Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:11

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018, 20:32 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Здравейте, някой колега може ли да обясни кога в какво положение се намира на схемата електромагнитния клапан (стъпковия мотор), че нещо не ми е ясно :?:

1-студен двигател
2-полу загрял двигател
3-загрял двигател

или

1-загрял двигател
2-полу загрял двигател
3-студен двигател

Благодаря предварително! :)


Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 159.05 KiB | Прегледано 4387 пъти ]


Последна промяна tarkulk0 на 27 Фев 2018, 23:11, променена общо 1 път
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018, 21:51 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Има нещо много объркано в тези 3 примерни положения.
"Стъпковия мотор" е едно просто електромачгнитно клапанче със пружинка на което когато му се подаде ток то се отваря за да пропусне въздух във колектора,когато му се спре токът пружинката го затваря.За това колко е отворен зависи колко е силен тока който му се подава за да обори силата на пружинката.Това му действие се определя от компютъра и тока се подава директно от него, като напрежението се регулира постоянно.
При студен двигател(студен старт) при повечето автомобили давайки на контакт компютъра веднага разбира че е студено навън от температурните датчици(за въздух и за охл. течност). При това положение той подава ток за да се отвори ел. клапана до 40-50% за да улесни запалването.При някои автомобили може да достигне до 80% на старт..
След запалване, клапанът остава отворен известно време(зависи от производител,модел,модел двигател и прочие) за да поддържа по високи от нормалните ниски обороти и да може двигателя да достигне работна температура по-бързо.
След загряване на двигателя до работна температура, клапанът продължава да функционира за да поддържа ниските обороти такива каквито са зададени от компютъра.Клапанът работи на 5-10% отворено положение в този случай.
При всяко подаване на газ с педалът, клапанът се затваря и не функционира докато не стане време той да се намеси когато си дръпнем кракът от педалът и оборотите паднат под определени стойности.
Той се грижи и за коригиране на допълнителния товар от консумативите по електро инсталацията и периферията на мотора.
Та при студен старт може да се каже че е отворен(в някакъв процент),при полу загрял мотор пак е отворен(но в по малка стойност от колкото при студен старт) а при топъл мотор постоянно се отваря и затваря(или седи в някаква почти затворена позиция) за да коригира оборотите при необходимост.
Този който си посочил е със 1 вход и 2 изхода, предполагам че единият изход"Air valve" (който и в 3-те позиции е отворен) е за въздушната клапа която се отваря при наличието на силен вакум в колектора и работи единствено с една пружина(която може да бъде регулирана) Другият изход който в определени моменти е блокиран или поне в процентово отношение е затворен е проходът през който клапанът подава допълнителното количество въздух за да коригира оборотите.
И тук идва моментът в който ще те попитам: Това Duty 100/40/0% отдолу ти ли го писа или си копирал схемата/чертежа от някъде?Мисля че то подвежда малко, но не е и изключено да има системи които работят на различен принцип от този който описах.

Ето едно просто клипче със работа на стъпково моторче при даване на втори контакт на студен двигател(1.5 БА)
Абстрахирайте се от това какви ги говоря на клипа..

https://youtu.be/ER8iUyCl9Fw


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018, 22:41 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
maZZda написа:
Има нещо много объркано в тези 3 примерни положения.
"Стъпковия мотор" е едно просто електромачгнитно клапанче със пружинка на което когато му се подаде ток то се отваря за да пропусне въздух във колектора,когато му се спре токът пружинката го затваря.За това колко е отворен зависи колко е силен тока който му се подава за да обори силата на пружинката.Това му действие се определя от компютъра и тока се подава директно от него, като напрежението се регулира постоянно.
При студен двигател(студен старт) при повечето автомобили давайки на контакт компютъра веднага разбира че е студено навън от температурните датчици(за въздух и за охл. течност). При това положение той подава ток за да се отвори ел. клапана до 40-50% за да улесни запалването.При някои автомобили може да достигне до 80% на старт..
След запалване, клапанът остава отворен известно време(зависи от производител,модел,модел двигател и прочие) за да поддържа по високи от нормалните ниски обороти и да може двигателя да достигне работна температура по-бързо.
След загряване на двигателя до работна температура, клапанът продължава да функционира за да поддържа ниските обороти такива каквито са зададени от компютъра.Клапанът работи на 5-10% отворено положение в този случай.
При всяко подаване на газ с педалът, клапанът се затваря и не функционира докато не стане време той да се намеси когато си дръпнем кракът от педалът и оборотите паднат под определени стойности.
Той се грижи и за коригиране на допълнителния товар от консумативите по електро инсталацията и периферията на мотора.
Та при студен старт може да се каже че е отворен(в някакъв процент),при полу загрял мотор пак е отворен(но в по малка стойност от колкото при студен старт) а при топъл мотор постоянно се отваря и затваря(или седи в някаква почти затворена позиция) за да коригира оборотите при необходимост.
Този който си посочил е със 1 вход и 2 изхода, предполагам че единият изход"Air valve" (който и в 3-те позиции е отворен) е за въздушната клапа която се отваря при наличието на силен вакум в колектора и работи единствено с една пружина(която може да бъде регулирана) Другият изход който в определени моменти е блокиран или поне в процентово отношение е затворен е проходът през който клапанът подава допълнителното количество въздух за да коригира оборотите.
И тук идва моментът в който ще те попитам: Това Duty 100/40/0% отдолу ти ли го писа или си копирал схемата/чертежа от някъде?Мисля че то подвежда малко, но не е и изключено да има системи които работят на различен принцип от този който описах.

Ето едно просто клипче със работа на стъпково моторче при даване на втори контакт на студен двигател(1.5 БА)
Абстрахирайте се от това какви ги говоря на клипа..

https://youtu.be/ER8iUyCl9Fw



Благодаря за изчерпателния отговор!
Ще прикача снимка на пълната схема за да стане по-ясно.
Air valve е автоматичен смукач. Клапан който отваря и затваря според температурата на антифриза. Колкото повече загрява колата, толкова повече клапана затваря.
В моя случай електромагнитния клапан представлява намотка с магнит и ос която е на два лагера. Компютъра на колата подава импулси и по този начин оста се върти в различни положения като отваря или затваря някои от каналите по които се движи въздуха. Въпросът беше кога и какво се затваря и отваря :D Следя последната ти тема и от клиповете които си качил става ясно, че твоят електромагнитен клапан работи на друг принцип. Моята кола е с двигател B69 (1.6 SOHC 88 к.с). Това Duty 100/40/0% си го има на схемата.

Проблемът е, че ел. клапана ми не работи. Купих си друг втора ръка, но с него колата работеше още по зле. В момента карам без клапан и колата се опитва да гасне. Пробвах да го заместя с обикновен бензинов клапан, с идеята когато колата е студена бензиновия клапан да бъде отворен и по този начин да постъпва повече въздух във всмукателния колектор, а когато колата загрее, клапанът да бъде затворен. Е да, обаче се оказа че клапана е прекалено малък (ф8) и почти нямаше разлика дали е отворен или затворен (около 200 оборота разлика). По-големият проблем обаче беше, че пак го имаше това играене на оборотите. :(

Това, че при включване на консуматор падат оборотите не ме бърка. Въпросът е колата да работи на смукач когато е студена (смукача работи) и след подаване на газ или изключване от скорост оборотите да не спадат рязко и след това да се покачват.


Прикачени файлове:
rsz_92_f1-096.gif
rsz_92_f1-096.gif [ 127.51 KiB | Прегледано 4374 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018, 23:48 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Добре, разбрах те, air valve се грижи за подаването на въздух при студен старт, при загрял двигател той е затворен.
Само частта с динамичната камера работи за поддържане на ниските обороти и компенсирането на товара от консуматори.
При твоя двигател са два отделни механизъма за обороти и за студен старт. При моя е едно което работи и за двете.
Провери сигналите от компютъра до клапана.
Схемата е смалена до толкова, че не мога да прочета добре някои неща.
Твоя клапан е възможно да е с 3 кабела и да работи с електромагнитно поле в двете посоки(не с пружина като моя) но може и да греша.
Провери какво му подава компютъра.
Не винаги изпълнителния орган е виновен.
(виж само моя случай :lol: )


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2018, 00:17 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
maZZda написа:
Добре, разбрах те, air valve се грижи за подаването на въздух при студен старт, при загрял двигател той е затворен.
Само частта с динамичната камера работи за поддържане на ниските обороти и компенсирането на товара от консуматори.
При твоя двигател са два отделни механизъма за обороти и за студен старт. При моя е едно което работи и за двете.
Провери сигналите от компютъра до клапана.
Схемата е смалена до толкова, че не мога да прочета добре някои неща.
Твоя клапан е възможно да е с 3 кабела и да работи с електромагнитно поле в двете посоки(не с пружина като моя) но може и да греша.
Провери какво му подава компютъра.
Не винаги изпълнителния орган е виновен.
(виж само моя случай :lol: )


Нищо чудно да се окаже, че именно компютрите на колите ни си правят т*шак с нас :wall: :-D
Ето я схемата: http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php ... F1-096.gif
Моя клапан е с две крачета (два кабела идват от инсталацията на колата).
Според manual-a клапана се проверява дали работи, като се замери по този начин: http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php ... F1-099.gif
Многократно съм се опитвал да го замеря (и моя и другия клапан който е втора ръка) с мултицет като го настроя на 20 ома, но винаги ми дава различни стойности като се има предвид, че гледам да спазвам тези 20 градуса които са написани там :D. (Пробвал съм когато самия клапан е загрял на около 20 градуса, пробвал съм и околната температура да бъде около 20 градуса. Постоянно се менят стойностите.) А имаш ли идея как по-точно да проверя сигналите от компютъра? В каква позиция трябва да е мултицета и какви стойности би трябвало да покаже :?:

Интересното обаче е, че колата се държеше по различен начин с двата клапана, което ме навява на мисълта, че проблема не е от компютъра. С моя клапан си държеше по-високи обороти когато е студена и по-ниски като загрее, както трябва, но често започваха да играят зверски чак се опитваше да гасне. А с другия клапан без значение от темп. на двигателя винаги работеше на 1100 оборота (със завит до край винт за оборотите който се намира на дросела) и доста по-рядко се появяваше проблема със играенето на оборотите (може би 2-3 пъти).


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2018, 12:49 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Ок, горе долу се ориентирах.То е написано кога му е работата на клапана, от 40% до100% duty.
Тогава клапанът за ниските работи на 0%(затворено) и съответно 100% (отворено)
Air valve-а го игнорираме, той е само за студен старт след това се затваря и не действа(но все пак обърни внимание дали се затваря добре)
Та работния диапазон 40-100 е работата на клапанът при топъл мотор(отваря-затваря-отваря...)
Този който си го купил втора ръка може да не затваря добре и за това да държи високи обороти?
А рестартирал ли си компютъра при смяната на клапаните??
И вкарвал ли си компютъра във сервизен режим когато си въртял байпасът на дросела?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2018, 13:52 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
maZZda написа:
Ок, горе долу се ориентирах.То е написано кога му е работата на клапана, от 40% до100% duty.
Тогава клапанът за ниските работи на 0%(затворено) и съответно 100% (отворено)
Air valve-а го игнорираме, той е само за студен старт след това се затваря и не действа(но все пак обърни внимание дали се затваря добре)
Та работния диапазон 40-100 е работата на клапанът при топъл мотор(отваря-затваря-отваря...)
Този който си го купил втора ръка може да не затваря добре и за това да държи високи обороти?
А рестартирал ли си компютъра при смяната на клапаните??
И вкарвал ли си компютъра във сервизен режим когато си въртял байпасът на дросела?


Air valve- го пробвах няколко пъти. Затваря плътно. В момента не е изолиран и като запалих тази сутрин колата работеше на 1000 оборота, подадох газ няколко пъти и оборотите се вдигнаха на 1500 и закова. След като поработи малко започнаха плавно да спадат и тогава тръгнах към работа. След като пристигнах вече колата си работеше на 900 оборота (с включени фарове и парно) и почти не се колебаеха след като подам газ или освободя от скорост в движение. Имаше съвсем съвсем малко колебаене което изобщо не е проблем и дори не се усеща ако не обърнеш внимание на оборотомера.

Не знам дали е затварял добре "новия" клапан но съм сигурен че му има нещо.
След смяната на клапана откачих минусовата клема и задържах педала за спирачките натиснат за 30-35 секунди. Винаги вкарвам колата в сервизен режим когато пипам винта за оборотите на празен ход.

Чудя се дали да не направя още един опит с клапан втора ръка и да си седна на з*дника вече :D

Иначе намерих нов китайски клапан за около 80-90 лева но трябва да поръчам минимум 5 бройки пък и не се знае колко ще изкара.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб