Invictus написа:
В нета пише че поетапното отваряне щади двигателя, предотвратявайки "шока" от първоначалния контакт между студения антифриз и горещия двигател.
Малката клапа отваря първа при 85 градуса примерно. После се отваря голямата при 88 градуса и малката се затваря и накрая ако температурата се покачи още над определена граница се отварят и двете клапи. Аз това разбрах.
"Engines which require a tighter control of temperature, as they are sensitive to "Thermal shock" caused by surges of coolant, may use a "constant inlet temperature" system. In this arrangement the inlet cooling to the engine is controlled by double-valve thermostat which mixes a re-circulating sensing flow with the radiator cooling flow. These employ a single capsule, but have two valve discs. Thus a very compact, and simple but effective, control function is achieved."
Ахаааа... ясно. Ми той тоя не пасна в крайна сметка. Понеже като го поръчах от нета и ми се обадиха да кажат, че тоя дето съм го поръчал го няма в наличност и имали тоя който много прилича на този който ми трябва, но все пак има разлика (научих го по трудния начин). Тоя едва ли не ми се закълна по телефона, че е същия. Е да ама не... сложих го аз и от фланеца потече като лейка. Айде пак на ново всичко и този път хубаво се загледах и установих, че има нещо като ръб по периферията. На стария нямаше такъв ръб, равен си е и най-вероятно новия не си ляга на мястото както трябва и тече.
Но все пак са два вида или поне така излизат по сайтовете. Има единичен има и двоен, просто тоя бастун не ми е пратил правилния единичен. За сега ще продължа да си карам със стария, но ако реша пак да поръчам, ще е двоен. Просто не бях сигурен моя стария от кой вид е.
И какъв е извода: На продавачи не се вярва