В помпата има вграден клапан за свръх налягане, тоест предпазен клапан. Ако затапиш изхода на помпата, то този клапан сработва на 10-bar. и изхвърля гориво през него за да не се повреди помпата, но той не е възвратен. Типичен възвратен клапан на изхода на помпата няма, но има затваряща еднопътна мембрана, тъй наречения "смукател" на входа на помпата. В момента в който помпата получи напрежение и развърти от потока тази мембрана се отваря и през отвора постъпва гориво е помпения елемент. Спре ли помпата и няма ли поток, мембраната се затваря. За да задържа налягането в горивната рейка, трябва вакуумно механичния клапан за поддържане на налягането на рейката да е в изправност и да не изпуска през обратното, както и тази мембранка вградена в помпата да е в изправност. Налягането след гасене на двигателя трябва да е около 1 бар, и да остане така, поне 1-2 часа, това за стар автомобил. За Чисто нов не знам, не съм се докосвал до такъв във времената когато са произвеждани!
Новите горивни системи вече нямат обратно гориво от рейката, всичко е в резервоара, помпа клапан, дори и филтъра, там към рейката отива само една шлауха-тръбопровод за гориво, и рейката е постоянно под налягане дори при угасен двигател, налягането не трябва да пада под 2- 2.5 бара.
Вероятно при вас се получава един от следните дефекти, изтърващ клапан за поддръжка на налягането, износена входна мембрана на помпата, или и двете заедно!
Ако колата пали веднага след 2-3 оборота на стартера, тоест помпата моментално вдига нужното налягане, то няма от какво да се притесняваш.
Ако помпата никога не е сменяна, то вероятно вече е поизносена, налягането ми се вижда малко ниско, и най важното при работещ двигател не трябва да играе никак, дори с 0,2 бара не трябва да помръдва, и при рязко подаване на газ пак не трябва да помръдва.
Ако нещо те притеснява че помпата може да умре на най неподходящото място , и в най неподходящ момент / както винаги се случва/, можеш да я смениш за сигирност!
Айде че стана много дълго и отегчително......