Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:08

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2018, 09:02 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Здравейте,

Както много хора тук сигурно знаят, двигателите с директно пръскане имат проблем с отлагането на въглерод (т.нар carbon buildup)
Иска ми се да пробвам разни препарати, но тук не намирам подобно на това
CRC GDI IVD™ Intake Valve Cleaner Instructional Video
https://www.youtube.com/watch?v=siRwcnj8-OE

Виждам, че при нас масово се продават препарати за EGR клапани, но нямам никаква идея дали могат да свършат подобна работа.
А да поръчваш химия от щатите не знам как ще стане с тея мерки за сигурност.

Моята кола е с атмосферен мотор, което много спестява от притесненията , че прецаквало турбото.
Остава другото притеснение, че тея парченца втвърдени задръстват катализатора.

Тук има подробни коментари
http://www.2gfusions.net/showthread.php?tid=3497


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Сеп 2018, 14:52 
Offline
маниак
2010 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Добре, престраших се днес, на нашия пазар има Wynns, Mannol EGR /intake cleaner, което по описанието може да се приложи по същия начин. Купих Манола, с доставката 12.5. Загрях мотора с малко каране по околовръстното, върнах се. изгасих колата. По предписания свалих леко маркуча след въздушния филтър (точно след MAF сензора, това е важно!!!), напъхах сламката в процепа , запалих колата, нагласих оборотите на 2200 и почнах да впръсквам на къси натискания. В един момент колата вдигна 3000 оборота, един път за малко да я изгася, но цялата процедура отне около 8 минути за целия флакон. След това за окооло минути давах газ от 1000 до 3000 и обратно без да подминавам, оставих я да поработи още минута на празен ход и я изгасих. След час , за да се понакисне химията при супер топъл двигател я запалих отново - няма чек енджин, няма никакви лапми. В началото оборотите на празен ход бяха малко колебливи, но вероятно си се калибрира с поставения като хората маркуч. Вибрации нямаше, нито тресене. Отзад колата не избълва абсолютно нищо. Като впечатления , може би една идея по-бързо се развърта в диапазона между 1000 и 3000, но може и да си въобразявам. Да се има предвид, че моята кола е на 83000, от които не повече от 6-7 000 градско. Т.е много много вероятно да няма почти никакви отлагания или много малко. След като я запалих я изкарах на магистралата да изгоря всичко , дето може да е останало и да го изкарам през ауспуха. Около 10-15 минути каране с обороти около 3800-4000. (то си стана направо Italian tuneup)
Като за тея пари, по-скоро профилактично и да проверим дали ще има последствия за колата, смятам че е ок. След 10 000 може да пробвам друг спрей, да видим. Поне си го правя сам и не струва нищо почти


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2018, 13:29 
Offline
маниак
2010 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 914
Ето интересно видео с научни факти за т.нар. italian tune up
https://www.youtube.com/watch?v=5C9Ie4BcYew


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб