Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 01 Мар 2021, 15:12

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 55 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2013, 12:37 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3380
Нищо лично, нито заядливи таковата, но въртенето си има посоки и те не се изясняват с определения като "правилна" и "грешна". Не мисля, че е толкова трудно да се определи въртенето на ТПС-а, въпреки, че объркването (ако изобщо можем да го наречем объркване) идва от местоположението на датчика - точно срещу шайбата, на другия край на оста на клапата на дросела, която жилото на газта завърта за да отвори.
Стоейки срещу двигателя, точно пред колата, движението на оста на дросела за отваряне, се осъществява по посока на часовника или надясно. ТПС-а, бидейки на другия край на оста и ако мислено гледаме откъм "лицето" му, сиреч отзад, се завърта обратно на часовника.
Е, не трябва изобщо да мислим къде е лицевата страна на датчика, а само посоката му на въртене и фактът, че когато дроселът е затворен, датчикът също трябва да е "затворен". Демек, началното "затворено" състояние на ТПС-а е в ляво и ако искаме да го завъртим до началното му положение, въртим надясно. Ако го въртим наляво, то "отваряме" ТПС-а.

Знам, че не съм от най-добрите обяснители, но се надявам че е разбираемо.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2013, 20:30 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2011, 09:00
Мнения: 21
Благодаря колега.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Сеп 2013, 20:18 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2011, 09:00
Мнения: 21
Волтажа на сензора се мери,като се вземе мултицет и минусовия кабел се слага на минус на акумолатора,а плюсовия на средния кабел на датчика.Измерва се волтаж до 20 волта.Напрежението при въртене на датчика при затворен дросел се изменя от 0.20 до 0.99 волта,но не трябва да е повече от един волт.На мен първоначално беше 0.50,но като настроих по горепосочения начин се промени на 0.96 волта.Също така и температурата на двигателя по време на настройката оказва влияние на волтажа.Някой ако знае какви трябва да са точните волтове за оптимално работещ tps моля нека сподели.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Сеп 2013, 11:05 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1353
Местоположение: Резерват Северозападo
:)


Прикачени файлове:
MAZDA32315i16VZ5_060.png
MAZDA32315i16VZ5_060.png [ 122.35 KiB | Прегледано 11486 пъти ]

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2013, 21:10 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
За всеки автомобил е различно - например за 2.0 KF 0,1в-1,1в за напълно затворен дросел и 2,8-4,5в за напълно отворен дросел. Според мен обаче тези волтажи са прекалено общи и не позволяват напълно точна настройка на TPS-a, затова и ръчния метод е по-добър.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 00:43 
Offline
любител
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 15 Мар 2009, 23:30
Мнения: 11
Местоположение: Габрово
За много години колеги да Ви пожелая безаварийно шофиране,по-малко проблеми,бързо и успешно диагностициране на проблемите.По прочетох темите ,проблеми да има че да не ни е скучно да има за човъркане :) Насъбраха ми се няколко такива на камара които ме поизмъчиха,висок разход,по преплюване от ауспуха(симптоми на прекъсване,но без влияние във ускорението) и прословутите обороти.За първите неща не е тази темата,но реших просто да ги спомена.Та по темата с оборотите,тея дни си поиграх доста,чистене на стъпков мотор(клапа),дросел,попреплакнах дебитомер,проверка и залепяне на големия маркуч от дебитомера до дросела и оборотите продължават да колебаят.Поне подобрението е че,при натоварване от консуматори на празен ход колата не гасне вече и държи оборотите,но колебанията остават.Предприех стъпката с ТПС-а,но перката на радиатора не се включва при въртене на ТПС потенциометъра.Незнам дали по горните години след 95-та имат датчик(бутон) на клапата (под колелцето дето е закачено жилото на газта),но моята има,разликата е че,при сервизен режим когато подам газ бутона прекъсва сигнала и само тогава сработва и перката.Както е споменал колегата todortvm малко по-различно от другите години.При въртене на ТПС-а перката не тръгва в никое положение,а само изменя волтажа от средният пин на потенциометъра и го праща към входа на компа,та реших да поровя малко в аутодатата,най-точният ми уред с който разполагам осцилоскопа ми като най скъп уред,до колко е точен кой да ти каже,но дано поне е малко по-добре от по евтините модели мултицети.По каталог им дават при затворена клапа средният извод на ТПС-а спрямо маса 0,3-0,7 dcv при максимално отворена 3,4-5,3 dcv.Друг начин приложим в гаражни български условия незнам как може да се осъществи и пак тези стойности варират около,а не е дадено точно определена закована.Най-интересното е че,беше на съвсем други стойности преди да се хвана да бутам и те първа ще правя тестове за разхода на гориво,защото явно много показатели са от значение. След настройката всичко е по каталог и данни,но проблема обаче си остава,явно или нещо изпускам или бъркам,давайте идеи и съвети,някой беше споменал че е докарал режима на оборотите дори да не помръдва и при пускане и спиране на консуматори,при мене варира 750-1000,а без да бутам нищо потрепват ту под чертата ту над (750 +-)Може и да се вживявам много ,но щом сте постигнали почти максимално застопоряване на стрелката,значи е възможно.

_________________
Drive a Music Car Mazda 323f BA


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2014, 05:11 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3380
Мамка им и тихи обороти, все нещо ще ги мъчи и мори...
Ако уж всичко е точно, пък те пак си шават, следва да се запитаме, кога последно са ни регулирани клапаните.
Обикновено, отговорът е - никога, защото са с едни смотани пулове и реглажът им е малко нещо шитава и бакалска работа - отваряш, мериш, смяташ, разменяш, добавяш... девет дена и осем часа. Да не говорим, че на тези километри, само реглаж е направо безпредметно - трябва си направо сваляне на тиквата и пълна ревизия на валовете, клапаните, леглата на клапаните, вложките, припасване...
Пък, да вдигнеш главата и да не я провериш за пукнатини и да не и направиш лекичък блоуджоб...
Пък, ся, за новата глава, как да не погледнеш и маслената помпа...
Пък, как да не продължиш с буталата и сегментите...
Пък, после да сглобяваш със стария ремък...
Пък, на нов ремък, стари ролки и водна помпа...
За едните перфектни обороти, си е направо... числофрения. Пък!

Пък, понеже от време на време си експериментирам с перифериите на мотора, налага се и оправяне на оборотите. За толкова време занимавки, вече ги оправям едва ли не с гласова команда, но като стигне работата до клапаните и пресипвам нещо... и пак бутвам ТПС-а като мантра, и... така. Засега, нали!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Яну 2014, 18:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
Здрaвейте. Моя дросел е с изключвaтел зa върнaт педaл нa гaзтa. В тaкъв случaй и дa въртя тпс-сa нямa дa ми се включи перкaтa и нямa дa знaм къде дa го позиционирaм. Ще вкaрaм колaтa в сервизен режим, ще проверя сентровкaтa със стробоскоп, ще я корегирaм aко имa нуждa. Регулирaм оборотите от винтa, след товa кaк дa си опрaвя тпс-a . Кaк дa рaзберa къде дa го позиционирaм.Мисля дa бележa къде е бил и дa го мръднa зaдa рaзберa ще включи ли перкa колaтa или не.Aко ме включи товa ознaчaвa, че трябвa дa знaм кaкво трябвa дa дaвa тпс-a при върнaт педaл и тaм дa го позиционирaм.

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2014, 20:01 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Какво точно представлява този превключвател?

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2014, 23:57 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
то е една малка микрошка на самият дросел от вън която е натисната при върнат педал . Микрошката се намира точно под пружината на дросела и я натиска тоя кръг на който се закача жилото. Едвали ще ме разбереш с това обяснение :)


Прикачени файлове:
Engine.jpg
Engine.jpg [ 486.93 KiB | Прегледано 4965 пъти ]

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2014, 05:36 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Мисля, че разбрах за какво говориш, но това е просто ограничител за клапата, има си и реглаж с едно винтче, който не е никак препоръчителен. Този ограничител обаче не играе абсолютно никаква роля - така или иначе го има на всички двигатели, той е изцяло механичен и не влияе на TPS или настройването му по никакъв начин, освен ако не е човъркан реглажа му...

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2014, 09:34 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
Не не е ограничител, а според мен си е изключвател който казва на компа , че съм върнал педала до край. Въпроса е дали мога да регулирам ТПС-а и като го мръдна ще реагира ли колата, съответно ще завърти ли перката.


Прикачени файлове:
IMG_20140122_092907.jpg
IMG_20140122_092907.jpg [ 145.46 KiB | Прегледано 4966 пъти ]
IMG_20140122_092851.jpg
IMG_20140122_092851.jpg [ 212.84 KiB | Прегледано 4966 пъти ]
IMG_20140122_092836.jpg
IMG_20140122_092836.jpg [ 176.76 KiB | Прегледано 4966 пъти ]

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2014, 04:13 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Мисля че това няма да повлияе, най-малкото може да си бележиш тпс-а и да пробваш.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2014, 17:48 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
Така мисля

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2014, 21:59 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1353
Местоположение: Резерват Северозападo
Номера на дросела е....Тук стигнах до някьде ама.. :evil: /мьрзата ме подяде да човрькам/

viewtopic.php?f=30&t=35077

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2014, 10:22 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda 6

Регистриран на: 13 Юни 2008, 13:19
Мнения: 1477
Местоположение: София
skype: qna.godeva
Колеги, след диагностика с диод, ми даде грешка 12, което се оказа точно TPS. Чета,че написаното в първия пост не ставало за 626 ГЕ, моята е GF 2.0 FS, май мотора е същия като на GE? :? Някой идея дали ще проработи това с въртенето на датчика при мен има ли?

_________________
Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Яну 2014, 21:39 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Този метод оригинално го бях прочел за 626 :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Авг 2017, 21:45 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 109
Здравейте! Колата е mx-3 1.6 88 к.с. Опитах да настроя tps-а по описания начин, но при мен нито се включи перката нито се чу реле, а само имаше промяна в оборотите. Свалих tps-а, отворих го и го огледах отвътре. Имаше 3 пластини които в зависимост на къде се завърта, средната се опира или в първата или в третата. Сложих обратно tps-a. С помощта на мултицет фиксирах tps-a така, че когато е напълно затворена клапата да прави контакт между средното (второто) и първото краче на буксата на tps-a и когато е напълно отворена да прави контакт между средното и третото краче. До тук добре, но се оказа че когато е студена колата държи 1500 оборота на празен ход, а когато загрее държи 1000 (засега не съм забелязвал играене в оборотите както преди). Вкарах колата в сервизен режим и завих (по спомен) почти до край винта за оборотите който се намира на дросела (направих оборотите максимално ниски) но въпреки това са високи (1500 на студен и 1000 на загрят двигател). Според вас правилно ли е настроен tps-а или проблемът може да е от нещо друго?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2020, 20:19 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 11 Юли 2010, 13:04
Мнения: 127
Местоположение: Стара Загора
Възможно ли е от въпросният TPS датчик, колата при загрял двигател, когато е над 3000 оборота, да придърпва и забива муцуната ?!?
Или играе роля, само при ниските обороти?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Окт 2020, 21:46 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Всичко е възможно в този живот, ти настрои ли TPS-a по инструкциите?

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2020, 21:29 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 11 Юли 2010, 13:04
Мнения: 127
Местоположение: Стара Загора
След ремонта по колата, за сега е май добре и малко ще я покарам така.
Ако почне да го прави пак, тогава ще пипам там.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2021, 23:39 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2021, 17:41
Мнения: 19
Местоположение: Бургас
Здравейте! Преди две седмици се сдобих с Мазда 323 ф БА. При мен проблема е , че при студен мотор ниските обороти са много големи 2500 а при минус 5 градуса студ при палене дори достигат 2600 след , което плавно си се връщат на около 750 след 4 минути. Като загрее вече си държи около 750 об./мин. Мислите ли , че ако направя първата описана тук процедура с регулиране на TPS проблема ще се реши. Не ми се кара така щото съжалявам мотора при толкова студено да пали и се форсира на толкова високи обороти. Мисля , че колата е ровена от кадърни и некадърни хора преди мен. Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Фев 2021, 10:28 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2021, 17:41
Мнения: 19
Местоположение: Бургас
Абе тука в този форум бомба ли е паднала.........? Кажете поне има ли начин и от къде да смъкна оборотите на празен ход при студен мотор или трябва с процедурата за настройка на ТПС става това?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Фев 2021, 18:22 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3380
Колега, тихите ти обороти на студено не са от TPS-a. После пак можеш да го провериш и настроиш прецизно, но тези студени 2500 оборота са от друго и то е въздух, който не е минал през дебитомера. Най-вероятно ми се струва от гарнитурата на дросела, гарнитурата на всмукателя, от долните уплътнения на инжекторите или комплексно. Когато моторът е леден, хлабините са големи и при палене смърка излишен въздух.
Гарнитурите можеш да пробваш с леко натягане, без да късаш шпилките. Най-добре сваляне, проверка, чистене и сглобяване.
Долните уплътнения на инжекторите вероятно са станали пластмасови и пускат въздух докато стоплят и поуплътнят. Искат смяна.

Поздрави!

ПП За почистване стъпковото моторче на дросела не споменах, но е добре и него да погледнеш.

Щях да кажа и за термостат, но щом при загряване оборотите падат до нормални, значи термостатът ти не запецнал отворен.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Фев 2021, 21:03 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2021, 17:41
Мнения: 19
Местоположение: Бургас
Драгойчо написа:
Колега, тихите ти обороти на студено не са от TPS-a. После пак можеш да го провериш и настроиш прецизно, но тези студени 2500 оборота са от друго и то е въздух, който не е минал през дебитомера. Най-вероятно ми се струва от гарнитурата на дросела, гарнитурата на всмукателя, от долните уплътнения на инжекторите или комплексно. Когато моторът е леден, хлабините са големи и при палене смърка излишен въздух.
Гарнитурите можеш да пробваш с леко натягане, без да късаш шпилките. Най-добре сваляне, проверка, чистене и сглобяване.
Долните уплътнения на инжекторите вероятно са станали пластмасови и пускат въздух докато стоплят и поуплътнят. Искат смяна.

Поздрави!

ПП За почистване стъпковото моторче на дросела не споменах, но е добре и него да погледнеш.

Щях да кажа и за термостат, но щом при загряване оборотите падат до нормални, значи термостатът ти не запецнал отворен.

И аз усещам , че е въздух и бедна смес , но мислех , че може да има някаква корекция, механична за сместа, но щом няма такава тостават съмнения за нещата , които спомена. За бедна смес също говори и факта , че когато е студен мотора и мине на газ започват тласъци при подаване на газ. Ще се търси , но първо по големия проблем. Ще трябва да отварям глава , че ми вкарва по малко масло в антифриза. Съмнения за издухана гарнитура или не дай Боже пукната глава.Обратното антифриз в маслото не влиза и маслото не се пресича. Преди две седмици я купих а собственника и ме прецака , като бе измил идеално компенсаторното казнче. Да е жив и здрав. Адаш мерси за отговора!


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 55 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб