Здравейте!
Темите относно проблемите с празния ход са едни от най-често срещаните във форума. Лично аз имам такъв проблем, който остава неразрешен вече 3-та година. След много ровене по най-различни форуми попаднах на следната информация в един украински форум. Предупреждавам, че не съм изпробвал описания метод а само го давам като гугъл превод. Оригиналната тема всеки може да я види на адрес:
http://www.mazdaclub.ua/forum/index.php?showtopic=42757------
Уморихте се да четете луди теми във форумите на Mazda за различни методи на празен ход и запалване на Mazda, когато единият казва - трябва да е така, а другият - от друга, опитвате се да изложите и нищо не излиза ?! - Тогава тази тема е за вас Е, ще ви кажа как правилно да настроите запалването и празен ход на Mazda. Всички консуматори на енергия, климатик, хидравличен волан, спирачни светлини и т.н., по време на настройката на основния ПХ и ъгъла на запалване, трябва да бъдат изключени !!! Ако в момента на регулиране вентилаторът на охладителната система работи - изчакайте спирането му !!! И едва след това продължете настройката. Няколко основни неща и защо понякога на Mazda хвърля на празен ход до 1500 оборота в минута Така че първо трябва да разберете как работи системата за стабилизиране на празен ход на Mazda.
Има две вериги за управление на скоростта ПХ: • Бавен • Бърз
Бавен контур за управление Грубото и бавно управление на скоростта ПХ на Mazda се осъществява от клапана на празен ход. В зависимост от модела, този клапан може или плавно да промени капацитета си, и да работи по доста примитивен алгоритъм, глупаво отворен или затворен. Всичко! - Тук няма тайни. И не е необходимо да биете и форсирате тези клапани, да навивате пружини с тях и да се занимавате с други боклуци! Ако все още не сте го навили - не пипайте! Максимумът е почистване с препарат за въглехидрати, защото за да работи той трябва да е чист и свободно да пропуска въздух.
Контур за бързо управление Запалването може да бъде засегнато възможно най -бързо и точно с помощта на запалване. Ако запалването закъснее - скоростта ще падне, ако запалите по -рано от базовата точка - скоростта ще се увеличи. Но винаги има ограничение за ъгъла, под който можете да преместите запалването. Когато ъгълът се доближи до граничните стойности, грубата система за управление, описана по -горе, се активира, когато скоростта се коригира. В този случай границата на управление се измества грубо в една или друга посока, ъгълът на запалване се търкаля обратно към базовата точка или TDC, след което има друга прецизна настройка с помощта на ъгъла на запалване. От това можем да направим един прост извод: За да не се раздели скоростта на двадесетия, е необходимо точно да се координира бързият и бавен контур за управление. Всичко се координира с помощта на стробоскоп. Така че двигателят трябва да се загрее до работна температура. Желателно е вентилаторът на охладителната система да работи 1-2 пъти. Сигурни ли сте, че вашият двигател има работещ термостат? - Проверете! Защото с неработещия термостат колата ще яде бензин + няма да можете да регулирате правилно ПХ. Инсталирайте джъмпера TEN-GND в диагностичния конектор. На ролката на коляновия вал има маркировка (може би две марки), желателно е да се актуализира с бяла боя. Стартирайте двигателя, осветете маркировката и погледнете скалата на ъгъла на запалване напред върху капака на ангренажния ремък. Маркировката трябва да е точно срещу стойността, препоръчана от производителя за този двигател. Ако това не е така, разхлабете болтовете на разпределителния вал / амортисьора и го завъртете в една или друга посока. Като цяло етикетът ви трябва да съответства на препоръчаната от производителя стойност. Чувстваш ли? - моментът на инжектиране също зависи от точността на инсталирането на запалването
Забележка: Ако след инсталирането на джъмпера TEN + GND и стартирането на двигателя вашите двигателни колбаси или той изобщо не работи на празен ход - поздравления! - основният ПХ е 100% съборен. Завъртете винта на дросела, само ако двигателят започна да работи стабилно при 700-800 об / мин - без значение каква Mazda имате. И след това продължете да регулирате запалването, както е описано по -горе. Когато регулирате запалването, уверете се, че скоростта е в диапазона 700-900 об / мин (не се опитвайте да шофирате под стойността, посочена в паспорта на автомобила, просто се вписвайте в този диапазон), регулирайте съответния винт на дросела. За тези, които имат две марки на ролката: Гледаме ролката отстрани на колелото, заобикаляме радиуса на ролката по часовниковата стрелка - първата маркировка! Тук върху него се извършва и регулиране на основния ъгъл на напредване на запалването !!! Вторият етикет е за обслужване. Но ви е по -лесно, обикновено такива ролки са на двигатели, чийто основен проводник е 10 градуса спрямо TDC, така че определено няма да пропуснете - първата маркировка е поставена на 10, втората ще удари точно буквата Т. Основни обороти на ПХ. След задаване на ъгъла. Силно се препоръчва да отбележите това, което Петя, Вася, Съседът в гаража, Мултимедийното ръководство и други източници на информация за това какво точно трябва да бъде на вашите Mazda обороти ПХ. Най -сигурният начин да разберете е да използвате официалната версия на услугата или съответната сервизен бюлетин !!! Но дори и в този случай нито един буржоазен механик няма да регулира скоростта на оборотомера, защото на Mazda са глупости и всичко е много по -лесно! Запомнете, запишете го в тетрадка и не слушайте какво ви е казал съседът ви там, или е записано в интелигентна мултимедийна книга. На колата ви скоростта ще бъде малко по -различна, защото компютърът се занимава с тяхната стабилизация. Фърмуерът в същата година и моделната гама са различни и данните от ръководството или от чичо Вася е добре да се вземат само като ориентир! Ако се настроите ясно както в руското ръководство или по съвет на Дади Вася - наденицата може да не изчезне. И така, TEN + GND все още е затворен, ъгълът е зададен, разглеждаме вашия модел по отношение на скоростта, или в същото ръководство, или в някой форум. Сега задаваме приблизително такива завъртания чрез винта на дроселната клапа - обикновено стойността преминава от 750 до 950 об / мин. Изключихме двигателя! Извадете джъмпера от сервизния конектор TEN + GND Стартирайте двигателя и вижте къде са отишли знаците за запалване !!! Ако маркировките останат на мястото си - поздравления, вие сте прецизно коригирали основата ПХ и ъгъла на запалване напред. Ако знаците за запалване са се преместили - тогава компютърът се опитва да регулира скоростта и те не са настроени оптимално! Вашата задача, когато сваляте сервизния джъмпер, чрез завъртане / развиване на винта, регулиращ скоростта xx на дросела, да върнете знаците за запалване „на място“, т.е. Запалителните знаци, които при вмъкване, че при джъмпера TEN + GND трябва да са на едно и също място! По този начин вие: • Задайте контура за бавно управление на нула • Вземете веригата за бързо регулиране до "базовата нула", от която преминава цялата настройка В резултат на това имате възможно най -широк диапазон от поддръжка за компютъра ПХ. Опитайте се да завъртите волана, натиснете спирачката сега оборотите си заслужават, почти като вкопани.
Това завършва настройката.
Малка нестабилност на Mazda +/- 50 об/мин е норма !!! - при нормален оборотомер окото може да бъде невидимо Временен тормоз ПХ до 1500 оборота в минута За Mazda също са абсолютна норма и се срещат при: • Силно понижение на атмосферното налягане (също са изненадани - реагират на атмосферните влияния) • Повишаване на температурата на входящия въздух над 55-65 градуса по Целзий (в зависимост от модела) Това не е неизправност! И не се притеснявай за това !!!