Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 20 Сеп 2019, 12:27

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2018, 11:43 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 557
Местоположение: Варна
Здравейте.

Тръгнах да сменям свещите, но на едната не успях да изкарам бобината. Става въпрос за това:
Изображение

Гайката не се развърта, а се върти цялата шпилка. И на другите 3 бобини беше по същия начин, но шпилката се развиваше без проблем и си излизаше цялата заедно с гайката на нея.

На тази обаче шпилката си се върти свободно във втулката отдолу и ни нагоре, ни надолу. Пръснах гайката с WD-40 и направих с ножовка един прорез отгоре на шпилката за да държа контра с отвертка, но пак не става. Като напъна повечко там където е прореза тръгва да заглажда, затова и не напънах много, че да не счупя и шпилката отгоре.

Някакви идеи какво мога да направя? В някой сервиз с нагряване дали ще могат да развият гайката? Или ако нагряването помага, мога ли с подръчни средства някак да го направя, например с поялник. :D

Колата е Мазда 3 БК бензин. Същата като на снимката.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2018, 16:23 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4429
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Тя "гайката" всъщност не е гайка, а е изработена заедно с шпилката, превърта ти бронзовата втулка отдолу в капака, в която се навива шпилката.
Пробвай да нагрееш със сериозен поялник за да се поразтопи пластмасата около бронзовата втулка и да залепне за нея.
Другия вариант е чрез издърпване и въртене да измъкнеш нагоре, но така може да се счупи пластмасата на капака, хващаш после втулката с клещи или в менгеме, развиваш шпилката и после залепваш втулката в капака със здраво лепило или "течен метал" .
После тези шпилки ги стягай съвсем леко, защото може и друг път да се наложи да ги сваляш . :)

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2018, 18:11 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 557
Местоположение: Варна
Мислех си, че това е гайка, но щом и другите 3 се развиха по тоя начин, явно си прав. :)

А тая втулка как е захваната за пластмасата? Просто е лепена ли? Не виждам как мога да нагрея с поялник, освен да стопя пластмасата отвън. Няма как да бръкна с поялника, то изобщо няма луфт между двете пластмасови части. Или имаш предвид просто да нагрявам отвън без да стопявам и да пробвам да издърпам цялата шпилка заедно с втулката.

А тази "гайка" дали може да се среже някак без да се повреди втулката? Идеята ми е да се среже и на нейно място да се сложи обикновена гайка, пък нека втулката да си се върти вътре.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2018, 20:32 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1636
Местоположение: Пловдив
С малка горелка тип запалка можеш да нагрееш шпилката.. а тя от своя страна ще загрее втулката и самата тя ще залепне в пластмасата(не трябва да се прекалява де)!!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2018, 09:23 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4429
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
enen написа:
Мислех си, че това е гайка, но щом и другите 3 се развиха по тоя начин, явно си прав. :)

А тая втулка как е захваната за пластмасата? Просто е лепена ли? Не виждам как мога да нагрея с поялник, освен да стопя пластмасата отвън. Няма как да бръкна с поялника, то изобщо няма луфт между двете пластмасови части. Или имаш предвид просто да нагрявам отвън без да стопявам и да пробвам да издърпам цялата шпилка заедно с втулката.

А тази "гайка" дали може да се среже някак без да се повреди втулката? Идеята ми е да се среже и на нейно място да се сложи обикновена гайка, пък нека втулката да си се върти вътре.

Втулката е залепена, как да нагрееш Тошко ти е обяснил (може и с поялника да нагряваш шпилката), а за "гайката" забрави да режеш, казах ти вече, че е изработена на самата шпилка .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2018, 11:01 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 557
Местоположение: Варна
Малко ме съмнява така от едно нагряване да залепне втулката, ама ще пробвам. Ако не, ще пробвам с дърпане, пък ако ще да се счупи - после ще лепим. :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб