Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 14 Авг 2020, 22:36

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Май 2020, 11:34 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 31 Юли 2011, 14:06
Мнения: 35
Здравейте,
някой може ли да ми каже дали в бензиновата помпа на 2.5 V6 GE има възвратен клапан, който да спира връщането на горивото към помпата и да държи налягане?
Премерих налягането на горивото и е в нормите - 2.4-2.8 атмосфери при работа, но при изгасяне пада веднага с врътването на ключа, нормално ли е?

Благодаря предварително! :roll:

_________________
Животът щеше да е трагичен, ако не беше смешен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Май 2020, 07:31 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 619
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
В помпата има вграден клапан за свръх налягане, тоест предпазен клапан. Ако затапиш изхода на помпата, то този клапан сработва на 10-bar. и изхвърля гориво през него за да не се повреди помпата, но той не е възвратен. Типичен възвратен клапан на изхода на помпата няма, но има затваряща еднопътна мембрана, тъй наречения "смукател" на входа на помпата. В момента в който помпата получи напрежение и развърти от потока тази мембрана се отваря и през отвора постъпва гориво е помпения елемент. Спре ли помпата и няма ли поток, мембраната се затваря. За да задържа налягането в горивната рейка, трябва вакуумно механичния клапан за поддържане на налягането на рейката да е в изправност и да не изпуска през обратното, както и тази мембранка вградена в помпата да е в изправност. Налягането след гасене на двигателя трябва да е около 1 бар, и да остане така, поне 1-2 часа, това за стар автомобил. За Чисто нов не знам, не съм се докосвал до такъв във времената когато са произвеждани! :) Новите горивни системи вече нямат обратно гориво от рейката, всичко е в резервоара, помпа клапан, дори и филтъра, там към рейката отива само една шлауха-тръбопровод за гориво, и рейката е постоянно под налягане дори при угасен двигател, налягането не трябва да пада под 2- 2.5 бара.
Вероятно при вас се получава един от следните дефекти, изтърващ клапан за поддръжка на налягането, износена входна мембрана на помпата, или и двете заедно!
Ако колата пали веднага след 2-3 оборота на стартера, тоест помпата моментално вдига нужното налягане, то няма от какво да се притесняваш.
Ако помпата никога не е сменяна, то вероятно вече е поизносена, налягането ми се вижда малко ниско, и най важното при работещ двигател не трябва да играе никак, дори с 0,2 бара не трябва да помръдва, и при рязко подаване на газ пак не трябва да помръдва.
Ако нещо те притеснява че помпата може да умре на най неподходящото място , и в най неподходящ момент / както винаги се случва/, можеш да я смениш за сигирност!
Айде че стана много дълго и отегчително...... :)

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2020, 15:28 
Offline
любител
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 31 Юли 2011, 14:06
Мнения: 35
Благодаря за полезното мнение, изчетох го с голям интерес!
За съжаление скоро няма да мога да смъкна резервоара и помпата, за да я огледам, но поне ще тествам клапана на рейката.

През това време сложих възможно най-близо до помпата по линията към рейката ето това клапанче:
http://www.amavto.com/images/objects/object_5203.jpg
и колата започна да пали нормално вече и няма такова щастие. :)

Иначе трябва да погледна помпата, че се оказва, че не може да пали и принудително на газ.
Скоро, ако успея да я заменя с друга ще направя снимки, за да е полезно за другите.

Благодаря пак!

_________________
Животът щеше да е трагичен, ако не беше смешен.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2020, 18:18 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1752
Местоположение: Пловдив
Само да коригирам: при рязко подаване на газ не трябва да пропада налягането а напротив, трябва да се покачи даже.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб