Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 04 Дек 2021, 07:00

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2021, 19:49 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Здравейте, скоро не съм пускал тема, но ето, че ми се налага.
Интересува ме дали някой може да обясни подробно, как точно работи дебитомер с номер B6S713210A ?

Ще прикача снимки как изглежда отвътре. Според клипове в интернет, такъв тип дебитомер с клапа, е възможно да се регулира като по този начин, може да се определя дали горивната смес да е бедна или богата. На първо място искам да попитам дали това изобщо е вярно. Начина по който уж се регулира, е като се завърти
зъбното колело на което се намира пластина, която играе роля на пружина. Чрез тази пластина, клапата на дебитомера се връща във затворено положение. В зависимост на къде се върти колелото сместа става по-богата или по-бедна. Направи ми впечатление, че зъбите на зъбното колело са направени под ъгъл, така, сякаш идеята е да се върти само в едната посока при нужда.

Моят скромен опит, показа, че когато се завърти в дадена посока, пластината става по-мека и по този начин клапата може да започне да не се връща до край. По това съдя, че може би има нещо вярно в цялата работа. Тези опити ги правих на друг такъв дебитомер, като моя, но също ми направи впечатление, че когато разхлабих или натегнах (не си спомням вече) пластината която играе роля на пружина, след като закачих дебитомера, бензиновата помпа започваше да работи веднага след като дам на контакт, без да спира.

Всички тези въпроси ги задавам, понеже колата я няма никаква в ниските обороти. Като ѝ дам повечко газ глъхне зверски. Ще дам линк за клипа който направих.
Тази болежка си я имаше още от както я взех, но сега имам чувството, че се влоши доста. Не веднъж не мога да потегля нормално на някое кръстовище и се получава така, че съм в средата на кръстовището и подавам газ да се изтегля за да не ме ударят, а колата просто стои на едно място и глъхне жестоко.
Направих един опит днес. Смених свещите (със стари, но читави) като преди това ги изчистих на шмиргел с телена четка и ги сложих на колата. Запалих я да видя как е и беше доста по-добре, но за малко. След като поработи около минута-две, пак започна да глъхне. Изгасих двигателя и развих едната свещ. На снимката се вижда каква е разликата между току що изчистена свещ и тази която развих след като колата работи на място за не повече от 4-5 минути (дори не я покарах, само на място я оставих).
Прикачени файлове:
rsz_img_20211124_092924.jpg
rsz_img_20211124_092924.jpg [ 106.88 KiB | Прегледано 256 пъти ]


Друго което забелязах, е че крайното гърне е доста зацапано. Имам чувството, че е дизелова тая кола. Саждите не са мазни, сухи са, но цапат доста. Високият разход също е налице, макар и да се кара почти винаги студена и то градско.
Мисля, че горивото ѝ идва в повече и затова се дави. В ниските я няма никаква, във високите върви добре. Без никакви затруднения си ускорява до 130-140 км/ч. което мисля, че е доволно като за 1.6 88 кс.
През годините от както я имам смених температурен датчик и ламбда сонда, от което не видях никаква разлика. Пробвах и с друг дебитомер, този от снимките, но пак нямаше разлика.

Ето го и дебитомера какво представлява отвътре:
Прикачени файлове:
rsz_img_20211124_185638.jpg
rsz_img_20211124_185638.jpg [ 123.73 KiB | Прегледано 256 пъти ]

Прикачени файлове:
rsz_img_20211124_185719.jpg
rsz_img_20211124_185719.jpg [ 195.05 KiB | Прегледано 256 пъти ]

Прикачени файлове:
rsz_img_20211124_185632.jpg
rsz_img_20211124_185632.jpg [ 118.38 KiB | Прегледано 256 пъти ]


Забравих да кажа, че дебитомера го проверих с помощта на мултицет, по начина по-който е описан в ръководството и изглежда, че всичко е в нормите. Опитах плавно да движа клапата и да следя съпротивлението. На места стойностите падат или се покачват, но няма места на които да не дава никакво съпротивление, което ме кара да си мисля, че пистите не са изтрити (визуално също изглежда ок).
Прикачени файлове:
IMG_20211124_194153.jpg
IMG_20211124_194153.jpg [ 135.05 KiB | Прегледано 256 пъти ]


Линк към клипа с проблема:
https://youtu.be/GnfRSPSw310

Нека да обобщим! Според вас струва ли си, да човъркам дебитомера и изобщо правилно ли разсъждавам или до сега ръсих някакви глупости? :D
Благодаря за отделеното време и се извинявам за дългите фермани, постарах се да опиша подробно ситуацията. :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2021, 23:59 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1927
Местоположение: Пловдив
Щом дебитомера излиза със стойности които са в границите показани от ръководството значи е ок и не го пипай!
търси проблема другаде.
А диагностика с диод? Има ли грешки?
Тва замисляне може да се дължи на други неща.
Предварението как е?Стробоскоп?
на тоя двигател и 10-полюсни свещи да му сложиш няма никакъв смисъл, само еднополюсна му е достатъчна..
Тока от бубината достатъчно силен ли е?
нещо да си пипал по инжектори,бензинова рейка и прочие??
Сондата с колко кабелчета е?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 00:44 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Всъщност сега като се замисля, това колко е натегната пластината на клапата на дебитомера, няма как да го хване мултицета :D Това, че съпротивленията между крачетата отговарят на стойностите, не значи, че примерно не е нужда да се отпусне или да се натегне клапата. Просто ми се струва, че трябва да се постигне някакъв баланс между това да е прекалено натегната или прекалено отпусната. Ако е прекалено натегната сместа става богата (по-трудно/малко постъпва въздух) и обратното.


Последна промяна tarkulk0 на 25 Ное 2021, 01:03, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 00:53 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
maZZda написа:
Щом дебитомера излиза със стойности които са в границите показани от ръководството значи е ок и не го пипай!
търси проблема другаде.
А диагностика с диод? Има ли грешки?
Тва замисляне може да се дължи на други неща.
Предварението как е?Стробоскоп?
на тоя двигател и 10-полюсни свещи да му сложиш няма никакъв смисъл, само еднополюсна му е достатъчна..
Тока от бубината достатъчно силен ли е?
нещо да си пипал по инжектори,бензинова рейка и прочие??
Сондата с колко кабелчета е?


Поиграх си с тоя дебитомер дето така или иначе го разбутах преди време и утре ще пробвам да го сложа и ще пиша как е.
Диагностиката не показа съвсем нищо.
Предварението е на 15° ако не се лъжа (със стробоскоп) понеже на фабричните 9-10° беше по-зле (също със стробоскоп). Под "по-зле" разбирай, че беше или както в момента или една идея по-зле от към заглъхване. На 15° предварение се почувства положителен ефект, въпреки, че не беше перфекто, но не за дълго...
Тези свещи бяха под ръка, затова с тях... Забравих да снимам старите, изглеждат ужасно.
Бубината я проверих наскоро, изглеждаше да е в норми, според ръководството
Сондата е с 1 кабел.

Относно дебитомера, не знам дали съм на прав път, но мисля, че колкото по отпусната е пластината (пружината) на клапата, толкова по-лесно се отваря, поради вакуума който се създава, което би-трябвало да значи, че с дадено количество (не знам дали това е правилната дума) вакуум при отпусната пружина, в двигателя постъпва повече въздух (по-точно въздуха постъпва по-лесно, защото клапата се движи по-лесно и съпротивлението не е толкова голямо), от колкото когато е натегната клапата, или поне се надявам, че в ниските обороти, двигателят ще "диша" по-лесно.
Просто в момента се получава нещо като лаг. Колата не е рязка, мудна е при подаване на газ.
Щом веднъж тръгне, след това няма проблеми, набира си нормално, но докато вдигне оборотите достатъчно, за да преодолее този лаг, ситуацията е плачевна.

До колкото разбрах от клипа с пича който обясняваше за дебитомерите, това с регулирането на дебитомера, се правело най-вече, защото дебитомера фабрично бил настроен за друг вид гориво, тоест стария бензин.
Ето линк за клипа: https://youtu.be/yQukm7lNux4

П.С. Ако е от значение, правих си експерименти с въздушния филтър. Пробвах с напълно отпушен, на 50% запушен, на 80% запушен и без филтър. Общо взето нямаше някаква огромна разлика. Все така лагава си беше.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 10:53 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1927
Местоположение: Пловдив
Защо ли ме навява на мисълта че тая пружина се натяга/регулира за всеки един двигател индивидуално???
Трябва да има инфо или някакво ръководство за това как се прави и какво се променя, във сервизен режим може би???
Има си някаква тънкост.
Рови из интернет, все някой си е играл като теб, па може и да е успял, знае ли се??


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 17:14 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
maZZda написа:
Защо ли ме навява на мисълта че тая пружина се натяга/регулира за всеки един двигател индивидуално???
Трябва да има инфо или някакво ръководство за това как се прави и какво се променя, във сервизен режим може би???
Има си някаква тънкост.
Рови из интернет, все някой си е играл като теб, па може и да е успял, знае ли се??


Нищо не се получи, на където и да я въртя никаква разлика. С един приятел пробвахме да махнем въздушния филтър, пробвахме и да ограничим въздуха, нищо... Все по един и същ начин глъхне като на клипа. Остана да пробвам с друг компютър и евентуално нещо да се случва с дюзите, защото на 1-ви и 2-ри цилиндър каза, че свещите са добре, тоест червеникави стоят, но на 3-ти и 4-ти са бели, особено на 3-ти.
Може би някоя дюза пуска повече бензин или пък пикае и от там да се мъчи да се дави и да не иска да се форсира.
Принципно нали компютъра прави сместа, като черпи информация от дебитомер, темп. датчик, и ламбда (като загрее, понеже е с един кабел)?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 21:02 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 449
Местоположение: Бургас
Тази проДЖунка в дебитомера някой жълтокрак я е смятал. После някой друг я е тарирал. Като сте го ръчкали вероятно е за кофата вече, даже и да е работел.

Колата има богата смес и това е проблема. Да, пикаещ инжектор може да е причина. На ниски обороти вакума е голям (заради дроселиращият ефект). Това се компенсира от клапана за налягането в рейката. Вижте го и него. Има там един вакумен маркуч, дето свързва клапана със всмукателния колектор. Обратното гориво си вижте. Ламбда сондата. Общо взето, всичко което участва в образуването на сместа по някакъв начин. Клапана за вентилация на резервоара си вижте.

Вероятно са се насложили повече от един проблем, трябва общо взето да се разбере защо налива повече бензин на ниските.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 22:40 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3429
Повечето вероятни причини се казаха, без една - ТПС потенциометъра на дросела. Преди беше казано, че е настроен, но как и особено ако няма ключ за затворен/отворен дросел. Това, в което се убедих през годините по отношение на тази хуйня и настройката й, е да не се водим по някаква обявена стойност, а да измерим максималното напрежение за отворен дросел, което дава на изхода към екуто и да фиксираме на стойност 10% от максималното при затворен. Или ако на отворен дросел дава 5 V, на затворен фиксираме на 0,5 V. Ако дава 4,7 V, фиксираме на 0,47 V. Така си гарантираме, че поне в това отношение, екуто няма да налива повече от необходимото гориво, ако обаче ламбдата работи прилично, дебитомера работи прилично и налягането на горивото е прилично. Е, и токът да е приличен, нали, щото при 13 V от алтернатора, все тая, ако всичко друго е като по учебник. :)

Колкото до дебитомера, където, каквото и да съм чел, а съм изчел повече от много, всички здравомислещи и разбиращи доволно материята казват - не барайте, настройва се в лаборатория с мерене на потоци въздух и бла-бла... С две думи - не бараме. :)
Попадал съм и на някои, които били настройвали дебитомер, но... Едно огромно НО! Да кажем, че с ламбда контрол ще го настроиш, ако обаче можеш да пуснеш точното количество гориво. И за мен работата става като яйцето или кокошката. То може и да може, но даже не ми се мисли. Затова дебитомера само го демонтирам, къпя, суша и монтирам.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 23:02 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Ilia801 написа:
Тази проДЖунка в дебитомера някой жълтокрак я е смятал. После някой друг я е тарирал. Като сте го ръчкали вероятно е за кофата вече, даже и да е работел.

Колата има богата смес и това е проблема. Да, пикаещ инжектор може да е причина. На ниски обороти вакума е голям (заради дроселиращият ефект). Това се компенсира от клапана за налягането в рейката. Вижте го и него. Има там един вакумен маркуч, дето свързва клапана със всмукателния колектор. Обратното гориво си вижте. Ламбда сондата. Общо взето, всичко което участва в образуването на сместа по някакъв начин. Клапана за вентилация на резервоара си вижте.

Вероятно са се насложили повече от един проблем, трябва общо взето да се разбере защо налива повече бензин на ниските.


Имам втори дебитомер, който ми е за опити. Този с който си дойде колата, даже не съм го отварял.

Както вече казах тоя проблем колата си го има от както я купих, та през годините и налягането в рейката мерих, и клапана проверих и то точно стъпка по стъпка както е описано в ръководството. Всичко беше в норма.
Относно ламбдата, знам, че не е гаранция, но я смених с чисто нова преди години и още тогава, не видях никаква разлика. Ано не се лъжа вентилацията на резервоара имаше няколко клапана които проверих също заедно с налягането в рейката. Всички работят.

Преди да почистя дюзите, колата се замисляше по-подобен начин, но когато е в движение и ѝ набия газта до ламарината (получаваше се нещо като предръпване). След като почистихме дюзите на ултразвук, този проблем изчезна. Може би пак са за чистене, но този път ще ги сваля и ще се опитам да ги почистя със спрей в домашни условия. Най-вече ме интересува дали разпръскват горивото на мъгла или правят струя.
Ще навреди ли ако продухам дюзите от към разпръсквача с помощта на въздух под налягане (компресор), в случай, че има набити мизерии в цедките на дюзите?
Има ли опасност да ги прецакам така?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 23:16 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Драгойчо написа:
Повечето вероятни причини се казаха, без една - ТПС потенциометъра на дросела. Преди беше казано, че е настроен, но как и особено ако няма ключ за затворен/отворен дросел. Това, в което се убедих през годините по отношение на тази хуйня и настройката й, е да не се водим по някаква обявена стойност, а да измерим максималното напрежение за отворен дросел, което дава на изхода към екуто и да фиксираме на стойност 10% от максималното при затворен. Или ако на отворен дросел дава 5 V, на затворен фиксираме на 0,5 V. Ако дава 4,7 V, фиксираме на 0,47 V. Така си гарантираме, че поне в това отношение, екуто няма да налива повече от необходимото гориво, ако обаче ламбдата работи прилично, дебитомера работи прилично и налягането на горивото е прилично. Е, и токът да е приличен, нали, щото при 13 V от алтернатора, все тая, ако всичко друго е като по учебник. :)

Колкото до дебитомера, където, каквото и да съм чел, а съм изчел повече от много, всички здравомислещи и разбиращи доволно материята казват - не барайте, настройва се в лаборатория с мерене на потоци въздух и бла-бла... С две думи - не бараме. :)
Попадал съм и на някои, които били настройвали дебитомер, но... Едно огромно НО! Да кажем, че с ламбда контрол ще го настроиш, ако обаче можеш да пуснеш точното количество гориво. И за мен работата става като яйцето или кокошката. То може и да може, но даже не ми се мисли. Затова дебитомера само го демонтирам, къпя, суша и монтирам.


Относно дебитомера, знам че не би-трябвало да се бута, щом капачето му дори е запечатано с някакъв силикон, а и в ръководството не е дадено да се отваря там, но исках все пак да проверя дали ще окаже някакво влияние. Е никакво влияние не оказа, поне видимо. Колата си остана с проблема.
На моята кола ТПС-а е от "глупавите". Подава сигнал за затворен и за отворен дросел. Регулирах го така, че когато е напълно затворен да замасява между средно и ляво краче и когато е напълно отворен, да замасява между средно и дясно краче.

Още малко ще я оставя да ми лази по нервите и ще взема да я накажа, като ѝ уредя близка среща с някой карбуратор (и аз ще се накажа сигурно, но поне да знам, че няма електоники и разни други шитни) :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Ное 2021, 23:28 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Абе знаете ли за какво се замислих... Аз като махнах стъпковото (електомагнитен клапан), трябваше да докарам 800-900 оборота когато двигателя е загрял и за целта го изчаках да си достигне работна температура и за да докарам оборотите, бутнах малко клапата на дросела. Разбирайте, че в момента на празен ход, е една идея по-отворена от колкото фабрично. Да не би да се получава обратното, тоест въздуха да идва много и да обеднява сместа? Възможно ли е тогава да е станала тая манджа с грозде!? Но пък при почти запушен въздушен филтър и без такъв, няма никаква разлика. Еднакво глъхне.

Ако не се лъжа, разбутах дросела, понеже винта го развих до край, но не беше достатъчен въздуха за да докарам 800-900 оборота. Работеше на 500-600 оборота на празен ход


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2021, 08:48 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3429
Сетих се и за този ти момент, но беше казал, че що-годе си докарал работата.
Първо, тихите обороти не трябва ли по-скоро да са 700 - 750? На повечето мотори май са толкова.
После, стъпковото моторче. Един пример - когато преди 6 години купих 626-цата, някой гений беше скопил стъпковото, като беше му спрял подгрева, за да го държи отворено, и му беше спретнал гарнитура от клингерит, на която беше правил дупки с шило, да минава въздуха. Колко пъти е разглобявал и сглобявал, докато докара броя на дупките и тихите обороти, не знам, но колата работеше бих казал прилично, с обичайно глъхнене, но не и спиране на мотора. Бяха компенсирали с огромен аванс, извън скалата. Абсолютна скалъпвация, но вършеше работа.
Това ти го казах само като идея, при все, че не си падам по скалъпване.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2021, 12:40 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Драгойчо написа:
Сетих се и за този ти момент, но беше казал, че що-годе си докарал работата.
Първо, тихите обороти не трябва ли по-скоро да са 700 - 750? На повечето мотори май са толкова.
После, стъпковото моторче. Един пример - когато преди 6 години купих 626-цата, някой гений беше скопил стъпковото, като беше му спрял подгрева, за да го държи отворено, и му беше спретнал гарнитура от клингерит, на която беше правил дупки с шило, да минава въздуха. Колко пъти е разглобявал и сглобявал, докато докара броя на дупките и тихите обороти, не знам, но колата работеше бих казал прилично, с обичайно глъхнене, но не и спиране на мотора. Бяха компенсирали с огромен аванс, извън скалата. Абсолютна скалъпвация, но вършеше работа.
Това ти го казах само като идея, при все, че не си падам по скалъпване.

Ами аз винаги я оставям на 800-900, за да компенсирам тоя проблем със заглъхването. Колкото по-високи са оборотите, толкова по-малко се усеща.


Последна промяна tarkulk0 на 26 Ное 2021, 12:51, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2021, 12:50 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Поръчах компютър и цял дросел със стъпково и ТПС. Ще пробвам с тоя компютър (дано да няма проблем с имобилайзера), че става най-лесно и ако няма разлика ще извадя дюзите да видя дали не пикаят. Другото нещо което ме кара да пробвам да сменя компютъра е това, че
тая кола така и не можа да заработи нормално със което и да е стъпково. Поне 3 съм сменил до сега.

Снощи ми хрумна нещо друго. Ами ако някоя гумичка на някоя дюза не държи и от там смуче въздух? В такъв случай сместа ще е бедна, но възможно ли е да цапа свещите, крайното гърне, че и да глъхне така, ако сместа е бедна?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2021, 14:27 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1927
Местоположение: Пловдив
tarkulk0 написа:
Поръчах компютър и цял дросел със стъпково и ТПС. Ще пробвам с тоя компютър (дано да няма проблем с имобилайзера), че става най-лесно и ако няма разлика ще извадя дюзите да видя дали не пикаят. Другото нещо което ме кара да пробвам да сменя компютъра е това, че
тая кола така и не можа да заработи нормално със което и да е стъпково. Поне 3 съм сменил до сега.

Снощи ми хрумна нещо друго. Ами ако някоя гумичка на някоя дюза не държи и от там смуче въздух? В такъв случай сместа ще е бедна, но възможно ли е да цапа свещите, крайното гърне, че и да глъхне така, ако сместа е бедна?


Вземи спрей(парфюм) който знаеш че гори лесно.
Запали колата и пръскай около всеки един инжектор поотделно.Ако се променят оборотите, значи смуче от там..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2021, 14:38 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
maZZda написа:
tarkulk0 написа:
Поръчах компютър и цял дросел със стъпково и ТПС. Ще пробвам с тоя компютър (дано да няма проблем с имобилайзера), че става най-лесно и ако няма разлика ще извадя дюзите да видя дали не пикаят. Другото нещо което ме кара да пробвам да сменя компютъра е това, че
тая кола така и не можа да заработи нормално със което и да е стъпково. Поне 3 съм сменил до сега.

Снощи ми хрумна нещо друго. Ами ако някоя гумичка на някоя дюза не държи и от там смуче въздух? В такъв случай сместа ще е бедна, но възможно ли е да цапа свещите, крайното гърне, че и да глъхне така, ако сместа е бедна?


Вземи спрей(парфюм) който знаеш че гори лесно.
Запали колата и пръскай около всеки един инжектор поотделно.Ако се променят оборотите, значи смуче от там..


Мислех си за същото... Но има ли логика ако е бедна сместа да прави свещите и ауспуха черни?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2021, 19:09 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
maZZda написа:
tarkulk0 написа:
Поръчах компютър и цял дросел със стъпково и ТПС. Ще пробвам с тоя компютър (дано да няма проблем с имобилайзера), че става най-лесно и ако няма разлика ще извадя дюзите да видя дали не пикаят. Другото нещо което ме кара да пробвам да сменя компютъра е това, че
тая кола така и не можа да заработи нормално със което и да е стъпково. Поне 3 съм сменил до сега.

Снощи ми хрумна нещо друго. Ами ако някоя гумичка на някоя дюза не държи и от там смуче въздух? В такъв случай сместа ще е бедна, но възможно ли е да цапа свещите, крайното гърне, че и да глъхне така, ако сместа е бедна?


Вземи спрей(парфюм) който знаеш че гори лесно.
Запали колата и пръскай около всеки един инжектор поотделно.Ако се променят оборотите, значи смуче от там..


Пробвах и нищо... не смуче от инжекторите.
Ето малко снимки на старите свещи:


Прикачени файлове:
rsz_1img_20211126_190716.jpg
rsz_1img_20211126_190716.jpg [ 262.61 KiB | Прегледано 165 пъти ]
rsz_img_20211126_190737.jpg
rsz_img_20211126_190737.jpg [ 125.58 KiB | Прегледано 165 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2021, 09:37 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3429
Всички опити с един и същ аванс ли? Пробвай да компенсираш с по-голям. Не очаквай кой знае какъв резултат, но поне може да успееш да я позакрепиш. И вендага ще ти кажа защо ти го предлагам.

Когато преди 6 години купих 626-цата, се натъкнах точно на такава скалъпвация. Стъпковото моторче беше с шунтиран подгрев, което го кара да пуска въздух като за студено. За да ограничат количеството въздух на топъл мотор, бяха сложили гарнитурка от клингерит, надупчена с шило. Колко пъти са разглобявали, дупчили и сглобявали, докато докарат тихите обороти, не ми се мисли, но е факт, че колата работеше що-годе стабилно и гореше 8,5 - 9 л/100 км смесен разход.

Понеже не харесвам такива циганежи, взех да възстановявам системата и оправих съпковото. Под оправяне разбирай, че просто го изчистих като че ли ще го присаждам на човек. Пуснах му подгрева и то си проработи като ново.
До тук добре, но тогава констатирах, че в сервизен режим не мога да сваля оборотите под 1000. В работен сами си ставаха около нормалните и си работеше стабилно, но тая разлика ме влудяваше, макар колата да се държеше прилично, като изключим моментни заглъхвания, здраво сецкане когато пусна газта, повишен разход - 9,5-10/100 и здраво подскачащ аванс в работен режим. Както се казва, какво повече да искаш от стара бангия.

Едва тогава погледнах аванса - беше здраво извън скалата. Сигурно имаше 20 градуса и нагоре. Е, те така я бяха доскалъпили.

Ако продължа, ще стане роман. Само ще добавя, че подсигурих налягането на горивото, перфектно запалване, ламбда, работещи соленоиди по вакуумите... И за няколко дена по малко, успях да и настроя аванс и въздух. И разход под 9/100. Сега сме като швейцарски часовник на почти 430'000 км по километраж.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2021, 10:54 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Драгойчо написа:
Всички опити с един и същ аванс ли? Пробвай да компенсираш с по-голям. Не очаквай кой знае какъв резултат, но поне може да успееш да я позакрепиш. И вендага ще ти кажа защо ти го предлагам.

Когато преди 6 години купих 626-цата, се натъкнах точно на такава скалъпвация. Стъпковото моторче беше с шунтиран подгрев, което го кара да пуска въздух като за студено. За да ограничат количеството въздух на топъл мотор, бяха сложили гарнитурка от клингерит, надупчена с шило. Колко пъти са разглобявали, дупчили и сглобявали, докато докарат тихите обороти, не ми се мисли, но е факт, че колата работеше що-годе стабилно и гореше 8,5 - 9 л/100 км смесен разход.

Понеже не харесвам такива циганежи, взех да възстановявам системата и оправих съпковото. Под оправяне разбирай, че просто го изчистих като че ли ще го присаждам на човек. Пуснах му подгрева и то си проработи като ново.
До тук добре, но тогава констатирах, че в сервизен режим не мога да сваля оборотите под 1000. В работен сами си ставаха около нормалните и си работеше стабилно, но тая разлика ме влудяваше, макар колата да се държеше прилично, като изключим моментни заглъхвания, здраво сецкане когато пусна газта, повишен разход - 9,5-10/100 и здраво подскачащ аванс в работен режим. Както се казва, какво повече да искаш от стара бангия.

Едва тогава погледнах аванса - беше здраво извън скалата. Сигурно имаше 20 градуса и нагоре. Е, те така я бяха доскалъпили.

Ако продължа, ще стане роман. Само ще добавя, че подсигурих налягането на горивото, перфектно запалване, ламбда, работещи соленоиди по вакуумите... И за няколко дена по малко, успях да и настроя аванс и въздух. И разход под 9/100. Сега сме като швейцарски часовник на почти 430'000 км по километраж.


Пробвах с друг компютър. Запали, но няма разлика. Ще извадя дюзите за всеки случай да видя какво става с тях. Чудя се дали да не оставя "новия" компютър, заедно с "новия" дросел както е със стъпковото и ТПС-а (само ще ги почистя със спрей за спирачни дискове) и да се мъча да го докарам от центровка и от винта за празен ход който се намира на дросела.

П.С. Дюзите са перфектни :shock:


Последна промяна tarkulk0 на 27 Ное 2021, 23:14, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2021, 16:31 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3429
Дросела не го оливай с обезмаслител, да не се разскърца оста на клапата при всяко отваряне и затваряне. Не питай откъде знам. :D
Стъпковото направо го стерилизирай, като за изложба. Включително термостата. И без разглобяване не става. Хем да се убедиш, че всички гарнитурки и уплътнения са здрави и си вършат работата, да не е от там да смуче по малко антифриз и да скапва горивната смес.
Стискам палци да тръгне и да спре да ти трови живота! :)

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2021, 17:19 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Драгойчо написа:
Дросела не го оливай с обезмаслител, да не се разскърца оста на клапата при всяко отваряне и затваряне. Не питай откъде знам. :D
Стъпковото направо го стерилизирай, като за изложба. Включително термостата. И без разглобяване не става. Хем да се убедиш, че всички гарнитурки и уплътнения са здрави и си вършат работата, да не е от там да смуче по малко антифриз и да скапва горивната смес.
Стискам палци да тръгне и да спре да ти трови живота! :)


Чакай, чакай, чакай малко... Термостата ли!? :shock: Той пък какво общо има с горивната смес? #-o Това е едно от малкото останали неща които не съм пипал по тая кола.

Тая гад с какво да я чистя в такъв случай? Тъкмя този красавец, че моя дросел съм го разбутал отвсякъде заради импровизирания ел. смукач :D
Стъпковото също има лагери вътре и май не е много добра идея да го изкъпя с обезмаслител
Прикачени файлове:
rsz_3img_20211127_172116.jpg
rsz_3img_20211127_172116.jpg [ 176.89 KiB | Прегледано 140 пъти ]


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2021, 19:04 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3429
На старите стъпкови моторчета, освен ел.магнитния клапан, има и термостат, през който минава антифриз. Има гарнитури и уплътнения, които спират антифриза да попада във входящия въздух. И ако се скапят с времето, съвсем нормално е мотора да вземе да посмръква по малко заедно с гориво въздушната смес. И става малко манджа с антифриз. :mrgreen:

Термостатът на охладителната система - баш термостатът на колата, между другото, ако не затваря, както ми се беше случило преди години на F-ката, така мръсно влияе на стъпковото моторче, че докато се усетя от къде ми се вдигат оборотите на загряла кола, направо бях полудял. А, то е елементарно - големия термостат не затваря, системата недозагрява, термостатът на стъпковото си реагира и си вдига оборотите.

Стъпковите моторчета ги чистя или с чист ацетон (повече от 10 години), или от скоро точно със спрей обезмаслител. Няма какво да им се прецака. Това дето ти е заприличало на лагери, е термостатът. Него може и с оцет малко, да падне варовиковото отлагане ако има такова.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2021, 19:19 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Драгойчо написа:
На старите стъпкови моторчета, освен ел.магнитния клапан, има и термостат, през който минава антифриз. Има гарнитури и уплътнения, които спират антифриза да попада във входящия въздух. И ако се скапят с времето, съвсем нормално е мотора да вземе да посмръква по малко заедно с гориво въздушната смес. И става малко манджа с антифриз. :mrgreen:

Термостатът на охладителната система - баш термостатът на колата, между другото, ако не затваря, както ми се беше случило преди години на F-ката, така мръсно влияе на стъпковото моторче, че докато се усетя от къде ми се вдигат оборотите на загряла кола, направо бях полудял. А, то е елементарно - големия термостат не затваря, системата недозагрява, термостатът на стъпковото си реагира и си вдига оборотите.

Стъпковите моторчета ги чистя или с чист ацетон (повече от 10 години), или от скоро точно със спрей обезмаслител. Няма какво да им се прецака. Това дето ти е заприличало на лагери, е термостатът. Него може и с оцет малко, да падне варовиковото отлагане ако има такова.


Напротив, на моята кошница в стъпковото има лагери, по-голям и по-малък. (не питай от къде знам :D )През тях минава ос за която е прикрепена пластинка, която при въртенето си затваря някой от двата отвора. Аз взех един спрей за чистене на карбуратори, ама той май си е баш обезмаслител. Ацетона също е доста агресивен, та се чудя дали да не взема някоя малка четка и с бензин да измия дросела и стъпковото, а след това с въздух под налягане да ги продухам.
Иначе това е термостата през който минава въздуха. Проверен е, затваря плътно, а антифриза минава отстрани през щуцерите. Ако пропуска антифриз, трябва да е сцепен корпуса според мен


Прикачени файлове:
rsz_img_20211127_193028.jpg
rsz_img_20211127_193028.jpg [ 9.49 KiB | Прегледано 126 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2021, 22:08 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3429
Така. След припомнянето на онзи руски превод, благодаря огромно за което, ми се наложи отново да премисля настройването на предварението и тихите обороти и най-вече защо е трудно да се постигне наистина оптимална работа и добро изгаряне. Еми, никой не е застрахован от грешки, особено когато не е професионалист в сферата. Както и да си ги прави дълго и методично.
Предварението го гледам и настройвам със стробоскоп, но въздухът от болта на дросела, признавам си глупостта, само на ухо и око. Еми, може ли да съм бил толкова прост, да не гледам със стробоскопа до последно, докато предварението спре да подскача макар и само с по 2 градуса нагоре и надолу, а не само да го констатирам накрая. Утре ще поправя тая нелепа идиотщина и ще докладвам за резултата. Щото и днес се чудих, защо мотора работи уж добре, оборотите не мърдат, но отзад на ауспуха макар и леко, газовете налютяват на носа.
Айде лека, че утре трябва е мъдро! :mrgreen:

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2021, 23:12 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Драгойчо написа:
Така. След припомнянето на онзи руски превод, благодаря огромно за което, ми се наложи отново да премисля настройването на предварението и тихите обороти и най-вече защо е трудно да се постигне наистина оптимална работа и добро изгаряне. Еми, никой не е застрахован от грешки, особено когато не е професионалист в сферата. Както и да си ги прави дълго и методично.
Предварението го гледам и настройвам със стробоскоп, но въздухът от болта на дросела, признавам си глупостта, само на ухо и око. Еми, може ли да съм бил толкова прост, да не гледам със стробоскопа до последно, докато предварението спре да подскача макар и само с по 2 градуса нагоре и надолу, а не само да го констатирам накрая. Утре ще поправя тая нелепа идиотщина и ще докладвам за резултата. Щото и днес се чудих, защо мотора работи уж добре, оборотите не мърдат, но отзад на ауспуха макар и леко, газовете налютяват на носа.
Айде лека, че утре трябва е мъдро! :mrgreen:


Ако ти върви колата, по-добре не я барай, че после има да ме споменаваш за дето съм ти отворил работа хаха :D
Аз този превод го прочетох сигурно 14-15 пъти докато го осмисля целия, а и допълнително те питах, така че...
За тези които се чудят за какво става въпрос давам линк към темата на колегата: https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=30&t=51473


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2021, 22:33 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
Колата се оправи, просто центровката вместо да е на 9-11° е била на 5°. Това е била причината да глъхне на ниски, да цапа свещите и генерацията и от там да гори като змей.

Това е начина за правилна центровка на запалването и оборотите на празен ход:
https://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=30&t=51473


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Ное 2021, 19:21 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8824
Поиграх си с тоя дебитомер дето така или иначе го разбутах преди време и утре ще пробвам да го сложа и ще пиша как е.
Диагностиката не показа съвсем нищо.
Предварението е на 15° ако не се лъжа (със стробоскоп) понеже на фабричните 9-10° беше по-зле (също със стробоскоп). Под "по-зле" разбирай, че беше или както в момента или една идея по-зле от към заглъхване. На 15° предварение се почувства положителен ефект, въпреки, че не беше перфекто, но не за дълго...

Хубава работа. 100 човека заблуди.

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991 ex
Мазда 323 f 1.5 1995 ex
Мазда Примаси 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Ное 2021, 21:28 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
valio323 написа:
Поиграх си с тоя дебитомер дето така или иначе го разбутах преди време и утре ще пробвам да го сложа и ще пиша как е.
Диагностиката не показа съвсем нищо.
Предварението е на 15° ако не се лъжа (със стробоскоп) понеже на фабричните 9-10° беше по-зле (също със стробоскоп). Под "по-зле" разбирай, че беше или както в момента или една идея по-зле от към заглъхване. На 15° предварение се почувства положителен ефект, въпреки, че не беше перфекто, но не за дълго...

Хубава работа. 100 човека заблуди.


Не сме гледали белега, а нещо друго приличащо на такова. Реално е била на 5° тъй че внимавайте като правите центровка :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Ное 2021, 22:00 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1927
Местоположение: Пловдив
Ти ма утрепа...
От колко време имаш проблем с тая кола и накрая да се окаже калпава центровка!??
За бой си!
:lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Ное 2021, 23:26 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 180
maZZda написа:
Ти ма утрепа...
От колко време имаш проблем с тая кола и накрая да се окаже калпава центровка!??
За бой си!
:lol:


7 години как е? То от де да знай дитету... :mrgreen: (https://www.vbox7.com/play:c72141a437)

Кой да ми каже, че центровката има общо с оборотите. Последния път уж центровка правихме ама а де... уж белязахме с бяла боя белега да се вижда, нищо не сме белязали. Излагация отвсякъде :bangin:
Важното е, че накрая се получи, а относно профилактиката на всички клапанчета, свещи, кабели, датчик делко, дюзи, рейка, дебитомер.... това беше бонус :mrgreen: Поне научих доста неща, не е било напразно и знам, че всичко работи. Благодаря на всички отзовали се! :bow: :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб