Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 11:22

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 12:41 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 248
Местоположение: София
Колеги, смених антифриза преди няколко дни и ми прави впечатление, че парното загрява по-бавно от преди. Доста по-дълго време духа студено или съвсем леко загрял въздух. При загряването според стрелката на таблото не мисля, че има разлика, но при парното се усеща, че му трябва по-дълго време, за да започне да загрява въздуха.
На какво може да се дължи това? Обезвъздушаване на системата, термостат?
Колата е Мазда 6, 2.0 дизел, 2006 г.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 13:09 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Яну 2014, 20:38
Мнения: 145
Местоположение: София
Дали се е объзвъздушила добре системата? Ако е останал въздух в малкия радиатор ще духа по-слабо.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

_________________
Mazda 3 1.5 petrol 100hp sedan /2014/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 13:18 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 248
Местоположение: София
Как да го обезвъздуша?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 13:50 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юли 2010, 17:03
Мнения: 327
Местоположение: Бургас
Ако всичко е нормално след като е напълно загряла,може да си сложил по концентриран антифриз а също така може преди смяната да си имал по малко количество в системата.

_________________
MAZDA 626GF 1.8 - хечбек 04.97-08.99


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 14:36 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 248
Местоположение: София
Дали това с по-концентирания антифриз може да се отрази по този начин? В момента е налят изцяло концентрат, без да се разрежда с вода...
Антифризът е този:
http://ravenol-bg.com/ravenol-hjc-prote ... ncentrate/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 15:28 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Яну 2014, 20:38
Мнения: 145
Местоположение: София
Ooo. Това не е добра идея за изцяло концентрат. Сега не се сещам конкретно, но бях чел, че използването само на концентрат е вредно са охладителната система. Да не се ровя сега, но някой запознат съфорумец ще каже защо.

_________________
Mazda 3 1.5 petrol 100hp sedan /2014/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 15:51 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Не знам доколко е вредно, но оптимален охладителен ефект се получаваше при 50%-ен разтвор. Концентрат има смисъл да се ползва при големи студове каквито тука нямаме.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 16:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
И при мен се беше появил този проблем след като си спенях печката. Просто количеството антифриз не беше достатъчно, въпреки че нивото в разшерителния съд бе нормолно. Загрява нормално, но духа хладно, а ако я подържиш но празен ход си духа студено въпреки, че двигателя е загрял. А ако караш на обороти, особено над 2000 си е нормолно.
Провери нивото направо през капачката на радиатора, а не на разширителния съд. Аз така долях близо 2л, въпреки че в разширителния съд си имаше нормално антифриз.
Внимавай, че като е топла, системата е под налягане.
Няма нищо особено при обезвъздушаването, но въпреки това аз качих предницата на тротоара.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 17:33 
Offline
фен

Регистриран на: 08 Юли 2010, 17:03
Мнения: 327
Местоположение: Бургас
Тук има малко информация.
http://www.prista-oil.com/bg/pages/antifreeze-28.html

_________________
MAZDA 626GF 1.8 - хечбек 04.97-08.99


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 19:15 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 248
Местоположение: София
jms написа:
Ooo. Това не е добра идея за изцяло концентрат. Сега не се сещам конкретно, но бях чел, че използването само на концентрат е вредно са охладителната система. Да не се ровя сега, но някой запознат съфорумец ще каже защо.

И аз така знам, но прехваленият "чичо Владо" явно мисли по друг начин и въпреки предоставената туба с дестилирана вода, беше използвал само тубата с антифриза...


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2014, 21:00 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 09 Дек 2009, 18:18
Мнения: 176
Местоположение: Варненска околия
JXT написа:
Как да го обезвъздуша?

''разходи'' се с колата да загрее до работна темперетура- сиреч газ до ламарината за по-дълго време
за около 1 час сама ще се обезвъздуши и всичко ще е ок

_________________
Всички пътища водят към МАЗДА
мазда 626 2.0 Д КОМПРЕКС 1993г. 75 катъра- Първата ми МАЗДА
Мазда 626 2.0 ДИТД 110 к.с. 2001г. - това вече е друго нещо
И най-дългият път започва с първата стъпка


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2014, 00:17 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 248
Местоположение: София
Аз преди да пусна темата съм я карал около 40-50 км в продължение на 2-3 дни, т.е. имам поне 5-6 загрявания от студено до работна температура, за да се уверя, че парното не работи както преди. Явно това не е достатъчно. Може би трябва да източа част от антифриза и да долея вода, за да не е толкова концентриран.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2014, 02:30 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Сеп 2013, 00:53
Мнения: 91
Местоположение: софия
имаш ли газ колега - аз имам на моята и имах същият проблем скоро като сменях антифриз, поради много виско монтиран изпарител


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2014, 08:05 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Яну 2014, 20:38
Мнения: 145
Местоположение: София
Ако ще разреждаш те съветвам да източиш всичкия антифриз, да го разредиш и след това да го налееш отново. В противен случай (както ти си го описал) има опасност да не се смесят както трябва, да остане на някое място само вода и да ти направи проблем в това все още студено време.

_________________
Mazda 3 1.5 petrol 100hp sedan /2014/


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2014, 14:45 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 09 Ное 2013, 08:48
Мнения: 109
Местоположение: пловдив
Задължително ли е антифриза в разширителния съд да е между двете линии, при положение, че в радиатора е до капачката?

_________________
MAZDA 6 DIESEL 136hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2014, 15:45 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Препоръчително е....все пак ако от някъде се появи теч ще имаш време да реагираш преди да е останала без течност...

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2014, 16:08 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 09 Ное 2013, 08:48
Мнения: 109
Местоположение: пловдив
Ами трябва да купя дестилирана вода, защото около 200мл остават до долната черта. Антифриза беше 5л. туба от метро червен. Явно около 5,5л. събира. 200мл. вода едва ли ще променят антифриза при положение, че е -30 градуса.

_________________
MAZDA 6 DIESEL 136hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2014, 16:10 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 09 Ное 2013, 08:48
Мнения: 109
Местоположение: пловдив
Забравих да спомена, че два пъти промих с вода след като източих стария зелен антифриз и го смених с червен.

_________________
MAZDA 6 DIESEL 136hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2014, 17:46 
Offline
фен
Аватар
2006 Mazda 6

Регистриран на: 13 Мар 2013, 22:43
Мнения: 454
Местоположение: Варна
Ако в момента е на -30 мисля, че безмислено да правиш каквото и да било за да го разреждаш. Не е чак толкова концентриран.
Ако все още имаш проблем с парното потърси проблема другаде. Но с разреждането на това което имаш налято в момента няма да постигнеш нищо.

_________________
MAZDA 6 2006 L3 + Fobos 2 + DRL


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2014, 10:15 
Offline
любител
Аватар
2004 Mazda 6

Регистриран на: 26 Окт 2012, 18:33
Мнения: 96
Местоположение: Бургас
skype: cholaka_5510
JXT написа:
Колеги, смених антифриза преди няколко дни и ми прави впечатление, че парното загрява по-бавно от преди. Доста по-дълго време духа студено или съвсем леко загрял въздух. При загряването според стрелката на таблото не мисля, че има разлика, но при парното се усеща, че му трябва по-дълго време, за да започне да загрява въздуха.
На какво може да се дължи това? Обезвъздушаване на системата, термостат?
Колата е Мазда 6, 2.0 дизел, 2006 г.



Колега имам аналогичен случай като твоя.Как реши проблема ти?Лятото сменях съединител и маховик и там ми бяха доляли кам 1 литър антифриз (поне във фактурата го бяха отразили) сега имам чувството че парното не загрява така както миналата зима и съм почти сигурен че не е обезвъздушена като хората.Когато изгася колата се чува една бълбукане от към жабката и мисля че има въздух в системата.С печка съм и миналата година просто на 29 градуса не се стоеше в колата.Сега когато колата е на пълно загряла (30-40 мн градско) не духа така топло както преди.

_________________
Mazda 6 2004 2.0 136 hp
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2014, 10:47 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 14 Ное 2013, 00:06
Мнения: 248
Местоположение: София
Проблемът съм го решил като слагам пуловер и шапка - така винаги е топло. :D
Това, което направих, е да изтегля с маркуч и спринцовка колкото мога от антифриза в казанчето и да долея дестилирана вода на негово място. "Майсторът" беше набухал само антифриз, при положение, че на ектикета пише, че НЕ трябва да се ползва неразреден и се разрежда 50:50 с дестилирана вода. Бях му занесъл и туба с дестилирана вода, но той не я беше ползвал.
Няма голям ефект от тази процедура, но не съм намерил решение. Ако ти намериш - моля да споделиш.
При мен също понякога се чува бълбукане около жабката.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2014, 12:04 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 30 Май 2007, 07:06
Мнения: 173
Местоположение: София
Здравейте,
Имах сходен проблем след смяна на антифриз, но при мен имаше и допълнителен проблем, който най вероятно го няма при вас.
Реших го като при отворен външен кръг я навирих на 1 стръмен баир и поизчаках - чу се бълбукане и явно се обязвъздуши радиатора на парното. После си греееше както трябва.

Поздрави.

_________________
Mazda 626 2.0D Comprex
Mazda 5


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб