Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 16:00

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2022, 15:03 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Здравейте, днес реших да си сменя термостата, понеже според мен колата загрява доста бавно. Предварително си купих нов термостат, обаче като извадих стария, видях, че е от другия модел (вляво на снимката).
И двата вида излизат за моята кола, обаче стария е с нещо като допълнителен малък термостат. Какво е неговото предназначение? На стария пише 85°/88°, а на новия само 88°. По това съдя, че това малкото би трябвало да е също термостат и може би 85° се отнася именно за него.

Може ли да стане беля с тоя новия който няма такова нещо?
Прикачени файлове:
rsz_img_20220120_142103.jpg
rsz_img_20220120_142103.jpg [ 174.49 KiB | Прегледано 4979 пъти ]


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2022, 18:47 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Никой ли не знае за какво е тая малката х*йня? #-o


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2022, 21:02 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 11 Сеп 2018, 00:14
Мнения: 133
Местоположение: Горна Оряховица
Във форума на MX-6 препоръчват оригиналния, който отваря на "два етапа". На английски - dual stage thermostat.

https://www.mx6.com/threads/thermostat.147148/

В нета има няколко чешита:
https://www.avtochastionline24.bg/mazda ... termoestat

Аз бих си сложил тоя дето най много се доближава до стария.

_________________
Карам бързо понеже ме гони ръждата! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2022, 21:06 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Invictus написа:
Във форума на MX-6 препоръчват оригиналния, който отваря на "два етапа". На английски - dual stage thermostat.

https://www.mx6.com/threads/thermostat.147148/

В нета има няколко чешита:
https://www.avtochastionline24.bg/mazda ... termoestat

Аз бих си сложил тоя дето най много се доближава до стария.


Тове е ясно, обаче не схващам каква е идеята да отваря на два етапа?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2022, 21:23 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 11 Сеп 2018, 00:14
Мнения: 133
Местоположение: Горна Оряховица
В нета пише че поетапното отваряне щади двигателя, предотвратявайки "шока" от първоначалния контакт между студения антифриз и горещия двигател.

Малката клапа отваря първа при 85 градуса примерно. После се отваря голямата при 88 градуса и малката се затваря и накрая ако температурата се покачи още над определена граница се отварят и двете клапи. Аз това разбрах.

"Engines which require a tighter control of temperature, as they are sensitive to "Thermal shock" caused by surges of coolant, may use a "constant inlet temperature" system. In this arrangement the inlet cooling to the engine is controlled by double-valve thermostat which mixes a re-circulating sensing flow with the radiator cooling flow. These employ a single capsule, but have two valve discs. Thus a very compact, and simple but effective, control function is achieved."

_________________
Карам бързо понеже ме гони ръждата! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2022, 21:45 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Invictus написа:
В нета пише че поетапното отваряне щади двигателя, предотвратявайки "шока" от първоначалния контакт между студения антифриз и горещия двигател.

Малката клапа отваря първа при 85 градуса примерно. После се отваря голямата при 88 градуса и малката се затваря и накрая ако температурата се покачи още над определена граница се отварят и двете клапи. Аз това разбрах.

"Engines which require a tighter control of temperature, as they are sensitive to "Thermal shock" caused by surges of coolant, may use a "constant inlet temperature" system. In this arrangement the inlet cooling to the engine is controlled by double-valve thermostat which mixes a re-circulating sensing flow with the radiator cooling flow. These employ a single capsule, but have two valve discs. Thus a very compact, and simple but effective, control function is achieved."


Ахаааа... ясно. Ми той тоя не пасна в крайна сметка. Понеже като го поръчах от нета и ми се обадиха да кажат, че тоя дето съм го поръчал го няма в наличност и имали тоя който много прилича на този който ми трябва, но все пак има разлика (научих го по трудния начин). Тоя едва ли не ми се закълна по телефона, че е същия. Е да ама не... сложих го аз и от фланеца потече като лейка. Айде пак на ново всичко и този път хубаво се загледах и установих, че има нещо като ръб по периферията. На стария нямаше такъв ръб, равен си е и най-вероятно новия не си ляга на мястото както трябва и тече.

Но все пак са два вида или поне така излизат по сайтовете. Има единичен има и двоен, просто тоя бастун не ми е пратил правилния единичен. За сега ще продължа да си карам със стария, но ако реша пак да поръчам, ще е двоен. Просто не бях сигурен моя стария от кой вид е.

И какъв е извода: На продавачи не се вярва :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 08:22 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2014, 20:35
Мнения: 1828
Местоположение: Густо Майна Филибето
В такива случаи се гледа номера на рамата, защото до определено време в производството може да е една част, а от еди коя си дата (номер вин) слагат изменена част. Отделно търговецът може да е объркал или да те е изпързалял.

_________________
Mazda 6 GH 1.8 LPG BRC sequent 32
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 10:14 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Ползвам това https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda и никога не ме е подвело.

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 11:28 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
Драгойчо написа:
Ползвам това https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda и никога не ме е подвело.


Знам го тоя сайт, обаче моя двигател го няма на схемите, само фейсовия 1.6


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 11:30 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
donpeev написа:
В такива случаи се гледа номера на рамата, защото до определено време в производството може да е една част, а от еди коя си дата (номер вин) слагат изменена част. Отделно търговецът може да е объркал или да те е изпързалял.


По-скоро го е гледал по картинка и е решил, че е същия понеже прилича. Като го проверих по номер изобщо не излиза да е съвместим с която и да е мазда. Добре, че не беше скъп, по евтино ще ми излезе направо да купя друг, от колкото да връщам тоя.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 15:35 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2006, 16:44
Мнения: 577
Местоположение: Банкя
tarkulk0 написа:
Драгойчо написа:
Ползвам това https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda и никога не ме е подвело.


Знам го тоя сайт, обаче моя двигател го няма на схемите, само фейсовия 1.6


А тук излиза ли твоят мотор?

https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... AIPnZ-A%24

_________________
...и от време на време ме плаши със тез 115 кранти ебати!

Skoda Forman>Mazda 626 CG GT>Mazda 626 GE 2.5i V6>BMW E39 540i>Mazda 626 GF>Alfa Romeo 166 3.2i TI>MB E320i 4Matic>Alfa Romeo 156 2.5 V6>Mazda 3 2.2D


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2022, 16:08 
Offline
фен
Аватар
1993 Mazda MX-3
Автор на темата

Регистриран на: 15 Юли 2017, 19:46
Мнения: 232
mazda_6 написа:
tarkulk0 написа:
Драгойчо написа:
Ползвам това https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda и никога не ме е подвело.


Знам го тоя сайт, обаче моя двигател го няма на схемите, само фейсовия 1.6


А тук излиза ли твоят мотор?

https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... AIPnZ-A%24


Тук да, с изключение на някои схеми където е даден двуваловия, но го има и моя. Това е ценно, благодаря! :lovemazda:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб