Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:23

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 52 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2018, 11:41 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
До колкото знам бобината е само една.Не е "wasted spark" системата.Когато ги пробвахме свещите с комшията всяка си светкаше самостоятелно.Ако са две бобини ще светкат две по две свещите.

Размишлявайки по проблема днес на работа, все повече и повече се замислям за комутатора.. ноо да видим.. първо ще има "очен" преглед на карантиите в делкото а след това и тест/замерване...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2018, 11:45 
Offline
фен
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:05
Мнения: 217
Местоположение: София
skype: zliq_kalin
не вярвам на кола след 1990 та след като бобината е в делкото както казваш.... и с колко кабела е също можеш да видиш. Иначе да Комутатор също е решение...
На Митсубиши колт имам бобина с делко вътре. и там също Бобината е с 3 кабела мисля т.е. Разделена е на две....

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2018, 12:48 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Бобината има + и - и 3-тия извод е за индуцирания високоволтов ток към контакт разпределителя(който дава ток на 1 от 4-те полюса) т.е. на една от четерите свещи.. всеки цилиндър поотделно.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2018, 23:15 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Оп, ето го дистрибутора и карантията му..
Вижда се бубината и комутатора със сензора на едно.
Бубината е със + и - и стърчащата част е полюса който е за контакт разпределителя и в последствие свещите..
утре, мерене кое колко.

Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2018, 21:53 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Колеги, направо съм шах и мат с пешката. :shock:
Бубината работи, комутатора работи, датчик Хол(MRE) работи.. само сигналът за оборотите не съм го мерил но той не е толкова важен..
3 дена изгубих във търсене на информация,четене на схеми проверяване на изводите на делкото с надеждата да открия нещото което е дало фира, а то кво? нищо... всичко изглежда наред.. 'бахти тъпото..
Единственото което ми направи впечатление беше че този тип дистрибутор няма дренаж за евентуален теч на масло през лагера и/или уплътнението на оста.Отзад(вътре) имаше г/д две капки масло, малко се беше омазнил изводът за високия волтаж, но не мисля че това е причината.Беше омаслен само в началото а там е най дебела пласмасовата му изолация..
Лоше е че се пада един вид най отдолу..
Тези дни ще го монтирам на синята(работещата) кола за да видя какво ще покаже..
Ма.ка му ако заработи... ще го строша с чука! :bash:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Фев 2018, 09:23 
Offline
фен
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:05
Мнения: 217
Местоположение: София
skype: zliq_kalin
Бобина....Така беше и на Колта ... искра има (жълта) Хахаххаха а трябва да е Пъти по силна.... Като на празен ход е най силна .
:-)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 24 Фев 2018, 23:00 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Филмът продължава..
Днес, след като за пореден път прекарах час и половина пред колите, установих две неща:
1-во: делкото от сивата има някакъв проблем но не знам точно какъв е.Тестовете на бобина,комутатор и датчик хол показаха че работят, но когато "не работещото" делко го монтирах на синята (изправната кола) отново се получи едно глухо и слабо припукване в изпускателите(ама катализатора и гърнетата са си там та за това е тихичко) и при рязко натискане на педала двигателя се форсира до към 3К- 3К и нещо и прекъсва,спадат оборотите и след секунда(по малко реално) пак ги закарва до 3К и така си играе..

Искрата е достатъчно силна, синкаво-бяла е на цвят(поне толкова виждам) ето едно клипче с теста:
https://youtu.be/LExCylmAi7A

Ето и датчик хол:
https://youtu.be/MFfa0ZU54HA


2-ро:Реших да пробвам стъпковия от сивата на синята.Само го закачих на буксата на колата и дадох на контакт.Еми заработи си като часовник.При 2-ри контакт стъпковия трябва да се отвори на 45-50% и да стои отворен докато колата запали и постепенно да се затваря докато стане време да поддържа ниските(750об/мин).При синята това се получи, на контакт отвори на 50% и остана отворен.Нещо взе да ме човърка отвътре, реших да пробвам същото при сивата, давам на контакт и клапана отваря на 30-40% за част от секундата и се затваря на 99% обратно..Това означава че проблемът за това неадекватно действие се крие в компютъра.Или поне така мисля..
Главата ме заболя от тия глупости и си сипах една ракия с приятели че днес и Имен ден имам на всичкото отгоре.. :lol:
Ето двете клипчета на сивата и на синята как се държи стъпковия:

На сивата:
https://youtu.be/xbmW9LZZ29g

На синята:
https://youtu.be/ER8iUyCl9Fw


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2018, 21:27 
Offline
модератор

Регистриран на: 20 Юни 2006, 19:26
Мнения: 2358
Това не е филм... Още малко напън и към научна статия отиват нещата...
Все пак, може да е електрически проблем, кофти маса някъде, но не е изключено да са няколко проблема, а не само 1.

_________________
Всеки се оплаква от своята памет, но никой - от своето мислене.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2018, 22:00 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Честно казано си е баш sci-fi, само да не се окаже трилър, защото взимам да си изпускам нервите вече..
Днес вързах друг(абсолютно същия като моя) компютър.Естествено имобилайзера не му позволи да запали, но това което ми направи впечатление беше че стъпковото заработи по абсолютно същия начин както работи с моя компютър тоест при подаване на втори контакт се отвори 30-40% след което моментално заби на 99% затворено положение и започна да бръмчи/вибрира все едно се мъчи..
Запалих колата със моя си компютър(и току що зареден акумулатор) и тя запали от раз, но изгасна.
Запалих пак, трудно(с подаване на газ) и отново припукваше от генерацията, нямаше ниски а се форсираше добре.Нямаше никакво замисляне и прочие.Докато загрее няма ниски, стъпковото не работи, защото след като загря колата го откачих и оборотите не реагираха изобщо - все едно нищо не съм пипнал..
Покарах я 500-600 метра след като загря, върви доволно(като 1.5) без прекъсване и забиване на муцуни и ала бала, но ниските ги "подпрях" с доста отвиване на байпасът за финно регулиране на ниски обороти.. макар и да се опитва да изгасне не е чак толкова рязко че да умре ами се зачудва и с педала я съживявам..
Стрелях я със стробоскопа - 10° преди ГМТ на ниски 700-750 оборота.давам газ, върти предверението..
Да го Е.А полудях..
На два три пъти бях на косъм да я забия в крайпътните дървета около нас, да взема да се отърва най накрая от мистичния и (глупав най-вероятно) проблем.
Някой ако има да донави нещо да добавя че присъдата и се пече..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2018, 23:41 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
2-ра част на трилъра:
Покарах колата може би 15-20км в града, работи си ок,ускорява добре, спира добре, абе върви си.Няма кой знае какво прекъсване или нещо фрапантно, ниските обороти се крепят едвам едвам ако пусна на свободна и ги оставя си гасне.Единствения начин е да намалям на скорост докато паднат до 900-800 оборота и тогава изключа от скорост.Е тогава си ги държи ниските(пак казвам през байпасът минава бая въздух в моментът) стъпковото не бачка.
Направих си тест и последните 4-5км от обикалянето карах със откачена букса на стъпковото, мога да заявя че изобщо не бачка тая система.Колата си работи както със закачен клапан преди това.
Някой някакви идеи??
На мен ми свършиха.. :lol:
Утре ще я пробвам пак на студен старт и към работа и обратно.. някой да стиска палци :?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 07:38 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
maZZda написа:
2-ра част на трилъра:
Покарах колата може би 15-20км в града, работи си ок,ускорява добре, спира добре, абе върви си.Няма кой знае какво прекъсване или нещо фрапантно, ниските обороти се крепят едвам едвам ако пусна на свободна и ги оставя си гасне.Единствения начин е да намалям на скорост докато паднат до 900-800 оборота и тогава изключа от скорост.Е тогава си ги държи ниските(пак казвам през байпасът минава бая въздух в моментът) стъпковото не бачка.
Направих си тест и последните 4-5км от обикалянето карах със откачена букса на стъпковото, мога да заявя че изобщо не бачка тая система.Колата си работи както със закачен клапан преди това.
Някой някакви идеи??
На мен ми свършиха.. :lol:
Утре ще я пробвам пак на студен старт и към работа и обратно.. някой да стиска палци :?


И на мен ми се е случвало няколко пъти да откача буксата на стъпковото и да няма никаква промяна, а по принцип се променят оборотите. Да не би наистина да се окаже че има някое проблемно кабелче или лоша маса както каза колегата? Дали не е възможно да пробваш да пуснеш нови кабелчета към стъпковото? (не съм запознат с инсталацията :D )


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 19:41 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Проверил съм кабелите колега, не е от тях.
Ще пробвам ръчно управление на клапанът с регулируемо съпротивление.. пък да видим какво ще стане..
Може даси направя отделна малка схема която да следи оборотите и да ги коригира със подаване на въздух... Абе може и на карборатори ако искам да я подкарам ама не щъ, искам да открия и премахна проблемът...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 20:04 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Проблема...не ът..... :D

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 20:07 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
^^ мхм.. направо ми спря тока тая кола.. :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 20:34 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Ако отново вдигнеш леко налягането на реиката ...замери ли е наи накрая тази компресия.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018, 21:57 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Компресията - не :oops:
След 3-4 опита се отказах да я меря сам, трябва да е студена което означава че трябва да пренощува в някой сервиз..
Ама трябваше да е в движение за тая работа.Сега е, ще я закарам някъде да я премерим.
Налягането в моментът е 4 бара(пре-достатъчно) даже мисля върви една идея богато..(но във високи беднее, ама не я вкарвам много много)
Управлението на въздуха и е проблема, до тоя извод стигнах..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 03 Мар 2018, 22:03 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Така, колата вече е диагностицирана със проблем във системата за празен ход.Прекарах нови кабели директно от акумулатора до "стъпковото" и сложих едно регулируемо съпротивление за да симулирам сигналът от ЕКУ-то.
Колата запали (студена) и държа обороти със минимално съпротивление във веригата.Закарах ги до 3000 при директно подаване на ток.Свалих ги със съпротивлението на 1800 и ги задържах там.Колата се форсираше добре, и я покарах.Естествено след като загря ги свалих още и нещата се наредиха, но при рязко падане на оборотите(примерно от 3-4К надолу) на свободна пак изгасваше, и трябва да се играе със съпротивлението.. Хванах един приятел да върши тая работа(да се грижи за ниските докато карам из града) та направих едно кръгче в кварталът (2-3км)Явно клапанът си работи на малки проценти защото го тествах директно с кабелите към акумулатора без съпротивлението и се отвори макс 30-35%..
Общо взето това и е проблемът на колата, компютъра не управлява IAC клапана..
Някой с идея защо е така??


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Мар 2018, 21:51 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Колега, доколкото разбрах, имаш модификации на интейка - смукател от 1,8 BP май беше.
Някога, когато имах ядове с тихите обороти, бях накупил една камара стъпкови моторчета от различни двигатели и модификации, за да ги разкостя и проуча. И аз си мислих да ползвам друго стъпково, но по спомени се оказа, че управлението им е различно като стойности и се отказах.
Накрая моето, което куп майстори бяха отписали с думите "не става, не работи, намери си друго", просто го разглобих на части, промих всичко с ацетон (не друго, а ацетон!) до блясък, изчистих старателно каналчето на антифриза и след сглобяването - чудо, то проработи. И така до днес, с чистене през година-две, повечето само за занимавка.
Направи едно фото на стъпковото, да видя кой чешит е и дали ще ми хрумне нещо, макар да не съм убеден, че ще.:)
Поздрави!

П.П. Споменаването,че имам разни стъпкови, не го приемай като пишман оферта, защото някои продадох отдавна, а каквото остана, дори не знам къде съм ги запилял. :)

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 07 Мар 2018, 23:11 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Колеги, темата май май е вече за триене.
Колата вече е в ред, пали и си държи обороти.Купих си цял дросел със клапана за празен ход и тпс и взех само клапанът.Сложих го на моя дросел и колата заспа.Пали и държи обороти на студено 1800 и на топло 750-800.
Явно клапанът ми със съпротивление 1.1ома (макар че от аутодата го дават в норми) е за коша.
Този който купих, не го измерих а директно го пльоснах в колата и заработи.
След 4-5 дена в които карах със един потенциометър с който директно си подавах ток на старото ми клапанче за празен ход на пасажерската седалка (то половината интериор е там), смея да твърдя че оправих тъпия проблем на колата.Сега остава да си оправя смесите, че беднее и припльоква в колекторите..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2018, 09:09 
Offline
фен
2001 Mazda Premacy

Регистриран на: 26 Юли 2016, 17:05
Мнения: 217
Местоположение: София
skype: zliq_kalin
От припукванията да не се скапе и тоя клапан с ТПС ....

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2018, 19:16 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Може да се счупи двигателя ама сензорите едва ли..
Има едно приритване в оборотите но тепърва трябва да настоя въздуха(през байпаса) да си задам коректното предверение със стробоскопа, евентуално да изровя по подходящи инжектори от тези от 1.8-то, да си затворя целия интериор- коя пластмаса от къде съм я отскубнал..Има още работа..
Най важното е че си имам ниски обороти и колата не гасне, даже на студено си има (осезаемо) функцията на Air valve т. е. подава си повече въздух и така вдига повече оборотите за да загрее по бързо колата.. но иска донастройки.. тпс-а също трябва да се настрои по финно но всичко с времето си.. а времето сега е.. :-#


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2018, 19:11 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Сагата продължава.. :lol:
Днес (след вчерашните 3 часа регулиране и смяна на свещи и тпс) си паля колата сутринта и тръгвам към работа.
По средата на пътя почва едно тюхкане,паткане при доускорение.След няколко светофара почна да играе на ниски, да не може да се форсира добре, само единствено плавно подаване на газ я придвижваше колата.Не гаснеше, което ме навяваше на мисълта че проблемът е другаде а не във въздуха.Нямах време да я гледам преди работа та чак след работа, паля и колата бачка все едно нищо не е било.. :shock:
Тръгвам, на втория светофар страта песен на нов глас... едвам се прибрах до нас..Гледам сондата крещи БЕДНО,БЕДНО и не мърда изобщо(а аз се движа) само единствено при форсиране до долу мърда леко но припуква и пак забива на 0.
Спирам пред нас, вдигам капака и гледам всичко е ок.. опа бензина е 0.5 бара.. и не мърда от там...
Викам си регулатора наскоро го правих, сугрно съм сговнясъл нещо.. да ама не.За проверката сложих заводския регулатор след този с манометъра.Пак 0.5 бара.Викам си ее тва не може да е истина! :retard:
Отворих помпите в резервоарът и какво да видя.. на едната и изскочил маркуча..
:rolling:
:rolling:
:rolling:
Бая време се посмях...
Вчера налягането си беше ок. Колата си вървеше..
Таа май сагата приключва тук.. а дали? :?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 52 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб