Прикачени файлове:
Коментар на файл: Кутията от интернет
IMG_20171129_095741.jpg [ 155.45 KiB | Прегледано 5444 пъти ]
Здравейте колеги, вие сте надеждата ми сега
Става дума за Мазда 2, 2005 г. 1.25 бензин, 75 коня. Както си карах преди две седмици колата изгасна в движение, светлини и радио продължиха да работят, двигателят изгасна и серво нямаше. Изключих ключа от контакт, после го завъртях пак и не запали, а започна да мига иконката на имобилайзера (колата с ключето) на таблото. После опитах втори и трети път, но онова мигаше, а стартера дори не въртеше. Почаках две мин, дадох контакт, имобилайзера вече не мигаше така и запали. Тръгнах, след 2 мин пак изгасна и така същото упражнение, чакам 2-3 мин и тогава пали. Следващите 2 км го направи още два пъти докато се прибера. Интересното беше, че понякога се чуваше чаткане на реле под жабката когато давах на контакт. С един приятел стигнахме до една кутия с релета и бушони, тази, която се намира под жабката отдясно (откъм десния крак на пасажера). Отворихме голямата кутия, после една продълговата кутия, в която има 4 релета. Това най-отгоре няма да го намесвам. Отдолу нагоре има три, като първите две отговарят за късите и съответно за дългите светлини. На третото реле пише, че отговаря за “circut” – вероятно това е circuit и е някаква ел. верига. Това трето реле всъщност издаваше този цъкащ звук, когато се опитам да запаля. Същото при даване на контакт с ключва винаги щраква. Та това трето реле когато спре да щрака колата може да се запали и после пак се повтаря същото. Сега уточнявам, че гнездата за първите три релета са еднакви, и трите релета влизат в кое да е гнездо. Първите две отговарящи за къси и дълги светлини са с 4 крачета, но третото circut реле е с пет крачета. При поредното изгасване разместихме релетата като взехме едно от тези с 4 крачета и го сложихме на мястото на релето с 5 крачета, а това с пет отиде на мястото на другото. Светлините разботят без значение дали релето е с пет или четири крачета. Интересното е, че когато сложихме релето с 4 крачето там където беше това с пет тя запали и повече не изгасна. Вървеше си перфектно но не се чувствам сигурен да я карам така. Намерих в интернет да се продава цялата таква кутия с релета, оказа се, че кутията нямат, но ми изпратиха 5 релета – две с пет крачета и три с по 4 крачета. Сложих на circut едно реле с пет крачета от новозакупените, но след няколко километра пак същото, опитах и второто, но отново същото. Сега я карам с реле с 4 крачета и всичко е перфектно, но не мога да разбера за какво отговаря петото краче, за какво точно отговаря това реле с надпис circut и какво рискувам като карам така.
Моля, ако някой има идеи каквито и да било да ги сподели. Моля също, ако някой прояви добра воля да свали кутията под жабката, да извади третото реле и просто да го погледне да видим дали е с пет крачета, защото има и вероятност това да не е оригиналното реле, но знам ли...
Прилагам снимки на кутията с релетата, различните релета, капака на кутията, за да се види кое реле за какво е и снимка на кутията която исках да закупя, но се оказа, че нямат самата кутия, а само релета, там също се виждат доре брелетата особено се вижда, че наистина третото май е по-различно от първите две. А ако някой има схема или някакви документи, които могат да покажат за какво е това реле ще съм много благодарен.
Пък както е тръгнало ще ми трябват май и контакти на някой електричар, който не е обирджия