Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2019, 23:36 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Дек 2019, 23:30
Мнения: 2
Местоположение: Sofia
Колата е Мазда 5, 2.0 дизел. Ситуацията е следната - закъсах с жена и малко дете на 250км от българската граница в Сърбия. Рязко започна да мига лампата на ДПФ-а и след това влезе в лимп моуд, светна и чек енджина и лампата на DSC-то. Имам фабрична диагностика с мен, грешката е сериозно запушен ДПФ (P242F-FF, P2458F-FF). Отказва да пусне Static DPF regeneration като сервизна процедура, което излиза че е нормално при тази грешка. Т.е. колата казва ДПФ-а трябва да се сменя.

Малко преди да хвърли тия грешки я усетих че не върви добре по нагорнище. Така че до тук всичко се вързва. Откачах акумулатора, грешката изчезва и се появява почти веднага пак след палене.

Въпроса е колко мога да карам в това състояние, дали ще успея да мина тия 250 км до границата. Ако ДПФ-а се запуши съвсем и колата угасне в това зимно време с малко дете ще е голям автогол.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2019, 18:32 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 01 Май 2012, 12:17
Мнения: 539
Местоположение: Айтос
1. От сервизните функции първо направете "reset dpf learned values" или нещо подобно беше - това казва на компютъра, че ДПФ-а е нов.
2. Изтривате всички грешки
3. Static DPF regeneration /нищо, че при първата операция Ви е предупредило да не правите регенерация/

Преди време минах към 200км във Вашата ситуация, нямах проблем, но предполагам, че се задръства още повече.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2020, 00:55 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 29 Дек 2019, 23:30
Мнения: 2
Местоположение: Sofia
Благодаря за отговора. Минах 250км по магистрала така, но предварително сипах това https://www.wynns.eu/product/diesel-par ... r-cleaner/ . Интересния момент е, че след тия километри с тази добавка нещата се оправиха напълно. Започнах от положение, в което на свободни обороти имаше 3.3 бара диференциално налягане на ДПФ-а, а при скорост 100 варираше от 16 до 20 бара. След тези километри стойностите станаха 0.3 и 3-4. Изчистих грешките, колата излезе от авариен режим и тръгна нормално.

Подозрението е ми е че проблема е дошъл от кофти гориво. Бях допълнил половин резервоар Екто нафта от Лукойл точно преди да стане това. Никога не съм слагал такава преди и ми направи впечатление веднага че колата харчи повече. До запушването минах 300км и стрелката от макс отиде на 1/2. Нормално би трябвало да са 450 за да стигне до там. И запушването беше веднага на 140%, нямаше междинното предупреждение за 80%.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2020, 09:33 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Горила е повече, заради регенерирането, но дали нафтата е била поледната капка или е съвпадение не може да се каже... Важното е че е успяла да завърши регенерацията и иска наблюдаване от сега натататък през колко време ще ги прави. Понякога добавките в по-скъпата нафта успяват да отделят доста предишен нагар по цилиндъра и от там проблеми от тoзи сорт или просто да е боклук въпросното гориво :D
Силно не препоръчвам да се кара в авариен режим дълго време (карал съм над 600км в режима, налагаше се) от гледна точна на безопасността и рисковете породени от това да имаш неотзивчива и маломошна кола в реалиите на бъдещите пътища. От към техническо здраве на колата няма притеснения, т.к. тя това прави с този режим - самосъхранява се за сметка на производитесността си ;)

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб