Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 13:42

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 62 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2013, 16:09 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Здравейте колеги,
предполагам доста от вас са си блъскали главите с играещи обороти на празен ход - аз поне досега не съм имал мазда без такъв проблем :D
По принцип стъпките са:
-Почистване на дроселова клапа и стъпков мотор
-Проверка за изтичане на въздух след дебитомера
-Настройка от винта на дроселовата клапа в сервизен режим

Допълнителна информация:
Какво правим обаче ако всичко това е направено, а оборотите продължават да правят каквото си искат? В моя случай смених двигателя и сагата започна отначало - на моменти са над 1200 оборота, на моменти направо гасне колата, особено при леко подаване на газ да кажем при маневри паркиране, менене на оборотите осезаемо при включване на различни консуматори и т.н.
Естествено първата работа беше да се изчисти дросела и стъпковия мотор, проверихме вакуми маркучи и т.н. но нищо не помогна. С rally86 стигнахме до един извод - TPS.
В каталозите има някакви диапазони за замерване на волтажите на сензора, но по принцип от това, което намерих трябва уред наречен breakout box, какъвто само мазда имат, и то най-вероятно не и в България...

Решението: (без мултицет, без търсене в каталози и т.н.)
-Пускате мост от TEN към GND на буксата за диагностика, за да влезете в сервизен режим.
-Включвате на контакт.
-Белязвате първоначалното положение на TPS сензора(за всеки случай), след това охлабвате 2-та болта, които го фиксират и започвате го въртите, докато се включи охлаждащата перка отпред на радиатора. Ако завъртате много, значи това не е правилната посока. Хода, който трябва да измине датчика за да се включи перката почти винаги е няколко милиметра, а не почти цял оборот например.
-Връщате сензора обратно точно толкова, че да се изключи перката.
-Стягате болтовете на сензора, махате моста между TEN и GND и връщате ключа за запалване в начално положение.
-Палите и се наслаждавате на перфектните обороти на празния ход 8)

При мен освен играещите обороти имаше и промяна при включване на фарове например. Сега при включване на фарове или друг консуматор имам нулева промяна в оборотите.

Надявам се инфото да е било полезно, по принцип го намерих за 626, но предполагам работи на почти всяка мазда преди 2000-та година - проработи на моята ф-ка без проблем :)

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Последна промяна sawo на 26 Юли 2013, 12:48, променена общо 5 пъти

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2013, 16:24 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Това което описваш - е да зададеш момента в които ECU вече разбира че дросела е затворен (това се познава - щото в сер. режим при подадена газ - отворен дросел - компа веднага пуска вентилатора превантивно) - т.е той от тоя момент трябва да се грижи за оборотите на ПХ....
Една вметка,щото знам че и от други раздели ще прочетът - на ГЕ има оделен ключ които указва това (т.е това което си описал не важи за ГЕ - там ако има проблем ще да е в тоя кл. (датчик)...

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2013, 16:34 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Предполагам това е идеята, по принцип това е трик за настройка в гаражни условия, за да не си играеш надълго и на широко, само да уточня, че не съм подавал газ - само това, което съм описал. Предполагам с въртенето на TPS съм симулирал подаването на газ за компютъра.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2013, 16:38 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1362
Местоположение: Резерват Северозападo
Браво Сашо =D>

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Последна промяна onkelabg на 17 Юни 2013, 22:00, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2013, 16:47 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Юли 2005, 15:16
Мнения: 6105
Местоположение: На село...
todortvm написа:
Това което описваш - е да зададеш момента в които ECU вече разбира че дросела е затворен (това се познава - щото в сер. режим при подадена газ - отворен дросел - компа веднага пуска вентилатора превантивно) - т.е той от тоя момент трябва да се грижи за оборотите на ПХ....
Една вметка,щото знам че и от други раздели ще прочетът - на ГЕ има оделен ключ които указва това (т.е това което си описал не важи за ГЕ - там ако има проблем ще да е в тоя кл. (датчик)...

Ти хубаво уточняваш, но Сашо говори за КЛЗЕ, което се слага на ГЕ. Сега дефинирай ГЕ дали визираш двигатела FS 2.0 16v или всички двигатели, които се вграждат на купе ГЕ? Да не е да се объркат колегите от форума.

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2013, 16:47 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Цитат:
симулирал подаването на газ за компютъра


Точно това имах предвид с обратен знак - копа разбира от ТПСа че дросела му е затворен и от тоя момент почва да се грижи за оборотите (това при ГЕ е ''дублирано'' с друг датчик следящ точно това). Явно при теб (а сиг и при други колеги) с годините лека полека нещата може да са се изменили и това д ае давало лъжливо инфо на компа. Инак евала за целия ти труд по колата,малко са хората тук с толкова мерак,жалко че такъв труд не се оценява по същество а само се охка,тюхка и въсклицава :) , малко хора си дават сметка колко четене,труд а и $ са необходими да се създаде нещо смислено и стойностно !!!

п.п,да забравам доста често за V6 моторите,извинявам се за което,това което написах е за 1.8 и 2.0 на 626ГЕ,на други модели нямам идея дали е така - нямам досег до тях.

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2013, 20:53 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 11 Май 2008, 19:31
Мнения: 418
Местоположение: Varna
Абе колеги да питам кое точно трябва да е този TPS ако може някаква снимка да дадете или по-подробно описание :) 8)

_________________
МХ-3 1.6 16v / 323 f BA / Mazda 6 2.3 166hp. sedan

[img]http://www.img-share.eu/f/images/278/13697099_1218817228150297_1313546057268197135_nViNj2ft.jpg[/img]


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2013, 21:22 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Подозирах аз че така ще стане - всички ще се юрнат сега да въртят ТПСа :D ,а в много случаи тои изобщо няма да е виновен...,ама дерзайте,ето снимка на ТПС от V6 щото темата е за такъв,на другите мотори може да изгл малко по различно и да е локализиран примерно от другата страна,но винаги е на оста на дросела :D ->

п.п преди да почнете да въртите сложете по един маркер на сегашното му положение - така ще можете да си го върнете в начално положение без проблеми.


Прикачени файлове:
TPS.jpg
TPS.jpg [ 78.77 KiB | Прегледано 23508 пъти ]

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.
Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2013, 22:13 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1362
Местоположение: Резерват Северозападo
Ето и малко инфо и от мен допьлнение кьм снимковия материал на/Тошко/ :wink:


1-Мазда 323 /ба/ 1,5-16в- /Z5
Намира се на самата дроселова клапа от кьм предното стькло/стрелката/
Изображение

2- Мазда 121/DB/ 1,3-16V- /TPS/
Изображение

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2013, 22:16 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
Здравейте1 Аз съм със Z5 мотор и съм си почистил дросела, и егр клапана се движи добре но това леко играене на оборотите 680 710, 650 го имам и почти не се забелязва.На студен мотор също леко играят дори и да няма вкл. и изкл. на консуматори. Никога не съм вкарвал колата си в сервизен режим, за да си играя с обороти или с дросела. Това което е правил колегата по горе отнася ли се и за Z5 мотора. Знам само че за регулиране на оборотите трябва да съм в сервизен режим и тогава да регулирам от винта. Знам, че и колата трябва да е в работна температура. Колата като цяло си намаля оборотите на около 650 при добре загрял мотор. С дросела ли да си поиграя първо или с оборотите? Благодаря предварително.

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2013, 10:06 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Загряваш мотора (поне 1 път да се вкл вентилатора), изкл всички консуматори (в това число ако имаш и нещо за управление на фаровете),проверяваш за херметичност....,и тогава вече в серв режим (ще го усетиш че е в сер. режим ако леко подедеш газ - се вкл перката на водиня рад - а това ще е признак и че всичко с ТПС е наред) и тогава рег оборотите от винта,трябва обаче и предварението да е в норма (когато е серв. режим ECUто не добавя градуси към запалването и корекци на оборотите - точно за това е изкл важно тая настроика да е точно в сер. режим !).

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Юни 2013, 13:36 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Само да допълня, че дори и съвсем минимална корекция на TPS-а може да направи огромна разлика с оборотите!
В моя случай бутнахме сензора толкова малко, че Владо не вярваше, че ще има някакъв ефект. Резултатите обаче бяха поразителни.
Нищо не пречи дори и да изглежда всичко ОК, все пак да се направи едно сверяване по метода, който съм описал.

Ако оборотите са ниски или високи, но постоянни, то тогава вече от винта може да се регулират пак в сервизен режим. Ако обаче си играят както им дойде, това няма да се оправи с пипане на винта и е желателно изобщо да не го пипате.
Всичко описано по-горе важи само и единствено, ако всичко останало ви работи перфектно - вакуми, гофрирана тръба, перфектно чист дросел! Днес пробвахме същото нещо на една Z5-ца, но нямаше особен ефект и се връщаме обратно на дросела.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Юни 2013, 21:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 01 Ное 2009, 20:10
Мнения: 1327
Местоположение: Шумен
Благодаря за информацията. Като имам време ще направя стъпките посочени от вас и ще пиша за резултат. Поздрави!

_________________
Умният работи с мозъка,а глупавия с ръцете си :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2013, 12:46 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Скоро си поиграхме пак със горепосочената Z5-ца, явно бяхме завъртели ТПС-а в грешната посока първия път, защото бяхме направили почти цял оборот за да дойде перката, този път го върнахме както си беше отначало и го завъртяхме на другата страна, сега вече перката си се пусна съвсем малко преди първоначалното положение, стегнахме винта и нещата заспаха. Наложи се и малка корекция от винта за да дойдат оборотите на нужното ниво, но сега всичко спи в 99% от времето.
Има единствено леко трепване за момент при пускане на фарове или друг по-сериозен консуматор, при пускане на климатика се усеща малко по-осезаемо, но предполагам мотора си се товари просто.
Коригирал съм и първия пост с тази информация.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Авг 2013, 20:41 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2011, 09:00
Мнения: 21
Същата ли е процедурата за z5 след 96 година?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2013, 18:37 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Да, 1:1 - колегата onkelabg е постнал снимка къде се намира тпс-а.
Днес присъединихме и една 121-ца към клуба на нормализираните обороти, благодарение на ТПС :) Само да отбележа, че при нас не се включи перката, а само се чу едно щтракване като от реле, но явно върши същата работа - замерихме волтажа на сензора и стойностите бяха точно каквито са в каталога за 121.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2013, 18:43 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1362
Местоположение: Резерват Северозападo
Саше ,я ни светни как замерваш волтажа
1-откачена букса и мериш назад от нея ли
2-ИЛИ САМИЯ ТПС
3-какви стоиности има...ако си запомнил де.. :P


поздрави-боби :wink:

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2013, 20:08 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
121-цата я правихме при мой приятел който се занимава с диагностика, защото колата няма оборотомер, а без него да се регулира празен ход... Не обърнах голямо внимание на самото замерване, понеже той го прави в последствие, но инструкциите в софтуера бяха да се мери на контакт в сервизен режим - трябва да извади около 0,5v, имаше и стойности на празен ход и т.н. но тях вече не ги помня, защото не сме ги и мерили. Трябва да се мери на закачена букса, защото в крайна сметка това е само един потенциометър - няма откъде сам да извади волтаж. По принцип стъпката със замерването не е нужна, но понеже не се включи перката, а не бяхме сигурни дали това щракване на реле е същата индикация като перката, решихме все пак да се подсигурим.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Авг 2013, 20:33 
Offline
любител

Регистриран на: 24 Апр 2013, 20:13
Мнения: 26
Местоположение: kazanlak
здравейте и от мен :) искам да попитам за мазда 323 ф 1.5 95 г имам проблема като пусна фаровете колата си работи добре като ги спра и почва дъги мени смених мебрани на изпарителя сега и кабели ще сменям но ми стана интересно и ако може някои дами обесни какво точно се прави на този тип двигател благодаря предварително поздрави :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Авг 2013, 00:25 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Прави се същото нещо като това, което съм описал в първия пост колега :) Провери си обаче първо оборотите на празния ход - влез в сервизен режим и си нагласи празния ход така. Има доста теми как се прави това.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2013, 06:03 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2011, 09:00
Мнения: 21
А дали тази цялата работа оказва някакво влияние на разхода на автомобила?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2013, 17:01 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Оказва - ако ТПСа не е настроен като трябва - се подава грешна информация за позицията на дроселовата клапа (колко си натиснал педала на газта) - от там компа дава грешно управление на инжектори,грешно предварение .......

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Авг 2013, 20:20 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2011, 09:00
Мнения: 21
А може ли да бъде погрешно настроен по гореописания начин, ако всичко друго е наред?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Авг 2013, 11:03 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Ами аз тея мотори не ги познавам...,принципно си има сервизни мануали - отваря се и се чете....,в аутодатата също трябва да има описана процедура за реглаж...,на мен лично тоя метод описан в темата не ми допада...,но това си е мое мнение :) ...,едвали Японеца ще си прави труда да описва реглажа по друг начин (ако има такъв)...,освен ако тоя не е верния...,т.е аз вярвам само на това - описано от създателя на мотора ! Ако го регулираш така..то направи сверка и в мануала..,ако се ''покрие'' и там като стойности - значи и така е вярно ! А и се оказва че при 1.5 има няколко вида дросела някои от които не виждам как ще са съвместими с тая процедура (имат датчик за затворен дросел - т.е тая процедура в тоя случай е невалидна).

п.п НИКОЙ ремонт не започва и не завършва с ''реглаж'' на разни датчици...,винтове и ала бала :D ..,едно време когато ТВ бяха с реглажи с потенциометри..., ми е писнало от ''майсторяги'' дето почват да въртят всички тримери наред...,а не дай си боже и филтри.....

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Авг 2013, 16:50 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2011, 09:00
Мнения: 21
Колега,благодаря за инфото.Завъртях го малко (3_4милиметра) в посока по часовниковата стрелка,както е описано в някой руски форуми.Наложи се да врътна леко и болта за оборотите.Всичко работи както трябва в сервизен режим и извън него.Усети се осезаема разлика в оборотите дори и при включен климатик помръдват съвсем леко(за разлика от преди),когато автомобила почти гаснеше при включване на климата.Но винаги има едно "Но". Мисля, че разхода ми се завиши малко /9,12/ на газ /газов инжекцион/ , по магистралата с включен климатик, при скорост 130-140 км/ч. Модела е 323 Ф, 1997 г.,1,5 z5.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Авг 2013, 21:06 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Тея неща за мен не се настройват на ''око'',''ухо'' или там каквото и да е...,намери си сервис мануал или друга техн. иформация и виж как е зададено да се направи..,а 3-4мм за мен е много отклонение....

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2013, 02:17 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
SStefanov ти уж питаш дали може да се настрои грешно по метода който съм дал, а накрая отиваш и правиш всичко на око - възможно най-грешния начин, който със сигурност няма как да сработи, освен на късмет. Някакъв проблем ли имаше със стандартните методи на настройка, та се наложи да го правиш така? Нормално е да ти се дигне разхода, ако си завъртял не колкото трябва TPS-a.

Между другото в случая не е само един правилния начин - японеца е предвидил няколко.
Единия е чрез "breakout box" - устройство което мазда дилърите би трябвало да имат(но реално нямат).
Втория е чрез замерване на волтажа на датчика - това което не харесвам на този метод е, че в каталозите винаги е написан определен диапазон от волтажи, а това предразполага към грешки, защото датчика има точно определено положение, в което трябва да стои и съответно подава точно определен волтаж.
Третия метод е описания в темата, него не знам дали са го давали официално, но реално breakout box-a чете сигналите на еку-то, а по описания в темата начин се вижда точно същото - кога дросела се отваря според еку-то, за това мисля това е най-лесния и точен вариант, стига да е приложим за дадения двигател/ECU разбира се.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2013, 06:08 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2011, 09:00
Мнения: 21
Колега първо ,не съм го завъртял на око , а точно, както ти си описал, само , че незнаех , в коя посока трябва да се завърти и прочетох от един форум , че трябва да се завърти по посока на часовниковата стрелка, гледано от волана. При завъртането перката работи и после изключва, както точно си описал ти. И ако може посочи точно в коя посока трябва да се завърти датчика, защото и на двете страни завъртян има момент , в който перката включва и после изключва.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2013, 06:11 
Offline
любител

Регистриран на: 06 Ное 2011, 09:00
Мнения: 21
SStefanov написа:
Колега първо ,не съм го завъртял на око , а точно, както ти си описал, само , че незнаех , в коя посока трябва да се завърти и прочетох от един форум , че трябва да се завърти по посока на часовниковата стрелка, гледано от волана. При завъртането перката работи и после изключва, както точно си описал ти. И ако може посочи точно в коя посока трябва да се завърти датчика, защото и на двете страни завъртян има момент , в който перката включва и после изключва.

Също така , при завъртане на датчика , точно преди вентилатора да започне да работи и след това, когато спира , се чува щракане на реле, то ли трябва да се следи или работата на вентилатора, защото има съвсем минимална разлика от щракането на релето до завъртането на вентилатора.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Авг 2013, 10:43 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 795
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
В първия пост съм описал как се определя правилната посока:

Цитат:
-Белязвате първоначалното положение на TPS сензора(за всеки случай), след това охлабвате 2-та болта, които го фиксират и започвате го въртите, докато се включи охлаждащата перка отпред на радиатора. Ако завъртате много, значи това не е правилната посока. Хода, който трябва да измине датчика за да се включи перката почти винаги е няколко милиметра, а не почти цял оборот например.

Следи се вентилатора, в редки случаи например при мазда 121 се чува само реле, без перката да се включва, предполагам защото там е обикновен потенциометър не е точно TPS. Тогава се ползва релето за ориентир.

_________________
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=30897


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 62 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб