zliq_zmei написа:
@Kaizera ,
.....
Ето ти отговора докато дойде Твоята Мазда до БГ какво е причинила на СВЕТА за да се запознаеш :
Модерен кораб, специализиран за превоз на коли, може да натовари 6500 парчета. Ще му отнеме около 30 дни да стигне от Япония до Европа. Разходът на такъв звяр е 53,2 т гориво на ден. Това прави 1596 т само в едната посока!
Проучванията показват, че вредните емисии в морския транспорт ще нараснат със 75% през следващите 20 години. В момента те са между 600 и 800 тона CO2 годишно. Това е в пъти повече, отколкото България изхвърля изобщо.
Това също е Вярно и то за 2007ма година ! Та колко Вредни Емисии имаш да избиеш и аз колко имам да карам дори да НЯМАХ катализатор за да те стигна ?!?!??!??!!
Яйде смятай като си учен!
Самосъзнанието ми е далеч зад личните ти възможности .
И понеже аз съм учeния... нека ти кажа, че си изпуснал няколко нули. Замърсяването е между 600 и 800 МИЛИОНА тона годишно през 2008-09. От тогава има стремеж към намаляване на емисиите, големите компании са се съгласили да намалят скоростта, което трябва да доведе до около 25-30% по-малко вредни емисии. Отделни колкото и големи да са емисиите на корабите съотношението за превозен стока тон/СО2 е в пъти по-добро от това на самолетите и камионите. Ето ти една линк към страницата на една организация бореща е със замърсяването
carbonfund.org... Ако искаш ти пък си поиграй да сметнеш колко биха замърсили всичките 6500 коли, ако не са превозени с кораб, а се движат на собствен ход (колкото и да е налудничево това)
Та за сметките.... вземам данните от споменатата организация, въпреки че за най-големите кораби емисиите падат дори до 0,015 kg CO2e per Tonne-Mile, което е 4 пъти по-малко.
Цитат:
Sea freight – 0.0602 kg CO2e per Tonne-Mile
Ta въпросната моя Мазда тежи 1360 кг по спецификация, което ще рече 0,081872 kg CO2e per Mile. Разстоянието от Хирошима до Белгия е малко под 13 000 морски мили, което прави 1065 кг CO2. При каталожни данни 0,149 г/км това са емисиите, които същата кола ще отдели за около 7150 км. Твоята Premacy по каталог ѝ дават 0,201 г/км (относно този параметър трудно се намира инфо, не знам дали е 100% точно), така разликата е 0,052 г/км, което е около 20 500 км, малко повече от година при моя пробег. Това всичкото при положение, че твоето Premacy e все още с каталожни стойности, а без каталозатора най-вероятно до средата лятото ще съм компенсирал разликата. Разбира се сметката е доста лайшка, но се добива достатъчно добра престава. Следващия път когато искаш да си саркастичен, пробвай да подбереш правилния предлог. Не се самоизтъкваш, ако си ЗАД личните ми възможности, а ако си НАД тях.
С това спирам да споря, защото не ми харесва посоката която пое разговора, а личните нападки са последно в което искам да участвам.
forski написа:
В този ред на мисли, колко всъщност са еко, еко колите като има в предвид колко вредни емисии се отделят, и колко "мръсни производства" се занимават с производството на една еко кола. И дали въобще може да компенсира всичката мизерия която е акумулирала още по-време на своето производство!
Едно доста дълго и на моменти ужасно отекчително четиво. Все пак това е доста пиперлива тема...
електричка срещу бензин. Общо взето това е извода, базиран на цялата експоатация на колата