КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Регулиране на клапаните
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=25&t=3871
Страница 1 от 2

Автор:  den4o [ 20 Яну 2007, 19:06 ]
Заглавие:  Регулиране на клапаните

В сервизното ръководство на колата прочетох,че на всеки 90 000 км. трябва да се проверят клапаните и ,ако е необходимо,да се регулират.Как е при вашите коли,правили ли сте такова нещо?Вече съм на 170 000,а още нищо подобно не е правено :? Дали да изчакам докато дойде време за смяна на ангренажа или двете неща могат да се направят независимо едно от друго?Знам,че заради газовата уредба (високата температура),клапаните се износват по-бързо от нормалното. :roll:

Автор:  poohey [ 20 Яну 2007, 20:55 ]
Заглавие: 

ти трябва да си с хидравлични повдигачи?!?...
...я си дай VIN-а, да те проверя...

Автор:  ichi [ 20 Яну 2007, 20:58 ]
Заглавие:  121

А за 121 каква е поредноста на регулиране :?:

Автор:  KoRn_Val [ 20 Яну 2007, 21:50 ]
Заглавие: 

poohey написа:
ти трябва да си с хидравлични повдигачи?!?...
...я си дай VIN-а, да те проверя...


И като е с хидравлични повдигачи каква е разликата?
323Ф-ките като моята и те са с хидравлични нали?
По различен начин се регулират ли, че на мене ми предстои таз операция :D

Автор:  ichi [ 20 Яну 2007, 21:52 ]
Заглавие:  121

Ами лошото е ,че не се регулират. :shock: То това си е екстра :D

Автор:  poohey [ 20 Яну 2007, 22:23 ]
Заглавие: 

...и ако се разтрака се сменя...

Автор:  poohey [ 20 Яну 2007, 22:24 ]
Заглавие: 

KoRn_Val написа:
poohey написа:
ти трябва да си с хидравлични повдигачи?!?...
...я си дай VIN-а, да те проверя...


И като е с хидравлични повдигачи каква е разликата?
323Ф-ките като моята и те са с хидравлични нали?
По различен начин се регулират ли, че на мене ми предстои таз операция :D

дай VIN-а и ще ти кажа, дали си с хидравлика...

Автор:  KoRn_Val [ 20 Яну 2007, 22:49 ]
Заглавие: 

JMZBG14E200579534

Автор:  poohey [ 21 Яну 2007, 00:24 ]
Заглавие: 

KoRn_Val написа:
JMZBG14E200579534

ми в ЕРС -то ми излизат механични...
...сиреч - регулират се...

Автор:  den4o [ 21 Яну 2007, 11:27 ]
Заглавие: 

poohey написа:
ти трябва да си с хидравлични повдигачи?!?...
...я си дай VIN-а, да те проверя...

Предварително благодаря :)
JMZGW19P201125106

Автор:  KoRn_Val [ 21 Яну 2007, 11:31 ]
Заглавие: 

poohey написа:
KoRn_Val написа:
JMZBG14E200579534

ми в ЕРС -то ми излизат механични...
...сиреч - регулират се...


Сиреч кофти...милсех, че мога да се размина :(
Мерси :wink:

Автор:  poohey [ 21 Яну 2007, 22:26 ]
Заглавие: 

den4o написа:
poohey написа:
ти трябва да си с хидравлични повдигачи?!?...
...я си дай VIN-а, да те проверя...

Предварително благодаря :)
JMZGW19P201125106

механика, бате...
ето ти стойностите при студен двигател:
всмукателни: 0.23-0.30 mm
изпускателни: 0.23-0.30 mm

моя съвет е да ги проверявате при всяка смяна на ремъка...
...предполагам, че го сменяш през 75 000 км...

Автор:  den4o [ 22 Яну 2007, 00:46 ]
Заглавие: 

Пак благодаря :lol: Когато се сменя ремъка,нали се сваля и капака на главата :?: Та заради това си мислех и аз същото-когато сменям ремъка,да стане всичко на един път-защото най вероятно и гарнитурата на капака ще трябва да се смени,нали е гумена и сигурно се е опекла вече :roll: Иначе си мислех да си карам препоръчаните от Мазда 90 000 км. за смяна на ремък,но напоследък се замислям да го сменя по-рано :? Сега съм на 64 хил. след смяна,след месец съм готов за бокса :lol: :lol:

Автор:  poohey [ 22 Яну 2007, 01:13 ]
Заглавие: 

темата за ремъците е дълга и много сме я обсъждали...
как да ти кажа - аз го сменям на 50 000 - в края на каищата не е скъп, сменя се за един час, а пораженията при скъсване - всички ги знаем...
...а ролките - през една смяна, стига да "изглеждат" добре, де...

гарнитуата - зависи колко е добра - моя капак е свалян сигурно 20 пъти, за разни интервенции, и съм си със старата гарнитура...
...но дори да се наложи смяна - тя е нещо 20-ина лева, ако не се лъжа...

Автор:  ichi [ 22 Яну 2007, 17:38 ]
Заглавие:  121

poohey Кажи поредноста на регулиране при 121 :D То толкова клапанчета кой по напред :?

Автор:  poohey [ 22 Яну 2007, 20:44 ]
Заглавие: 

не знам да има значение... :?
...освобождаваш подред, с въртене на коляновия вал, до напълно затворено положение и регулираш...

Автор:  ichi [ 22 Яну 2007, 20:49 ]
Заглавие:  121

Аха щот на Ладата така ги направих(то на Москвич така се правят да са затворили)и кат рече после че неще та неще а то трябвало да се превърта и клапаните се регулират едно размешано.Та си викам да не би и на Мазда-та да са кат на Лада после да бера ядове :?

Автор:  poohey [ 22 Яну 2007, 20:55 ]
Заглавие: 

наистина не съм сигурен... :?
...ще разпитам...

Автор:  ichi [ 22 Яну 2007, 21:08 ]
Заглавие: 

:thumbsup: щото аз каде ли нетърсих ,ама никаде непише.А нямам книжка на колата да видя(то едва ли пише).Има 1-2 клапана та почукват ама искам да ги проверя всичките :) ,така и така ще я отворя :wink:

Автор:  den4o [ 22 Яну 2007, 21:20 ]
Заглавие: 

poohey написа:
темата за ремъците е дълга и много сме я обсъждали...
как да ти кажа - аз го сменям на 50 000 - в края на каищата не е скъп, сменя се за един час, а пораженията при скъсване - всички ги знаем...
...а ролките - през една смяна, стига да "изглеждат" добре, де...

гарнитуата - зависи колко е добра - моя капак е свалян сигурно 20 пъти, за разни интервенции, и съм си със старата гарнитура...
...но дори да се наложи смяна - тя е нещо 20-ина лева, ако не се лъжа...

Пообиколих магазините и съм почти готов с частите за регулиране (гарнитурата),но за смяната на ремъка имам една "малка" трудност-за ролката на ремъка малко ми е тегаво да прежаля 135 евро(ниппартс) или 225(мазда).Затова намерих една от частна обява,SKF.Продавачът е написал,че е за Премаси 1.8/2.0 литра след 1998 година.Според мене си е ОК и за 626? :roll:Има ли как да погледнеш,(ти или Вили) в EPC дали кодовете на въпросната ролка за премаси и 626 съвпадат?Когато и ако имате време..... :D Мерси :) Не знам дали ще се отваря добре,но ето за какво иде реч.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... n/c52.html

Автор:  poohey [ 22 Яну 2007, 22:33 ]
Заглавие: 

'псолютно еднакви... 8)
...номерата на частите съвпадат... :wink:

Автор:  den4o [ 22 Яну 2007, 23:17 ]
Заглавие: 

poohey написа:
'псолютно еднакви... 8)
...номерата на частите съвпадат... :wink:

Mного благодаря :lol: 8) Действам смело по въпроса :wink:

Автор:  poohey [ 22 Яну 2007, 23:25 ]
Заглавие: 

само да уточним - нали говориш за обтяжната и паразитната ролки?...
...тях ги проверявах...

Автор:  den4o [ 22 Яну 2007, 23:51 ]
Заглавие: 

poohey написа:
само да уточним - нали говориш за обтяжната и паразитната ролки?...
...тях ги проверявах...

ДА-точно за това става дума,но аз се интересувам по-горе специално за обтяжната-belt tensioner pulley :)

Автор:  poohey [ 23 Яну 2007, 00:13 ]
Заглавие: 

ОК - и двете излизат с един номер за премаси и за твоя VIN...

Автор:  egoist_1956 [ 21 Авг 2009, 18:33 ]
Заглавие:  Re: Регулиране на клапаните

Здравейте,аз съм съвсем нов във форума и исках да попитам при евентуално скъсване на ангренажият ремък,какви поражения ще има(не знам дали буталата са защитени или не) или ако можете да ме насочите къде мога да попитам за това.Балагодаря ви :) става въпрос за 626 1.8 GE 92г.

Автор:  saketo [ 21 Авг 2009, 21:19 ]
Заглавие: 

Ако си SOHC няма проблем,а за DOHC не знам.

Автор:  egoist_1956 [ 25 Авг 2009, 20:49 ]
Заглавие: 

А как да разбера дали е SOHC или DOHC?

Автор:  todortvm [ 25 Авг 2009, 20:52 ]
Заглавие: 

.

Автор:  egoist_1956 [ 25 Авг 2009, 21:03 ]
Заглавие: 

todortvm написа:
egoist_1956 написа:
А как да разбера дали е SOHC или DOHC?

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/