Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 04 Юли 2020, 17:05

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2011, 23:38 
Offline
маниак
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 09 Мар 2006, 18:44
Мнения: 804
Колеги, сблъсках се с проблем. Вчера ми свалиха катализатора, оказа се че трябва да се махне с фланеца на него, понеже беше много близо. Колата е 323F BA 1.5. Сега съм с права тръба на мястото на катализатора но без никакви фланци, дали може да се кара така, понеже майсторите казаха че задължително трябва фланец (изгледжа като две малки тръби съединени с болтове с пружини)?
Някой сблъсквал ли се е с тоя проблем и ако не може да се кара така колкоо време може да карам преди да сложа фланец. Хич не ми се дават още 60 лв за тая джаджа, уж обирала вибрациите и била много важна... :cry:

_________________
garage.php?mode=view_image&image_id=3089


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2011, 00:37 
Offline
фен
Аватар
2000 Subaru Legacy

Регистриран на: 05 Апр 2008, 17:24
Мнения: 192
Местоположение: Стара Загора
И аз карам с траба чисто заварена! Без проблем 2 години има малко неточности при изчисленията на ламбдата щото газовете преминават по бързо и при богата смес компа не получава вярна информация - мъъъничко по-голям разход (пълни повечко бензин, но не постоянно а когато ускоряваш или продължително изкачване демек когато е на "зор" ) :) Имаш и друга опция нов катализатор или гърне.

П.П. вибрациите би трябвало да се обират от мека връзка веднага след колектора.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2011, 00:56 
Offline
маниак
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 09 Мар 2006, 18:44
Мнения: 804
Това е проблема, че нямам никъде мека връзка или фланец сега... Незнам дали мога да карам така... :?

_________________
garage.php?mode=view_image&image_id=3089


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2011, 01:05 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7831
Местоположение: Плевен/София
или друга опция за ламбдата, има заслон който се слага пред сензора и намалява сблъскването на директните газове, по-този начин се симулира наличието на катализатор...
Без мека връзка не е хубаво, всички вибрации ще се предават...

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2011, 01:15 
Offline
фен
Аватар
2000 Subaru Legacy

Регистриран на: 05 Апр 2008, 17:24
Мнения: 192
Местоположение: Стара Загора
не е желателно меката връзка е 30тина лева и 20 за заварка и това е! приблизителни цени аз лично предпочитам мека връзка има много ход. А кви са тия фланци за 60 лв .. Та по подробно да обясня от главата излизат 4-те тръби и се събират в една и има фланцова връзка с гарнитурка,моята я смених 3 лв ръчна изработка при мастор, продължава 1на тръба извита и стига до под мотора , там някъде има една скоба след нея ми е заварена меката връзка, после трабата от средното гърне и така сичко си виси на тампони.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2011, 09:36 
Offline
маниак
Аватар
1996 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 09 Мар 2006, 18:44
Мнения: 804
Някой с 323F BA знае ли дали при него има мека връзка? При мен няма, сега няма и фланец, много е странна тая работа... :?

_________________
garage.php?mode=view_image&image_id=3089


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2011, 10:22 
Offline
фанатик
Аватар
2001 Volvo S60

Регистриран на: 14 Авг 2006, 10:26
Мнения: 3290
Местоположение: Бургас/ София/ Плевен
skype: lepermessiah81
хммм много много не се заглеждах точно какво правеха като ми махаха катализаторите, спомням си, че отдолу ми сложиха резонаторно гърне, а катализатора след колекторите го изтърбушиха, че не можеха да го извадят.

_________________
Blackberry PIN: 2239E13B


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Фев 2011, 19:43 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8571
Аз нямам мека връзка.Със сигурност ще имаш леки вибрации при определени обороти.Поне при мен е така но и аз не съм с права тръба.Ти защо си си сложил такава :shock:Мека имам само отзад преди гърнето

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991 ex
Мазда 323 f 1.5 1995 ex
Мазда Примаси 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда.............????????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2011, 20:31 
Offline
любител

Регистриран на: 29 Юли 2008, 22:40
Мнения: 66
Местоположение: Ruse
skype: mitrak
Колега можеш и така да караш, не е проблем стига да понасяш жибрациите които със сигурност имаш.Аз работя в точно такъв сервиз тия фланци са малко глупажа работа не обират много много вибрациите но са по траини от меките връски( тия с уплетката), но ако си сложиш мека връска с уплетка а не с пружини като оригиналната по мое мнение е по добре, ако се напражи както трябва ще искара много.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2012, 20:55 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 17:23
Мнения: 153
Местоположение: Казанлък
skype: patso_kz
А какво е точно това, което лъже ламбда сондата, след като си махнеш катализатора? Защото се замислям, да го махам или не...няма да има чак голяма разлика във вървежа, но по принцип се усеща леко! От предната кола знам!

_________________
Mazda 3 1.6 TS 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2012, 07:19 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 17:23
Мнения: 153
Местоположение: Казанлък
skype: patso_kz
Колеги, никой ли не си е махал катализатора? Всеки само гледа, чете и нищо не споделя! Все някой трябва да има опит с това, лично аз с катализаторите съм скаран!

_________________
Mazda 3 1.6 TS 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2012, 07:35 
Offline
фен
Аватар
2002 Mazda Premacy

Регистриран на: 11 Яну 2010, 22:50
Мнения: 399
Местоположение: Лясковец, Велико Търново
patso84 написа:
А какво е точно това, което лъже ламбда сондата, след като си махнеш катализатора? Защото се замислям, да го махам или не...няма да има чак голяма разлика във вървежа, но по принцип се усеща леко! От предната кола знам!

Колега, погледни под колата да видиш къде точно ти е ламбда сондата, ако е преди катализатора направо режи без да му мислиш, ако е след катализатора слагай резонаторно гърне да "лъже" сондата...(можеш да си сложиш резонаторно гърне на мястото на катализатора за да не се получава резонанс, това е един писклив звук - ламаринен)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2012, 12:36 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 05 Яну 2012, 17:23
Мнения: 153
Местоположение: Казанлък
skype: patso_kz
Благодаря, колега! :)

_________________
Mazda 3 1.6 TS 2005


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2012, 18:03 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3359
Ламбдата е на 15 - 20 см надолу от фланцовата връзка между колектора и колекторната тръба, в дясно, когато си с лице към предницата на колата, а катализатора е чак под и зад мотора, след колекторната тръба.
Карам без катализатор няколко години и не съм забелязал некоректна работа, дори и на старата ламбда, но замерване с осцилоскоп би било много по-прецизно от моето твърдение "на око".
Колкото до "с или без фланец?" - все тая, важното е да не издиша от никъде.

Аааа... и мека връзка нямам. Не понасям меки връзки по водопровода, щото знам какво се случва понякога. И сигурно по тая причина не ги понасям изобщо. :mrgreen:

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2012, 19:02 
Offline
фен
Аватар
2002 Mazda Premacy

Регистриран на: 11 Яну 2010, 22:50
Мнения: 399
Местоположение: Лясковец, Велико Търново
Драгойчо написа:
Аааа... и мека връзка нямам. Не понасям меки връзки по водопровода, щото знам какво се случва понякога. И сигурно по тая причина не ги понасям изобщо. :mrgreen:

Цъфтят кат майски рози.. :D

п.п. Аз мисля и средното гърне да разкарам скоро :) да помогна на горещия въздух да излиза по-бързо.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2012, 20:06 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 793
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Аз преди 2 години махнах катализатора и ефект - никакъв. Даже ме е яд малко, че го махнах. Ако не ви прави проблеми, не го махайте - няма да ви литнат колите.
Имам резонаторно гърне, звука от колата е доста приятен, няма проблеми със сондата или нещо друго.
Мека връзка честно казано не знам дали имам, ама имам едни вибрации, които са или заради единия тампон на двигателя, който ще сменя в края на седмицата, или може би заради нея, ще проверя като сложим колата на канала.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2012, 13:47 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2927
Местоположение: Костенец
skype: rally86
А знаете ли че БА със Z5 мотора е със два катализатора?

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2012, 14:17 
Offline
фен
Аватар
2002 Mazda Premacy

Регистриран на: 11 Яну 2010, 22:50
Мнения: 399
Местоположение: Лясковец, Велико Търново
rally86 написа:
А знаете ли че БА със Z5 мотора е със два катализатора?

Мойта си е с един? :roll:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2012, 14:22 
Offline
маниак
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 15 Авг 2009, 18:00
Мнения: 793
Местоположение: Стара Загора
skype: sawo_1337
Колектори -> катализатор -> средно гърне -> крайно гърне. Не е ли така? Къде е втория катализатор? Аз имам само една ламбда сонда и тя е горе до двигателя.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2012, 18:16 
Offline
фанатик
Аватар
2006 Mazda 5

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 8571
Единият е горе при колекторите обвит с една ламаринка....иначе и аз подкрепям колегата за това че няма смисъл от махане на катализатор.По добре да го изтумбиш но да си е там тялото.

_________________
Мазда 323 f 1.6 1991 ex
Мазда 323 f 1.5 1995 ex
Мазда Примаси 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда.............????????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2012, 21:05 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3359
Това преди ламбдата не е катализатор, а просто термощит от две черупки, на участъка от колекторната тръба преди ламбдата, защото тръбата е ламарина и се охлажда по-бързо, а... ай ся да не разсъждавам за температурата на газовете и прочие...

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2012, 21:23 
Offline
фен
Аватар
1997 Mazda 323

Регистриран на: 06 Фев 2008, 00:43
Мнения: 112
Местоположение: ВАРНА
Някъде бях чел че има Z5 с 2 катализатора ,в зависимост от годината на производство, като първия е почти във изпускателния колектор преди O2 сензора , така че rally86 може да е прав ! :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2012, 21:32 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3359
В такъв случай, има вероятност твоята да е такава... Ще трябва да погледнем по-обстойно и да разнищим веднаж за винаги тея разлики, подробности... :)

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2012, 22:24 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 626

Регистриран на: 07 Яну 2009, 15:52
Мнения: 2927
Местоположение: Костенец
skype: rally86
323 БА до преди феислифта има втори катализатор,но и тои е след ламбда сондата и е на самия колектор,там където се събират всички тръби и е хванат с 5-6 гаики със шпилки към колектора.Ако на някои му не е ясно още нещо да пита

_________________

0888066013 0878651662


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2013, 23:55 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2009, 08:05
Мнения: 104
Местоположение: 0886700405 Монтана
skype: mpetrov78
Здравейте от едно 323 ба 1,8 - ян 1995г.
Преди броени дни, минах на ремонт аспух - бях откъснал задно гърне и смачкал средно.
При огледа, де направих, много ми се стори, че под двигателя почти, има специфично твърдо гърне, де прилича на катализатор от снимки по сайтове за продажба.
На предишната ми мазда 1,5 не си го спомням да съм имал, а го имах пред двигателя. Нз дали това е втори катализатор, дето говори колегата.
Проблема е, че след ремонта... забелязвам мудване на колата при ускорение.
Средното гърне е сменено изцяло, а задното е сменена кривката за към него.
Дали има може да има някаква връзка... апропо - колата никога не ми е била толкова тиха, както сега - напрягам се да чувам оборотите, което малко ме тревожи.

_________________
По-добре под гума, от колко под чехъл :D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2013, 21:38 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Окт 2012, 06:08
Мнения: 58
Местоположение: Ракитово
И да не отварям нова тема - 323Ф 1.5 16V 1996 Z5 .Катализатора ми е след ламбда сондата.На ламарината под него пише BOSAL.Как се разбира изобщо дали е запушен или не е?Какви са симптомите?Все пак това е кола на 17-18 години .Едвали катализатора няма да има поражения.Макар,че само то 1 година е в България.Докарах колата от Австрия от първи собственик. Та проблема който ми е - карам на 3та примерно(прави го и на 2 и 4,за 5та не съм сигурен,но ако е от значение ще тествам) и малко преди 2000 оборота се чува едно бучене и след като прескочи затихва отново.След това на 3000 бучи и прекачи ли 3000 затихва и си работи абсолютно тихо и спокойно.На прегледа ми казаха,че показанията са ми в нормите,но това май не е гаранция за запушен катализатор.

п.с допускак,че може да ми е нов катализатора,защото преди него тръбата си е ръждясала,нормално за старо гърне,но от катализатора до последното гърне всичко свети.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2013, 21:59 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7831
Местоположение: Плевен/София
Колега, реално нямаш катализатор, а един резонатор на марката Босал. Може да имаш един, който се намира директно след ламбда сондата (малък на габарити).

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2013, 22:22 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Окт 2012, 06:08
Мнения: 58
Местоположение: Ракитово
vili написа:
Колега, реално нямаш катализатор, а един резонатор на марката Босал. Може да имаш един, който се намира директно след ламбда сондата (малък на габарити).

Утре ако успея ще го снимам.Иначе го премерих - 40-45см зависи от къде го меря.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2018, 21:34 
Offline
любител
1994 Mazda 323F

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 25
Местоположение: Силистра
Ето го втория катализатор на 323f ba Z5


Прикачени файлове:
46501082_762448574087300_4912571640270815232_n.jpg
46501082_762448574087300_4912571640270815232_n.jpg [ 83.13 KiB | Прегледано 1980 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2018, 22:21 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1727
Местоположение: Пловдив
Колега, връщаш ни 5 години назад във времето :lol:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб