Вчера Маздата духна гарнитурата на главата за втори път. Смъкнах главата и установих, че между първи и втори цилиндър липсва парче от гарнитурата, между втори и трети е пред скъсване, а между трети и четвърти е започнала да пробива. Общо взето леш навсякъде. По-странното обаче е, че един приятел забеляза, че на горна мъртва точка буталата излизат малко над блока. Това и за четирите бутала еднакво. Като погледнахме гарнитурата от долната страна (към блока) ясно си личи къде буталата са блъскали в гарнитурата на горна мъртва точка и според него най-вероятно това е причината да я издуха по същия начин. Не е изключено, да има някаква кривина и във блока, но е факт, че ръбовете на буталата са отпечатани върху гарнитурата на няколко места. (предимно между цилиндрите). Въпросът ми е дали е нормално буталата да излизат над блока на горна мъртва точка, или някой някога е шлайфал блок и е оставил същите бутала? Двигателя е B6 1.6 SOHC 16v 88к.с.
|