КЛУБ МАЗДА - БЪЛГАРИЯ
http://forum.mazdabg.com/

Mazda 2 опасен проблем
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=37&t=49079
Страница 1 от 1

Автор:  new2mac [ 11 Сеп 2019, 11:25 ]
Заглавие:  Mazda 2 опасен проблем

Здравейте,

болката е с двигателя на Мазда 2, 2008, 1.4 дизел. Като цяло колата е супер, но вече няколко пъти прави следния проблем: при движение (градско и извън градско) двигателя изведнъж минава в някакъв авариен режим, повече от 1000об/мин не може да вдигне, мощност никаква, двигателя тресе ужасно. Единствена индикация за проблем е жълта лампа на таблото, която (по каталог) била за проблем с автоматична ск. кутия. Колата е с ръчна. Вариант за оправяне, гасиш двигателя и ако имаш късмет палиш и проблема го няма. Лошото е, че това се случва в най-неподходящ момент, например на магистрала при изпреварване, от дясно тир, отзад те подпира джип, а колата буквално спира. Утрепия. Карах я на 2 сервиза, в компютъра намират грешка с дюза отпреди 2 години, всеки казва няма как да си имал кофти дюза и да си карал 2 г. без проблем.
Извинявам се за дългия пост, но съм се видял в чудо. Ако някой има идея какво може да е моля за съвет и помощ.

Автор:  WoLF [ 12 Сеп 2019, 10:23 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Горивен филтър кога си сменял последно? Само при режим на ускоряване ли изниква?

Автор:  new2mac [ 13 Сеп 2019, 10:39 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Горивния е сменен преди около 8хил.км.
Проблема се появява в при различни скорости. Първия път на магистралата след около 3 ч каране, 120км/ч.
Втория път при почти спряла кола на светофар. После пак при висока скорост, след около 1ч каране.
Ако е филтъра не би трябвало проблема да изчезва след гасене и пускане на двигателя, поне така си мисля, нямам опит с дизели.
Съветват ме да тествам дюзите, не знам дали не е действие от рода дай да направим нещо щото не е ясно какъв е проблема.

Автор:  WoLF [ 14 Сеп 2019, 08:05 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

От филтъра също може да вдига грешка, която да вкарва колата в споменатия режим и тя след гасене се нулира до следващия път. Казвам го от личен опит.
Твоя е нов, така че си прочети стойностите на дюзите и тогава сваляй за стенд ако се налага.

Автор:  rockton [ 15 Сеп 2019, 10:10 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Ако постоянно, след като колата забие в авариен режим, грешката е за дюза 2-ри цилиндър, значи проблема е наистина там!
Причини за това са , протрита лоша инсталация, съединителни конектори, щекери, куплунги, самата дюза, ако е пиезо вероятно е от нея дефекта! И не на последно място Двигателният контролер, студени спойки по дъното или драйверен транзистор с нарушени параметри при загряване и по дълга работа! Не си спомням точно коя горивна система е монтирана на тая мазда-форд :D но вероятно е с пиезо дюзи и контролер Континентал-Темик което е една доста лоша комбинация!

Автор:  new2mac [ 15 Сеп 2019, 15:19 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

В това, което казваш има много логика, но ще трябва да се смени половината горивна система, поне в електрическата и част. Човек, ти направо ме отказа от колата :(
Първо ще проверя дюзите.
Благодаря за съветите.

Автор:  rockton [ 16 Сеп 2019, 07:42 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

new2mac написа:
В това, което казваш има много логика, но ще трябва да се смени половината горивна система, поне в електрическата и част. Човек, ти направо ме отказа от колата :(
Първо ще проверя дюзите.
Благодаря за съветите.

Нищо не трябва да се сменя, не четеш правилно! Най напред провери инсталацията с мултицет и после под напрежение и товар, за да се разбере дали няма протрит кабел с ликажи към маса или към плюс или помежду два кабела, ако всичко е наред проверяват се конекторите и се натягат контактите на съмнителните места. След това двигателният компютър се отваря и преглежда, презапояват се местата които са критични или се открият студени спойки. С осцилископа се вижда има ли разлика между управленията на дюзите на различните цилиндри след като компютъра е загрят принудително. На дюзите се прави тест на място на двигателя , по обратно количество и по корекция на впръскването, и чак тогава ако има отклонения се свалят за тест на стенд! Та чак тогава ако има нещо в дефект и проблем се сменя, но не половината горивна система а само това в което е проблема или се отремонтира проблематичния компонент!

Автор:  new2mac [ 23 Сеп 2019, 10:33 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Благодаря за подробния отговор. По принцип ми е ясно за какво говориш, но на улицата пред блока нямам условия за такива тестове. Да не говорим за оборудване от типа на осцилоскоп (последно съм виждал такъв когато следвах, в сервиз до сега не съм го срещал :)
Дай съвет къде могат да бъдат извършени тези проверки.

Автор:  WoLF [ 24 Сеп 2019, 09:56 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Който предлага, той залага ;)

Автор:  new2mac [ 29 Окт 2019, 12:27 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Да завърша темата, че остана висяща. Тестовете на дюзите показаха, че 2 са извън нормите и трябва да бъдат сменени. Смяната е цифра, но няма как... никога не съм обичал дизела, сега още по-малко.

Автор:  Ilia801 [ 29 Окт 2019, 22:03 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Тази Мазда е с дизел на ПСА доколкото съм наясно. Сигурно ли е, че не могат да се рециклират дюзите? Потърсихте ли второ мнение по въпроса? По-горе беше препоръчано проверка на инсталацията. Направихте ли я?

Аз също съм склонен да мисля, че ако сте имали 2 развалени дюзи проблемът няма как да е дифузен за толкова дълго време.

Автор:  Ташо [ 26 Ное 2019, 10:40 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Здравей,
и аз има същият проблем. Първият път ми светна лампичката, когато бях на магистрала и бях изминал около 220 километра, лятото. А вторият път ми светна, когато бях в Гърция и бях изминал същите километри, пак през лятото. Първият майстор ми каза, че са дюзите, а вторият майстор ми каза, че е нещо по горивната система. Почисти я, изкара въздуха в резервоара и смени горивният филтър, защото и ми прекъсваше на около 50-100 километра. Прибрахме се, водих я на 3 майстори но не откриха проблем, може би защото грешката беше занулена. Продължава да прекъсва и за сега не е светвала лампичката. Карам с най много 100 километра и спирам да почивам, ако съм на по дълък път. Според мен си стои проблема и също и с прекъването. Тя намери ли решение ?

Автор:  Ташо [ 26 Ное 2019, 12:57 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

а понякога забелязвам, че и оборотите падат и после се вдигат!

Автор:  new2mac [ 27 Ное 2019, 14:47 ]
Заглавие:  Re: Mazda 2 опасен проблем

Не бях поглеждал темата, но днес колега на ЛС ме пита за решаването на същия проблем и реших да разширя поста.

Търсейки информация за моя проблем попаднах на няколко теми в английски сайтове разискващи същите, като наблюдаваните при мен индикации и симптоми, проблема се свеждаше до дюзите. Проверката на моите дюзи установи, че 2 са извън нормите и са за смяна. Препоръката беше смяна на 4те, но по финансови съображения смених само 2те доказано лоши. Дюзите са пиезо тип (не подлежали на рециклиране, поне така ми казаха) и са доста скъпи, 4 дюзи са грубо казано 50% от цената на колата. Мотора е на Пежо, по принцип бил надежден, но дюзите били слабо място (пак според англичаните).

Знам, че веднага някой ще възрази, че кола с неработещи дюзи не може да бъде карана толкова дълго време. Аз също така разсъждавах, защото логиката е такава. Но след като от никъде не чух смислен съвет реших да проверя най-верятното, установено при други с такъв проблем.

След смяна на 2те дюзи проблема не се е проявявал, изчезна притрисането и прекъсването при работа на мотора. Надявам се проблема да е решен, защото :evil:

Не искам да бъда разбран погрешно, изобщо не твърдя, че това е решението при всеки с такъв проблем, а и нямам намерение да споря с някого по въпроса (не следя темата). Просто описах своя случай, ще се радвам ако помогне на някой колега.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/