Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 20:36

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Апр 2018, 18:29 
Offline
фен

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Здравейте колеги!
Имам въпрос относно паленето, защото по някой път е трудно. Колата е 626 GF DITD.
Колата има копче за палене - така я взех и си я палих всеки път от него, но се развали.
Въпросът ми е от какво може да е трудното палене - когато въртя ключа не пали всеки път - някой път дори трябва 10 пъти да го завъртя, за да стане. Релето обаче цъка при всяко въртене на ключа. Изключвам проблем със стартера или акумулатора, защото днес разглобих кората на волана и огледах копчето - видимо изгоряло, а и го тествах с мултимер. Махнах го и дадох кабелите, които идват при него на късно и при всяко доближаване на кабелите стартера безпроблемно си завърта, та тук се чудя от какво може да е проблема при въртенето с ключа. Някаква маса ли, патронника ли е заминал или клеморед, според вас това какви симптоми са? На първо време ще си оправя копчето, че си е мъка да паля така, с него поне всеки път си пали при натискане, но ми се иска да разбера проблема в контактния ключ ли е или някъде другаде. Също така искам да попитам дали, ако пръсна в контактния ключ например WD-40 ще има някакъв ефект и ако има дали ще е краткотраен и в последствие вреден, защото от това което четох се събира мръсотия и после може целия контактен ключ да не иска да се завърти.
Благодаря предварително!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 08:56 
Offline
фен
Аватар
1990 Mazda 626

Регистриран на: 27 Ное 2012, 07:37
Мнения: 227
Местоположение: Kozloduy
Щом стартера върти и чуваш релета и прочие нямаш никакъв проблем в тази област. Провери подгревните свещи. До колкото знам ДИТД има клапан, който определя колко нафта да пуска при студено палене. Провери го. Сменял ли си горивен филтър скоро?


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 10:34 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Да филтъра преди седмица го сменях и няма резултат. Според мен проблемът се крие някъде из контактния ключ, защото с копчето пали всеки път без да се замисли, но се развали. В контактния ключ обаче не мога да измисля къде може да е проблема, ако изобщо е там. Ще огледам свещите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 11:47 
Offline
фен
Аватар
1990 Mazda 626

Регистриран на: 27 Ное 2012, 07:37
Мнения: 227
Местоположение: Kozloduy
Пак казвам, ако стартерът върти и мотора се опитва да запали, проблеми от към таблото нямаш. Все пак за твое успокоение, провери клеморед. Свещи сменял ли си някога? Зимно време дори с този магически бутон по какъв начин е палила? Прикачи снимка на това копче. Сменял ли си някога ключ. При успешно палене имал ли си повече от 1 ключ при теб. Колата има фабричен имобилайзер, който се задейства само с чип, който е във фабричните ключове. Нови такива трябва да бъдат обучени.
Колата не ми пали води много възможни проблеми - имобилайзер, кабели, свещи, бобини, филтри, стартер, клеморед, импулсен датчик, кофти гориво и т.н.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 15:19 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Да колега, с копчето дори в най-големите студове тази зима си въртеше всеки път без проблем и палеше от първия път без да се замисли, а за да го ползвам, първо давам на контакт и след това го натискам. То представлява най-обикновено копче с пружина и като се натисне пружината доближава двата извода на късо и завърта стартера. Сега пробвах и с резервния ключ. Пак същата история. Резервния е правен допълнително де, но е обучен, а другия си е оригиналния, който върви с колата, но и с него е същото положение.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 15:31 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Щом палиш с кабелите, а копчето е нагоряло - проблема е в копчето. А това копче са го сложили защото си имал проблем в клемореда. От тук нататък вече ти си решаваш копче ли ще сменяш или клеморед. Не мисля че имаш други проблеми.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 15:43 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
https://www.megaparts.bg/product/1350917724
Нещо такова ли представлява колега и дали може от бензинова кола да стане, ясно че този е купен, само за картинката го ползвам.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 15:55 
Offline
маниак
Аватар
2003 Mazda 6

Регистриран на: 08 Авг 2009, 11:41
Мнения: 590
Местоположение: Смолян
Нещо такова ще е, ама дали става от бензин не знам... Виж от колегите които продават коли на части, все ще изскочи нещо читаво.

_________________
Изображение Изображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 16:37 
Offline
фен
Аватар
1990 Mazda 626

Регистриран на: 27 Ное 2012, 07:37
Мнения: 227
Местоположение: Kozloduy
Ето, че с детайлно обяснение нещата стават ясни. На ГД-то имах проблем с клемореда, но там просто не искаше да включи на 3-та позиция. Не знам дали са еднакви. Провери в ръководството - има го закачено най-отгоре в раздела. Провери за модификацията дали излизат еднакви кодове в него. ГФ дизелчета има буквално навсякъде на части. Прозвъни няколко обяви. Успех!


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 17:16 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Сега огледах по-обстойно и видях, че копчето е вързано директно за конектора, който е след клемореда и затова няма проблеми с него при палене, то реално не минава през клемореда, но за да работи все пак трябва да е на контакт. Явно най-напред ще оправя копчето, че е по-бързо за намиране и лесно за смяна, а тъй като погледнах и самия клеморед, разбира се не го демонтирах, но му видях изходите, успях да издиря чисто нов от алито за около 20 лв и ще го поръчам - ето и линк за други колеги с такъв проблем, че единствения в България нов струва около 60 лв, което е нереално. Втора ръка за по 20-30 се намират, но не си заслужава, тъй като не знаеш колко ще живее. https://www.aliexpress.com/item/NEW-Ign ... autifyAB=0 Предпочитам нов, поне ще знам, че няма да се развали скоро.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2018, 20:19 
Offline
маниак
Аватар
2005 Mazda 6

Регистриран на: 03 Май 2012, 12:13
Мнения: 584
Местоположение: Монтана
Колега и аз имах същия проблем с 626 дитд.. от ключа въртеше и не палеше, един майстор ми каза да вържем един бутон и да я паля от него така и направих и колата палеше от раз. После след известно време се счупи бутона и си викам да пробвам с клеморед от друга мазда на части понеже всичко клонеше, че е от него. След свързването му положението си беше същото като с моя клеморед върти, а не пали. Купих си друг бутон и така си карах колата 4-5 год. до миналата есен когато я дадох в една автоморга за части с перфектен мотор и силно изядено от ръжда купе. На твое място бих взел клеморед от кола на части защото е оригинален, отколкото нов китайски. :)

_________________
Mazda 6 GY 2.0d 136 hp & Nissan Almera N16 2.2di 110 hp
Mazda 626 GW 2.0ditd 90 hp ex


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Май 2019, 19:40 
Offline
фен
Автор на темата

Регистриран на: 01 Фев 2018, 21:28
Мнения: 107
Местоположение: Пловдив
Здравейте колеги, най-накрая намерих време и го смених, като купих този от линка. http://www.dbk-dimitrov.com/%D0%BA%D0%B ... er-kk-1112 Работи без проблем, само трябваше малко да наместя контактите, където са две, че бяха малко по-приближени от тези на оригиналния, като другия конектор си влезе без проблем.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб