Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 27 Ное 2020, 16:27

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Ное 2020, 17:38 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
За трети път вече регулирам клапани, резби не останаха... Последния път ги регулирах точно както е описано в сервизната документация. На загрял двигател на 0.30 всмукателни и изпускателни. 2-3км. и две паления и изгасяния по-късно, все едно нищо не съм правил... Тракат и това е...

Важно е да отбележа, че двигателя е 1.6 SOHC 16V 88к.с но е с кобилици от 1.3 SOHC 16V.
Причината за тази интервенция е, че веднъж след смяна на масло се разтракаха оригиналните хидравлични повдигачи и ги смених с нови. Година по-късно новите повдигачи бяха на същото положение като старите и се принудих да пробвам с кобилици от 1.3.
Поне 3 пъти съм мерил налягането на маслото и си е като по книга. :|
Някакви идеи?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2020, 08:18 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4656
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
За какъв реглаж става дума, :-k до сега не бях чувал да се регулират клапани на кола с хидравлични повдигачи . :)

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2020, 08:55 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
martod написа:
За какъв реглаж става дума, :-k до сега не бях чувал да се регулират клапани на кола с хидравлични повдигачи . :)


1.3 не е с хидравлични повдигачи, затова кобилиците са от 1.3, двигателя е 1.6
Хидравличните повдигачи тракаха и това е причината да ги разкарам. Механични от 1.3 паснаха перфектно, просто не мога да ги регулирам.
Тази сутрин като я запалих работеше много добре, на студен двигател, но като позагрее и започват да потракват. Не е като да трака като дизел, но се чува и в купето и ме дразни супер много


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2020, 13:54 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1799
Местоположение: Пловдив
Оригинално на 1.3-ката да си забелязъл от къде се смазват кобиличките и повдигачите?
Да не би сега да нямат достатъчно смазване?
Просто идея!?
Снимки правил ли си докато ги сменя?
Да видим за какво иде реч?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2020, 14:00 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
maZZda написа:
Оригинално на 1.3-ката да си забелязъл от къде се смазват кобиличките и повдигачите?
Да не би сега да нямат достатъчно смазване?
Просто идея!?
Снимки правил ли си докато ги сменя?
Да видим за какво иде реч?


Не съм снимал, но специално обърнах внимание на отвороте за маслото. Пасват си. Мерих кобиличките, прътовете, главата също премерих, самите гнезда на валовете, всичко си пасва.
Просто регулирам, минавам 4-5 километра и пак започва да трака все едно са за реглаж.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2020, 14:07 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
Направих клип

https://youtu.be/_oFzhd5XaZo

Ето ги проклетиите...Нарочно съм обърнал кобилиците за да се виждат отворите за маслото. Това е главата от 1.3 и прътовете от 1.6 (оригиналните с хидравлични повдигачи). Малките отвори са за маслото. Големите до тях са за болтовете с които се захващат прътовете към главата.
На самите кобилички отвприте също съвпадат, просто на хидравличните има още един допълнителен отвор на върха, на който предназначение мисля, че е да не се препълни повдигача.
Направи ми впечатление, че не всички се разхлабват, а само някои, но не мога да кажа дали все едни и същи са разхлабените.


Прикачени файлове:
rsz_img_20201109_141746.jpg
rsz_img_20201109_141746.jpg [ 250.86 KiB | Прегледано 345 пъти ]
rsz_img_20201109_141741.jpg
rsz_img_20201109_141741.jpg [ 207.83 KiB | Прегледано 345 пъти ]
rsz_img_20201109_141729.jpg
rsz_img_20201109_141729.jpg [ 251.38 KiB | Прегледано 345 пъти ]
rsz_img_20201109_141726.jpg
rsz_img_20201109_141726.jpg [ 255.97 KiB | Прегледано 345 пъти ]
rsz_img_20201109_141720.jpg
rsz_img_20201109_141720.jpg [ 251.91 KiB | Прегледано 345 пъти ]
rsz_img_20201109_141714.jpg
rsz_img_20201109_141714.jpg [ 352.81 KiB | Прегледано 345 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2020, 18:23 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4656
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
tarkulk0 написа:

1.3 не е с хидравлични повдигачи, затова кобилиците са от 1.3, двигателя е 1.6
Хидравличните повдигачи тракаха и това е причината да ги разкарам.
Щом мотора е 1.6 защо гледаш луфтовете при 1.3, за това ти тракат, защото са им в повече хлабините, направи ги на студен мотор, от 0.25 до 0.31 мм. и няма да ти тракат . :idea:

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 09 Ное 2020, 19:32 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
martod написа:
tarkulk0 написа:

1.3 не е с хидравлични повдигачи, затова кобилиците са от 1.3, двигателя е 1.6
Хидравличните повдигачи тракаха и това е причината да ги разкарам.
Щом мотора е 1.6 защо гледаш луфтовете при 1.3, за това ти тракат, защото са им в повече хлабините, направи ги на студен мотор, от 0.25 до 0.31 мм. и няма да ти тракат . :idea:


Благодаря колега, ще опитам. Просто не намирам друга информация и затова ги направих на 0.30 мм.
Притеснява ме това, че на студен двигател и на 0.30 мм няма проблем с тракането, двигателя си работи доста тихо. Но ако ги направя на 0.25 примерно, дали няма да бъдат натегнати докато двигателя е студен. Като загрее ще се отпуснат сигурно както се отпускат и сега, но докато е студен дали няма да са натегнати и да стане някоя беля?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2020, 08:39 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4656
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Няма да бъдат натегнати, това са нормите за 1.5 и 1.6 моторите.
За да си по спокоен ги направи на горната граница 0.30, но при студен двигател .
За да си още по спокоен, ще ти кажа, че има мотори на Хонда които са с хлабини 0.12- 0.15 за всмукателните и 0.15- 0.20 за изпускателните .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2020, 12:42 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
Ами аз първия път ги направих на 0.30 на студен, обаче в ръководството пише да се прави на загрял двигател и да се направи пълен оборот на двигателя и пак да се проверят, а аз не го направих и си тракаха. Последния път ги направих на 0.30 хлабините ТОЧНО както пише в ръководството за 1.3, стъпка по стъпка, но като загрее пак тракаха. Сега се чудя дали да ги направя на 0,25 или направо на 0,20 (така ме посъветваха) както е описано в ръководството.


Прикачени файлове:
IMG_20201110_124142.jpg
IMG_20201110_124142.jpg [ 509.45 KiB | Прегледано 306 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2020, 13:55 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4656
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Нещо не правиш както трябва, иди на сервиз да ти ги регулират и сигурно ще спре тракането .

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2020, 17:33 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
martod написа:
Нещо не правиш както трябва, иди на сервиз да ти ги регулират и сигурно ще спре тракането .

Е аз в сервиз работя в момента, ама нашите майстори са хвани единия удари другия... Не давам да ми се пипа колата, особено от нашите майстори в града :D

И все пак искам аз да си я направя колата и без това искам да се науча :roll: Ще пробвам на 0.25 или на 0.20, още не съм решил и ще пиша дали има някаква промяна
Благодаря за отделеното време! ^.^


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2020, 13:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4656
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Да не ги мериш между кобилицата и разпределителния вал ? Мерят се луфтовете между регулиращия болт и клапана, пластината трябва да влиза с леко усилие.
Направи ги на 0.25 при студен мотор и ги забрави тези клапани . :D

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2020, 17:34 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
martod написа:
Да не ги мериш между кобилицата и разпределителния вал ? Мерят се луфтовете между регулиращия болт и клапана, пластината трябва да влиза с леко усилие.
Направи ги на 0.25 при студен мотор и ги забрави тези клапани . :D


Е стига бе колега, ти съвсем ме взе за мезе :D Естествено, че меря хлабината между регулиращия болт (то по-скоро е шпилка май или поне прилича) и клапана.
Само да ми остане свободно време и ще си поиграя пак да ги направя на 0.25 този път. Лошото е, че не разполагам с гараж и всичко се случва навън пред блока, пък и бая захладня... При първа възможност ще ги пробвам на 0.25 и дано да си прав, че е крайно време да ги забравя вече :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2020, 08:40 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4656
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
tarkulk0 написа:
регулиращия болт (то по-скоро е шпилка май или поне прилича)
Ако беше шпилка щеше да си я развиваш и вадиш от кобилицата и в двете посоки, :wink: сега можеш само в едната . :)

tarkulk0 написа:
Лошото е, че не разполагам с гараж и всичко се случва навън пред блока, пък и бая захладня...
Нали работиш в сервиз, вкарай си я в сервиза на топло, регулирай си клапаните, плати си 30-40 лв. :lol: и си готов. :D

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2020, 17:27 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
martod написа:
tarkulk0 написа:
регулиращия болт (то по-скоро е шпилка май или поне прилича)
Ако беше шпилка щеше да си я развиваш и вадиш от кобилицата и в двете посоки, :wink: сега можеш само в едната . :)

Възможно, не споря.

tarkulk0 написа:
Лошото е, че не разполагам с гараж и всичко се случва навън пред блока, пък и бая захладня...
Нали работиш в сервиз, вкарай си я в сервиза на топло, регулирай си клапаните, плати си 30-40 лв. :lol: и си готов.


Предпочитам да дръпна варел до колата и да си запаля огън като клошарите по американските филми, от колкото да платя 30-40 лева сам да си ремонтирам колата :lol: :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2020, 22:29 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
Малко развитие по темата... Направих ги на 0.20.
Да не казвам голяма дума, но за сега е по-добре... Днес я поразкарах из града... Изстина веднъж, пак загря, има едно мааалко почукване, но общо взето е много по-добре.
За сега това е... :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2020, 01:09 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1799
Местоположение: Пловдив
Май май тва ще им е..
Стискам палци! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Ное 2020, 10:53 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
maZZda написа:
Май май тва ще им е..
Стискам палци! :lovemazda:


Абе по-добре е, но пак си работи шумно тоя двигател и това е... чуват се въпреки всичко. По-малко, но се чуват... Говорих с един познат и сподели, че може съвсем леко да опират буталата в клапаните, понеже сложихме същата гарнитура на главата като предишната (то и няма размери като цяло) и шлайфахме 0.13. Та разрових се малко и намерих в сервизното ръководство, че максимума за шлайфане на b6 sohc е 0.20, което ме кара да си мисля, че няма как това да е проблема, пък и ако опираха със всяко натягане на клапаните, вече щяха да са изкривени...
Не знам да не би вала да има някакъв проблем (разпределителния).

Най-интересното е, че понеже вече доста захладня времето, тази сутрин като я запалих работеше супер стегнато, обаче като загрее пак си се чуват.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2020, 09:17 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4656
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
tarkulk0 написа:

Най-интересното е, че понеже вече доста захладня времето, тази сутрин като я запалих работеше супер стегнато, обаче като загрее пак си се чуват.

Май проблема ще излезе друг. По принцип, при повечето коли, хлабави клапани тракат при студен мотор и като загрее, поради разширението на метала луфтовете намаляват и мотора утихва, при теб е обратно, което ще рече, че проблема не е в хлабините .
Да не би да трака нещо друго и да наподобява на клапани ? Да не би и някой преди теб да е шлайфал главата с няколко десети ?

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2020, 17:18 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
martod написа:
tarkulk0 написа:

Най-интересното е, че понеже вече доста захладня времето, тази сутрин като я запалих работеше супер стегнато, обаче като загрее пак си се чуват.

Май проблема ще излезе друг. По принцип, при повечето коли, хлабави клапани тракат при студен мотор и като загрее, поради разширението на метала луфтовете намаляват и мотора утихва, при теб е обратно, което ще рече, че проблема не е в хлабините .
Да не би да трака нещо друго и да наподобява на клапани ? Да не би и някой преди теб да е шлайфал главата с няколко десети ?


Как мога да знам колега, възможно е, все пак е почти 30 годишна кола.
По пътя на логиката ако буталата подпираха клапаните, нямаше ли да се увечили чукането след като направих хлабините на 0.20... Сега е по-тиха от преди когато бяха на 0.30.

Посъветваха ме да пробвам с друго масло (друга марка), в момента е с Gazpromneft 10W40. Преди също беше с това масло и не съм имал проблеми. Не ми се вярва да е от маслото.

Има ли вероятност разпределителния вал да е износен по старите кобилици и от там да се получават разминавания с "новите"?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2020, 09:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4656
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
tarkulk0 написа:

Посъветваха ме да пробвам с друго масло (друга марка), в момента е с Gazpromneft 10W40. Преди също беше с това масло и не съм имал проблеми. Не ми се вярва да е от маслото.

Има ли вероятност разпределителния вал да е износен по старите кобилици и от там да се получават разминавания с "новите"?

Е от тук трябваше да започнеш темата . mhihi Това масло като загрее сигурно става като вода . :)
Сменяй го с качествено и ако изчезне шумът, можеш да регулираш още веднъж клапаните на 0.25 мм.

По другия въпрос само ти можеш да кажеш, аз не съм виждал вала на живо, нито кобилиците . :)

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Ное 2020, 11:08 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 62
martod написа:
tarkulk0 написа:

Посъветваха ме да пробвам с друго масло (друга марка), в момента е с Gazpromneft 10W40. Преди също беше с това масло и не съм имал проблеми. Не ми се вярва да е от маслото.

Има ли вероятност разпределителния вал да е износен по старите кобилици и от там да се получават разминавания с "новите"?

Е от тук трябваше да започнеш темата . mhihi Това масло като загрее сигурно става като вода . :)
Сменяй го с качествено и ако изчезне шумът, можеш да регулираш още веднъж клапаните на 0.25 мм.

По другия въпрос само ти можеш да кажеш, аз не съм виждал вала на живо, нито кобилиците . :)


Е добре де, ако бяха хидравлични повдигачи както преди, щях да се съглася, че може маслото да е кофти, но в случая какво общо може да има маслото, при положение, че всичко вече е механично?
Това масло с което карам няма километри, смених го със смяната на гарнитурата, преди 3-4 седмици.

Препоръчайте масло за дъртата барака, 93-ти набор, на 258 000 (изглежда да са реални).

Вие с какво карате?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб