Здравейте колеги, от няколко дена се ровя по знайни и незнаини форуми и колекционирам информация относно добавките за двигателите - мнения бол - и всеки има своя истина. Ето защо реших да споделя с вас заключенията до който достигнах относно използването и вида на добавките за подобряване работата на двигател.
За тези който ще кажат "това вече сме го дъвкали" - именно за това правя тази тема - за да обобща информацията от форума плюс такава от други форуми.
Ето и темите в който е писано по обстойно за добавките към двигателя:
цък,цък,цък,...клик,клик,цък,цък, ...цък...и цък!Сега по темата - в практиката се доказва, че поне 80% от износването на двигателя идва от студения старт, когато от 1-3 до 5 секунди практически маслен филм няма, а след това маслото маже добре едва след 3-4 минути работа на мотора. Това е вярно разбира се при положение че автомобила се експлоатира без издевателства. Ето защо е хубаво да се ползва добавка, която да предотвратява или да "ревитализира" износването на двигателя.
пазара е претрупан от такива добавки, който обаче залагат на различна формула за желания успех, ето някой от тях разделени по категории:
-Медно-бронзова основа: "Реметал", "Ресурс", " УМ ",
-Хлорна основа: "Фенон", " Motor up ", " Dura Lub ",
-Металокерамика: "Форсан", "Хадо",
-Молибден: " Liqui Moly ",
-Тежък тефлон: " sx6000 ",
-Цинкова основа: " STP ".
Ето и описание на някой от тях:
- добавки на основата на графит и молибденов дисулфид, улесняват смазването, но не са особенно издръжливи при високи температури и действат само 1 смяна на маслото. Много хора са доволни, но ефекта е твърде краткотраен. Колега от друг форум дори беше постнал статия на руски (която неразбрах) в която се обяснява, че ако искате да си СЪСИПЕТЕ двигателя трябва ДА използвате добавка на основата на молибденовия дисулфид. Ще добавя, че в съвременните масла има присадка молибден....
- добавки на основата на металокерамика - отлагат в неравностите металокерамичен слой, който нараства докато има неравност, с две думи запълни ли се неравността вече няма условия за отлагане и остатъка от добавката циркулира в маслото, чакайки да се появи друга драскотина, която да запълнят. Металокерамиката прониква (може би) в метала и по този начин се избягва рязката граница метал/металокерамика, респективно избягва се и вероятността голямо парче металокерамика да се отчупи/отлюспи от голям дефект в повърхността и да скапе двигателя(все 1 се е отчупил електрод на свещ и става мазало) . Хвалят ги че са сметнати металокерамиката да е със същия коефициент на температурно разширение като стоманата на бутала/глави. Постигат по думите на производители невероятна гладкост, неколкократно по голяма от стоманите твърдост и устойчивост на износ, минимнално триене, все пак триенето е повече отколкото при тефлоните, които държат рекорда на Гинес за най хлъзгаво вещество.
- добавка "Универсален модификатор" - позволявам си да цитирам колега от друг форум
Цитат:
Универсален модификатор - срещат се най противоречиви мнения- от недоволни собственници на нови автомобили, които не са усетили никакъв ефект до супер доволни собственници на стари и доста износени автомобили. Аз лично тук съм пристрастен и в никакъв случай не бих закупил продукт, производителя на който се е постарал да скрие начина по който се постига ефекта, докато в същото време ефекта е превъзнасян. По същата логика и аз мога да си пусна обявата - например имам вълшебен член, лекува всичко, ако ефект липсва, то това се дължи на прекрасното ви здравословно състояние и по добре здраве му кажи .
Предполагам че модификатора отлага трайно метални частици по неравностите + някакъв доста хлъзгащ слой на повърхността, но за съжаление металните частици са от цветни метали.Някои собственници твърдят че фекта трае най много до 50 000 км, но в никакъв случай 80-100 000км.
- добавки на основата на тефлонови смоли - самата добавка представлява слой тефлон (много хлъзгав материал) който се отлага по всички части на двигателя като по този начин осигурява триене тефлон - тефлон или тефлон - масло - тефлон. Предимството е, че освен по износените части тефлона се отлага и по всички други части на двигателя (включителни клапани и гумени уплътнения) и съответно той "утихва". Като недостатък се изтъква, че именно заради това отлагане се стесняват и запушват тръбички, както и че се запушват филтри (тук става дума за тежките тефлонови смоли, а QMI - SХ6000 твърдят, че техния тефлон е лек и незапушва нищо). Колега от друг форум пък обясняваше как няма проблем да се отложи тефлон между износени повърхнини, но ставало мазало ако на неизносени се добави слой тефлон -износването вместо да спре ставало по-голямо - твърдени, което според мен е смешно. Личното ми мнение е, че с тефлона триенето е най - малко!
Основните 2 направления който отделих са т.н. ревитализиране - металокерамика, която изгражда износените от триене повърнини
и третирането с тефлон - материалът намалява до минимум триенето и износванто.
Мога да добавя, че ревитализирането се прилага по-често на вече изхабени двигатели, а третирането с тефлон на по - нови.
Ето и сайтовете на 3-те добавки заслужаващо най-много внимание (според мен)
цък , цък... и цък!П.П. - мнения за ефекта от добавките найстина има под път и над път, но мнения за ефекта след няколкохиляди километра липсват - дали добавката наистина помага или закърпва положението и после двигателя тотално рухва???