КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Airbag проблемче
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=31&t=6875
Страница 1 от 6

Автор:  vvassilev [ 25 Окт 2007, 16:48 ]
Заглавие:  Airbag проблемче

Здравейте,

ето историята на моят проблем с еърбега. Маздата е 626 2.0 ТД '99.

Преди известно време на магистралата ми светнаха двете лампи за еърбега - едната е червена и мигаше, другата оранжева и свети постоянно. Съвсем за малко светеха и след това изгаснаха. Бяхме 4 човека в колата. Знам, че има разни кабели под седалката и започнах да ги опипвам за да проверя дали няма някой скъсан или нещо подобно, всичко ми изглежда ок. Жената сподели, че по време на пътуването едно шише с вода е влязло под седалката и тя доста си е поиграла, докато го измъкне. Та за това отново пипах кабелите отдолу, но нищо съмнително. Записах си час за диагностика в Стар Моторс за след 4 дни. Да, но два дни преди диагностиката лампите спряха да светят (уплаши се маздюхата :))
Въпреки това отидох до сервиза. За първи път отивам до там, няма да коментирам сервиза :)
Момчето сложи буксата и веднага каза - не изписва никаква грешка в момента, нищо не мога да кажа.
Казах си ок, важното е че всичко работи. Да, но след известно време отново започнаха да светят, вече доста по-често от преди.
Засякох кода на червената лампа - 4 пъти дълго и 8 пъти бързо светване ... тоест код 48 ... би трябвало да е проблем с еърбега
на пътника до шофьора. Само да кажа, че тя има еърбег и отстрани на седалките, тоест с 4 еърбега е.
Какво бихте ми препоръчали да направя? Да ходя ли пак до Стар Моторс или да си намеря майстор, който да поразчовърка повечко седалката?
Когато шофирам сам - не свети, тоест със сигурност проблема е локализиран.
Преди диагностиката звъннах на Чичо Влади и тогава той ми препоръча компютъра да си каже думата в Стар Моторс.
Там между другото ми казаха колко ще ми струва нова седалка с еърбег системата в нея ... 2000лв :)

Автор:  batesergy [ 25 Окт 2007, 19:18 ]
Заглавие: 

Обади се и тук ,да попиташ дали имат софтуер за колата ти, и дали могат да решат проблема. Според мен е някоя букса, или издърпан, намокрен кабел
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=6855

Автор:  den4o [ 26 Окт 2007, 02:57 ]
Заглавие: 

Карай и не се ядосвай:)Има нещо - ясно е ,ама не си хаби нервите с дивотии.По принцип светят и двете лампи-дори и да с малко нещо несигурна системата,изключва и двата еърбега,за да не стават грешки.
Ако имаш време и нерви-търси от какво е!Полезно ще е за всички!.Вече не знам кои да от нашТЕ - "всички са маскари":))))
Ако се опиташ само да "занулиш" не става ли?
Колко инфо имаш за колата?Дали не е била удряна сериозно преди??

Автор:  vvassilev [ 26 Окт 2007, 10:59 ]
Заглавие: 

А, не искам да си карам колата така ... да мига като дискотека вътре от предупредителни лампи :D

Звъннах на сервиз Елиа, човека изглеждаше много разбран и ще ида днес да я погледнат.

Относно колата дали е удряна - като я гледаха на стенд за ходовата част преди да я купя, майсторите казаха, че е добре, че не е усуквана, не е удряна .... еърбега също не изглежда да е излизал някога от мястото си ... така че се надявам да излезе нещо дребно

Автор:  vvassilev [ 26 Окт 2007, 15:59 ]
Заглавие: 

Резултатът от сервиз Елиа е потвърждение на това, че проблема е в датчика/платката, който се намира в седалката и няма оправия.

Автор:  Smokie [ 26 Окт 2007, 16:24 ]
Заглавие: 

Казваш, че е примигва от време на време... да не би да е няква контактна история, и примерно при раздрусване да се размърдва някой куплунг или някоя студена спойка да играе лоша шега?

Автор:  vvassilev [ 26 Окт 2007, 17:07 ]
Заглавие: 

Ами по-скоро не е само контактна историята (букси, кабели), защото като отидох в сервиза и направихме следното - запалих и нищо не светеше. след това се прехвърлих на другата седалка, малко се поразмърдах върху нея и тогава светнаха. Колата си стоеше на място

Автор:  vvassilev [ 03 Ное 2007, 22:18 ]
Заглавие: 

Странна работа, днес нямаше никой на седалката до мен, но пак си светеше ... може би не е от седалките.

batesergy, този "спираловиден кабел. които идва от компа на еърбеците, и свършва на един ринг във волана" как мога да го различа от останалите кабели?

Благодаря

Автор:  batesergy [ 03 Ное 2007, 23:30 ]
Заглавие: 

По принцип безпричинно светеща сигнализация на еърбеците се свързва с този кабел, поради износването му при всички марки коли. Незнам обаче как точно се диагностицира дали е точно от него. Трябва да се гледат цветовете според ел. схемата. До волана стигат още кабелите за клаксона. и управлението на радиото, ако имаш такова. Аз лично не бих пипал там, защото е свързано с демонтиране на волана, изключване на акумулатора, а на тебе нали са ти диагностицирали че е от пасажерската седалка

Автор:  Rado__Ivanov [ 13 Ное 2008, 13:43 ]
Заглавие: 

vvassilev,

Искам да питам как точно разчете кода "на мигащите лампи" че и аз имам същия проблем и искам да разбера откъде е. И на мен така ту светят, ту не, едната свети постоянно, другата премига, ама не съм знаел досега че това е код. Не че е изненада японците да го измислят така хитро, ама кой да знае.

А между другото как са хората в този сервиз дето си ходил да ти диагностицират, че искам и аз да ида да видим какво е точно.

Мерси предварително.

Автор:  борис [ 13 Ное 2008, 13:57 ]
Заглавие: 

99% мига заради така наречената тензо мрежа в пътническата седалка! решението е смяна на долната част на седалката...

Автор:  flash [ 14 Ное 2008, 18:59 ]
Заглавие: 

Същият проблем го има и при мен, '98 год. 2000 куб. бензин.
Интересното е, че като я взех го нямаше проблема, но и аз си оставям шишето с вода под тази седалка, та се чудя дали не сме си виновни ние за повредата...

Автор:  Rado__Ivanov [ 14 Ное 2008, 19:15 ]
Заглавие: 

Да ти кажа и на мен вече така ми се струва. И аз държа разни шишета с вода под седалката. Мисля да прегледам кабелите и куплунзите, ама нещо нямам време сега. Ако не се оправи ще я закарам на сервиза да видя т какво е.

А между другото и при мен го нямаше като я купих, после се появи. Само че много искам да разбера как се четат тези кодови, за да разбера поне коя седалка е.

Автор:  BAT_MINKA [ 15 Ное 2008, 12:59 ]
Заглавие: 

кода се чете така .гледаш червената лампа в ляво и броиш колко пъти мига бавно и колко бързо при мен е 47 - проблем с аербега на пасажера по точно със седалката в нея има нещо като сензори и те прекъсват

Автор:  Rado__Ivanov [ 03 Дек 2008, 16:08 ]
Заглавие: 

Здрасти,

Преброих и аз миганията и при мен са 4 дълги и 8 бързи, което пак е 48. Ще видим кога ще имам време...........а и пари де, да ида до сервиза. Пак ще пиша като разбера нещо ново.

Автор:  BAT_MINKA [ 06 Мар 2009, 14:35 ]
Заглавие: 

търсиш седалка от кола като твоята която се продава на части . ако дамаската е същата сваляш -закачаш буксите и ако всичко е ок лампите трябва да изгаснат

Автор:  Rado__Ivanov [ 06 Мар 2009, 15:00 ]
Заглавие: 

Много тегаво така чак да сменяме седалката. Няма ли друг вариант някакъв?

Автор:  BAT_MINKA [ 07 Мар 2009, 09:28 ]
Заглавие: 

другият вариант е сваляш таблото вадиш лампите да не те дразнят и забравяш че имаш аербаци

Автор:  Rado__Ivanov [ 07 Мар 2009, 22:19 ]
Заглавие: 

Все хубави решения. Мерси за инфото още веднъж, ама имам още един въпрос. Това че ми показва тази аларма значи че имам проблм в еърбека на седалката до пътника, т.е. другите са си ОК и недай се боже ако се наложи ще си сработят, нали?

Мерси пак.

Автор:  BAT_MINKA [ 08 Мар 2009, 12:44 ]
Заглавие: 

не съм убеден че другите ще сработят-просто в момента системата е изключила

Автор:  afanoli [ 17 Мар 2009, 22:51 ]
Заглавие: 

Колеги и аз имам такава мазда с такъв проблем.И понеже съм инат разглобих седалката не е трудно (съжалявам че не снимах бутоните) те са т тези дето са в найлон като сензорните и са 15-16 на брой.Не си играи те с кабелите няма смисъл аз ги смених с нови и пак си свети.Някое от бутончетата е дало на късо и няма как да се оправи.Има писти за диагностика по тях,няма как да се изрежат.С две думи няма оправия поне за сега ,датчика е на siemens 5wk4174,това е лектронния блок който е залят с смола за да не се разглабя и бутоните.А в Мазда седалката струва 2400 лева,просто няма да си купя то е ясно.Ако съм помогнал на някого ще се радвам... :)

Автор:  afanoli [ 17 Мар 2009, 22:53 ]
Заглавие: 

А и забравих да кажа,ербеците и колана на пътника няма да работят.

Автор:  Rado__Ivanov [ 17 Мар 2009, 23:05 ]
Заглавие: 

Извинявай, ама малко се притесних - Всички възглавници и колана на пътника, или възглавницата и колана на пътника не работят.

Мерси

Автор:  BAT_MINKA [ 19 Мар 2009, 10:19 ]
Заглавие: 

спорд мен всички -то веднъж е дало грешка към компа

Автор:  Rado__Ivanov [ 19 Мар 2009, 10:30 ]
Заглавие: 

Лошооооо, а казваш че само модула вътре не може да се смени.
Друг вариант за който се сещам е примерно да се излъже този еърбек само за да могат поне другите да работят. Дали е възможно?

Мерси отново!

Автор:  BAT_MINKA [ 19 Мар 2009, 10:41 ]
Заглавие: 

по принцип -да тук в търново има едно момче което се занимава с електрониката -не само занимава но и разбира от нея -НО казва така ако е бмв или мерцедес имам схема по която правя една платка и я закачам на мястото на буксата итака лъже компа . Аз моят сензор съм го измъкнал преди една година и така си карам като чакам да излезе някоя кола която се продава на части но задължително дамаската да е същата .Иначе в момента се продават 3 или 4 такива коли на части и за седалка искат около 100 лв. не са нищо стига да са здрави

Автор:  stesla [ 20 Мар 2009, 11:20 ]
Заглавие: 

Мигането на червената лампа е код за грешка. Може да са павтарящи се къси мигания с пауза или дълги и къси импулси. Ако пак се получи наблюдавай и запамни поредноста от дълга пауза до дълга пауза и пиши.Късмет :( , не прочетох всички постове, дано не повтарям някого.

Автор:  batesergy [ 22 Мар 2009, 18:49 ]
Заглавие: 

Моделите на Mazda 626. 323. 6 Premacy MX5 след 98 г са оборудвани сьс сензор в седалището на пасажерската седалка, направен във вид на мрежа/ тензо мрежа-колегата Afanoli е описал по-горе как изглежда/. Този сензор дава информация на контролният модул на air bag системата която отчита при инцидент дали да задеиства пасажерската възглавница, или не. Срока на годност на тази мрежа е 5-8 години. Когато се прекъсне, червената лампа на таблото започва да свети на интервали- код 48- четири дълги, осем кратки примигвания / може да бъде и 45, 47/ Проблема се решава по два начина- или се включва ръчно изработен емулатор-сонда в буксата под седалката, която лъже контролният модул, че има пасажер и възглавницата е в готовност винаги. За да се изработи такова устроиство, трябва да се прочете алгоритъма на сигнала между сензора и контролният блок. За съжаление не знам къде и кои прави такива джаджи. Другият вариант е да се смени долната част на седалката, което е доста скъпо.

Автор:  Rado__Ivanov [ 22 Мар 2009, 19:20 ]
Заглавие: 

Сумер, мерси за детайлното обясненние.

Дайте сега да намерим къде да направим тази джаджа за да си решим проблемите.

Страница 1 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/