Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:55

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 14:29 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Колеги някой може ли да обясни какво точно прави датчика който се намира вътре в делкото? Възможно ли е да се побългари като се използва външен такъв датчик, понеже вече сменям два такива, защото един от двата "сигнала" (G-Signal, NE-Signal) се губи според диагностиката с диода. Последния датчик който сложих изкара около година.
Самият датчик представлява кръгла плочка с две пъпки като кутийки и букса. Намира се вътре в делкото. Благодаря!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 17:05 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Това би трябвало да е датчикът за положение на разпределителния вал - за кой цилиндър и кога комутаторът да подаде напрежение към бобината, от бобината към палеца, от палеца към електродите на капачката и през кабелите към свещите.
Струва ми се, сефте чувам за скапан такъв датчик, но предвид фактът, че ако и комутатор, и бобина, когато също са в делкото, както е предимно, нямат достатъчно охлаждане, попрегряват системно и с времето сдават багажа.
Принципно е датчик на Хол - магнитен датчик, но май не съм пипал едновалов мотор като твоя или вече не помня подробности.
Прегледай старателно окабеляването и потъси в www.drive2.ru как се замерва точно този датчик за здрав/нездрав.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 17:16 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Драгойчо написа:
Това би трябвало да е датчикът за положение на разпределителния вал - за кой цилиндър и кога комутаторът да подаде напрежение към бобината, от бобината към палеца, от палеца към електродите на капачката и през кабелите към свещите.
Струва ми се, сефте чувам за скапан такъв датчик, но предвид фактът, че ако и комутатор, и бобина, когато също са в делкото, както е предимно, нямат достатъчно охлаждане, попрегряват системно и с времето сдават багажа.
Принципно е датчик на Хол - магнитен датчик, но май не съм пипал едновалов мотор като твоя или вече не помня подробности.
Прегледай старателно окабеляването и потъси в http://www.drive2.ru как се замерва точно този датчик за здрав/нездрав.


Да колега и мен ме съмнява, че причината е именно в това, че прегрява. Благодаря за идеята, ще проверя в drive2.ru.

Ето това е датчика


Прикачени файлове:
product_74033.jpg
product_74033.jpg [ 50.89 KiB | Прегледано 8506 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 18:19 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Значи, от прочетеното до тук, стигнах до извода, че е възможно да се присади датчик на Хол от лада, вътре в самата плочка. Но също до колкото разбрах, ако има проблем с датчика на Хол, колата изобщо няма да запали (имах такъв случай първия път когато сложих такъв датчик втора употреба).
Въпросът е за какво е този втория датчик на самата плочка? Този на Хол има пластина, която е с по една издатина за всеки цилиндър. Този другия "датчик" има пластина със само една издатина.
Възможно ли е този втория датчик, да е датчик на коляновия вал? Ако е такъв до колкото знам на повечето коли е външен и е някъде около шайбата на коляновия вал, а при мен няма никакви датчици около шайбата и това ме кара да си мисля дали не е точно това...?


Прикачени файлове:
IMG_20210719_191618.jpg
IMG_20210719_191618.jpg [ 169.24 KiB | Прегледано 8503 пъти ]
IMG_20210719_191605.jpg
IMG_20210719_191605.jpg [ 227.25 KiB | Прегледано 8503 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 19:21 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Сега се зачетох и да, два магнитни датчика са в един корпус. Единият, както ти е показало на теста е за NE-Signal - показва положението на коляновия вал и оборотите на двигателя, другият е за G-Сигнал - осигурява идентификация на цилиндъра за запалването.
Не знам как си с английския, но на прима виста намерих материал за Тойота. Принципът е един и същ.
https://www.toyotaguru.us/engine-control-systems/ne-signal-and-g-signal-1.html#:~:text=The%20NE%20signal%20indicates%20crankshaft,identify%20the%20cylinder%20on%20compression.

Ако освен този двоен Хол датчик, в делкото ти са и комутаторът, и бобината, помисли и потърси схема, за да ги изкараш навън. Така можеш да си използваш в пъти по-качествени комутатор и бобина, откъдето ще ти дойде такова запалване, че няма да си познаеш колата.
Отделно, че в делкото вече няма да е такава жега и датчикът на Хол ще рахатяса.
На 626-цата си модифицирах запалването така и трябва да ти кажа, че е един път. Бобината дава 40кV, вместо 25кV и ефектът само от това е да не кажа "Уау", но поне "леле мале". :)

Успех ти желая!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 20:24 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Драгойчо написа:
Сега се зачетох и да, два магнитни датчика са в един корпус. Единият, както ти е показало на теста е за NE-Signal - показва положението на коляновия вал и оборотите на двигателя, другият е за G-Сигнал - осигурява идентификация на цилиндъра за запалването.
Не знам как си с английския, но на прима виста намерих материал за Тойота. Принципът е един и същ.
https://www.toyotaguru.us/engine-control-systems/ne-signal-and-g-signal-1.html#:~:text=The%20NE%20signal%20indicates%20crankshaft,identify%20the%20cylinder%20on%20compression.

Ако освен този двоен Хол датчик, в делкото ти са и комутаторът, и бобината, помисли и потърси схема, за да ги изкараш навън. Така можеш да си използваш в пъти по-качествени комутатор и бобина, откъдето ще ти дойде такова запалване, че няма да си познаеш колата.
Отделно, че в делкото вече няма да е такава жега и датчикът на Хол ще рахатяса.
На 626-цата си модифицирах запалването така и трябва да ти кажа, че е един път. Бобината дава 40кV, вместо 25кV и ефектът само от това е да не кажа "Уау", но поне "леле мале". :)

Успех ти желая!


Благодаря за линковете ще ги погледна.
До колкото разбирам в делкото се намира само тази плочка с двата датчика. Бобината е отделна с кабел до делкото, а комутатора не знам какво точно трябва да представлява, но не е в делкото.

Намерих тема в drive2.ru как се поправя плочката с двата датчика. Пича използва два отделни елемента които всъщност са датчик на Хол, но са по-малки като размери. Изкормил е заводските и е натикал тези новите (TLE4905L) като е използвал лепило за уплътняване :D
руснаци... нищо чудно :dance1:

https://www.drive2.ru/l/471049474110652 ... 0#comments

Всъщност проблемът е, че колата е доста мудна при потегляне и понякога това ми изиграва много лоша шега, когато трябва бързо да се изтегля от някое кръстовище. Трябва буквално да ѝ скоча на шията, че дори гумите превърта понякога. Утре ще закача диода да видя какво друго ще покаже евентуално, но това за датчика със сигурност го дава като грешка (ще погледна кой точно сигнал даваше), та последното нещо което правихме снощи по колата, е да закачим стробоскопа и да видим как е центровката, защото последно беше правена на око и след като покарах малко повече другата кола (318is) и седнах в маздата, се оказа, че до 2000 оборота е страшно мудна и в момента в който подмине тези обороти, все едно някой я ритва отзад и тръгва да върви.
Стробоскопа показа 30° предварение, върнахме на 10° както го дават по ръководство. Е да, ама не... колата буквално не можеше да се изфорсира нормално. Тогава вдигнахме малко градусите до 15 и така вече беше друга бира, даже този проблем с потеглянето сякаш изчезна. Да но тази сутрин колата пак си потегляше доста мудно. Просто като ѝ подам газ първо някак си заглъхва и в следващия момент се изфорсира. Започвам да се чудя, дали снощи се е оправила защото доста я бръмчахме пък и я покарах на сандал за да я тествам и може да се каже, че беше доволно загряла (не разбирай прегряла, нормална температура си държи винаги малко над средата).


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 21:04 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
По принцип - единия сигнал идентифицира 1-ви цилиндър (или който там са решили инженерите да броят за първи), другия синхронизира комутатора кога да прекъсне напрежението в ниско-волтовата намотка на бобината. Това е принципа. Колегата е обяснил по-горе.

Идеята да се извади електрониката от делкото е добра, евентуално би решила проблема (ако е това). Аз по-скоро мисля, че датчика е скапан и прекъсва някоя намотка от вибрациите и високата температура. Оттам губи сигнал за малко и вдига грешка.

Ако искаш да преправяш сам нещата, първо с осцилоскоп или подобен уред - да разбереш какви сигнали излизат от тия датчици (напрежение, вид на сигнала). После се мъчиш да подбереш правилните от нещо друго. От опит ти казвам, че ще ти отнеме повече време и енергия. Ако на Спектроматикс аналога е евтин, карай така или си търси оригинален втора употреба.

EDIT: Гледам по руските форуми си намерил каквото ти е трябвало. Имаш поле за действие така да се каже, но по-смислено ми се струва да си смениш датчика с нов и да извадиш комутатора от делкото.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 21:57 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Ilia801 написа:
По принцип - единия сигнал идентифицира 1-ви цилиндър (или който там са решили инженерите да броят за първи), другия синхронизира комутатора кога да прекъсне напрежението в ниско-волтовата намотка на бобината. Това е принципа. Колегата е обяснил по-горе.

Идеята да се извади електрониката от делкото е добра, евентуално би решила проблема (ако е това). Аз по-скоро мисля, че датчика е скапан и прекъсва някоя намотка от вибрациите и високата температура. Оттам губи сигнал за малко и вдига грешка.

Ако искаш да преправяш сам нещата, първо с осцилоскоп или подобен уред - да разбереш какви сигнали излизат от тия датчици (напрежение, вид на сигнала). После се мъчиш да подбереш правилните от нещо друго. От опит ти казвам, че ще ти отнеме повече време и енергия. Ако на Спектроматикс аналога е евтин, карай така или си търси оригинален втора употреба.

EDIT: Гледам по руските форуми си намерил каквото ти е трябвало. Имаш поле за действие така да се каже, но по-смислено ми се струва да си смениш датчика с нов и да извадиш комутатора от делкото.


То хубаво да го изкарам от делкото, но тия пластини вътре се въртят за да подават сигнал, не ми е ясно как може да се симулира това въртете или точното време за подаване на нужния сигнал. По-лесно ми се вижда варианта на руснаците, че всичко си е описано и дори да не се получи няма да се набутам много. Иначе датчика струва 100 лева и изкара около година (в момента колата е с точно такъв датчик на Спектроматикс или поне го поръчах от там, не е някакъв марков а си е жив китаец, даже не знам как изкара толкова, очаквах доста по-бързо да се скапе. Тези елементи които са използвали руснаците, ги дават да държат от -40 до +150°. Ако това са верни стойности, би трябвало температурата да не им е чак такъв проблем, още повече, че колата се кара градско на много къси разстояния и зимата е почти невъзможно да загрее, а и вече маздата я карам предимно почивните дни, за бмв-то не ми е жал, ползвам го за муле :D

П.С. На кое викате комутатор? (снимките са от руския сайт)


Прикачени файлове:
IMG_20210719_230719.jpg
IMG_20210719_230719.jpg [ 301.78 KiB | Прегледано 8477 пъти ]
IMG_20210719_230354.jpg
IMG_20210719_230354.jpg [ 279.68 KiB | Прегледано 8477 пъти ]
IMG_20210719_230608.jpg
IMG_20210719_230608.jpg [ 378.96 KiB | Прегледано 8477 пъти ]
IMG_20210719_230321.jpg
IMG_20210719_230321.jpg [ 327.38 KiB | Прегледано 8477 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2021, 23:14 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
При слизане от 150 коня и сядане на 100.. кво няма да ти се струва мудно...
:lol: :lol: :lol:
Аз да попитам, абе бобината колко силичка има замерихте ли я??
Пък, ако се окаже тя,, вадете една външна и така датчиците ще се охлаждат малко от малко..
Питайте ме от къде знам :D

Това с центровката не е ок.. има нещо което не е както трябва..
30 градуса предверение (статично) е меко казано прекалено..
КОмпютъра първо се бори да "ретардне" запалването и по някое време го бута напред..
И аз си правих такива тестове ама чак до 30 не стигнах :lol:
В ниски се спъва колата и на излизане от средни все едно се отпушва..
Май май от това ти е целия филм..
Все пак проверете бобината.. ако няма с какво дай на някой приятел да подържи единия кабел и да се хване за двигателя с другата ръка..
ако на 5-тата минута след това още го боли, значи е добре :rolling:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2021, 06:59 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
maZZda написа:
При слизане от 150 коня и сядане на 100.. кво няма да ти се струва мудно...
:lol: :lol: :lol:
Аз да попитам, абе бобината колко силичка има замерихте ли я??
Пък, ако се окаже тя,, вадете една външна и така датчиците ще се охлаждат малко от малко..
Питайте ме от къде знам :D

Това с центровката не е ок.. има нещо което не е както трябва..
30 градуса предверение (статично) е меко казано прекалено..
КОмпютъра първо се бори да "ретардне" запалването и по някое време го бута напред..
И аз си правих такива тестове ама чак до 30 не стигнах :lol:
В ниски се спъва колата и на излизане от средни все едно се отпушва..
Май май от това ти е целия филм..
Все пак проверете бобината.. ако няма с какво дай на някой приятел да подържи единия кабел и да се хване за двигателя с другата ръка..
ако на 5-тата минута след това още го боли, значи е добре :rolling:


Добре, ще засека 5 минути... :D

Ако говорим за същата бобината за която си мисля, значи е външна, намира се над левия подкалник :D
Центровката беше на 30°, направена на око. Пробвахме с 10° със стробоскоп и колата стана ужасно ама ужасно мудна. Последния опит беше 15° със стробоскоп, това е най-добрия резултат и така я оставихме. Бмв-то наистина е 140 коня ама маздата не ми се струва нормално да не иска да тръгне от място... Не искам да тръгва с гуми, не ме разбирайте погрешно. Просто като ѝ подам газ заглъхва все едно няма достатъчно въздух, остава в няква "дупка" така да се каже и след това поема и тръгва да върви нормално.
Направих си един експеримент. Пробвах колата със почистен въздушен филтър, частично затапен филтър (50%) и без филтър. Без филтър се форсира най-добре (не съм я карал така).


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2021, 21:03 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Много странно. Тази сутрин пробвах да закача диода, но нямаше никакви кодове за грешки. Възможно ли е заради кофти центровката да е бил записан кода за грешка за датчика на делкото? Сигурен съм, че мигаше за единия сигнал на този датчик и си спомням, че се опитах да го изтрия, обаче веднага щом запалих отново колата, пак се появи и просто го оставих така. Пробвах диода да не е прецакан, не е... Също два пъти проверих дали го свързвам правилно, не е и това... #-o


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2021, 22:43 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Струва ми се, че при зацепването сте разминали един зъб. Дали делкото, ако има възможност за разминавка, или ангренажа, но центровката бяга.

На 323F Z5, делкото не може да се зацепи грешно, но на 626 FS, може, тъй като се зацепва през червяк. Та се чудя, къде е грешката в твоя случай.

Просто провери и двете.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2021, 07:06 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Драгойчо написа:
Струва ми се, че при зацепването сте разминали един зъб. Дали делкото, ако има възможност за разминавка, или ангренажа, но центровката бяга.

На 323F Z5, делкото не може да се зацепи грешно, но на 626 FS, може, тъй като се зацепва през червяк. Та се чудя, къде е грешката в твоя случай.


Делкото няма как да се обърка, има си засечка. За ангренажа се съмнявам да е прескочила, защото ми се струва, че щеше да се отрази на паленето и вървенето като цяло.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2021, 08:21 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Докарайте всичко на белези. Ангренажи, разпределители - всичко! После нагласете предварението колкото е по книга. Настройва се с пробна лампа. Ако не знаеш как, гледай в тубата. Ако след това не работи, има друг проблем.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2021, 09:48 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Ilia801 написа:
Докарайте всичко на белези. Ангренажи, разпределители - всичко! После нагласете предварението колкото е по книга. Настройва се с пробна лампа. Ако не знаеш как, гледай в тубата. Ако след това не работи, има друг проблем.


Ще проверя но колата на 99.9% е на белези защото аз си зацепих ангренажа, след което проверих няколко пъти дали всичко е както трябва и поне 6 пъти превъртях на ръка шайбата на коляновия вал и проверих дали си съвпадат белезите. Центровката я правихме със стробоскоп. Ако разминаване на белезите, ще зацепя наново ремъка и пак със стробоскопа ще направим центровката


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2021, 10:44 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Колега, провери дали трябва да стартираш мотора в сервизен режим, когато нагласяваш предварението!
В диагностичната букса се дават накъсо GND и TEN.

Принципно би трябвало да е така, защото иначе компютърът няма как да знае къде му е нулевата стойност и скалъпва някак запалването, колкото да не е без хич.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2021, 10:55 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Драгойчо написа:
Колега, провери дали трябва да стартираш мотора в сервизен режим, когато нагласяваш предварението!
В диагностичната букса се дават накъсо GND и TEN.

Принципно би трябвало да е така, защото иначе компютърът няма как да знае къде му е нулевата стойност и скалъпва някак запалването, колкото да не е без хич.


Естествено колега, колата беше в сервизен режим когато правихме центровката. След това се наложи малко да ѝ вдигна оборотите от винта на дросела и отново я вкарах в сервизен режим преди да извърша тази интервенция


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2021, 11:16 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Така, да добавя към темата, и мойта баба яга е с делко бая завъртяно напред, не е като за 14-18градуса..
Знам това защото на другата делкото е настроено на 15градуса и стои бая по назад.. Може би с почти 10мм..
Има нещо общо май с първото запалване и позиция та в която е поставено делкото първоначално..
Не знам, ама щом си бачка ми е все тая..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2021, 14:28 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
maZZda написа:
Така, да добавя към темата, и мойта баба яга е с делко бая завъртяно напред, не е като за 14-18градуса..
Знам това защото на другата делкото е настроено на 15градуса и стои бая по назад.. Може би с почти 10мм..
Има нещо общо май с първото запалване и позиция та в която е поставено делкото първоначално..
Не знам, ама щом си бачка ми е все тая..



С един приятел правихме центровката, понеже аз нямам стробоскоп. При него се е получила същата работа, макар, че той кара Лада. Сподели, че когато завърти делкото на дадените от пеоизяодителя градуси, колата не е това което трябва. В неговия случай делкото е на 17° и казва, че колата се държи съвсем различно. Склонен съм да вярвам, защото и при мен първия път когато направихме центровката на 10° както е дадено в ръководството, колата буквално не можеше да се изфорсира, все едно няма въздушен филтър или е запушен. В момента е на 15° и колата върви много по-леко, но този проблем за който писах в темата си остана. Просто когато ѝ набия всичката газ или подам малко газ първо заглъхва и след това се изфорсира. Направи ми впечатление, че без въздушен филтър е малко по-добре, да не би да има проблем с горивната смес и примерно горивото да е повече от колкото трябва и от там да се дави... Не знам...

Буквално не мога да потегля понякога когато ми се наложи да се изтегля по-бързо от някое кръстовище и буквално ѝ набивам газта докато преодолее това заглъхване и тръгвам с гуми... ченгетата ме гледат на криво вече :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2021, 14:32 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Не ми се иска да избързвам, но ако наистина не си прави сместа като хората, ще взема да го отворя тоя компютър да погледна и там какво се случва, че до сега само там не съм ровил :D Принципно е вътре в купето, на сухо стои, но знам ли...

П.С. Пробвах тая руската щуротия и по-точно направих проверка кой от двата сензора на датчика в делкото се е споминал. Оказа се, че късметлията е този който индетифицира първи цилиндър за запалването. Чудя се как изобщо е успявала да запали тая кола преди, може би компютъра си прави някакви корекции и се случва магията. Това се отнася за стария датчик, КОЙТО НЕ Е МОНТИРАН В МОМЕНТА на колата. Така и така го имам, ще сменя прецакания елемент с този от руския сайт и ще пробвам дали ще има някаква разлика с напълно работещ датчик, но май няма да е това проблема.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2021, 07:15 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
За да стане по-ясно, направих клип. Понеже не можах да кача никъде клипа на който се вижда проблема на колата, го качих в DOX. Като размер е 6mb.

https://dox.abv.bg/download?id=861f87ca25# - Линк за сваляне

Ясно се вижда как колата вместо да реагира веднага при подаване на газ, тя се чуди какво да прави. Няма значение колко газ ѝ подавам, винаги го прави това, чак не може да тръгне от място горката...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2021, 11:59 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
TPS-а на дросела калибриран ли е?
Ако има датчик затворен/отворен дросел, който всъщност е прост ключ, отваря ли заедно с клапата?
Уплътненията на инжекторите гумени ли са още или вече са пластмасови?
Вакуумите наред ли са? Маркучетата здрави?
На линиите на вакуумите има ли клапани - един на линията на регулатора на горивната рейка, един към EGR и един към канистъра за бензиновите пари? Работят ли?
Налягането на горивото достатъчно ли е?
Регулаторът на налягането в рейката да не е пробил и дали работи изобщо?
Линията на излишното гориво към резервоара чиста ли е?
EGR клапана работи ли? Да не е запецнал отворен?

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2021, 12:11 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Драгойчо написа:
TPS-а на дросела калибриран ли е?
Ако има датчик затворен/отворен дросел, който всъщност е прост ключ, отваря ли заедно с клапата?
Уплътненията на инжекторите гумени ли са още или вече са пластмасови?
Вакуумите наред ли са? Маркучетата здрави?
На линиите на вакуумите има ли клапани - един на линията на регулатора на горивната рейка, един към EGR и един към канистъра за бензиновите пари? Работят ли?
Налягането на горивото достатъчно ли е?
Регулаторът на налягането в рейката да не е пробил и дали работи изобщо?
Линията на излишното гориво към резервоара чиста ли е?
EGR клапана работи ли? Да не е запецнал отворен?


ТПС-а е калибриран, преди година смъквах рейката за почистване заедно с дюзите, уплътненията все още бяха меки, вакуумите са добре, колата държи стабилни обороти, налягането на горивото, заедно с регулатора са проверени също миналата година, всичко е като по книга.

Днес колата я покарах малко по-спортно из града и когато вече беше наистина добре загряла, проблема изчезна. Почти без газ колата си тръгваше без да се замисля.
А най-интересното е, че днес пак пробвах да я закача с диода и не даде никакви грешки, а съм сигурен, че мигаше за този датчик в делкото.

П.С. Преди малко отново я покарах и като загрее проблем няма или поне не се забелязва. Просто отначало я покарах на "смукач" (ел. клапан който обясних как работи в друга тема). Когато е отворен клапана работи на 1500 оборота (докато е студена), просто изчаках повече време преди да го изключа и тя после вече си загря и си държи 1000-1100 оборота и няма проблем, тръгва с лекота. Може би ще се окаже, че просто трябва да я изчаквам повече да загрее, преди да тръгна. :-k


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2021, 11:24 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Привет, колега!

Макар да е за 626, прочети внимателно тази публикация https://www.drive2.ru/l/2343816/.
Отнася се за предварението на запалването и връзката с тихите обороти.
Чак сега, след толкова години, проумях защо настройваме, настройваме, но все нещо остава на компромис. Е, при любителите е така.

С две думи - в сервизен режим или не, на тихи обороти, предварението трябва да е колкото трябва да е. Без колебания, които подсказват, че ЕКУ-то постоянно внася корекция, поради калпава настройка.

Поздрави и успехи!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2021, 12:01 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Драгойчо написа:
Привет, колега!

Макар да е за 626, прочети внимателно тази публикация https://www.drive2.ru/l/2343816/.
Отнася се за предварението на запалването и връзката с тихите обороти.
Чак сега, след толкова години, проумях защо настройваме, настройваме, но все нещо остава на компромис. Е, при любителите е така.

С две думи - в сервизен режим или не, на тихи обороти, предварението трябва да е колкото трябва да е. Без колебания, които подсказват, че ЕКУ-то постоянно внася корекция, поради калпава настройка.

Поздрави и успехи!


Може би това е причината за неуспеха ми с нестабилните обороти на празен ход. Общо смених 3-4 клапана и колата се държеше винаги по един и същ отвратителен начин. Явно проблемът е бил в центровката и по-точно в това, че компютъра постоянно се стреми да прави корекции. Аз така си го обяснявам...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2021, 14:08 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
За мен най-шокиращият момент е съветът, който между другото срещам за втори или трети път, че ако настроените предварение и тихи обороти в сервизен режим се разминават с тези в работен режим, корекцията се прави само от болта за въздух на дросела, но задължително в работен режим.

Нека обаче не пропускаме фактът, че трябва доста да се постараем в настройката в сервизен режим - правим предварението колкото е по спецификация на мотора, нагласяме и тихите обороти по спецификация. Пак гледаме със стробоскопа предварението и ако е мръднало - коригираме с делкото. И пак оборотите, ако са мръднали. И пак гледаме стробоскопа, докато се убедим, че е ок. Махаме джъмпера GND-TEN от диагностичната букса без да гасим мотора и пак гледаме със стробоскопа предварението. Ако е на нужните градуси, оборотите трябва да са ок.

И нещо, което вече се убеждавам, че е важно: Дали ще коригираме обороти или предварение, или ТПС датчик или друго - сваляме под нужната стойност и вдигаме доколкото трябва. Ако е повече, връщаме надолу и пак нагоре. Само нагоре.
И при струнните музикалните инструменти е така - отпускаш струната и натягаш докато ти дойде тона. Иначе се разстройва за отрицателно време.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2021, 20:28 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Драгойчо написа:
За мен най-шокиращият момент е съветът, който между другото срещам за втори или трети път, че ако настроените предварение и тихи обороти в сервизен режим се разминават с тези в работен режим, корекцията се прави само от болта за въздух на дросела, но задължително в работен режим.

Нека обаче не пропускаме фактът, че трябва доста да се постараем в настройката в сервизен режим - правим предварението колкото е по спецификация на мотора, нагласяме и тихите обороти по спецификация. Пак гледаме със стробоскопа предварението и ако е мръднало - коригираме с делкото. И пак оборотите, ако са мръднали. И пак гледаме стробоскопа, докато се убедим, че е ок. Махаме джъмпера GND-TEN от диагностичната букса без да гасим мотора и пак гледаме със стробоскопа предварението. Ако е на нужните градуси, оборотите трябва да са ок.

И нещо, което вече се убеждавам, че е важно: Дали ще коригираме обороти или предварение, или ТПС датчик или друго - сваляме под нужната стойност и вдигаме доколкото трябва. Ако е повече, връщаме надолу и пак нагоре. Само нагоре.
И при струнните музикалните инструменти е така - отпускаш струната и натягаш докато ти дойде тона. Иначе се разстройва за отрицателно време.


В моя случай обаче тези неща не важат, защото изобщо нямам електромагнитен клапан, който регулира оборотите на празен ход (стъпков мотор). В моя случай съм я направил като загрее да работи на едни обороти, а докато е студена, използвам ел. смукача който сам си направих (също електромагнитен клапан който се задейства с ключ с две положения, on и off.
Просто е нужно да поработи повече време на смукач (1500 оборота) и като загрее достатъчно го изключвам и всичко си е както трябва. Може би недостатъка е, че разхода е повишен, но аз и без това я карам само градско, на къси разстояния и само през почивните дни.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб