Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2008, 21:05 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
здравейте!миналата сутрин след като запалих колата и веднага усетих едно чукане което идваше от главата(установих това след като вдигнах капака на двигателя и се заслушах,шума беше металически и изчезна след около 30 секунди.Тази сутрин-същата работа:паля,чука,30 секунди,изведнъж спира.Досега не ми се случвало това с тази кола.Преди карах само опели(сменил съм 5),там има подобен проблем,като шума идва от повдигачите на клапаните които са хидравлични и когато даден обтегач ''изтарве''маслото особено сутрин,чука докато се напални и заработи.Не знам тези мазди дали са с хидравлични повдигачи или като по старите мотори с механични.В момента маслото е Лики Моли минерално,15W40.Преди да сложа това масло колата беше с полусинтетика.За мен това е повдигач на клапаните но днес един ми каза че може да са с механични.Нека хората които си имат понятие за какво става въпрос да изкажат мнение,за което предварително им благодаря.Колата е 323 F BG 1.6 16v


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2008, 22:55 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
С хидравлични си колега, възможно е да се проявява същото, като предишните ти Опели ;-)

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2008, 13:48 
Offline
маниак
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 09 Мар 2006, 18:44
Мнения: 807
Смени маслото, например - Valvoline Maxlife 10W40 и може да се оправят нещата, пробвай. Иначе на маздата не е никакъв проблем така да си караш мноого време...

_________________
garage.php?mode=view_image&image_id=3089


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2008, 17:38 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323
Автор на темата

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
Първо искам да благодаря на колегите които дадоха отговор и то толкова бързо!Нов съм в този форум и чесно казано не очаквах толкова бърза реакция!
Сега по темата-снощи след като пуснах темата и не можах да издържа-свалих капака на клапаните и сам си отговорих на въпроса дали е с хидравлични повдигачи.От опит знам че е много трудно да не кажа невъзможно да се открие кой повдигач чука и трябва да се сменят всички за да сам 100% сигурен че чукането ще изчезне.Пак от опит знам че на повечето коли с хидравлични повдигачи,повдигачите чукат особено сутрин.
Преди тази мазда имах Astra GSI 2.0 16V-та тази астра след напълно ревизиран мотор(''повлече'' основен лагер след като и бях налял валволин макс лайф и на 4-та на прекасвач,задра) включващ подмяна на абсулютно всичко(лагери,клапани,бутала,шлайфан вал,цилиндри),една сутрин скоро след ремонта и наливането на ново масло с смяна на маслен филтър,и тя започна да чука в главата и после утихна а предната сутрин преди да сменя маслото и филтара не чукаше.Тогава веднага смених масления филтър и нямах повече никакъв проблем защото бях сигурен че в мотора всичко е ново и чукането се е появило след сманя на маслото и филтъра.Както всички занем в филтъра има клапан който след като се загаси двигателя и затваря като не позволява на маслото да слезе в картера.Ако остане отворен и маслото се отича в картера и докато нагнети до главата там се чува шум дължащ се на липса на достатачно масло.
Снощи,след като сложих капака на клапаните се обадих на един приятел който има магазин за авточасти-взех го от тях,ходихме до магазина,взех филтър,смених го и тази сутрин при паленето това металическо чукане изчезна-проблема е бил същия като на астрата ми-клапана е останал отворен.Ако не се бях сблъсквал преди с подобен случай щях много да се чудя :D
Още един път-благодаря на всички.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2008, 20:03 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Браво, супер :clap: :ok:

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2008, 20:41 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Мар 2008, 23:28
Мнения: 306
Местоположение: Търговище
skype: radokirov
И кво в карайна сметка маслен филтър?! :wink: После колите не ни били наред :evil: не те ами консумативите дето ни ги продават са кофти :evil: бензин, масло, филтри, ролки, ремъци, калпави крушки и кво ли още не само и само да има работа за сервизите и магазините :evil:

_________________
323F BA 1.5 16V DOHC
Skype: radokirov


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2008, 09:11 
Offline
фанатик
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 05 Фев 2006, 16:52
Мнения: 2921
Местоположение: П Л Е В Е Н
Цитат:
повлече'' основен лагер след като и бях налял валволин макс лайф

Добре дошъл в измисленият свят на Валволин и Кастрол :D :D :D

_________________
Mazda 3 2.0 SkyActive-G 2015,Infiniti FX45 2007


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2008, 10:44 
Offline
маниак
Аватар
2011 Mazda 6

Регистриран на: 23 Апр 2007, 23:08
Мнения: 917
Местоположение: sofia
и аз бях допреди седмица с макс лайф не беше лошо но след около 5к км се появи това чукане. Смених маслото на 8к с лики моли 15в40 и сега колата е много тиха и проблема из4езна;)

_________________
Mazda 323F BG 1.8 SOHC - първия трепет
Mazda 323F BA 2.0 V6 - авантюрата
Toyota Avensis 1.8 VVTi - любовта
Mazda 6 Mirai - страстта
Mazda 6 Takumi - ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2008, 09:53 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Мар 2008, 23:28
Мнения: 306
Местоположение: Търговище
skype: radokirov
да взема и аз да си сменя маслото ли :?

_________________
323F BA 1.5 16V DOHC
Skype: radokirov


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008, 09:52 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
Тая сутрин сядам да паля колата като не я бях палил от неделя вечер и ми беше много интересно как ще се държи. Запали си нормално обаче повдигачите леко почукваха първите 15-20 сек. Досега не бяха тропали повдигачи или ако са то е било недоловимо. Другия филм дето се получи е че като почна да сваля оборотите и прекъсна 2 пъти. Смятам да сменям маслото с 5W-40, сега съм с 10W-40, много хора ми казаха че така щяли да се разтропат повече повдигачите. Да ги слушам или да си глеат работата?

_________________
1998 323F BA 1.8 (продадена след 7 год и 200,000 км вярна служба)
2001 Xedos 9 TA


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008, 11:09 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 08 Май 2008, 15:54
Мнения: 62
Местоположение: Русе
resistor написа:
Тая сутрин сядам да паля колата като не я бях палил от неделя вечер и ми беше много интересно как ще се държи. Запали си нормално обаче повдигачите леко почукваха първите 15-20 сек. Досега не бяха тропали повдигачи или ако са то е било недоловимо. Другия филм дето се получи е че като почна да сваля оборотите и прекъсна 2 пъти. Смятам да сменям маслото с 5W-40, сега съм с 10W-40, много хора ми казаха че така щяли да се разтропат повече повдигачите. Да ги слушам или да си глеат работата?

Колега щом е само за 15-20 сек и то като е студена не и обръщай внимание , нямаш никакъв проблем.Ако започнат постоянно да тракат сложи масло 15W40 , но в никакъв случай не слагай 5W40 защото освен че ще се разтракат ами и после кат се върнеш на по "дебело " масло пак ще си тракат .. нашите коли са прекалено стари за 5W40 ;)

_________________
Mazda 323f BG 1.8 16v


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008, 13:59 
Offline
фен
Аватар
1999 Mazda 323

Регистриран на: 11 Авг 2008, 12:35
Мнения: 320
Местоположение: Габрово
svetoslav9999 написа:
resistor написа:
Тая сутрин сядам да паля колата като не я бях палил от неделя вечер и ми беше много интересно как ще се държи. Запали си нормално обаче повдигачите леко почукваха първите 15-20 сек. Досега не бяха тропали повдигачи или ако са то е било недоловимо. Другия филм дето се получи е че като почна да сваля оборотите и прекъсна 2 пъти. Смятам да сменям маслото с 5W-40, сега съм с 10W-40, много хора ми казаха че така щяли да се разтропат повече повдигачите. Да ги слушам или да си глеат работата?

Колега щом е само за 15-20 сек и то като е студена не и обръщай внимание , нямаш никакъв проблем.Ако започнат постоянно да тракат сложи масло 15W40 , но в никакъв случай не слагай 5W40 защото освен че ще се разтракат ами и после кат се върнеш на по "дебело " масло пак ще си тракат .. нашите коли са прекалено стари за 5W40 ;)
Съгласен съм с колегата,по-хубаво налей 15w40,защото има наслоявани по двигателя от маслото и като сложиш 5w40 е по-тънко и почва отлагани луфтове и бая работи може да ти се обадят,нз.бг-то с кви клапани е ама ако са механични като на 1.5 ба е нормално като е студена да чука,като загрее пождигачите се разширяват и обират лувта


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008, 15:37 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Мар 2008, 23:28
Мнения: 306
Местоположение: Търговище
skype: radokirov
"рези" и аз се чудя кво масло да налея :? Поразрових се в нета и видях че това масовото 10W40 не се отнася за всички видове двигатели. Има много противоречиви мнения за това дали маслото да е по-тънко и дали да е пълна синтетика или полусинтетика. Всеки принципно казва че стара кола се кара с масло 10 или 15. Има мнения че хора с минати 200 000км са сменили маслото с пълна синтетика 5W40(30) и нямат проблеми и двигтеля станал по-тих и са доволни. Срешнах и мнение че с масло 15W40 в много студено време неможел да запали или доста трудно успявал. Вярно кавото и масло да сложим колата ще варви дали ще трака или ще пуши не се знае докато него сложиш. Повечето хора слагат там някво дето някои чул че е убуу и карат. Или квото е сипал някой "майстор". Ама аз се питам кое масло точно трябва да се сложи? Нали целта е по-малко износва на двигателя и да искара повече км без ремонт? Ако слягаме неподходящо масло няма ли да скапим по-бързо двигателя? Като се има предвид че двигателя се износва най-много (майче беше 90%) при стартирането на двг и аз съм за по-тънкото масло. Мойта не съм я чувал да трака и засега не гълта масло (карам с полусинтетика 10W40 макс лайф на валволин, понеже това ми тури майстото :wink:) . Мислех за пълна синтетика (или полусинтетика) 5W30 (това дават по разни каталози като избереш по двигател) или 5W40 (има и др.). Различните марки масла за моя двигател дават различни номерца на маслото та май и според марката трябва да гледаме и цифрите :?

_________________
323F BA 1.5 16V DOHC
Skype: radokirov


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008, 15:49 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
Ами според мен ми тракаха тая сутрин повдигачи заради това че не я бях палил 4 дена пък и то ся студенко влажно. Както и да е като не се пали маслото се оттича доста добре за 4-5 дена и докато напълни първите няколко секунди потраква. Аз на следващата смяна ще сложа 5-40 ей така щото ми е краста пък и си мисля че зимните месеци по добре ще е да я карам с такова. Лятото ще си карам с 10-40. Тъй че след празниците очаквам да съм минал 8-9хил км вече ще го сменя и ще пиша отзиви. Понеделник ще сложа на фиестата 5-30 Валволин или Лики Моли и ще пиша и там отзиви нищо че не е мазда. Сега я карам с 10-40.

ПП: Колата ми е БА

_________________
1998 323F BA 1.8 (продадена след 7 год и 200,000 км вярна служба)
2001 Xedos 9 TA


Последна промяна resistor на 19 Дек 2008, 15:55, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008, 15:50 
Offline
фен
Аватар
1991 Mazda 323F

Регистриран на: 30 Юни 2008, 12:25
Мнения: 125
Местоположение: Пловдив
Лично аз наливам Фукс-че 10W40.Сутрин в тия студове в 5.00h сутринта колата след 3 дена пристой си пали както обикновено.Клапаните притропват няма и 2 секунди и сичко си е ок.Няма пушеци няма нищо.За 8к съм долял 200-300 грама.

_________________
С каяка в реката и SOULFLY в главата.
Mazda 323F BG 1.8 16v DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2008, 19:30 
Offline
любител
1999 Mazda Protege

Регистриран на: 21 Окт 2008, 22:22
Мнения: 66
не би трябвало първата цифра на маслото да афектира двигателя толкова много.

първата цифра на маслото 10W30 определя колко е вискозитета на маслото при ниски температури, а второто е вискозитета при 100C
В зависимост от първото число теста е при различни температури:

"A 0W oil is tested at −35 °C (−31 °F), a 5W at −30 °C (−22 °F) and a 10W is tested at −25 °C (−13 °F)."
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

по-малката цифра афектира работата на двигателя при палене и студен двигател. След като работната температура е постигната не би трябвало да има разлика. Няма да взимаме в предвид факта че след някой друг колометър полимерите в маслото се развалят и тези цифри вече на са правилни.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2009, 21:06 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323
Автор на темата

Регистриран на: 02 Ное 2008, 17:47
Мнения: 201
Местоположение: Казанлък
Пак съм аз :D
абе тая моята мазда пак се разчука в главата-студена,топла-чува се едно:кррррррррр под капака на клапаните като си преближа ухото към него.Чука в главата и това е.Дайте мнение или какво да правя,иначе няма никаква промяна в вървенето(а аз бая я гоня)но така с това чукане,щракане,мотора въобще не ми харесва как звучи.Идеи?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2009, 04:22 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
смени си хидравличните повдигачи и ще спре да чука :wink:

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2009, 07:53 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 29 Мар 2008, 20:15
Мнения: 1987
Местоположение: София
При мен след ремонта и слагането на Motul 6100, повдигачите изобщо ги забравих :) , а беше го докарала бетер дизел! ...сега си спомням ,че майстора спомена за два почти блокирали повдигачи,ако не бъркам нещо, но не сме ги сменяли....сега изобщо не се обаждат!

_________________
323F BA 1.8 16V DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2009, 11:37 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Мар 2008, 23:28
Мнения: 306
Местоположение: Търговище
skype: radokirov
tsvetido написа:
При мен след ремонта и слагането на Motul 6100, повдигачите изобщо ги забравих :) , а беше го докарала бетер дизел! ...сега си спомням ,че майстора спомена за два почти блокирали повдигачи,ако не бъркам нещо, но не сме ги сменяли....сега изобщо не се обаждат!


Ам... какви са цифричките на това малсло ;)

_________________
323F BA 1.5 16V DOHC
Skype: radokirov


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2009, 14:00 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
Големи... няма да дадеш толкоз пари :wink:

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2009, 18:16 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 29 Мар 2008, 20:15
Мнения: 1987
Местоположение: София
22лв/л

_________________
323F BA 1.8 16V DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2009, 20:31 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Мар 2008, 23:28
Мнения: 306
Местоположение: Търговище
skype: radokirov
имах предвид цифрите за вискозитета :wink: то цени всякакви :D

_________________
323F BA 1.5 16V DOHC
Skype: radokirov


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2009, 22:10 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 29 Мар 2008, 20:15
Мнения: 1987
Местоположение: София
:lol: :lol: 10w40

_________________
323F BA 1.8 16V DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re:
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2019, 02:12 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2014, 10:47
Мнения: 426
Местоположение: Пазарджик
ivo929 написа:
Както всички занем в филтъра има клапан който след като се загаси двигателя и затваря като не позволява на маслото да слезе в картера.Ако остане отворен и маслото се отича в картера и докато нагнети до главата там се чува шум дължащ се на липса на достатачно масло


Клапанът във филтъра служи да пропуска масло тогава, когато той се запуши. Например във високите обороти не пропуска достатъчно. Клапанът пропуска масло, защото е по-добре да има нефилтрирано, отколкото никакво.
Клапанът, който осигурява маслото да не се стича от маслените магистрали се намира долу ниско - обикновено е част от маслената помпа.

Другото ми уточнение е, че не всички коли трактат сутрин. Правят го само тези, които не си знаят километрите. Това е и признак по който се купуват стари коли тип таралясници, но излъскани, каквито се продават по нашите ширини.

_________________
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2022, 15:07 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2014, 15:30
Мнения: 156
Местоположение: Кюстендил
:idea: :idea:
atana написа:
ivo929 написа:
Както всички занем в филтъра има клапан който след като се загаси двигателя и затваря като не позволява на маслото да слезе в картера.Ако остане отворен и маслото се отича в картера и докато нагнети до главата там се чува шум дължащ се на липса на достатачно масло


Клапанът във филтъра служи да пропуска масло тогава, когато той се запуши. Например във високите обороти не пропуска достатъчно. Клапанът пропуска масло, защото е по-добре да има нефилтрирано, отколкото никакво.
Клапанът, който осигурява маслото да не се стича от маслените магистрали се намира долу ниско - обикновено е част от маслената помпа.

Другото ми уточнение е, че не всички коли трактат сутрин. Правят го само тези, които не си знаят километрите. Това е и признак по който се купуват стари коли тип таралясници, но излъскани, каквито се продават по нашите ширини.


Повечето филтри имат клапан за задържане на маслото :idea:


Прикачени файлове:
маслен-филтър-структура.jpg
маслен-филтър-структура.jpg [ 28.74 KiB | Прегледано 6313 пъти ]

_________________
MAZDA 323 F DITD 90
Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб