bgfrayman написа:
@hillsong1 - там се забелязал вероятно, че доста съм писал, а съм писал защото съм минал и по двата пътя и по лизинг и через потребителски. Ще се опитам да дам + и - на всвки вариянт
1.1. Линизнг +:
- можеш да варираш с първоначалната вноска, така че да инвестираш малко в началото и да плащаш сравнително дълго, по спомен максимума на автолизинга е 5 г.
- сраснително ниски лихви и ниски вноски
1.2. Лизинг "-"
- реално не си собственик на колата до нейното изплащане
- обикновненно вски лизингодател се е хванал с определни/ограничен борй застрахователни компании и неможеш да избираш просто ей-така
- при противозаконно отнемане на колата (разбирай кражба) продължаваш да плащаш вноски за честта да не притежаваш нищо. След като следствието се прекрати, когато се прекрати, минималния срок за издирване е 1 месец, максималния варира, застрахователя изплаща премията на лизингодателя, а той след като си приспадне разходи, овехтяване, ДДС ти възстановява някаква сума. (по спомен на колега му вдигнха така чисто новата тройка и му възстановиха около 30% от разходите направени до момента на кражбата)
- ходи се на нотариус два пъти, демек имаш два пъти норариални такис - трябва да предвидиш този разход
- евентуално два пъти в КАТ макар и само за талон, може тоя разход да не е голям ама е време и разправии
- има доста скрити такси от рода: такса репатрак, така регистрация, такса застраховка изчислени по незнайно какъв начин, просто ти се поднася сумата която да платиш.
- сега най-неприятното, при второто прехвърляне, т.е. когато си придобиваш колата и лизинга ти я прехвърля на твое име, плащаш 3% данък върху стойността на сделката (БЛАГОДАРИМ НА ФАНДЪКОВА до последните избори беше 2,5%) а както вероятно се сещаш лизинговите дружестрва не са готини типове и не пишат сделката на 500-1000 лв. така че трябва да предвидиш и този раход.
2.1. Потребителски "+"
- колата си е на твое име от ден 1.
- сам избираш застрахователя
- не ходиш при нотариус, съответно няма такси.
- сам избираш банката, т.е. ако имаш добра история,заплата може да ползваш предимсвта и да си договориш по-добри условия от тези на сайтовете им
- при евентуална кражба (аз го минах тоя път) ти директно се разправяш със застрахователя, но парите колкото и да са си идват в пълен размер при теб, а не ти превеждат колкото са преценили след удръжки. Да и тук плащаш вноски докато се търси колата, но поне в края на деня сумата може да е по-удовлетворяваща.
- ако колата е нова или нов внос но ти я продадат с фактура, не дължиш споменатия 3% данък по закона за местни данъци и такси.
- зависи от размера на кредита, но ако нямаш някакъв залог за сумата, при лошо финансово стечение на обстоятелствата евентуално ще станеш само лош длъжник, но няма да ти я прибере събирач на кредити ( всички ключове и талони са в теб, при лизинга втория ключ е в дружеството и във всеки момент могат да вдигнат колата)
- по-дълъг срок, мисля че макс. срока за потребителски е 10 г.
2.1. Потребителски "-"
- по-високи месечни вноски
- трябва да платиш на продавача всичко накуп, т.е. ако нямаш спестени пари трябва да теглиш голяма сума и месечната вноска може да е висока.
това поне е моята гледна точка, но аз на лизинг повече не се хващам
Благодаря за изчерпателното мнение, със сигурност помогна! Искам да подчерая обаче, че не говоря(лично аз) за автолизинг, а за автокредит. Различката идва от това, че автокредита е като потребителския с изключението, че лихвата е различна и затова споменах, че лихвата е по-малка. Може би автоКРЕДИТът е някаква нова услуга, но изглежда що-годе по-изгодна.
Пример: Моя приятелка изтегли 3000 потребителски за кола. Трябва да върне около 4800 за 5години. После реших да видя колко ще излезе ако беше теглила автокредит, за която услуга тя не знаеше, и за 5 години същата сума от 3000лв. щеше да й излезне 4300лв(Освен ако няма подводни камъни). В описанията пише, че всички такси са вкл. В моя случай тегля 8000лв. и според това трябва да върна за 2г5м. 8900лв.