Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 23 Май 2019, 05:34

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2019, 21:59 
Offline
фен

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 329
Местоположение: Botunec
Не намерих някой да е повдигал подобна тема, но ме интересува някой колега дали е разучавал ситуацията с тези коли, които ги внасят от Корея.

Има една фирма в София, която се занимава със всичко.
99% от колите им са на газ течна фаза и нямат бензинови резервоари.
Това са марки Хюндак, Кия, моделите Оптима и К5, i40 за корейския пазар.
Също така предлагат и джипове.

Всичките им коли са натокани с доста екстри.
Вървят около от 25 до 50+к. Като 50К са джиповете.

Чудно ми е как им се връзва с целия разход по транспорта,
технотест и т.н. и т.н, че колите да са на такива цени.
Това коли с проблеми ли са, не са ли?
А са и на малко километри.
Фирмата дава и гаранция на някои от тях.

Карах К5ца и екстра си беше.
Та съм се зачудил дали си струва.

Ето ви едно клипче да видите за какво говоря:
https://www.youtube.com/watch?v=P5pCH6lR7gQ


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 09:24 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 14 Мар 2015, 10:07
Мнения: 540
Местоположение: Варна
Аз съм се интересувал. Колите са изрядни. За да се направи експорт от Корея колата трябва да е без забележки. Един вид преди експорт задължително ги ремонтират. Трябва да могат да ти покажат фактури какво е сменяно. Контрола е строг, така че надали ще има кола с проблем.

Причината за продажба е, че в Корея да караш стар автомобил излиза много скъпо. Един вид държавата подпомага производството и по този начин задължава фирмите постоянно да подновяват автопарка си. Всички са служебни или rent-a-car, което не би трябвало да е кой знае какъв проблем.

Освен наличните, кола можеш да си харесаш оттук и да ти я докарат: http://www.autowini.com Това е най-големия онлайн пазар за коли. Най-вероятно и те оттам ги вземат. Цената за докарване ще ти я изчислят в съответната фирма. Можеш и сам, но е голяма галимация и не си заслужава сякаш.

Остава въпроса какво става, ако нещо се счупи. Нашите фирми "уж" държат в наличност всякакви части, ама я е така, я не.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 10:11 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 329
Местоположение: Botunec
enen написа:
Аз съм се интересувал. Колите са изрядни.


Мерси enen!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 10:30 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 827
Колеги, намерете тема в някой от БГ форумите, там един човек , който се занимаваше с меджународна търговия даваше доста червени флагове за тези коли, ще се опитам да я намеря


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 11:08 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 329
Местоположение: Botunec
road_runner написа:
Колеги, намерете тема в някой от БГ форумите, там един човек , който се занимаваше с меджународна търговия даваше доста червени флагове за тези коли, ще се опитам да я намеря


Супер ще е ако успееш за да прочета повече.


А, сайта, който даде enen е интересен. Има много подробно описание какво им е състоянието на колите. Но явно ако се реши да се взема такава кола трябва да е модел, който се внася в повече бройки от фирмата. И да гарантира поддръжка на склад на резервни части. Защото аз си харесах някакви Кии "Pride", идеалната градска кола, ама ако нещо се прецака... а ги няма в БГ, ще стане интересно и забавно.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 14:28 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 827
Не успявам, но масовото е, че нямат сервизна книжка, евтина еко кожа, и чакане за части, ако нещо стане. Обезшумяванеот се споменава като проблем на някои места


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 15:04 
Offline
любител
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 15 Май 2018, 11:22
Мнения: 32
Местоположение: София
От VW форума:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=87&t=477082


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 15:41 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8217
Реално нищо конкретно не казват там.Чули недочули.....Единствено по смислено е че евентуално не понасяли нашата газ което си е проблем.

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991
Мазда 323 f 1.5 1995
Мазда Примаси 1.8 2001
Мазда 5 2.0 2006


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 17:14 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 827
Не е това темата, но на други места мернах коментари, че вероятно са превъртани км, много износен интериор за тези км


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Мар 2019, 20:04 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1321
Местоположение: Густо Майна Филибето
Аз също се бях интересувал, имах взимане-даване с човек от "първия ред". Колите като цяло са добре, но километрите са въртяни 100% на всички. Колите в Корея, както каза колегата enen, имат много високи данъци и застраховки, растящи прогресивно с всяка следваща година и не е далавера да плащаш за 5 годишен автомобил. Отделно имат субсидия за нов и като теглят чертата явно си купуват често нови коли. Добър стимул за да ти върви икономиката. Съответно масово се продават 3-4-5 годишни коли, но вътрешен пазар за тях няма поради същата причина. Продават на безценицза, за да не плащат данъци и такси, колкото може по-бързо. За това се получава сметка на родните фирми да внасят.
Относно състоянието потвърждавам и аз, минават сериозни прегледи преди продажбата и масовите джамбзки номера с пребоядисвания или боза в мотора ги няма. Единствено връщат километри. Частите са същите като на европейските модели, с дребни разлики по мотора заради газта. Кофтито на течната фаза е, че помпата и др. части са доста скъпи и претенциозни, а нашата газ си е боклук. Но масово навлизат тези уредби и не е това, което беше преди 10 години - никой да не е чувал за тях. Сега има доста сервизи. Лично аз съм ЗА и ако щях да си купувам бих се замислил сериозно за такъв вариант. Щом и такситата ги налазиха яко, значи стават. Викнете си едно, от първо лице да ви каже. :D

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2019, 10:39 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 329
Местоположение: Botunec
Мерси за отговорите.

Аз карах една К5ца.
Не изглеждаше износена, вървеше стегнато.
Имаше си всичко необходимо като екстри.
Хареса ми за парите - 26К.

Единствено това с българската газ ме притеснява като фактор, защото съм имал няколко коли на газ и не е като да съм нямал грижи от замърсена газ. Пълнеха се филтрите с пепел. Инжектори се запушваха, въпреки сменени филтри, и т.н. и т.н. Това на корейката ако се случи оставаш на пътя защото нямаш алтернативното задвижване с бензин.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2019, 12:05 
Offline
маниак
2010 Mazda 3

Регистриран на: 30 Дек 2011, 18:39
Мнения: 827
Ето още една тема, но не е тази , която ми трябваше
http://www.kia-bg.com/smf/index.php/topic,3562.30.html

Но ето я темата , ето накрая и мнението
http://www.kia-bg.com/smf/index.php/topic,4625.30.html

дравейте,

Познат ме помоли да внеса малко светлина тук във форума относно тези коли.

Така, живях в Кореа от 2010 до 2016 лятото в град Hwaseong основно. Там работех с PLM интеграции в SCM точно в автомобилния сектор, на частно и държавно ниво. Имам опит с експорт и импорт в ЕС на три автомобила.

Цените от по 5-6,000 $ са такива и дори по- ниски когато говорим за експорт, защото той е държавно субсидиран и то много тежко специално в автомобилния клъстер. Субсидиите са както за експорт на нови автомобили (и от тук митата въпреки ТТО) така и за употребявани, но по различни причини (и тук за жалост ще ви бръкна в д-то, няма да боли много). За да си одобрен за субсидиране на експорт на употребяван автомобил (или лот, защото тук никой не се занимава с 1, 10, 50 броя) то колата трябва да отговаря на определени изисквания, част от тях (защото не съм запознат с всичките) ще споделя с вас:

1. Автомобила трябва да има амортизационно ниво над средното, което ще рече километри над 100,000 или щети причинени от употреба или друго над 1/3 от пазарната стойност на колата. Ако помните земетресенията и наводненията в Япония и снимките на хиляди наводнени нови хонди и субарута- те бяха изнесени през Кореа точно по тази схема. В град Busan имаше огромен рефит център построен за точно 3 седмици специално за целта.
2. Технологиите в автомобила трябва да са по- стари от 7 години (цикъла на една платформа).
3. Собственика трябва да е корейска фирма.
4. Автомобила трябва да напусне държавата напълно обслужен и минал нещо като ГТП (подобно на Дания). За обслужването си имат някакви листи май от пройзводителя с това какво трябва да се смени. На един от автомобилите, които аз експортирах трябваше да сменя шофьорска седалка + радио WTF!? и редуктор, и двете бяха напълно изправни, а за седалката е имало някога си recall.

Както в Европа така и в Кореа марката е бюджетна и се обезценява зверски, плюс това в Кореа колкото е по- стар автомобила ти, толкова по- голям данък и застраховка плащаш. И то не по- голям с някаква маргинална сума а увеличения в пъти на всеки две години. В Кореа има страшен проблем с автомобилите втора употреба от една страна хората гледат да ги разкарват за да не плащаш високи данъци (плащаш данък дори на кола, която не е в движение) от друга страна ЕС и ООН пресират здраво държавата зареди неспазване на еко нормите за рециклиране и възобновяеми индустриални ресурси. Всички продукционни капацитети са ангажирани да бълват нови автомобили и е невъзможно да намериш някой който да иска да рециклира стари такива. Просто маржовете са много по- ниски точно поради субсидирането.

Фън факт: Когато пристигнах тук и си търсех евтин употребяван автомобил, както всеки горд Българин звъня на няколко десетки обяви за информация, пазарлък и тн. (не аз лично, а дамата която имаше тежката цел да ме "интегрира" :) ) когато не се обаждах обратно за среща, някои от продавачите звъняха и предлагаха да ми подарят автомобила.... ;D ;D

Чувал съм как цели RO-RO композиции биват подарявани на по- бедните държави в региона, които от своя страна пък ги изнасят :-\ .

Та обратно към темата. Тези коли които в България са обявени на 20, 30, 50,000 км. не са на толкова и в това може да сте 100% сигурни. Ако изнасяш такива коли то тогава не си субсидиран, което означава, че не можеш да предлагаш конкурентни цени, което означава че ще работиш на загуба. Да, Кореа е страна с много хора, но такива идиоти, които да работят на минус аз лично до сега не съм срещал. (EDIT: Превъртането на километраж на автомобил за експорт се възприема като полирането в България- козметично подобрение.)

Относно вноса и регистрацията на корейски коли- аз лично съм внесъл и регистрирал 2 в България и 1 в Швеция. Проблеми имах само в милата родина с пичовете от технотест, защото колата нямала бензинова горивна система. За щастие приятел, който работи във Фолксваген ме $в€тна как $€ р€$$ава тоя пробл€м. Ко да го прайш...страна от третия свят сме си. В Швеция техно теста мина само по документи, засегнах се от липсата на интерес дори да видят колата :o . Ако трябва да съм откровен, не бих се занимавал с тая работа отново. Главоболията по транспорт, различни транзитни разправии и застраховки не си струват, а аз се облагодетелсвах и от фирмени канали за някой неща!! Ако някой се наема да внася го съветвам да внася количества, а не една бройка, защото за толкова не си струва. Рзправията за 1 или 100 е една и съща.

Касаейки конкретните автомобили- две К5ци и една Соната. Ами... К5ците са надеждни спор няма. Освен периодично обслужване и обслужване на АГУ (2 филтъра, помпа и една дюза) се сещам за проблем с климатика и нещо по окачването, но не нещо голямо като цена и ремонт. Преки конкретни впечатления не мога да дам, едната (К5) я кара тъста ми в Швеция другата бащата в България, аз лично не мисля да слизам от гадната Е60 скоро, балък съм си. Хюндая за жалост трябваше да го разкараме бързичко поради проблем с АГУ и електрниката на комфорт модула.

Тук един колега говореше за фрапираща разлика в разхода между газта заредена във България и тази в чужбина. От преки впечатления мога да кажа, че това беше определено така до преди 2-3 години. От тогава до сега аз лично такова нещо не забелязвам и при пробан- бутан и при ДГ (премиум). Впечатленията ми са от маршрута Umeå - Арапя music и обратно, два пъти в годината (поне).

Ако има нещо- питайте, ще се абонирам към тази тема и ще се оптивам да отговарям при възможност. Ако ще ме карате да пиша есета относно импорта и т.н. бюрократичен булшит- не се хабете. Има си специалисти за всичко- отиваш, плащаш си, знаеш. В днешно време информацията е $$$.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2019, 18:56 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 27 Юли 2018, 12:58
Мнения: 329
Местоположение: Botunec
road_runner, Мерси братче.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб