Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 21:49

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2006, 14:31 
Offline
любител

Регистриран на: 19 Апр 2006, 14:21
Мнения: 7
Местоположение: София
Здравейте колеги!
Наскоро купих Мазда, която от много време харесвам. Заведох я на монтьор и момчето се шашна. Твърди /и е прав/ че т.нар. предварване трябва да е 12 градуса, а на моята машина е 22 градуса. Колата върви като пушка, няма шум, няма вибрации, не грее. Проблема е че не знам дали да позволя да пипат двигателя само защото нещо някъде във спецификациите го пише. Дайте акъл колко точно трябва да се притеснявам и да отивам ли в сервиза.

_________________
626


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2006, 14:45 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda RX-8

Регистриран на: 22 Фев 2005, 20:40
Мнения: 1911
Местоположение: Варна
По принцип ако колата не ти трябва за "гонки", най-добре си я направи на задовско предварение. Но при положение, че незнаеш досега какво е правено с нея, откъм центровки, моето предложение, е да я върнете на заводксо предварение, да я видиш как е и да си прецениш.....сподели какво е станало :wink: !

_________________
Mazda RX-8 - my wife
Mazda RX-7 FC TII S4 - the ultimate
Mazda MX-5 1.6 B6 - ? will see

VRC-VarnaRacingClub2001
0878 200001
www.ROTARY.mobile.bg


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2006, 15:00 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 19 Апр 2006, 14:21
Мнения: 7
Местоположение: София
Любо, благодаря за бързия отговор!
Познавам добре предишния собственик и той самия казва, че колата върви по-добре сега, след смяната на ремък, а и реглажа след това. Можеш ли да ме ориентираш доколко подобно отклонение е някаква форма на тунинг напън от страна на последния майстор и доколко е риск за двигателя вследствие на "грешка" в зацепване и т.н.?

_________________
626


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2006, 17:13 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda RX-8

Регистриран на: 22 Фев 2005, 20:40
Мнения: 1911
Местоположение: Варна
Ако нямаш никакви оплаквания от гледна точка на вървене, разход и прочие - проблеми няма. Вижте обаче, ремъка дали е зацепен правилно. Искам да те питам и нещо друго - на ниски обороти (когато си на по-висока предавка), прекъсва ли колата и примерно след 3500/4000/4500 да се "изчиства"? Това ако включиш примерно на 3-та на 40км/ч и плавно започнеш да ускоряваш?

_________________
Mazda RX-8 - my wife
Mazda RX-7 FC TII S4 - the ultimate
Mazda MX-5 1.6 B6 - ? will see

VRC-VarnaRacingClub2001
0878 200001
www.ROTARY.mobile.bg


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2006, 18:48 
Offline
Администратор
Аватар
1992 Mazda 626

Регистриран на: 29 Мар 2005, 11:43
Мнения: 4968
Местоположение: София
подкрепям бат' Любо, но от дъгогодишен опит с този автомобил мога да ти кажа, че оптимума е 15-16 градуса... :wink: 8)
...накарай го да ти го направи така...

ама знае ли, как да "вкара" ЕЦУ-то в сервизен режим, за да възприеме новите настройки?...
...ако не - да обяснявам...

имай предвид, също така, че като намали авнаса, ще се променят оботите на празен ход, така че и те ще трябва да се коригират...

не се притеснявай за ремъка - ако не е зацепен както трябва, независимо от посоката и вала, на който е грешката, със сигурност ще го усещаш... ;-)
...щом не усещаш, нямаш проблеми...

_________________
When you go to Hell,
Tell them I'm sending you!
...you'll get a group discount.

__________________________

ВОЙНАТА НА ПЪТЯ: http://www.vbox7.com/play:0992d053 !!!

Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2006, 21:50 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda RX-8

Регистриран на: 22 Фев 2005, 20:40
Мнения: 1911
Местоположение: Варна
О да, това за вкарването на компютъра в сервизен режим ( посредством "закъсяване" на два изхода от диагностичната букса) и настройването на оборотите е задължително :wink: !

_________________
Mazda RX-8 - my wife
Mazda RX-7 FC TII S4 - the ultimate
Mazda MX-5 1.6 B6 - ? will see

VRC-VarnaRacingClub2001
0878 200001
www.ROTARY.mobile.bg


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2006, 09:17 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 19 Апр 2006, 14:21
Мнения: 7
Местоположение: София
За компютъра определено се усетиха малко късно в сервиза, но накрая закъсиха ТЕН и ГНД /май това бяха/. Май има леко придърпване, при теста по схемата на Любо, но е еднократно – веднага изчезва, трудно ми е да преценя след колко оборота. Разхода и е около 10.5 на 100 градско, но и аз си я настъпвам. Не мога да и се нарадвам на колата – вози, бяга като нова, двигателя мърка като коте /малко коте-не се чува/. Тя си е и запазена /86К километри/.
Ремъка и ролките са сменени на 80К километра. Мисля все пак, че ще сменя ремъка и ще им кажа да я настроят на 16 градуса, но първо ще я покарам така, а и да се съберат финикийчета.
Някакви идеи за ремъка? Какъв, откъде? По принцип до сега съм пазарувал части само от Евро 07, но за друга кола. Не е за тук въпроса, но като съм тръгнал – много ли са ментетата на части за Мазда?

Да не забравя пак да ви благодаря колеги - успокоихте ме! :lol:

_________________
626


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2006, 12:35 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Mazda RX-8

Регистриран на: 22 Фев 2005, 20:40
Мнения: 1911
Местоположение: Варна
Колега, Евро 07 са ми стари познайници, но ако искаш качествена, а не евтина стока се ориентирай към друго място. Имаме координати на други магазини в раздела "сервизи/магазини", аз пазарувам от Ниппартс ( а и не само аз), понеже частите са японски, а не както е при Тодоров ( Евро-07) ....от цял свят.
Иначе разхода ти е абсолютно нормален, особенно като казваш, че си я понастъпваш.
Като ходиш следващият път на елкон, кажи да ти я настроят първо на заводски данни, след това на 15-16 градуса, като и двата пъти пробвай колата, и сам си прецени. Но при този разход, и доброто вървене на колата, можеш и така да си я оставиш..... :wink: !

_________________
Mazda RX-8 - my wife
Mazda RX-7 FC TII S4 - the ultimate
Mazda MX-5 1.6 B6 - ? will see

VRC-VarnaRacingClub2001
0878 200001
www.ROTARY.mobile.bg


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Окт 2009, 17:08 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Окт 2008, 16:37
Мнения: 18
Здравейте,

аз имам подобен проблем от 2-3 седмици. Когато колата е на ниски обороти (1000-1500) на втора и дам гас започва да присецва много здрава, като скочи на 1700-1900 спира и няма проблем повече дори на високи. Сменени са ремъци и ролки при чичо Владо преди 10 000км. Сменил съм въздушния филтър, маслен филтър и горивен филтър. До сега не е имала проблеми тази количка. Сега мисля да сменя и свещите, дано това помогне но не мисля че е от тях. Дайте малко наливен мозък за този проблем.

Благодаря предварително!

П.П.

колата е Mazda 626 2.0i 16v 1999 без газ. Отначало си мислех че е от бензина но минах на всички бензиностанции и съм слагал само "елитния" Карера 100, V-Power и тн.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2009, 09:54 
Offline
маниак
Аватар
1993 Mazda 626

Регистриран на: 02 Фев 2008, 13:51
Мнения: 909
Местоположение: Пловдив
Закарай я на елкон (20 лева) , също да ти почистят дросела ( събира се мръсотия), също да ти смажат жилото на газта.

_________________
Mazda 626 GLE 2.0i 16v DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2009, 10:00 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Окт 2008, 16:37
Мнения: 18
предложения каде да ида?


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2009, 13:08 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
Nik604 написа:
Закарай я на елкон (20 лева) , също да ти почистят дросела ( събира се мръсотия), също да ти смажат жилото на газта.


Парите от Елкона може да си ги спести (ако има достатъчно желание за това...) дросела и жилото също може да ги обслужи сам...Свещите ако не са сменяни последните 25-30К км също е добре са се сменят.Добре е да се провери и датчика за позицията на дроселовата клапа TPSа както и вакумния регулатор за налягането на горивото....Като за начало може да ресне и ECUто

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2009, 16:18 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Окт 2008, 16:37
Мнения: 18
благодаря за съветите, но мисля че открих причината. единият кабел към свещите (4) е леко скъсан, и като дадох малко гас ми се видя искричка. Предполагам, че това е причината. Сега ще търся от някаде да зема кабел понеже комплекта оригинални кабели струва 140лв. Някой ако има излишен може да ми се обади на 0887-27-69-71

Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Окт 2009, 17:11 
Offline
фанатик

Регистриран на: 25 Авг 2008, 19:33
Мнения: 3336
freepyro написа:
благодаря за съветите, но мисля че открих причината. единият кабел към свещите (4) е леко скъсан, и като дадох малко гас ми се видя искричка. Предполагам, че това е причината. Сега ще търся от някаде да зема кабел понеже комплекта оригинални кабели струва 140лв. Някой ако има излишен може да ми се обади на 0887-27-69-71

Поздрави!


Какви кабели имаш в предвид като казваш оригинални...??? Не вярвам да говориш за NGK ?

_________________
Каквото можах изтрих (снимки),останалото моля админ екипа да стори. МОЛЯ целия ми профил и цялото му съдържание да бъдат премахнати.Ако някой от колегите прецени че с нещо мога да съм му от полза ще му отговоря единствено и само на Л.С.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2009, 11:55 
Offline
любител

Регистриран на: 21 Окт 2008, 16:37
Мнения: 18
не питах за марка но като се обадих в магазина ми казаха че имат само оригинални кабели, може другата седмица да мина да ги видя :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Ное 2021, 23:01 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Привет на колегиума!
Ще си позволя да поизтупам прахоляка на тази възвехта тема, с едно просто питане, като първо изясня малко подробности.

626 GE IV, FS 2.0i, 115 hp, 1992-ра по VIN, 1993-та по регистрация. Имам я от 6 години и сам си и правя настройките.
Колата пали, върви, не гори над 9,5 л/100км дори когато я тормозя, а то е предимно. Прекрасни тихи обороти, нямат пропадане, ускорява прилично. Не тресе на по-висока предавка и ниски обороти. Потегля си без подаване на газ. Абе, мечта, ама почти.

Питането ми се отнася до настройката на предварение и тихи обороти, и по-специално:
В севизен режим задавам предварение, примерно заводското - 12 градуса. Регулирам оборотите на око и ухо, понеже стробоскопът ми няма тахометър. Предварението е бетон - колкото съм го задал.
В работен режим обаче, предварението подскача. С малко - по 2 -3 градуса нагоре и надолу, и това е максимумът, който постигам с връщане в сервизен режим, корекция на въздуха малко нагоре или надолу, и пак в работен за проверка.
Как да го бетонирам това предварение?

Освен това!
В сервизен режим ако задам по-високи обороти, дори 1000 и над 1000,
в момента в който пусна работния режим, оборотите падат до вероятно работните 700-750.
В работен режим нямат мърдане, колкото и да въртя регулиращия болт на дросела, просто за проба.
Ако навия болта до край, просто ще глъхне когато остава на тихи обороти, но като цяло ще си ги държи, макар и със зор.
Ако развия болта до край, пак ще си държи упорито оборотите, само дето ще чувам детонации от бедната смес.
Къде бъркам, по дяволите?

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2021, 20:14 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Частичен отбой на тревогата, хванах се - буча джъмпера за серв. режим на работещ мотор и така го махам, без да гася.

Ако някой ме излови в друга простотия, ще съм благодарен да ми сипе с кофата!

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2021, 17:15 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 26 Окт 2007, 10:08
Мнения: 3460
Никой-нищо, но здраве да е - бабетката мина ГТП като бърз влак през сточна гара. Каквото и да бях направил в повече, повече от еко1 не дават на това ЕГН. ВИН де, ама то същото. :mrgreen:

_________________
You can’t make a pig into a racehorse,
but you can make it into a very fast pig.
626 GE IV FS 115


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб