Когато карам леко из града при превключване на скорост оборотите падат супер бавно и съответно трябва да изчакам с натиснатия съединител да паднат достатъчно ниско, за да превключва плавно.
Обаче когато натисна колата повечко на едни 3-4 хиляди оборота, оборотите падат толкова бързо, че направо не мога да сваря да превключа скоростта и да отпусна съединителя преди да паднат те под скоростта на трансмисията.
Защо така? Знам, че колите в днешно време имат някаква щaдяща околната среда система за плавно изгаряне на остатъчното гориво в двигателя след натискане на съединителя, което забавя падането на оборотите, но не трябва ли по тая логика оборотите да падат по-бавно на висока скорост, тъй като повече гориво е било впръскано в двигателя? Или може би по-високите обороти по-бързо изгарят остaтъчното гориво.. Тука май сам си отговорих на въпроса.
|