Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 14 Авг 2020, 21:43

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2020, 10:29 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 39
Здравейте, искам да попитам по-запознатите и хората които са правили опити, дали ще има проблем ако присадя TPS и стъпково моторче от друга Мазда? Колата е Mazda MX-3 1.6 88к.с, а донора е 323 BJ 1.4 (~75к.с). На практика двигателя е един и същ така като гледам, много си приличат, даже може би имат много взаимнозаменяеми части двата двигателя.
Проверих по гарнитурата на всмукателния колектор, еднаква е и за двата модела, което би трябвало да значи, че целия колектор с дюзите, рейката, дросела, TPS-а и стъпковото, трябва да паснат на MX-3.
Макар и да са различни буксите на TPS-а и на стъпковото, са с еднакъв брой крачета, но дали TPS-а ще подава адекватна информация на компютъра и дали компютъра ще подава адекватен сигнал към стъпковото? Ако някой е правил опити, моля да сподели резултатите :)
Благодаря за вниманието!


Прикачени файлове:
Коментар на файл: MX-3
IMG_20200719_075206.jpg
IMG_20200719_075206.jpg [ 213.21 KiB | Прегледано 190 пъти ]
Коментар на файл: 323 BJ
IMG_20200719_075303.jpg
IMG_20200719_075303.jpg [ 150.82 KiB | Прегледано 190 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2020, 18:56 
Offline
любител

Регистриран на: 30 Сеп 2008, 08:59
Мнения: 85
Местоположение: София / Пещера
Здравей колега!

Преди време си играх с ТПС на моята хубавица и ще ти кажа едно - това е просто един потенциометър, на който му е подадено 5V на едното пинче, другото пинче е маса, а от третото се сваля контролното напрежение, което (обикновено) варира между 0.85V при отпуснат педал за газста и 4.1V при напълно отворена дроселова клапа. В твоя случай просто трябва да се провери (при възможност) на кой пин какво излиза, за да бъде коректно управлението при присаждането. Например - с мултицет, настроен в положение "съпротивление" се измерва съпротивлението между пиновете на твоята букса и на донора. Ако завъртиш леко дросела с ръка към пълна газ, съпротивлението ще се промени и трябва да установиш само дали и при двата дросела при еднаква комбинация имаш подобни показания.

Съжалявам за малко сложното обяснение, но така е като се пише. С малко помощ от човек "на ти" с тока, ще се установиш дали става замяната. Според мен - да!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2020, 23:11 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1752
Местоположение: Пловдив
В повечето случаи е възможно сходство но не и на 100%..
Реално аз Z5 мотор го карах 1 месец с ТПС от ЦБР 600-тотка мотор(карам с 4-ри дросела от този мотор), но при отваряне на дросела на едната верига имаш повишаващо се съпротивление а на другата е намаляващо.
ТПС-а от мотора на втората верига беше със други стойности и компютъра се бъркаше и не работеше коректно.Монтирах си оригиналния и всичко заспа..
Според мен този който си е за модела,той трябва да си е! Компютъра ще работи най добре с него.
Колега, провери си съпротивлението на двете вериги за цялост, т.е. при плавно преместване от край до край на потенциометъра да се повишава и понижава във другата верига съпротивлението без да прескача или да има "дупка" (някъде в средата да показва нула).
Ако искаш мога да ти изровя и стойностите от аутодата за да си го нагласиш оригиналния както си трябва.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2020, 06:54 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 619
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
От първата поред снимка, ТАМ НЯМАШ ТПС, това в квадратната кутийка са два КЛЮЧА, един за празен ход и един за пълна газ, макс. отворена дросел клапа!
Клапанът за празния ход(не е стъпков мотор) е тъй наречения (прозоречен тип) не е съвместим със този от втората снимка, принципът му на работа е различен и се управлява по ШИМ.
Втората снимка, там има ТПС, тоест типичен потенциометър, който информира двигателният контролер, на колко градуса е отворена дросел клапата.
Клапанът за управления на празния ход е тъй наречения (бутален-иглен тип) управлява се аналогово по напрежение или тъй наречения ИМ импулсна модулация.
Тоест, няма възможност за взаимо заменяемост между двете дросел клапи.
Всъшност, не разбрах каква е идеята да се заменят дросел клапите заедно с прилежащите им елементи, каква е идеята и защо се налага това??

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб