Svetlin_Ivanov написа:
tarkulk0 написа:
Svetlin_Ivanov написа:
Дросела и стъпковото ги почисти, но 2 тръбички през които минава охладителната течност, бяха много запушени.Успях да отпуша едната напълно, но другата не успях.Сега ще почистя дебитомера и ще замеря тпс.
Не знам в твоя случай как е, но при мен освен стъпковото има още един механичен клапан с биметална пластина, през който минава антифриз и отделно въздух (байпас на дросела). Щом антифриза се загрее от двигателя, минавайки през този клапан, го кара да се затвори, тоест този клапан играе ролята на смукач. Ако не минава топъл антифриз през него, това значи, че остава отворен, което значи, че през него минава допълнителен въздух и от там ти вдига оборотите. Същото важи и за стъпковото, през него също трябва свободно да преминава антифриза.
Има ли разлика в оборотите на студен и на загрял двигател?
Вчера си беше загряла и държеше 3000 оборота.Преди като я запаля държеше 2000 и после ги смъква бавно на 1500,1200 и 750
Почти бях сигурен, че една част от проблемът, се дължи точно на ограниченото движение на антифриз през дросела и стъпковото моторче.
С други думи, ако искаш тая кола да заработи като хората и да спре да ти трови живота, свали пак дросела и разглоби цялото стъпково моторче на части, което в твоя случай трябва да е от две части - електромагнитния клапан и по-големия тумбурлук, през който минава антифриза. С дросела стават три части.
За да отпушиш добре всички каналчета на дросела и големия корпус на стъпковото, вземи половин метър (за да ти е лесно) стоманена проволка с диаметър 1 - 1,5 мм.
Ползваш я както каналджиите отпушват мръсните канали - с въртене и набутване. Понеже запушването е и варовиково освен ръждицата, сипваш оцет, чакаш цигара време и ръчкаш с проволката. Трябва да отпушиш всички канали перфектно, все едно никога не са били запушени. Играчка е, но просто трябва да го направиш!
Електромагнитният клапан също трябва да почистиш перфектно, като внимателно извадиш буталото и още повече внимаваш да не загубиш пружинката под него и една пластмасова хуйня под пружинката, която влиза само по един начин - както я извадиш.
И преди да подпукаш всичко с обезмаслител или ацетон, отдели всички гумени уплътнения и гарнитурки, за не се скапят. Почисти ги внимателно от отлагания по тях, без да ги скъсаш, че не се намират, а се режат трудно от силиконово платно. Не питай откъде знам.
За ТПС-а си намери схема, на кои кабели на буксата се мери - единия е маса ( включваш черния кабел от мултицета), другия е работните 5 волта и третия е към ЕКУ-то - той ти трябва, на него включваш червения кабел на мултицета. Само трябва да намериш кой кой е.
За стойностите на затворено/отворено, вече ти казах по-горе, но не пречи да си видиш сървис наръчника. И първо мериш!
Ако стойността на затворен дросел е много различна от 0,4 - 0,5 V, чак тогава тогава разхлабваш двете болтчета и с леко завъртане наместваш стойността на затворен дросел. Стягаш болтчетата без да махаш мултицета, за да видиш ако при стягането мръднеш ТПС-а. Когато стегнеш, пак гледаш напреженията на затворен и отворен дросел. Ако е добре - добре. Ако не ти хареса, процедурата наново. Играчка е, но трябва да се настрои максимално добре.
След като направиш старателно дотук написаното, моторът трябва да заработи много по-добре. Ако пак прави мурафети, продължаваш нататък по системите. И повярвай, ако и главата и клапаните са поне задоволително добре, този мотор работи като часовник.