Изминах малко над 2500 км. и мога да кажа, че колицата ми харесва доста. Много по-различна е от това, което към шофирал до сега и особено много ми прави впечатление пътното поведение. Положително съм изненадан и от разхода, който се върти около 5.3л/100 извъградско и за първи път имам кола, която да показва повече изгорено гориво по борд, отколкото реално сипвам по колонка. Липсата на тъч щуротии, ме накара да осъзная още повече, колко разсейващо е било да цъкаш по разни менюта по време на движение.
Естесвено има и някои, неща които ме дразнят, като фаворит за момента ми е keyless системата до степен, че ми иде да я изгася и да използвам копчетата на дистанционното. Не мога да разбера какво си е мислил японеца, но на предишната кола, като сляза от шофьорската врата и заобиколя колата отзад до срещуположната задна врата, за да сваля детото, колата не се заключваше. Маздата се заключва и трябва да се пресягам първо да отключа предната пасажерска врата, за да се отключат задните врати повторо. Освен това, на старата ми кола задните дръжки също реагираха и можех, например, първо да отворя задна врата. Има и някакви други странности - ако съм излязал от keyless обсега при отворена врата и после се върна да я затворя, колата не издава звук и не се заключва. Трябва пак да отворя и затворя вратата, докато съм в обсега.
Другата ми по съществена забележка е към работата на климатроника, който работи прекалено агресивно и няма режими.
Имам и притеснения за тия ниски гуми още от преди да купя колата. Още тогава исках да ми сменят 18-ките с 16-ки, ама както е всеизвестно другарите са слаба работа и имат нулев интерес към каквато и да е гъвкавост. Бързо ме отказаха с тъпите си доводи и обяснения от по-нататъшни преговори. То ако става на въпрос, ако не бях решил, че ще си купувам Мазда

още преди да отида в шоурума и от колата щяха да ме откажат, още преди тестдрайв-а. Сега вече се колебая и си харесвам колата с тези джанти, но понеже така и така, че разкарвам фабричните гуми, за да избягам от този куц размер, та се чудя дали да не си сложа гуми 225/45 и да увелича профила с някакви си 5мм. спрямо фабричните 215/45. Гледам че хАмериканците и канадците масово отиват на този размер и всички са доволни. Другия вариант, който обмислям е да си купя едни оригинални 17-ки от CX-5 2020 година, понеже джантите имат същите параметри и да сложа едни гуми 215/50, което ще ми увеличи профила с 1 см., а 18-ките да ги разкарам.
