Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:28

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2020, 14:20 
Offline
любител

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
Здравейте! Напоследък забелязвам че колата ми губи антифриз.. не мога да разбера откъде точно защото видимо няма никакви течове от маркучи и т.н. и под колата няма някакви локви. Колата не се кара с вода.
Антифриза е средно скъп и е разреждан с вода точно колкото трябва, а самите загуби не са много големи но са нещо от сорта на от Full да спадне по средата между Full и Minimum.

Някой има ли представа от какво може да създава този проблем и дали всъщност има някакъв проблем или просто водата с която е разреден се е изпарила?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2020, 17:02 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
За какъв период е тази липса.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2020, 18:54 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
месец-месец и малко


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2020, 19:44 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Имай впредвид че във топло време тази вода с която си доразредил антифриза има гадното свойство като загрее да се изпарява така че може нищо да и няма на колата.
Ако почне да ти изчезва цялото казанче за ден-два, тогава се притеснявай.Още повече че не откриваш течове, говори че нещата не са кой знае колко притесняване.
Хубаво е все пак да следиш да не стане по голямо количество за по кратко време.Ако стане така значи има проблем и трябва да се търси къде е.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2020, 23:43 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
Ами доста често си я следя откъм всичко общо взето :D
Иначе в такъв случай след като няма проблем сега какво ще е добре да долея - вода, чист концентрат или разреден антифриз?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Сеп 2020, 11:20 
Offline
любител

Регистриран на: 10 Май 2020, 08:08
Мнения: 21
Местоположение: Варна
Tony's 323F BA написа:
Ами доста често си я следя откъм всичко общо взето :D
Иначе в такъв случай след като няма проблем сега какво ще е добре да долея - вода, чист концентрат или разреден антифриз?

Диливай чист концентрат, докато спре да губи (изпарила се е всичката вода).


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2020, 19:47 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
eladjia написа:
Диливай чист концентрат, докато спре да губи (изпарила се е всичката вода).


Помисли пак ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2020, 20:00 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Съвременните автомобили работят със затворена охладителна система, в която налягането е по-високо от атмосферното. При това, ако губи охладителна течност то е защото тече (къде и как е отделен въпрос), а не защото нещо се е изпарило от нея. Съответно се долива с разреден "антифриз".

Чистия "антифриз" провежда трудно топлината и е гъст. Съответно не се налива чист. Концентрацията е 1:1 до 1:3 в полза на водата взависимост от географския район и финансовите възможности :). Мери се с един дивайс, наречен: "ареометър". По-лесно обаче става в една пластмасова чашка (ОТРОВНО Е, ВНИМАВАМЕ) и във фризера ... Ако замръзне, трябва да става на мека шуплеста маса подобна на ледено сокче. Има ли твърди кристали е лошо за чичо Гошо :)

По-правилно е да се нарича обаче "охладителна течност", защото съдържа доста химия в себе си.

ЕДИТ: Налива се дестилирана вода, не от чешмата ...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2020, 12:53 
Offline
фен

Регистриран на: 14 Ное 2016, 08:47
Мнения: 465
Местоположение: София
Ilia801 написа:
Чистия "антифриз" провежда трудно топлината и е гъст.


То чист антифриз мисля, че не се продава особено по магазините. Винаги е разреден за -60. Някъде бях попаднал на една таблица за разреждане на антифриз и чистия антифриз замръзваше на около -15 градуса. При 1:3 с дестилирана вода замръзва на -60.

_________________
Mazda 6 GY 2.0 143hp
Mazda CX-5 2.5 194hp


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2020, 19:20 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Като се смесват различни пропорции на етиленгликол с дестилирана вода, се получават течности с различна температура на замръзване в интервала от 0 до -75 °C. Сместа с най-ниска точка на замръзване се получава при 33% вода и 67% етиленгликол (така наречения „концентрат“). Увеличаването на етиленгликола води до намаляване на ефекта на антифриза. За България е достатъчно течността да има температура на замръзване -40 °C, което се постига при пропорция 52 – 55% етиленгликол и 48 – 45% дестилирана вода. Етиленгликолът действа корозиращо върху металите и за да се предотврати това вредно действие, към сместа се прибавят така наречените „инхибитори“. В случая може да се ползва динатриев фосфат от 0,4 до 0,6% и декстрин в същото отношение.

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Окт 2020, 18:29 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
ами аз пари за колата не жаля и обичам да си я гледам до колкото мога повече и заради и това и консумативите ми са към 300-300 и нещо а не 150-200 като на повечето... за някои от нещата знам че няма смисъл да се дават толкова много пари (не говоря за консумативите ами за други ремонти по колата) ама въпреки това си ги давам за да си направя кефа :D

и последно да и долея антириз 1:1 ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 01 Окт 2020, 21:12 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Купете си готов за употреба антифриз от този, който са наляли преди това. Ако не знаете, по-добре да попитате там където са ви правили обслужването последно.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 27 Окт 2020, 12:20 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
323Ф БА пък и доста други модели и марки, имат един много мръсен начин за загуба на антифриз - без локви и без много видими белези, особено ако човек не се завира много под капака.
Горния маркуч от радиатора, влиза точно под делкото. Ако О-пръстена или семерингана пропускат масло, и отдолу делкото е омазано, сиреч има теч на масло, то почти задължително края на маркуча на водата е шупнал като сиропирана баклава и пропуска - бавно, по малко, колкото да ти скъса нервичките.
Оправя се с ревизия на делкото - смяна семеринг и О-пръстен, и смяна на маркуча на водата, или пък само отрязване на края до здраво, и малко опъване на S-образната форма.
Друг начин за загуба е протекла водна помпа - често пак няма локви, но пък рязко идва момента в който теква като лейка и стрелката на датчика хуква на прегряване.
Гарнитура и глава няма да споменавам, да не настъпвам дявола по опашката.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2020, 18:29 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Имат още един..
Отзад на двата маркуча към парното незнайно защо са сложили пластмасови фитинги които са преход между маркучите и алуминиевите тръби на радиатора.
Е те тея пластмасови гадовее.. как съм ги псувал..
Може би година и половина си губеше вода, я 100, я 200мл. я цялото разширително съдче..
Мислих си че е гарнитура..
Така и така и бях насрочил ремонта тогава...
И след него пак същия филм.Бях се изнервил тотално.
Въпросните пластмасови преходници, напукани от експлоатацията над 20 години, капят малко по малко само на топъл двигател и капят точно върху катализатора неоставяйки никакви следи по земята, никъде.
Докато накрая на един светофар едната не се предаде тотално.
Цялата вода навън за има няма 20-30секунди..
Хубавото е че се случи на 500метра от вкъщи а най хубавото е че като отчупите остатъка от пластмасата на алуминиевите тръбички спокойно можете да си мушнете директно маркучите в алуминия и да си ги стегнете с хубава скобичка.Повече нивото на антифриза не мръдна! Освен през летния период поради известни причини и в границите на 50-100мл за 2-3месеца..
Та това е втория гаден вариант за загуба на антифриз при БА.
Наскоро и втората ми Фка счупи този преходник и изля всичко на пътя..
Таа прегледайте си ги!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2020, 09:50 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
Благодаря за информацията ще ги погледна тези слаби места


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2021, 22:15 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
Koлеги проблема стана по-зле...
Изгуби 500мл почти антифриз за около седмица и малко.. след като го видях налях обратно и засега се закрепи положението (имаше някакъв видим теч под делкото, но не беше нещо кой знае какво

Питането ми е друго - защо когато включа парното при определена температура започва да мирише на изгоряло масло/антифриз? Не е силна миризма но се усеща и не е постоянна ами след няколко минути изчезва (или аз просто свиквам с нея)

Стиснах този големия маркуч който влиза в делкото (или под него не съм сигурен) след като колата е работила известно време и има налягане вътре, но не капна и капка..след това проверих и другите маркучи с леко дърпане и стискане, нищо не стана.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2021, 23:02 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Как са газовете в казанчето?
Да не ходи антифриза на разходи до цилиндрите?

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2021, 16:09 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Да не ти сълзи от парното в краката :?:

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2021, 19:41 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
Не ми сълзи от парното в краката, а за газовете не знам, но открих че S-образния маркуч който влиза под делкото (или в него не знам точно) има лека дупчица и сега ще го сменям него ама не съм сигурен дали това с миризмата е от него...

Има ли начин по който мога да създам някакво налягане в охладителната система (без да счупя или прецакам нещо) и да проверя за други течове?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2021, 21:36 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1759
Местоположение: Стара Загора
Ако няма оцветяване по маркучи и течове под колата го губиш през ауспуха, според мен, го губиш през ауспуха...

_________________
ИзображениеИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2021, 21:57 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 08 Авг 2020, 18:11
Мнения: 85
Местоположение: София
има белези от течове по S-образния маркуш на който открих лекия теч и долу на корите под бронята (точно под кутията на въздушния филтър има също мазно петно и заради това питам дали има начин по-който да проверя и за други течове


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2021, 21:22 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Начинът е да оправиш явните течове и после да търсиш нататък за скрити.
За горния, S-образен маркуч, вече казах от какво, къде теква и как се оправя.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб