Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 19 Мар 2024, 10:18

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2021, 14:01 
Offline
любител

Регистриран на: 18 Яну 2019, 13:26
Мнения: 13
Местоположение: вкъщи
Здравейте!
Темите относно проблемите с празния ход са едни от най-често срещаните във форума. Лично аз имам такъв проблем, който остава неразрешен вече 3-та година. След много ровене по най-различни форуми попаднах на следната информация в един украински форум. Предупреждавам, че не съм изпробвал описания метод а само го давам като гугъл превод. Оригиналната тема всеки може да я види на адрес: http://www.mazdaclub.ua/forum/index.php?showtopic=42757
------
Уморихте се да четете луди теми във форумите на Mazda за различни методи на празен ход и запалване на Mazda, когато единият казва - трябва да е така, а другият - от друга, опитвате се да изложите и нищо не излиза ?! - Тогава тази тема е за вас Е, ще ви кажа как правилно да настроите запалването и празен ход на Mazda. Всички консуматори на енергия, климатик, хидравличен волан, спирачни светлини и т.н., по време на настройката на основния ПХ и ъгъла на запалване, трябва да бъдат изключени !!! Ако в момента на регулиране вентилаторът на охладителната система работи - изчакайте спирането му !!! И едва след това продължете настройката. Няколко основни неща и защо понякога на Mazda хвърля на празен ход до 1500 оборота в минута Така че първо трябва да разберете как работи системата за стабилизиране на празен ход на Mazda.
Има две вериги за управление на скоростта ПХ: • Бавен • Бърз
Бавен контур за управление Грубото и бавно управление на скоростта ПХ на Mazda се осъществява от клапана на празен ход. В зависимост от модела, този клапан може или плавно да промени капацитета си, и да работи по доста примитивен алгоритъм, глупаво отворен или затворен. Всичко! - Тук няма тайни. И не е необходимо да биете и форсирате тези клапани, да навивате пружини с тях и да се занимавате с други боклуци! Ако все още не сте го навили - не пипайте! Максимумът е почистване с препарат за въглехидрати, защото за да работи той трябва да е чист и свободно да пропуска въздух.
Контур за бързо управление Запалването може да бъде засегнато възможно най -бързо и точно с помощта на запалване. Ако запалването закъснее - скоростта ще падне, ако запалите по -рано от базовата точка - скоростта ще се увеличи. Но винаги има ограничение за ъгъла, под който можете да преместите запалването. Когато ъгълът се доближи до граничните стойности, грубата система за управление, описана по -горе, се активира, когато скоростта се коригира. В този случай границата на управление се измества грубо в една или друга посока, ъгълът на запалване се търкаля обратно към базовата точка или TDC, след което има друга прецизна настройка с помощта на ъгъла на запалване. От това можем да направим един прост извод: За да не се раздели скоростта на двадесетия, е необходимо точно да се координира бързият и бавен контур за управление. Всичко се координира с помощта на стробоскоп. Така че двигателят трябва да се загрее до работна температура. Желателно е вентилаторът на охладителната система да работи 1-2 пъти. Сигурни ли сте, че вашият двигател има работещ термостат? - Проверете! Защото с неработещия термостат колата ще яде бензин + няма да можете да регулирате правилно ПХ. Инсталирайте джъмпера TEN-GND в диагностичния конектор. На ролката на коляновия вал има маркировка (може би две марки), желателно е да се актуализира с бяла боя. Стартирайте двигателя, осветете маркировката и погледнете скалата на ъгъла на запалване напред върху капака на ангренажния ремък. Маркировката трябва да е точно срещу стойността, препоръчана от производителя за този двигател. Ако това не е така, разхлабете болтовете на разпределителния вал / амортисьора и го завъртете в една или друга посока. Като цяло етикетът ви трябва да съответства на препоръчаната от производителя стойност. Чувстваш ли? - моментът на инжектиране също зависи от точността на инсталирането на запалването
Забележка: Ако след инсталирането на джъмпера TEN + GND и стартирането на двигателя вашите двигателни колбаси или той изобщо не работи на празен ход - поздравления! - основният ПХ е 100% съборен. Завъртете винта на дросела, само ако двигателят започна да работи стабилно при 700-800 об / мин - без значение каква Mazda имате. И след това продължете да регулирате запалването, както е описано по -горе. Когато регулирате запалването, уверете се, че скоростта е в диапазона 700-900 об / мин (не се опитвайте да шофирате под стойността, посочена в паспорта на автомобила, просто се вписвайте в този диапазон), регулирайте съответния винт на дросела. За тези, които имат две марки на ролката: Гледаме ролката отстрани на колелото, заобикаляме радиуса на ролката по часовниковата стрелка - първата маркировка! Тук върху него се извършва и регулиране на основния ъгъл на напредване на запалването !!! Вторият етикет е за обслужване. Но ви е по -лесно, обикновено такива ролки са на двигатели, чийто основен проводник е 10 градуса спрямо TDC, така че определено няма да пропуснете - първата маркировка е поставена на 10, втората ще удари точно буквата Т. Основни обороти на ПХ. След задаване на ъгъла. Силно се препоръчва да отбележите това, което Петя, Вася, Съседът в гаража, Мултимедийното ръководство и други източници на информация за това какво точно трябва да бъде на вашите Mazda обороти ПХ. Най -сигурният начин да разберете е да използвате официалната версия на услугата или съответната сервизен бюлетин !!! Но дори и в този случай нито един буржоазен механик няма да регулира скоростта на оборотомера, защото на Mazda са глупости и всичко е много по -лесно! Запомнете, запишете го в тетрадка и не слушайте какво ви е казал съседът ви там, или е записано в интелигентна мултимедийна книга. На колата ви скоростта ще бъде малко по -различна, защото компютърът се занимава с тяхната стабилизация. Фърмуерът в същата година и моделната гама са различни и данните от ръководството или от чичо Вася е добре да се вземат само като ориентир! Ако се настроите ясно както в руското ръководство или по съвет на Дади Вася - наденицата може да не изчезне. И така, TEN + GND все още е затворен, ъгълът е зададен, разглеждаме вашия модел по отношение на скоростта, или в същото ръководство, или в някой форум. Сега задаваме приблизително такива завъртания чрез винта на дроселната клапа - обикновено стойността преминава от 750 до 950 об / мин. Изключихме двигателя! Извадете джъмпера от сервизния конектор TEN + GND Стартирайте двигателя и вижте къде са отишли знаците за запалване !!! Ако маркировките останат на мястото си - поздравления, вие сте прецизно коригирали основата ПХ и ъгъла на запалване напред. Ако знаците за запалване са се преместили - тогава компютърът се опитва да регулира скоростта и те не са настроени оптимално! Вашата задача, когато сваляте сервизния джъмпер, чрез завъртане / развиване на винта, регулиращ скоростта xx на дросела, да върнете знаците за запалване „на място“, т.е. Запалителните знаци, които при вмъкване, че при джъмпера TEN + GND трябва да са на едно и също място! По този начин вие: • Задайте контура за бавно управление на нула • Вземете веригата за бързо регулиране до "базовата нула", от която преминава цялата настройка В резултат на това имате възможно най -широк диапазон от поддръжка за компютъра ПХ. Опитайте се да завъртите волана, натиснете спирачката сега оборотите си заслужават, почти като вкопани.
Това завършва настройката.
Малка нестабилност на Mazda +/- 50 об/мин е норма !!! - при нормален оборотомер окото може да бъде невидимо Временен тормоз ПХ до 1500 оборота в минута За Mazda също са абсолютна норма и се срещат при: • Силно понижение на атмосферното налягане (също са изненадани - реагират на атмосферните влияния) • Повишаване на температурата на входящия въздух над 55-65 градуса по Целзий (в зависимост от модела) Това не е неизправност! И не се притеснявай за това !!!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2021, 21:07 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Благодаря колега, настроих си оборотите на празен ход по този начин и колата все едно не е моята. От 7 години я имам и никога не е работила така както сега, дано и за напред да е така.

За мен това е единственият начин да се настрои двигателя, как ли не съм пробвал за толкова години, толкова добър резултат не бях постигал.
Всички които имат проблем с оборотите, заглъхване на ниски обороти, висок разход и т.н. да си намерят хубав стробоскоп и да действат смело!
Още веднъж благодаря! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2021, 20:58 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 18 Яну 2019, 13:26
Мнения: 13
Местоположение: вкъщи
Много се радвам, че някой се е престрашил да пробва метода и, че е сработило както се очаква. Аз още чакам мой приятел, който има стробоскоп да намери време да я свършим тази процедура. Колега, сподели, моля те, ако има някоя тънкост, която да не се подразбира от текста. И според превода или работи ти или според оригинала на текста?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2021, 12:23 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
mazdak написа:
Много се радвам, че някой се е престрашил да пробва метода и, че е сработило както се очаква. Аз още чакам мой приятел, който има стробоскоп да намери време да я свършим тази процедура. Колега, сподели, моля те, ако има някоя тънкост, която да не се подразбира от текста. И според превода или работи ти или според оригинала на текста?


Ами общо взето направих следното:
Като за начало смъкнах дросела и стъпковото и ги изчистих най-идеално с бензин и четка. След това си взех спрей за почистване на карбуратори и ги опръсках да излезе каквото има останало от мизериите вътре (внимавай защото този спрей разяжда). След което си изрязах нова гарнитурка и сглобих всички.
Първоначално двигателя работеше на 1500 оборота, винта на дросела беше толкова развит/завит. Много е важно нищо да не е пипано по ограничителните на дросела. Ако си ги бутал, по-добре си търси друг дросел. Фабрично тези ограничители са маркиране с боя. По това можеш да разбереш дали са пипани.

Много е важно преди да започнеш с настройките, двигателя да бъде в сервизен режим (TEN +GND в моя случай) и да достигне работна температура {1-2 включвания на перката}. По време на настройките всички консуматори трябва да са изключени, включително и перката за охлаждане не трябва да е включена. Ако се включи по време на настройките чакаш да спре, и след това продължаваш да настройваш.
След като вече сложиш моста на TEN и GND, палиш и с помощна на винта за празен ход на дросела, завърташ така, че двигателя да заработи на 800-900 оборота.
След това преминаваш към центровката. На моята кола ѝ дават 10° (+/-1°). Докарваш белега който е на шайбата на коляновия вал на 10° (тези 10° са означени на капака на ангренажа). За да ти е по-лесно, може предварително с помощта на бял маркер да драснеш белега на шайбата
за да го виждаш. След като докараш на 10° от винта на дросела смъкваш или вдигаш оборотите, така, че да са на около 750-850 според ръководството на моята кола. Аз ги оставих на 850-900 (лично предпочитание). След това пак може да провериш белега дали е на мястото си, тоест на 9 до 11°. В моя случай си застана на 9°.
Гасиш колата, махаш моста от буксата за диагностика и палиш. Проверяваш белега дали е мръднал. Ако е мръднал с повече и не е в препоръчаните градуси, повтаряш операцията. В моя случай оборотите се вдигнаха малко и както пише в превода БЕЗ СЕРВИЗЕН РЕЖИМ ги смъкнах малко.
Отидох да пробвам колата и не можах да си я позная :lovemazda:

Целта е центровката и оборотите да си останат еднакви както в сервизен така и в нормален режим. Ако нещо избяга повтаряш докато се получат нещата.

И хубаво гледайте за белега на шайбата, че в моя случай се оказа, че сме гледали нещо друго вместо белега и стана манджа с грозде :mrgreen:
Вместо на 10° ние сме направили центровката на 5° и се чудя що глъхне, не върви и гори като змей :mrgreen:
В общи линии това е цялата философия, не е нещо особено. :wink:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб