Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:45

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2021, 22:29 
Offline
любител
1994 Mazda 323F

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Сменял съм бензиновата помпа, почистени са дюзите, горивния и въздушния филтър са сменени.Днес я взех от центровка на делкото и е на 10⁰.Ето и клип на проблема:
https://www.vbox7.com/play:18627cd28e


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2021, 23:09 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
След 2250 оборота пак ли глъхне? Проверихте ли налягането на горивото?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2021, 00:34 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Когато подавам газ, има едно насичане и леко лашкане.Ако опитам да поддържам определена скорост захлъхва и трябва да отпусна газта и като почна да натискам постепенно, няма никаква реакция и после се изхлоцва и тръгва и после пак се повтаря.Извън градско трябва да поддържам 60-70 км за да не го прави.Бях я носил в един сервиз за този проблем и ми смениха свещите и казаха, че се е оправила, съмнява ме да са проверявали рейката.Бях с обикновена газова и на газ не го правеше това, но ми сложиха газов инжекцион от старата маздаи не могат да я настроят заради бензина.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2021, 01:00 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Svetlin_Ivanov написа:
Когато подавам газ, има едно насичане и леко лашкане.Ако опитам да поддържам определена скорост захлъхва и трябва да отпусна газта и като почна да натискам постепенно, няма никаква реакция и после се изхлоцва и тръгва и после пак се повтаря.Извън градско трябва да поддържам 60-70 км за да не го прави.Бях я носил в един сервиз за този проблем и ми смениха свещите и казаха, че се е оправила, съмнява ме да са проверявали рейката.Бях с обикновена газова и на газ не го правеше това, но ми сложиха газов инжекцион от старата маздаи не могат да я настроят заради бензина.


Провери налягането на горивото и също може да погледнеш клапана на рейката, да не е пробит. Това става като извадиш маркуча за вакуума. Не трябва да тече бензин от там.
Когато смени бензиновата помпа огледа ли маркуча който излиза от нея (вътре в резервоара) да не е спукан и да ти пада налягането от там? Затова те посъветвах да провериш налягането на горивото.

Това, че са ти сменили свещите не значи нищо. Лично аз не съм срещал читави свещи (нови) в близките 3-4 години. Карах до последно със стари NGK (Japan). Поръчах си директно от Китай иридиеви NGK и след 3-4 седмици едната дефектира. Колата започна да пали на 3 цилиндъра. Метнах ги в кофата и си сложих старите свещи. В момента карам с някакви двуполюсни NGK от Алфа Ромео. Един приятел ми ги подари и ги сложих за проба (докато си отстраня проблема със заглъхването) и така си останаха.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2021, 21:20 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
И моите сега ngk, малко по късно ще проверя дали тече бензин.Нямам как да проверя налягането, сигурно ще трябва да я закарам да я проверят.Сега пък почна да държи 2000 оборота на празен ход като е загряла.Ще почистя старата дроселова клапа и стъпалото моторче и ще върна старата бензинова помпа, да вида дали ще има промяна.Ако не стане ще я оставя в някой сервиз, те да се занимават с нея.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2021, 19:23 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Сега почна да държи високи обороти на празен ход, сутрин около 2000-2200 оборота като я запаля.Около 10 минути ги държи така и като Загреб напълно почват да играя от 750 до 2000 оборота.Чува се как смуче постоянно много въздух през филтъра и нещо като перка.Ето и клип:
https://www.vbox7.com/play:4be05efc46


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2021, 17:41 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Почисти дросела и стъпковото моторче, но с разглобяване и старателно почистване без компромиси, включително всички канали през които минава охладителна течност.
Виж ТПС-а дали е настроен по спецификация. Провери си стойностите, но в общи линии трябва да са около 0,4V на затворен дросел и около 5V на отворен, което ще рече, че на затворен дросел, стойността трябва да е 10% от стойността на отворен. Мери се с мултицет и игли, които вкарваш през силиконовите пръстенчета на кабелите към буксата на ТПС-а и ключа на контакт.
Възможно е да е разбутано предварението и въздуха на тихите обороти.
И като казах въздуха, виж да не смуче от някъде, след дебитомера. Него също можеш да го изкъпеш с ацетон или обезмаслител, но само поливаш, без налягане и без да търкаш джаджите вътре с каквото и да е.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2021, 19:48 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Дросела и стъпковото ги почисти, но 2 тръбички през които минава охладителната течност, бяха много запушени.Успях да отпуша едната напълно, но другата не успях.Сега ще почистя дебитомера и ще замеря тпс.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2021, 21:05 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Svetlin_Ivanov написа:
Дросела и стъпковото ги почисти, но 2 тръбички през които минава охладителната течност, бяха много запушени.Успях да отпуша едната напълно, но другата не успях.Сега ще почистя дебитомера и ще замеря тпс.


Не знам в твоя случай как е, но при мен освен стъпковото има още един механичен клапан с биметална пластина, през който минава антифриз и отделно въздух (байпас на дросела). Щом антифриза се загрее от двигателя, минавайки през този клапан, го кара да се затвори, тоест този клапан играе ролята на смукач. Ако не минава топъл антифриз през него, това значи, че остава отворен, което значи, че през него минава допълнителен въздух и от там ти вдига оборотите. Същото важи и за стъпковото, през него също трябва свободно да преминава антифриза.

Има ли разлика в оборотите на студен и на загрял двигател?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2021, 21:08 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Завъртях ключа на контакт и сложиш положителния на мултицета тук, а отрицателния на минуса на акумулатора и дади стойност 5,08.Как се проверява на затворено и отворено положение.


Прикачени файлове:
20211213_205051.jpg
20211213_205051.jpg [ 235.54 KiB | Прегледано 8950 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2021, 21:12 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Svetlin_Ivanov написа:
Завъртях ключа на контакт и сложиш положителния на мултицета тук, а отрицателния на минуса на акумулатора и дади стойност 5,08.Как се проверява на затворено и отворено положение.


https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Maz ... ESTIN7.htm


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2021, 21:42 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
tarkulk0 написа:
Svetlin_Ivanov написа:
Дросела и стъпковото ги почисти, но 2 тръбички през които минава охладителната течност, бяха много запушени.Успях да отпуша едната напълно, но другата не успях.Сега ще почистя дебитомера и ще замеря тпс.


Не знам в твоя случай как е, но при мен освен стъпковото има още един механичен клапан с биметална пластина, през който минава антифриз и отделно въздух (байпас на дросела). Щом антифриза се загрее от двигателя, минавайки през този клапан, го кара да се затвори, тоест този клапан играе ролята на смукач. Ако не минава топъл антифриз през него, това значи, че остава отворен, което значи, че през него минава допълнителен въздух и от там ти вдига оборотите. Същото важи и за стъпковото, през него също трябва свободно да преминава антифриза.

Има ли разлика в оборотите на студен и на загрял двигател?



Вчера си беше загряла и държеше 3000 оборота.Преди като я запаля държеше 2000 и после ги смъква бавно на 1500,1200 и 750


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 01:40 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Svetlin_Ivanov написа:
tarkulk0 написа:
Svetlin_Ivanov написа:
Дросела и стъпковото ги почисти, но 2 тръбички през които минава охладителната течност, бяха много запушени.Успях да отпуша едната напълно, но другата не успях.Сега ще почистя дебитомера и ще замеря тпс.


Не знам в твоя случай как е, но при мен освен стъпковото има още един механичен клапан с биметална пластина, през който минава антифриз и отделно въздух (байпас на дросела). Щом антифриза се загрее от двигателя, минавайки през този клапан, го кара да се затвори, тоест този клапан играе ролята на смукач. Ако не минава топъл антифриз през него, това значи, че остава отворен, което значи, че през него минава допълнителен въздух и от там ти вдига оборотите. Същото важи и за стъпковото, през него също трябва свободно да преминава антифриза.

Има ли разлика в оборотите на студен и на загрял двигател?


Вчера си беше загряла и държеше 3000 оборота.Преди като я запаля държеше 2000 и после ги смъква бавно на 1500,1200 и 750


Почти бях сигурен, че една част от проблемът, се дължи точно на ограниченото движение на антифриз през дросела и стъпковото моторче.
С други думи, ако искаш тая кола да заработи като хората и да спре да ти трови живота, свали пак дросела и разглоби цялото стъпково моторче на части, което в твоя случай трябва да е от две части - електромагнитния клапан и по-големия тумбурлук, през който минава антифриза. С дросела стават три части.
За да отпушиш добре всички каналчета на дросела и големия корпус на стъпковото, вземи половин метър (за да ти е лесно) стоманена проволка с диаметър 1 - 1,5 мм.
Ползваш я както каналджиите отпушват мръсните канали - с въртене и набутване. Понеже запушването е и варовиково освен ръждицата, сипваш оцет, чакаш цигара време и ръчкаш с проволката. Трябва да отпушиш всички канали перфектно, все едно никога не са били запушени. Играчка е, но просто трябва да го направиш!

Електромагнитният клапан също трябва да почистиш перфектно, като внимателно извадиш буталото и още повече внимаваш да не загубиш пружинката под него и една пластмасова хуйня под пружинката, която влиза само по един начин - както я извадиш.

И преди да подпукаш всичко с обезмаслител или ацетон, отдели всички гумени уплътнения и гарнитурки, за не се скапят. Почисти ги внимателно от отлагания по тях, без да ги скъсаш, че не се намират, а се режат трудно от силиконово платно. Не питай откъде знам.

За ТПС-а си намери схема, на кои кабели на буксата се мери - единия е маса ( включваш черния кабел от мултицета), другия е работните 5 волта и третия е към ЕКУ-то - той ти трябва, на него включваш червения кабел на мултицета. Само трябва да намериш кой кой е.
За стойностите на затворено/отворено, вече ти казах по-горе, но не пречи да си видиш сървис наръчника. И първо мериш!
Ако стойността на затворен дросел е много различна от 0,4 - 0,5 V, чак тогава тогава разхлабваш двете болтчета и с леко завъртане наместваш стойността на затворен дросел. Стягаш болтчетата без да махаш мултицета, за да видиш ако при стягането мръднеш ТПС-а. Когато стегнеш, пак гледаш напреженията на затворен и отворен дросел. Ако е добре - добре. Ако не ти хареса, процедурата наново. Играчка е, но трябва да се настрои максимално добре.

След като направиш старателно дотук написаното, моторът трябва да заработи много по-добре. Ако пак прави мурафети, продължаваш нататък по системите. И повярвай, ако и главата и клапаните са поне задоволително добре, този мотор работи като часовник.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 14:02 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Добре.Благодаря ти.Довечера ще го почистя.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 14:17 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Все ми се струва, че от някъде дърпа въздух, защото като заработи на 3000 оборота зависи винта на дросела максимално и оборотите не паднаха.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 16:58 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Svetlin_Ivanov написа:
Все ми се струва, че от някъде дърпа въздух, защото като заработи на 3000 оборота зависи винта на дросела максимално и оборотите не паднаха.


На 626-цата ми е така. Ако не е в сервизен режим, колкото и да въртя болта на дросела, оборотите не мръдват. Само се променя съотношението гориво/въздух и от там или глъхне след подаване на газ, ако е малко въздуха, или дрънчи аванса, ако е много. Както и да е, първо оправи стъпковото и ТПС-а ако се налага, после ще анализираме резултата и следващите стъпки, докато я оправиш.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 17:59 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Svetlin_Ivanov написа:
Все ми се струва, че от някъде дърпа въздух, защото като заработи на 3000 оборота зависи винта на дросела максимално и оборотите не паднаха.


Първо почисти идеално дросела и стъпковото както каза Драгойчо. Всичко трябва да светне вътре и да няма нищо запушено. След това си провери ТПС и ако е добре, вкарай я в сервизен режим и тогава развърти винта на дросела да смъкнеш оборотите. Ако пак са прекалено високи, според мен вече работата отива на неотчетен от дебитомера въздух, тоест смуче от някъде. В такъв случай вземаш дезодорант и пръскаш навсякъде от където може да смуче или имаш съмнение.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 18:38 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Може би замърсено стъпково заедно с пробив от долната страна на гофр. маркуч. Почти няма ф-ка да не е минала през този проблем. Тогава обаче светва чека.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 22:52 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Гофрирания маркуч, го бях увил с анкерпласт, защото беше напукан.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 23:01 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Имам още 1 такава мазда със същия двигател, която я взех от приятел ударена.Беше дал да му почитят дросела, а моя го бяха разбутали преди, и сложих направо неговия, изглеждаше чист.Не му бях отварял стъпковото, но когато почно да държи високи обороти, си почистих колкото можах стария и го сложих с надеждата да се оправи колата.Сега реших да почистя и този и изглеждаше така.Утре ще купя петостен, за да разглобя стъпковото, че отдолу е с такъв болт


Прикачени файлове:
20211214_174453.jpg
20211214_174453.jpg [ 499.02 KiB | Прегледано 8895 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2021, 16:55 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Как са ти температурните датчици. Проверихте ли ги.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2021, 17:51 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Само с тая гарнитурка внимавай, че е изключително крехка. На моето стъпкова направо беше залепнала и с 300 зора и една тъпа отверка я ръчках само и само да се отлепи цяла. Като я изкараш може да минеш на шмиргел с телена четка дросела и стъпковото, да се почистят до блясък и след това като затваряш, много на тънко мажеш силикон за гарнитури.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2021, 22:37 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
По-добре да челоса съединителните повърхности и да ги полира, хем донякъде ще компенсира свиването на уплътненията от времето и температурата. Първо обаче чистенето, че така като го гледам, половин ден я стигне, я не. Такова нещо бих го дал на водно бластиране, но в такъв случай трябва да се обезопасят и изолират отделни места и повърхности, че после стъклените перлички са навсякъде като пясък и пак пада здраво чистене и духане с въздух под налягане.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2021, 12:36 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Изчистих го и днес ще го сложа.Днес ми оправиха газовия инжекцион и се оказа, че и на газ работи така.


Прикачени файлове:
20211216_120409.jpg
20211216_120409.jpg [ 379.12 KiB | Прегледано 8854 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2021, 21:02 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Тпс показваше 5,08/0,18. и малко го презатегнах и го спуках и сложих от другата дроселова клапа.Направих го на 5,08/0,50.Пак й играят оборотите и има загглъхване, но вече мога да поддържам скорост над 70 км.,сега като заглъхне малко като натисна газта и тръгва , без да се излашка.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2021, 21:18 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Svetlin_Ivanov написа:
Тпс показваше 5,08/0,18. и малко го презатегнах и го спуках и сложих от другата дроселова клапа.Направих го на 5,08/0,50.Пак й играят оборотите и има загглъхване, но вече мога да поддържам скорост над 70 км.,сега като заглъхне малко като натисна газта и тръгва , без да се излашка.


Какъв цвят са свещите на тая кола? Черни, бели, керемидено червени? Крайното гърне изцапано ли е със черен нагар? Налягането на горивото провери ли го?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2021, 22:12 
Offline
любител
1994 Mazda 323F
Автор на темата

Регистриран на: 02 Дек 2014, 18:56
Мнения: 72
Местоположение: Силистра
Свещите не съм ги проверявал, а на гърнето има доста нагар.Другата седмица, ще я закарам в един сервиз да й проверят налягане и защо държи все още високи обороти.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2022, 10:25 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Svetlin_Ivanov написа:
Свещите не съм ги проверявал, а на гърнето има доста нагар.Другата седмица, ще я закарам в един сервиз да й проверят налягане и защо държи все още високи обороти.

-Това е правилното решение!

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб