Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 07 Дек 2019, 18:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Сеп 2019, 11:25 
Offline
любител

Регистриран на: 11 Сеп 2019, 10:54
Мнения: 6
Местоположение: Sofia
Здравейте,

болката е с двигателя на Мазда 2, 2008, 1.4 дизел. Като цяло колата е супер, но вече няколко пъти прави следния проблем: при движение (градско и извън градско) двигателя изведнъж минава в някакъв авариен режим, повече от 1000об/мин не може да вдигне, мощност никаква, двигателя тресе ужасно. Единствена индикация за проблем е жълта лампа на таблото, която (по каталог) била за проблем с автоматична ск. кутия. Колата е с ръчна. Вариант за оправяне, гасиш двигателя и ако имаш късмет палиш и проблема го няма. Лошото е, че това се случва в най-неподходящ момент, например на магистрала при изпреварване, от дясно тир, отзад те подпира джип, а колата буквално спира. Утрепия. Карах я на 2 сервиза, в компютъра намират грешка с дюза отпреди 2 години, всеки казва няма как да си имал кофти дюза и да си карал 2 г. без проблем.
Извинявам се за дългия пост, но съм се видял в чудо. Ако някой има идея какво може да е моля за съвет и помощ.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2019, 10:23 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1580
Местоположение: Стара Загора
Горивен филтър кога си сменял последно? Само при режим на ускоряване ли изниква?

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2019, 10:39 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2019, 10:54
Мнения: 6
Местоположение: Sofia
Горивния е сменен преди около 8хил.км.
Проблема се появява в при различни скорости. Първия път на магистралата след около 3 ч каране, 120км/ч.
Втория път при почти спряла кола на светофар. После пак при висока скорост, след около 1ч каране.
Ако е филтъра не би трябвало проблема да изчезва след гасене и пускане на двигателя, поне така си мисля, нямам опит с дизели.
Съветват ме да тествам дюзите, не знам дали не е действие от рода дай да направим нещо щото не е ясно какъв е проблема.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2019, 08:05 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1580
Местоположение: Стара Загора
От филтъра също може да вдига грешка, която да вкарва колата в споменатия режим и тя след гасене се нулира до следващия път. Казвам го от личен опит.
Твоя е нов, така че си прочети стойностите на дюзите и тогава сваляй за стенд ако се налага.

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2019, 10:10 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 578
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
Ако постоянно, след като колата забие в авариен режим, грешката е за дюза 2-ри цилиндър, значи проблема е наистина там!
Причини за това са , протрита лоша инсталация, съединителни конектори, щекери, куплунги, самата дюза, ако е пиезо вероятно е от нея дефекта! И не на последно място Двигателният контролер, студени спойки по дъното или драйверен транзистор с нарушени параметри при загряване и по дълга работа! Не си спомням точно коя горивна система е монтирана на тая мазда-форд :D но вероятно е с пиезо дюзи и контролер Континентал-Темик което е една доста лоша комбинация!

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2019, 15:19 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2019, 10:54
Мнения: 6
Местоположение: Sofia
В това, което казваш има много логика, но ще трябва да се смени половината горивна система, поне в електрическата и част. Човек, ти направо ме отказа от колата :(
Първо ще проверя дюзите.
Благодаря за съветите.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2019, 07:42 
Offline
маниак
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2004, 10:54
Мнения: 578
Местоположение: Сф. Захарна фабрика
new2mac написа:
В това, което казваш има много логика, но ще трябва да се смени половината горивна система, поне в електрическата и част. Човек, ти направо ме отказа от колата :(
Първо ще проверя дюзите.
Благодаря за съветите.

Нищо не трябва да се сменя, не четеш правилно! Най напред провери инсталацията с мултицет и после под напрежение и товар, за да се разбере дали няма протрит кабел с ликажи към маса или към плюс или помежду два кабела, ако всичко е наред проверяват се конекторите и се натягат контактите на съмнителните места. След това двигателният компютър се отваря и преглежда, презапояват се местата които са критични или се открият студени спойки. С осцилископа се вижда има ли разлика между управленията на дюзите на различните цилиндри след като компютъра е загрят принудително. На дюзите се прави тест на място на двигателя , по обратно количество и по корекция на впръскването, и чак тогава ако има отклонения се свалят за тест на стенд! Та чак тогава ако има нещо в дефект и проблем се сменя, но не половината горивна система а само това в което е проблема или се отремонтира проблематичния компонент!

_________________
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896 633459


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 23 Сеп 2019, 10:33 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2019, 10:54
Мнения: 6
Местоположение: Sofia
Благодаря за подробния отговор. По принцип ми е ясно за какво говориш, но на улицата пред блока нямам условия за такива тестове. Да не говорим за оборудване от типа на осцилоскоп (последно съм виждал такъв когато следвах, в сервиз до сега не съм го срещал :)
Дай съвет къде могат да бъдат извършени тези проверки.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2019, 09:56 
Offline
фанатик
Аватар
2007 Toyota Prius

Регистриран на: 19 Мар 2013, 17:56
Мнения: 1580
Местоположение: Стара Загора
Който предлага, той залага ;)

_________________
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2019, 12:27 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2019, 10:54
Мнения: 6
Местоположение: Sofia
Да завърша темата, че остана висяща. Тестовете на дюзите показаха, че 2 са извън нормите и трябва да бъдат сменени. Смяната е цифра, но няма как... никога не съм обичал дизела, сега още по-малко.


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2019, 22:03 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 283
Местоположение: Бургас
Тази Мазда е с дизел на ПСА доколкото съм наясно. Сигурно ли е, че не могат да се рециклират дюзите? Потърсихте ли второ мнение по въпроса? По-горе беше препоръчано проверка на инсталацията. Направихте ли я?

Аз също съм склонен да мисля, че ако сте имали 2 развалени дюзи проблемът няма как да е дифузен за толкова дълго време.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2019, 10:40 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Фев 2019, 10:39
Мнения: 2
Местоположение: Пловдив
Здравей,
и аз има същият проблем. Първият път ми светна лампичката, когато бях на магистрала и бях изминал около 220 километра, лятото. А вторият път ми светна, когато бях в Гърция и бях изминал същите километри, пак през лятото. Първият майстор ми каза, че са дюзите, а вторият майстор ми каза, че е нещо по горивната система. Почисти я, изкара въздуха в резервоара и смени горивният филтър, защото и ми прекъсваше на около 50-100 километра. Прибрахме се, водих я на 3 майстори но не откриха проблем, може би защото грешката беше занулена. Продължава да прекъсва и за сега не е светвала лампичката. Карам с най много 100 километра и спирам да почивам, ако съм на по дълък път. Според мен си стои проблема и също и с прекъването. Тя намери ли решение ?


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2019, 12:57 
Offline
любител

Регистриран на: 17 Фев 2019, 10:39
Мнения: 2
Местоположение: Пловдив
а понякога забелязвам, че и оборотите падат и после се вдигат!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2019, 14:47 
Offline
любител
Автор на темата

Регистриран на: 11 Сеп 2019, 10:54
Мнения: 6
Местоположение: Sofia
Не бях поглеждал темата, но днес колега на ЛС ме пита за решаването на същия проблем и реших да разширя поста.

Търсейки информация за моя проблем попаднах на няколко теми в английски сайтове разискващи същите, като наблюдаваните при мен индикации и симптоми, проблема се свеждаше до дюзите. Проверката на моите дюзи установи, че 2 са извън нормите и са за смяна. Препоръката беше смяна на 4те, но по финансови съображения смених само 2те доказано лоши. Дюзите са пиезо тип (не подлежали на рециклиране, поне така ми казаха) и са доста скъпи, 4 дюзи са грубо казано 50% от цената на колата. Мотора е на Пежо, по принцип бил надежден, но дюзите били слабо място (пак според англичаните).

Знам, че веднага някой ще възрази, че кола с неработещи дюзи не може да бъде карана толкова дълго време. Аз също така разсъждавах, защото логиката е такава. Но след като от никъде не чух смислен съвет реших да проверя най-верятното, установено при други с такъв проблем.

След смяна на 2те дюзи проблема не се е проявявал, изчезна притрисането и прекъсването при работа на мотора. Надявам се проблема да е решен, защото :evil:

Не искам да бъда разбран погрешно, изобщо не твърдя, че това е решението при всеки с такъв проблем, а и нямам намерение да споря с някого по въпроса (не следя темата). Просто описах своя случай, ще се радвам ако помогне на някой колега.


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб