините за мъгла работи но няма индикация в арматурното табло за предни халогени има само за задни светлини за мъгла и съответно включва само тях. Проблемът е в ВСМ-а, релето на халогените се управлява от процесора и след него от драйверен елемент който създава проблема заради два резистора които си променят стойностите към по висока, от времето и стареенето а може би и от лошо качество на елементите???
Пак казвам че всичкото ел оборудване по Мазда 3 е на ФОРД мотор корпорация.... FO-MO-CO..... а и не само ел оборудването ами май и много други, почти всичко дори и двигателите :-)
За това дали Кат ще се заяждат за халогените като дневни, не знам ,Аз от години карам на халогени за дневни на моята 323 и с мен не са се заяждали, но знае ли човек на какъв тълковател на закона(полицай) ще попадне?? :)

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2017, 10:12 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 3

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1449
Местоположение: Стара Загора
Мдааа, като видиш на кутията FOMOCo и ти става ясно... За полицаите е истина - ако го изтълкува не в твоя полза винаги можеш да обжалваш и тогава вече със сигурност ще кажеш кой е бил прав ;)

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Авг 2017, 15:53 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2016, 22:02
Мнения: 226
Местоположение: zhe internetz
Не мисля, че ще се заядат... ако са само халогените, а не и късите. На много добър мой приятел и колега му писаха фиш през нощта, че кара на къси и фарове за мъгла, за 10лв :D
Но ако са само халогените за мъгла, че и с намалена сила на светлината, как ще докажат, че не е така заводски? Особено като му скрия датчика и пусне ксеноните автоматично ^^ Имайте предвид, че често това не са от най-умните хора. А и има някаква мълва, че така били на Аудитата от тези години заводски. Което не е точно така, ама е достатъчно, че го има тоя слух :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: d_kolev, rockton и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб