Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 17:09

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 83 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Диагностика
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2008, 16:11 
Offline
фанатик
Аватар
2001 Volvo S60

Регистриран на: 14 Авг 2006, 10:26
Мнения: 3290
Местоположение: Бургас/ София/ Плевен
skype: lepermessiah81
не можах да я намеря темата но в този линк е дадено всичко: http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... hp?t=13999

_________________
Blackberry PIN: 2239E13B


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2008, 11:02 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 09 Юли 2008, 20:30
Мнения: 103
Местоположение: София
Някой може ли да ми каже коя лампа да гледам за тези кодове?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2008, 07:10 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 654
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
OXYGEN написа:
Някой може ли да ми каже коя лампа да гледам за тези кодове?

Не е лампа.....-светодиод е най добре ,последователно свързан и буфер (товарен) резистор 560 ома , включва се към два от изводите на диагностичният куплунг (конектор) , като се спазват + , - , после се замостват (вкъсяват се) два от изводите на същият диагностичен конектор, после даваш контакт и гледаш колко пъти ще мигне :idea: диодчето (къси дълги премигвания), броиш , първа втора цифра.....-четеш от списъка за грешките и си готов!!!! :idea: :roll:

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2008, 08:53 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 09 Юли 2008, 20:30
Мнения: 103
Местоположение: София
rockton написа:
...светодиод е най добре ,последователно свързан и буфер (товарен) резистор 560 ома , включва се към два от изводите на диагностичният куплунг (конектор) , като се спазват + , - , после се замостват (вкъсяват се) два от изводите на същият диагностичен конектор...


Колега не разбирам почти нищо от електротехника...дали ще е възможно като на блондинка да ми обясниш как да си направя и свържа този диод?
И най-вече, ако объркам нещо, има ли вероятност после да пускам тема "Купувам ECU за 323F BA"?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Окт 2008, 13:03 
Offline
фанатик
Аватар
1998 Mazda 323F

Регистриран на: 08 Авг 2007, 19:47
Мнения: 2480
Местоположение: Сф-Плд
skype: mazdislav
ок значи аз доколкото разбрах трябва да се сложи кабел между пинове TEN и GND И после се дава на контакт и как се четат точно кодовете? какъв е тоя MIL дето мига?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2009, 22:14 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2008, 20:12
Мнения: 100
темата е затрита.някакъв мирор има ли?бих се опитал да преведа текста, защото и на мене ще ми влезе в употреба :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2009, 00:17 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:52
Мнения: 32
Местоположение: София
skype: andro978
моя съвет е да внимавате докато свързвате кабела и диода в буксите, защото иначе може да изгори компютъра. Най добре използвайте възможно най-къс кабел за конектор, за да може да изгори лесно ако стане късо!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2010, 12:33 
Offline
любител

Регистриран на: 03 Яну 2010, 15:50
Мнения: 1
Ето аз какво успях да намеря ако някой все още е заинтересован и ще се опитам на "мой" български да го обесня :)
за двигатели B3 и Z5 по мое инфо.

1.автомобила да е загрял до нормална работна температура.
2.изгасен
3.някакво кабелче(от форума става ясно най точно какъв).пъха се единия му край във GND а другия във TEN
4.(LED) или "светодиод"; + се пъха във B+, а - във FEN(пак от форума може да се разбере какво точно)
5.дава се контакт и се отчитат присветканията на диода.
- при двуцифрени кодове за грешка
по-дългите интервали на светене са за десетици а по -късите за единици.
т.е. ако имате код 12 трябва да светне един път по-продължително и после 2 пъти подред по-кратко
-при четирицифрени кодове за грешка
дългите интервали сигнализират започването на ново число от кода а броя на късите светкания след това
показват самата цифра от кода.
т.е. ако грешката ви е 0120 ще имате едно дълго светкане,пауза, още едно дълго,пауза, след това 1
късо,пауза,едно дълго,пауза, 2 къси,пауза, накрая едно дълго.

Успех :)


Прикачени файлове:
diagram.png
diagram.png [ 36.97 KiB | Прегледано 36052 пъти ]
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 25 Яну 2010, 09:33 
Offline
фен
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 12 Мар 2009, 09:25
Мнения: 156
Местоположение: Монтана/София
А няма ли някаде да идеш и да ти направят диагностика като хората а не да гледаш някаква си лампа колко пъти ще присветне?
Ако някой знае за Mazda 323f да каже.

_________________
Искам да попитам, ако ме удари Селянин, важи ли ми Гражданската отговорност? :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2010, 17:57 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:52
Мнения: 32
Местоположение: София
skype: andro978
Общо взето няма кой да ти направи компютърна диагностика на БГ, единствения вариант е с кодовете на диода, същото е и за БА, но там не съм сигурен дали някой не ги чеква на конпютър, но силно се съмнявам. Най сигурния вариант е самодиагностика, а и най лесния.

_________________
323F BG 1.6 16


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2010, 21:30 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9184
Rhapsody написа:
А няма ли някаде да идеш и да ти направят диагностика като хората а не да гледаш някаква си лампа колко пъти ще присветне?
Ако някой знае за Mazda 323f да каже.

За 100път казвам.КВ.ЛЕВСКИ Г до басеин Варадеро.Правят диагностика на всички Мазди.20-30лв и сте готови.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2010, 23:07 
Offline
любител
Аватар
1992 Mazda 323F

Регистриран на: 31 Мар 2009, 14:39
Мнения: 43
Здравейте,

Колега, 20 - 30 лева не са малко за нещо което може да си го направиш сам и не е никак трудно.
Искам да кажа, че въпросната лампичка, която се свързва към конектора, задължително трябва
да е светодиод.Обикновенна крушка не върши работа понеже "бавно загрява". В линка даден
от Лепер се казва, че крушката не трябва да е повече от 3,5 вата. Аз използвах тези малки крушчици,
които се слагат на таблото. Бях изненнадан когато лампичката мигаше 2 пъти (код за грешка с номер 2)
а пък кодовете почват от 3 :). Реших да използвам светодиод все пак и се оказа, че той мига три пъти.

Та така, обикновенните крушки бавно загряват и не вършат работа :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2010, 09:27 
Offline
фен
1996 Mazda MX-3

Регистриран на: 12 Май 2008, 06:05
Мнения: 123
Местоположение: Plovdiv
чиста работа е стрелковия мултицет
с него и ламбдата може да си замериш


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2010, 11:52 
Offline
фен
1996 Mazda MX-3

Регистриран на: 12 Май 2008, 06:05
Мнения: 123
Местоположение: Plovdiv
в сервизното ръководство е описано подробно


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2010, 14:32 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:52
Мнения: 32
Местоположение: София
skype: andro978
За ламбда сондата ли е описано подробно в сервизното ръководство? Иска ми се по някви показатели да разбера дали работи качествено ламбдата на моята, защото като ми я мерят немогат да кажат със сигурност. А SELF CHEK-а не ми изкарва грешка в нея, а дори и да има проблем няма да го хване. Друг вариант е ако има някой навит да се срещнем на мазда срещата и да му пробвам ламбдата и дебитомера :)) Ще шерпя... МНОГО ;)

_________________
323F BG 1.6 16


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2010, 14:34 
Offline
любител
Аватар
1993 Mazda 323F

Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:52
Мнения: 32
Местоположение: София
skype: andro978
В добавка на горното да кажа че може и да е с MX3, стига да е B6 мотор! ;)

_________________
323F BG 1.6 16


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 11 Юли 2010, 21:24 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323F

Регистриран на: 01 Авг 2009, 09:45
Мнения: 200
Местоположение: Видин/София
Здравейте! Днес правих тая операция с светодиода между FEN и В+ и моста GND+TEN но с резистор 5.5килоома(прочетох някаде че се прави с такъв резистор), резултата е едно дълго светване и после нищо. Искам да прочета грешките защото ABSa не ми бачка а четох някаде из форума че може да покаже каде е проблема.

Искам да питам каде мога да намеря списък с кодовете и съответните грешки.

_________________
Майката си е..ало с едно одеало,с три тежко с две жешко, одвием се муи завием се блъи, наведем се свет ми се вие, изправим се мастика ми се пие, Е..али го що ми е ?????????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 12 Юли 2010, 08:11 
Offline
фанатик
Аватар
2001 Volvo S60
Автор на темата

Регистриран на: 14 Авг 2006, 10:26
Мнения: 3290
Местоположение: Бургас/ София/ Плевен
skype: lepermessiah81
Виж си бушончето за АБС, един познат му светеше лампичката че не работи, а цялата работа беше в изгоряло бушонче.

_________________
Blackberry PIN: 2239E13B


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2010, 19:14 
Offline
фен
Аватар
2000 Subaru Legacy

Регистриран на: 05 Апр 2008, 17:24
Мнения: 192
Местоположение: Стара Загора
Това със светодиодчето нещо не ми се получава- изкуствено и създавам проблеми а то винаги си светва веднъж и това е ????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2010, 09:27 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2008, 12:25
Мнения: 11
Местоположение: София
Понеже случайно попаднах на темата и ми стана интересно що е MIL лампа и има ли почва у нас :), от Wiki става ясно, че това е лампата която свети на таблото за някакъв проблем, на първите автомобили с електроника е просто лампа, по нататък се отдиференцират нещата, примерно лампата за двигателя е MIL(malfunction indicator lamp) и други такива. Предлагам колегите, които не са сполучили със светодиода да опитат просто да поставят мост както е описано и при контакт да си погледнат лампите на таблото и да споделят резултата, дали има ефект....


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2010, 09:54 
Offline
Администратор
Аватар
1988 Mazda 626

Регистриран на: 07 Окт 2004, 16:32
Мнения: 7878
Местоположение: Плевен/София
Да, но повечето нямат лапма в таблото и затова се ползва светодиода :ok:

_________________
B.R.Team
Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2010, 22:17 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 27 Яну 2009, 11:13
Мнения: 317
Местоположение: Шумен
Здр,направих опит за диагностика по описания начин но не знам аз ли не се справих нещо или какво.Направих два опита единия с крушчица от габарита на колата но не нищо не излезе,после се пробвах с диод от запалка и отново нищо.Какво значи това,че няма грешки или някъде греша? :(

_________________
http://forum.mazdabg.com/user_pics/13-09-07_1704.jpg
http://forum.mazdabg.com/user_pics/13-09-07_1703.jpg


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2010, 21:24 
Offline
маниак

Регистриран на: 11 Апр 2007, 14:43
Мнения: 759
Местоположение: Пловдив
Колега, светодиода светва винаги за около секунда веднага щом дадеш контакт и след това начално светване започва отброяването на грешките. Ако повече не светне - нямаш грешки.
Имаш резистор последователно на диода нали? Да не си обърнал поляритета - има значение къде е плюс и къде минус.

Пускам кодовете за грешки на 323F BA 1.5 Z5, понеже английския форум от линка в началото нещо го няма:


Прикачени файлове:
faultcodes.jpg
faultcodes.jpg [ 119.19 KiB | Прегледано 34134 пъти ]


Последна промяна King Nothing на 10 Ное 2010, 08:37, променена общо 1 път
Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 04 Ное 2010, 22:28 
Offline
фен
Аватар
1995 Mazda 323

Регистриран на: 27 Яну 2009, 11:13
Мнения: 317
Местоположение: Шумен
без резистор се пробвах,резистора с колко съпротивление трябва да е 5.5 ли или?

_________________
http://forum.mazdabg.com/user_pics/13-09-07_1704.jpg
http://forum.mazdabg.com/user_pics/13-09-07_1703.jpg


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2010, 08:09 
Offline
маниак

Регистриран на: 11 Апр 2007, 14:43
Мнения: 759
Местоположение: Пловдив
mufito написа:
без резистор се пробвах,резистора с колко съпротивление трябва да е 5.5 ли или?

Няма чак толкова писано в тази тема, за да кажеш, че не ти се чете толкова, но виж третото мнение :D - колегата е дал пример с 560ома. Не е критично колко точно, но ако сложиш повече от 1Ком ще свети много слабо и незабележимо.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2010, 16:00 
Offline
фанатик
Аватар
2001 Volvo S60
Автор на темата

Регистриран на: 14 Авг 2006, 10:26
Мнения: 3290
Местоположение: Бургас/ София/ Плевен
skype: lepermessiah81
линкът отново е активен. имали са някакъв проблем клуб323ф

_________________
Blackberry PIN: 2239E13B


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2010, 16:37 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2010, 09:43
Мнения: 556
Местоположение: Варна
А аз се чудех защо не можех да влизам там последния месец. Но вчера получих извинително писмо, че нещо се били сбъгясали:)

Колкото до лампичка или светодиод, препоръчват светодиод, защото при миганията светодиода светва веднага, докато лампичката се нуждае от време за загряване на жичката и е малко по-бавна. За това някои казват, че при правене диагностика с лампа, бързите премигвания може да се видят като едно дълго при лампата, или късото премигване, поради краткото време да не успее да запали лампата и да се стигне до объркване в кодовете.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2011, 13:28 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 03 Апр 2009, 17:43
Мнения: 29
Местоположение: Провадия
Колеги искам да добавя едно уточнение към темата а именно че зависи датата на производство на автомобила педи 1995г. ли е или след за четенето на кодовете.Вижте този сайт: :rules:

http://codes.rennacs.com/Petrol-Engine/Japanese-Korean/Mazda-Engines.php

Mazda Двигатели - Авто код ремонт
Схема на свързване 1:

Прикачени файлове:
Схема на свързване  1.png
Схема на свързване 1.png [ 7.19 KiB | Прегледано 34055 пъти ]


Авто ръководството за ремонт - Как да се чете № кода (необходими са специални инструменти)


ВАЖНО: Ако след включване на запалването не се появят кодове, това не е по вина на кодовете а означава че превозното средство не е било приведено в режим за диагностика правилно.За да тествате връзката и генерирането на кодове за грешка, може да изключите дебитомера или датчика за позицията на гаста и да стартирате двигателя и след това го изгасете, после изпълнете отново на теста.
1 Трябва на двигателя и кислородния датчик (ако е монтиран) да са достигнали до работна температура след това се изключва двигателя.
2 Свържете LED тестер или Волтметър в терминали "А" и "Б".
3 Поставете мост (кламер), както е показано на картинката.
4 Включете на контакт.
5 Прочетете кодовете, както е описано в Формулата по-долу.


Примерна Форма на Диаграмата за модели преди 95г

Прикачени файлове:
New Picture.png
New Picture.png [ 1.71 KiB | Прегледано 34055 пъти ]



Формиране на код Описание за модели преди 95г


• Всеки код се състои от две серии от мигания.
• Едно дългосрочно мигане посочва "десетици" цифри.
• Едно краткосрочно мигане посочва "еденици" цифри.
• Дълга пауза отделя всеки код в последователност от следващият.
• Примерната Форма на Диаграмата показва код № 12.


Примерна Форма на Диаграмата за модели след 95г


Прикачени файлове:
New Picture (1).png
New Picture (1).png [ 2.82 KiB | Прегледано 34055 пъти ]
Прикачени файлове:
New Picture (2).png
New Picture (2).png [ 1.71 KiB | Прегледано 34055 пъти ]



Формиране на код Описание за модели след 95г


Формата на кодовете ще бъде на един от следните формати кодове по-долу.
(Начина, по който трябва да се направи разграничение е да следи 8 секундна пауза)

• Този код се състои от четири групи от мигания всеки от които представлява цифра.
• Дълго светене означават начало на всяка нова група. Дълго светене само по себе си показва нула цифра.
• Кратъко светене ще посочи цифрата.
• Кратка пауза отделя всяка цифра една от друга.
• Една 8 секундна пауза отделя всяка група кодове.
• Примерната форма на диаграмата показва Код № 0231,

(В следващия прозорец код № е без нула в началото на цифрите).
Или ...
• Всеки код се състои от две серий от мигания.
• Едно дългосрочно мигане посочва "десетиците" цифри.
• Едно краткосрочно мигане посочва "едениците" цифри на.
• А 4 секундна пауза отделя всеки код от следващият в последователност.
• Примерната форма на диаграмата показва код № 12


ИЗЧИСТВАНЕТО НА ГРЕШКИТЕ СТАВА ПОСЛЕДНИЯ НАЧИН:


Премахване на отрицателния полюс на батерията и натиснете педала на спирачката за 20 секунди. :drive:

_________________
РАЖДАШ СЕ ГОЛ,МОКЪР И ГЛАДЕН - ПОСЛЕ СТАВА ПО ЗЛЕ.

Изображение
вскрытие сейфов

Изображение
аварийное открытие замков


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2011, 13:48 
Offline
фанатик
Аватар
1995 Mazda 323 C/BA

Регистриран на: 30 Мар 2010, 15:56
Мнения: 1362
Местоположение: Резерват Северозападo
=D>

_________________
[size=200]Бьлгария на Бьлгарите[/si


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Диагностика
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2011, 18:00 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 22 Ное 2009, 21:18
Мнения: 30
Така,прочетох доста неща,но да обясня какво стана при мен.
гръмна ми сместа отвори се филтара и сега колата не работи на бензин(беше на газ като гръмна)
ориентирах се веднага към дебитомер и реших да пробвам диагностика.
светодиод,мост,и грешката излезе,но според моите изчисления е 21 а такава не намирам из форума.
323f 1,5 '96 е колата
даже снимах грешката,след първото светване се редуват две дълги и едно късо(което е 21 според мен) но след малко по голям интервал има две дълги светвания,пак интервал и се повтарят...
тея двете дългите не ми са ясни нещо

моля за помощ,ако някой се е сблъсквал да каже
пп ето и клипче http://vbox7.com/play:e44897a6

_________________
323F BA 1,5 GAS


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 83 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб