Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 14:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Антифриз
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2009, 19:47 
Offline
фен
1999 Mazda 626

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Колеги,доста мнения чух и прочетох за антифриза.Моята е със зелен концентрат от Австрия,а тук май много рядко се намира такъв.Някои слагат червен (или розов),други син,трети зелен.Знам,че има разлика и не трябва да се смесва.Някои казват,че син/зелен антифриз се ползва при двигатели с чугунен блок,а червен/оранжев се ползва за двигатели с алуминиев блок.Червения има по-силни антикорозионни свойства и издържал без смяна към 100 000 км,но не бил за по-стари автомобили,че съдържал много активни вещества,които разяждали уплътненията.Аз съм със зелен и искам пак зелен.Някой има ли представа от къде и как да се сдобия с качествен такъв? И всъщност на какви спецификации трябва да отговаря антифриза за нашите мазди?

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Антифриз
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2009, 20:25 
Offline
фен
1996 Mazda 626

Регистриран на: 24 Ное 2008, 20:58
Мнения: 148
Аз това за цветовете го чувам за пътви път.. използвал съм 3-4 вида антифриз и от някой не съм доволен..
Може да ти ги напиша на ЛС да неправиме реклама.. според мен.. иди и го премери и ако ти държи градусите не го пипай мери се студен !!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2009, 21:12 
Offline
фен
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 04 Дек 2006, 14:35
Мнения: 210
....според мен се определя само от дизайнерите в завода - производител и няма никаква връзка с качествата на антифриза като такъв.

Но, човек се учи докато е жив така че може пък да съм научил нещо ново. :oops: :oops:

А иначе в книжката на потребителя за сегашната а и за предишната ми Мазда пишеше да се сменя антифриза на всеки две години без значение на пробега за този период. Ще предложа и груб превод на началото на параграфа за замяна на охладителната течност:

~ Да се използва само мека вода (деминерализирана).
~ Тъй като двигателят е направен от леки сплави да се използва охладителна течност която съдържа етиленгликол като противозамръзващо средство.
~Да не се използват за охладителната течност смеси с алкохол или метанол ( аз си мисля, че метанола също е алкохол ,но няма да навлизам в спорове с съставителите на книжката).
~ Не използвайте охладителна течност в която водата е по-малко от 40 % защото това ще намали ефективността на охладителната система.

_________________
Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.

Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - настояща.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2009, 22:44 
Offline
фен
Аватар
1984 Mazda 626

Регистриран на: 16 Дек 2007, 22:57
Мнения: 473
Местоположение: Горна Оряховица
skype: dreamekeeler1413
Kamen написа:
....според мен се определя само от дизайнерите в завода - производител и няма никаква връзка с качествата на антифриза като такъв.



Има значение не до качеството , а до предназначението. Аз съм с розов на една немска фирма за алуминиеви блокове :)

_________________
Honda Civic - сега
Mazda 323 f 1.5 BA - 1995
Mazda 626 GC 2.0 - 1984


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Апр 2009, 23:50 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
И аз съм на мнение,че има значение какъв слагаш,дори ако минаваш от един на друг вид трябва да се прави промивка на системата.Но какъв е хубаво да се сложи за нашите мазди?? Виждал съм спецификации (цитирам по памет,може и да сгреша) - G11;G12... и други.Като е противопоказно да се смесват антифризи с различни спецификации....

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 06:30 
Offline
фен

Регистриран на: 21 Ное 2008, 20:04
Мнения: 189
Местоположение: Козлодуй
Антифриза се боядисва за да е ясно какъв е състава му.
http://www.additivesinc.com/ADDPAKCOLORCODE.pdf
http://www.webacorp.com/ADDITIVECOLORCODE.pdf

Съставът вече е различен при различните фирми, но цветът предполага да отговаря на спецификация на някой производител.

_________________
Ford Probe, 2.5i V6 24V


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 07:03 
Offline
фен

Регистриран на: 21 Ное 2008, 20:04
Мнения: 189
Местоположение: Козлодуй
Трябваше да излизам и не дописах ....
Антифризите са основно базирани на етилен гликол. Цветът определя добавките. За розовите се използва органично кисленна технология с карбоксилатни инхибитори против корозия. Горещо се препоръчват за алуминиеви радиатори. В противен случай възниква електрохимична корозия и протичат. Зелените са с хибридна органична технология, която се основава на смес от органични и йонорганични добавки. Имат по-добри свойства по отношение на закипяване и разпенване.

Зелените трябва да отговарят на спецификацията Mazda MES MN 1210.

Аз ползвам розов, защото такъв имам. Двата вида е препоръчително да не се смесват. Антифризите по-принцип охлаждат по-лошо в сравнение с чистата вода. По тази причина не трябва да се ползва концентрат. Друг недостатък е по-голямото температурно разширение и съответно, по-голямо налягане в системата.

Не сипвайте разни мотокси и т.н. Жестоко се разпенват. Чак до положение да не държи тихи обороти.

_________________
Ford Probe, 2.5i V6 24V


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 11:31 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Ваклин Христов написа:
Трябваше да излизам и не дописах ....
Антифризите са основно базирани на етилен гликол. Цветът определя добавките. За розовите се използва органично кисленна технология с карбоксилатни инхибитори против корозия. Горещо се препоръчват за алуминиеви радиатори. В противен случай възниква електрохимична корозия и протичат. Зелените са с хибридна органична технология, която се основава на смес от органични и йонорганични добавки. Имат по-добри свойства по отношение на закипяване и разпенване.

Зелените трябва да отговарят на спецификацията Mazda MES MN 1210.

Аз ползвам розов, защото такъв имам. Двата вида е препоръчително да не се смесват. Антифризите по-принцип охлаждат по-лошо в сравнение с чистата вода. По тази причина не трябва да се ползва концентрат. Друг недостатък е по-голямото температурно разширение и съответно, по-голямо налягане в системата.

Не сипвайте разни мотокси и т.н. Жестоко се разпенват. Чак до положение да не държи тихи обороти.


То хубаво зелените трябва да отговарят на тази спецификация Mazda MES MN 1210,но никъде няма зелен.Имат само червен,розов,лилав,син,жълт..........и сега кой отговаря на тази спецификация,след като на шишето нищо не пише??? На казанчето ми пише "If the coolant s lower than the "low" add a 50/50 mixture of ethylene glycol antifreeze suitable for aluminium engine and water to the "full" when the engine is cool". Това ме навежда на мисълта,че трябва да налея червен или розов LONG LIFE антифриз,но дали действително е така?

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 11:45 
Offline
фен

Регистриран на: 21 Ное 2008, 20:04
Мнения: 189
Местоположение: Козлодуй
Розово-виолетов лонг лайф е подходящ за случая. Купи концентрат и го разреди 50/50 или повече. За замръзване е безмислено да се безпокоиш. Дори и да го разредиш до пропорция отговаряща на -10, а навън да е -20, единствено може да се получи, че в първия момент нямаш парно. Смес на етилен гликол и вода в почти всякакви пропорции образува желеподобна смес с меки кристали под точката на замръзване. В никакъв случай не се опитвай да ползваш само концентрат. Ще ти прегрее двигателя. За арктически климат се ползва умерено добавяне на метилов или етилов алкохол, но там се предвижда друг обем на разширителния съд.

_________________
Ford Probe, 2.5i V6 24V


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 14:00 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Ваклин Христов написа:
Розово-виолетов лонг лайф е подходящ за случая. Купи концентрат и го разреди 50/50 или повече. За замръзване е безмислено да се безпокоиш. Дори и да го разредиш до пропорция отговаряща на -10, а навън да е -20, единствено може да се получи, че в първия момент нямаш парно. Смес на етилен гликол и вода в почти всякакви пропорции образува желеподобна смес с меки кристали под точката на замръзване. В никакъв случай не се опитвай да ползваш само концентрат. Ще ти прегрее двигателя. За арктически климат се ползва умерено добавяне на метилов или етилов алкохол, но там се предвижда друг обем на разширителния съд.

А колко литра събира системата на 626? Гледам много хвалят антифриза на AcDelco......и този IGAT..

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 14:20 
Offline
фен

Регистриран на: 21 Ное 2008, 20:04
Мнения: 189
Местоположение: Козлодуй
626 каква? Ползвам ACDelco. И цялото село го ползва. Мрънкат, че било скъпо. Ма то убаво па евтино - нема!

_________________
Ford Probe, 2.5i V6 24V


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 14:26 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Ваклин Христов написа:
626 каква? Ползвам ACDelco. И цялото село го ползва. Мрънкат, че било скъпо. Ма то убаво па евтино - нема!

Пише го в подписа на профила ми - 626 1999 година DITD.И ако намеря в Русе кой е дистрибутор на AcDelco....

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 14:47 
Offline
фен

Регистриран на: 21 Ное 2008, 20:04
Мнения: 189
Местоположение: Козлодуй
9 литра.
За Русе нямам идея.

_________________
Ford Probe, 2.5i V6 24V


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 14:56 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Ваклин Христов написа:
9 литра.
За Русе нямам идея.

И аз нямам,но mitakа_71 ще ми прати на SWAG - червен концентрат.Четох хубави неща и за него,немски е :)

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 16:31 
Offline
фен

Регистриран на: 21 Ное 2008, 20:04
Мнения: 189
Местоположение: Козлодуй
ACDelco е фирма Имахижу ООД. Потърси в интернет.

SWAG, както и ACDelco антифриз не произвеждат. Само опаковат. Напълно възможно е съдържанието на двете туби да е абсолютно еднакво.

_________________
Ford Probe, 2.5i V6 24V


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2009, 16:44 
Offline
фен
Аватар
1984 Mazda 626

Регистриран на: 16 Дек 2007, 22:57
Мнения: 473
Местоположение: Горна Оряховица
skype: dreamekeeler1413
Аз съм с SWAG розов за алуминиеви блокове. Точно за него говорех преди малко. И сигурно е един от малкото антифризи на по едтина цена , които си отговаря по цвета. 1,5 литра концентрат е около 15 лв.

_________________
Honda Civic - сега
Mazda 323 f 1.5 BA - 1995
Mazda 626 GC 2.0 - 1984


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Май 2009, 12:35 
Offline
фен
1999 Mazda 626
Автор на темата

Регистриран на: 10 Яну 2007, 22:09
Мнения: 432
Нещо много странно се получи след смяната на антифриза.Казах на майсторите да налеят вода и да ми промият системата няколко пъти като изчакат двигателя да си вдигне температурата и да промие радиатора като изчисти стария антифриз и утайките.Не знам какво са правили,обаче сега антифриза в казанчето ми е розов (какъвто налях) и бистър.А като отворя капачката на радиатора отгоре се вижда,че е един мътен с кафеникаво-оранжев цвят все едно е мил ръжда и кал.Мисля си дали този цвят на антифриза е притеснителен и може да ми създаде проблеми....? И сега се чудя дали да го източа и да промия хубаво няколко пъти с обикновена вода и после да си налея пак нов антифриз 50/50 с дестилирана вода........?

_________________
Mazda 626 2.0 DITD 1999 г.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Май 2009, 15:59 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 02 Фев 2008, 13:51
Мнения: 909
Местоположение: Пловдив
моя е безцветен, така дойде от Германия и досега нямам никакви проблеми -стои си бистър

_________________
Mazda 626 GLE 2.0i 16v DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Окт 2009, 14:34 
Offline
маниак
2000 Mazda 626

Регистриран на: 08 Ное 2006, 18:54
Мнения: 804
Местоположение: София
хайде малко "ъп" на темата :)
GF 2.0 115 магарета :)
РАзбрах, че трябва да гледам розов, но колко антифриз да купя, нали ще сменям сегменти, та ще ми се наложи и него да го сменя.

_________________
BMW E90 320i individual
get fit or die trying...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Антифриз
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2014, 13:44 
Offline
любител
Аватар
2000 Mazda 323

Регистриран на: 27 Авг 2014, 17:13
Мнения: 16
Местоположение: Плевен
skype: premqnov
Да повдигна темата, че идва зима :) Зелен антифриз /немски/ има в Метро на цена 24лв за 5л готов за употреба. На тубата пише G11 стандарт.

_________________
2001, Mazda 323 F VI (B3 ME) 1.4 16V

https://www.youtube.com/watch?v=64-IinwBOfk Красавица! :)


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие: Re: Антифриз
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2019, 22:18 
Offline
фен

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Колеги да попитам, колата е 626 2.0 DITD, какво количество е разликата от Low до Full в казанчето за антифриза при студен двигател?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие: Re: Антифриз
МнениеПубликувано на: 27 Апр 2019, 13:56 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 01 Фев 2014, 15:30
Мнения: 156
Местоположение: Кюстендил
Аз сложих преди 1 месец това -
https://www.ato24.de/de/ravenol-hjc-pro ... ntrat.html

_________________
MAZDA 323 F DITD 90


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб