Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 28 Мар 2024, 22:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2021, 17:02 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 10 Мар 2011, 21:57
Мнения: 207
Местоположение: Пловдив
Здравейте, колеги! Надявам се, че всички сте добре!


Не успях да намеря от търсачката нищо, за това споделям тук следния проблем: при обилен валеж от дъжд, а сега и сняг, се натрупва количество вода в жаковете за свещите.
Случва ми се за втори път вече, като това е индикирано от светещата жълта лампичка "Check engine" и "хълцането" на оборотите, когато подам повече газ. Закарана е на диагностика и дава грешка там.
Закарах я първия път на автомонтьор, като той разкачи жаковете и със струя въздух избута водата от тях и от самите слотове. Сега пак се повтаря същото нещо и пак ще я карам при него. Просто умът ми не го побира откъде влиза тази вода, при положение че всичко е затворена система, тъй като самите жакове се намират под пластмасовата кутия на двигателя.

Ще ви помоля най-сърдечно за съвети, мнения, ако някой е имал и е успял да се пребори с този проблем, да сподели как точно. Сами разбирате, че не мога при всеки стабилен дъжд да съм в сервиз.

В допълнение, самите свещи не са сменяни и при сухо време, няма абсолютно никакви проблеми с палене, подаване на газ и прочие.

Поздрави!

_________________
Мазда 2 2004


Последна промяна milkokolev на 26 Дек 2021, 11:25, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2021, 21:22 
Offline
маниак
Аватар
2004 Mazda Premacy

Регистриран на: 25 Апр 2016, 21:09
Мнения: 506
Местоположение: Бургас
Водата е от конденз. Колата с оригиналните кабели за високо напрежение ли е? Ако са много стари или не са точните е възможно да е от това. Не съм се ровил по такъв мотор, но принципно подобни проблеми се решават със замяна на кабели на високото. Лулите (така им се вика на тия неща) трябва да обхващат плътно изолатора на свеща, така че да не влиза влага отдолу към ел. конектора.

Има и вариант свещите да са някакви странни и да са по-тесни, ама малко вероятно. Аз на такъв казус поне не съм попадал ...

Временен вариант е да ги напръскаш вътре с WD40. Ще избута водата и известно време ще работи.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2021, 20:39 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 10 Мар 2011, 21:57
Мнения: 207
Местоположение: Пловдив
Ilia801 написа:
Водата е от конденз. Колата с оригиналните кабели за високо напрежение ли е? Ако са много стари или не са точните е възможно да е от това. Не съм се ровил по такъв мотор, но принципно подобни проблеми се решават със замяна на кабели на високото. Лулите (така им се вика на тия неща) трябва да обхващат плътно изолатора на свеща, така че да не влиза влага отдолу към ел. конектора.

Има и вариант свещите да са някакви странни и да са по-тесни, ама малко вероятно. Аз на такъв казус поне не съм попадал ...

Временен вариант е да ги напръскаш вътре с WD40. Ще избута водата и известно време ще работи.


Съгласен съм, че кондензът може да се обясни с обилните валежи. Както казах, през сухо време, всичко е топ.

Няма как да знам дали колата е с оригиналните. Може да са сменяни, защото е карана 4 години в Германия. Ще пробвам да разпитам предния собственик. Може и да е станало точно това, което казваш - подменени, но непасващи.

Много благодаря за споделеното мнение. Звучи, като решението, което търся. Ще напиша отново, след като мина при автомонтьора.

Поздрави

_________________
Мазда 2 2004


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2021, 09:59 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 10 Мар 2011, 21:57
Мнения: 207
Местоположение: Пловдив
Тъй като се опасявам да не би да съм обяснил нещо погрешно, ще направя клип и ще го кача в темата възможно най-скоро какво ще направим днес следобед при моя майстор.
Ще ви държа в течение на нещата.

Послепис: оказа се, че не съм сам в този проблем и на други хора също се случва.


Послепис 2:


Преди малко се върнах от монтьора и равносметката е такава: окислени лули отвътре + вода от конденз в самото отделение при свещите. Сега са подсушени и веднага се усеща положителната разлика. Ще чакам до следващия дъжд и ако пак стане така, то просто ще сменя кабелите на високото напрежение + свещи и би трябвало всичко да е ок.
В добавка да кажа, самите лули вътре бяха наслоени от окислението, бяха почистени и вътре беше сложена специална паста, която да дава по-добър контакт и да пази поне малко от конденза.

https://youtu.be/VRpwtMxfnNw - хвърчи ли отвътре тая вода, хвърчи ли...

Поздрави

_________________
Мазда 2 2004


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 08:27 
Offline
фанатик
Аватар

Регистриран на: 27 Май 2008, 18:12
Мнения: 4819
Местоположение: АБСУРДИСТАН
skype: тел № 0889410450
Виж дали не ти липсват долната предпазна кора на двигателя и страничните кори откъм гумите, ако липсват, при преминаване през локви и киша гумите хвърлят обилно количество вода по двигателя.

_________________
Гънките на мозъка по принцип са невидими, но когато липсват си личи .


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 10:02 
Offline
любител
Аватар
2008 Mazda 6

Регистриран на: 15 Сеп 2016, 22:23
Мнения: 88
Местоположение: Раковски
Още една версия :

Спукан маркуч/връзка на пръскалките ?
Ползваш ги в дъждовно време и тогава си забелязал, че се мокри около свещите.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 13:18 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
Първо, за да влиза там вода от където и да е било, то лулите не уплътняват в отвора на свещта, а това е една от тяхните функции.
Второ, възможно е да е вода плисната от гумите, може да е от пръскалките или да ти е лошо уплътнението на капака отзад(към прозореца) и от там да ти подлизва вода..
Варианти много.Но, ако лулите уплътняват добре, не би трябвало да влезе водата вътре при свещта.
Провери си пръскалките на отворен капак да не би да са спукани маркучите наистина..
Вземи полей колата със затворен капак около пластмасовата кора в задния му край и го вдигни след това да видиш дали влиза при двигателя, подкалниците също не са за пренебрегване, провери дали са там, но като цяло според мен чак там горе на свещите едва ли ще закарат вода гумите..
Главно ремъци и шайби мият..
Ако ти е омръзнало, виждал съм и такъв вариант: намазани със силикон оребрения на лулите и напъхани (булвално залепени) в отворите.
Е те тогава няма как да влезе там вода..

Едит: ако си миеш редовно колата и задържаш струйката точно там на пластмасовата кора зад капака като нищо може сам да си правиш тоя номер, защото уплътнението на капака не е предвидено да спира струя директно биеща в него..


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 17:09 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 10 Мар 2011, 21:57
Мнения: 207
Местоположение: Пловдив
Благодаря за новите предложения и съвети към колегите.
Ще пробвам да отговоря на всички в един пост.
Важно нещо е да отбележа, че сега имаше доста по-малко вода, отколкото първия път, а буквално преди дни валя обилно сняг и дъжд след това.


1. Предпазна кора на двигателя и страничните кори откъм гумите са си на мястото.
2. Пръскалките също са си наред, защото ги огледахме и няма проблем там.
3. Направихме опити за мокрене на капака и предното стъкло, та даже и отстрани - всичко се отича нормално изпод гумите до калника и няма задръжки никъде. Капакът на двигателя е сух.
4. Колата я мия, когато е много силно замърсена, а сега в този сезон въобще не стигам до мивката. Основно дъжда я чисти и прави белята в случая.
5. Според моя майстор, може би има не добро уплътнение (а не изглежда въобще така) и поради самото разположение на двигател и свещи едно до друго, горещата част от двигателя кондензира изпуснатата влага в студеното помещение на свещите и оттам се пълни и почва постепенно да прави проблем.

Сега просто чакам за следващ дъжд, за да видя дали пак ще направи този номер. Ако го направи, почистването на самите лули и свещи не е довело до пълно решение.

Ще пиша отново, ако е нужно.

Поздрави на всички и весели празници!

_________________
Мазда 2 2004


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 21:37 
Offline
фанатик
Аватар
1997 Mazda 323F

Регистриран на: 28 Апр 2013, 22:00
Мнения: 1995
Местоположение: Пловдив
КОлега, сега прегледах клипа на компа че през деня го гледах на телефона...
Това което виждам си е баш проблем, :shock: уплътнението на капака което е точно над свещите е на две части!
там най вероятно водата си намира път и капе върху двигателя отивайки в отворите на свещите...


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 22:11 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 10 Мар 2011, 21:57
Мнения: 207
Местоположение: Пловдив
maZZda написа:
КОлега, сега прегледах клипа на компа че през деня го гледах на телефона...
Това което виждам си е баш проблем, :shock: уплътнението на капака което е точно над свещите е на две части!
там най вероятно водата си намира път и капе върху двигателя отивайки в отворите на свещите...


Не съм съгласен. Отгоре има пластмасов капак над двигателя и над самите свещи, който е махнат в този клип. Няма как директно вода да попадне там.

Под червените стрелки от снимката се намират свещите. Няма как просто да е от уплътнението, дори и то да е нарушено.

Прикачени файлове:
мазда.png
мазда.png [ 1.58 MiB | Прегледано 4733 пъти ]

_________________
Мазда 2 2004


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 24 Дек 2021, 13:02 
Offline
фанатик
Аватар
2014 Peugeot 505

Регистриран на: 14 Фев 2008, 20:44
Мнения: 9186
Караи без капак отгоре да видим по бързо ли се пълнят.

_________________
Мазда 323 f BG 1.6 1991 ex
Мазда 323 f BA 1.5 1995 ex
Мазда Premacy 1.8 2001 ex
Мазда 5 2.0 2006 ex
Мазда 6 GH 1.8 2009 ех
Мазда..?????


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 08 Фев 2022, 18:01 
Offline
фен
Аватар
Автор на темата

Регистриран на: 10 Мар 2011, 21:57
Мнения: 207
Местоположение: Пловдив
Да кажа, че откакто направихме почистването на лулите отвътре и вкарването на контактна паста в тях, колата не е имала проблеми вече при 3 яки дъждове и 1 заледяване от ниските температури.

Май проблемът се оправя така.

_________________
Мазда 2 2004


Върнете се в началото
  Профил    
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб