КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Въпрос за бензинова помпа - възвратен клапан и налягане
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=31&t=49915
Страница 1 от 1

Автор:  abcuser [ 28 Май 2020, 11:34 ]
Заглавие:  Въпрос за бензинова помпа - възвратен клапан и налягане

Здравейте,
някой може ли да ми каже дали в бензиновата помпа на 2.5 V6 GE има възвратен клапан, който да спира връщането на горивото към помпата и да държи налягане?
Премерих налягането на горивото и е в нормите - 2.4-2.8 атмосфери при работа, но при изгасяне пада веднага с врътването на ключа, нормално ли е?

Благодаря предварително! :roll:

Автор:  rockton [ 29 Май 2020, 07:31 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за бензинова помпа - възвратен клапан и налягане

В помпата има вграден клапан за свръх налягане, тоест предпазен клапан. Ако затапиш изхода на помпата, то този клапан сработва на 10-bar. и изхвърля гориво през него за да не се повреди помпата, но той не е възвратен. Типичен възвратен клапан на изхода на помпата няма, но има затваряща еднопътна мембрана, тъй наречения "смукател" на входа на помпата. В момента в който помпата получи напрежение и развърти от потока тази мембрана се отваря и през отвора постъпва гориво е помпения елемент. Спре ли помпата и няма ли поток, мембраната се затваря. За да задържа налягането в горивната рейка, трябва вакуумно механичния клапан за поддържане на налягането на рейката да е в изправност и да не изпуска през обратното, както и тази мембранка вградена в помпата да е в изправност. Налягането след гасене на двигателя трябва да е около 1 бар, и да остане така, поне 1-2 часа, това за стар автомобил. За Чисто нов не знам, не съм се докосвал до такъв във времената когато са произвеждани! :) Новите горивни системи вече нямат обратно гориво от рейката, всичко е в резервоара, помпа клапан, дори и филтъра, там към рейката отива само една шлауха-тръбопровод за гориво, и рейката е постоянно под налягане дори при угасен двигател, налягането не трябва да пада под 2- 2.5 бара.
Вероятно при вас се получава един от следните дефекти, изтърващ клапан за поддръжка на налягането, износена входна мембрана на помпата, или и двете заедно!
Ако колата пали веднага след 2-3 оборота на стартера, тоест помпата моментално вдига нужното налягане, то няма от какво да се притесняваш.
Ако помпата никога не е сменяна, то вероятно вече е поизносена, налягането ми се вижда малко ниско, и най важното при работещ двигател не трябва да играе никак, дори с 0,2 бара не трябва да помръдва, и при рязко подаване на газ пак не трябва да помръдва.
Ако нещо те притеснява че помпата може да умре на най неподходящото място , и в най неподходящ момент / както винаги се случва/, можеш да я смениш за сигирност!
Айде че стана много дълго и отегчително...... :)

Автор:  abcuser [ 30 Май 2020, 15:28 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за бензинова помпа - възвратен клапан и налягане

Благодаря за полезното мнение, изчетох го с голям интерес!
За съжаление скоро няма да мога да смъкна резервоара и помпата, за да я огледам, но поне ще тествам клапана на рейката.

През това време сложих възможно най-близо до помпата по линията към рейката ето това клапанче:
http://www.amavto.com/images/objects/object_5203.jpg
и колата започна да пали нормално вече и няма такова щастие. :)

Иначе трябва да погледна помпата, че се оказва, че не може да пали и принудително на газ.
Скоро, ако успея да я заменя с друга ще направя снимки, за да е полезно за другите.

Благодаря пак!

Автор:  maZZda [ 30 Май 2020, 18:18 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за бензинова помпа - възвратен клапан и налягане

Само да коригирам: при рязко подаване на газ не трябва да пропада налягането а напротив, трябва да се покачи даже.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/