Начало форум

КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ

www.mazdabg.com

Дата и час: 20 Сеп 2020, 11:42

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


ПРАВИЛА НА КЛУБ MAZDA - БЪЛГАРИЯ!



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: филтър за купето
МнениеПубликувано на: 07 Юни 2009, 00:47 
Offline
фен
2006 Mazda 3

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
Здравейте, купих си нов филтър за купето, но имам проблем с намирането на местоположението му в колата. Моля, някой ако е сменял или знае къде се намира да ме насочи. Някои познати ми казаха, че се намира под жабката. там наистина има капак, но под него се оказа пластмасов блок целия свързан с кабели и др. електрически джаджи, а над него са само тръбите на въздухопроводите и нищо което да ми прилича да съдържа филтър в себе си.
Благодаря предварително.
ПП автомобилът е Мазда 3, 2006 г, 1.6 CDTI, 110 к.с.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2009, 08:20 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Яну 2006, 15:08
Мнения: 48
Здравей,

Вчера си сменях същия филтър и днес имах намеренеието да напиша във форума как зтава това, но ти ме изпревари с върпоса си. :)
Този филтър се намира ниско долу вляво пт краката на 'навигатора'. Мястото е доста неудобно така, че трябва да се заредиш с доста търпение. Аз търсих доста в интренет как се извъшва тази операция и най-доброто, което намерих беше това: http://www.msprotege.com/forum/showthread.php?t=111059

За смяната са необходими:
1. Кръстата отвертка.
2. Гаечен ключ No 12.
3. Търпение и ловкост :)
4. Около 40 свободни минути.

Последователноста от действия е следната
1. Сваля се лайсната над жабката. Тя е хваната с щипки и се демонтира лесно.
2. Сваля се самата жабка. Отвиват се две тъмни винчета с която е захваната и се издърпва назад към седлаката. Тък трябва да се внимава тъй като преди да се издърпа изцяло жабаката е небходимо да се откопчае лапмичката за осветлени вътре в нея.
3. След като се демонтира жабката се открива 'таблото' с предпазителите. Под него има една черна кора която се сваля.
4. Сваля се и пластмасата, която е долу вляво.
5. В дъното под предпазителите се развиват две гайки на планката, която държи таблото.
6. Вляво от това табло има една бяла капачкахваната с четири винтчета. Те се развиват като горните две са сравнително трудни за достъп.
7. Отново се връщаме на прословутото табло с предпазителите което най-много пречи в цялата опреция. В прената част то се откопчава чрез две бели 'ключета'.
8. Цялото това нещо се издърпва напред и надолу, за да се осигури по-добър достъп до мястото на филтъра. Във всички материали, които изчетох пишеше да се откопчае таблото от куплунгите и да се махне изцяло, но мен ме хвана страх и затова не го направих.
9. Сваля се капачката на филтъра, като се внимава тъй като на нея има закачено едно кабелче.
10. С издърпване настарни се изважда долната половина на фитъра, след което пада и горната.
11. В обратен ред слагаш филтъра и сглобяваш останалото.

В общи линии е това. Може да съм изпуснал нещо, но не е съществено. :)

Успехи!


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2009, 17:48 
Offline
фен
2006 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
Евала колега, благодаря за инфото. ще се пробвам тази събота, че в мойта направо не се диша вече.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009, 12:14 
Offline
любител
1999 Mazda 323F

Регистриран на: 22 Мар 2009, 22:12
Мнения: 20
Я набързо да питам каква марка филтър си купи колега :)
Намерих едни - KAVO. Пише че правели за всички видове японски и корейски коли.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2009, 13:33 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Яну 2006, 15:08
Мнения: 48
Мисля, че беше KAVO, но ще потвърдя утре, защото кутията я забутах някъде в гаража.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2009, 15:05 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 07 Май 2007, 23:12
Мнения: 2
Местоположение: София
Благодаря ви за полезната темичка. Тъкмо мислех да пускам такава. Намерих го гадината точно там където е описано. Тука Форд сигурно са пипнали :evil: , но както и да е справих се.
Не ми се мисли в Мазда колко пари ще искат за смяна на този филтър :shock:


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2009, 00:28 
Offline
фен
Аватар
2005 Mazda 3

Регистриран на: 17 Мар 2009, 18:51
Мнения: 127
Местоположение: София
Евала за темата.От един месец държа филтъра в багажника и се чудя как да го сменя ще се пробвам още тоя уикенд.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2009, 07:48 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Яну 2006, 15:08
Мнения: 48
ickatabg написа:
Благодаря ви за полезната темичка. Тъкмо мислех да пускам такава. Намерих го гадината точно там където е описано. Тука Форд сигурно са пипнали :evil: , но както и да е справих се.
Не ми се мисли в Мазда колко пари ще искат за смяна на този филтър :shock:


Настина мястото на този филтър е невероятно неудобно и непрактично, имайки предвид, че това е нещо което трябва да се сменя сравнително често. На кутията от филтъра пишеше, че трябвало да се сменя на 10000 км. Другаде съм виждал че трябва да е на 20000км. , но явно истината е някъде там. :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2009, 22:40 
Offline
фен
2006 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
ickatabg написа:
Благодаря ви за полезната темичка. Тъкмо мислех да пускам такава. Намерих го гадината точно там където е описано. Тука Форд сигурно са пипнали :evil: , но както и да е справих се.
Не ми се мисли в Мазда колко пари ще искат за смяна на този филтър :shock:


55 лева филтър и 70 лева смяна :shock:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Юни 2009, 14:53 
Offline
фен
2006 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
Дойде и моят ред, да сменя филтъра на купето. За съжаление ми отне доста повече време от описаното, а именно около час и половина. Описанието на колегата е съвсем точно като на линкчето може да видите снимки от всеки един етап от разглобяването. Успех на всички предприели самостоятелно смяната. Не е страшно и не си давайте парите по "майстори", защото японците са се постарали да направят всичко толкова простичко и лесно, че почти е невъзможно да объркаш.
лайсната над жабката /стъпка №1 от списъка/ се маха от средата на ляво и после на дясно :!:
Филтъра е АМС, снимал съм кода, за да можете да си го намерите бързо и лесно :!:
Мисля, че би могло смяната да се осъществи и без махане на жабката, но следващия път като пробвам ще споделям опит :idea:

http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=12888722
няма парола


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2009, 11:04 
Offline
фен
Аватар
2007 Mazda 3

Регистриран на: 02 Мар 2007, 16:43
Мнения: 104
Местоположение: Plovdiv
aicho написа:
Дойде и моят ред, да сменя филтъра на купето. За съжаление ми отне доста повече време от описаното, а именно около час и половина. Описанието на колегата е съвсем точно като на линкчето може да видите снимки от всеки един етап от разглобяването. Успех на всички предприели самостоятелно смяната. Не е страшно и не си давайте парите по "майстори", защото японците са се постарали да направят всичко толкова простичко и лесно, че почти е невъзможно да объркаш.
лайсната над жабката /стъпка №1 от списъка/ се маха от средата на ляво и после на дясно :!:
Филтъра е АМС, снимал съм кода, за да можете да си го намерите бързо и лесно :!:
Мисля, че би могло смяната да се осъществи и без махане на жабката, но следващия път като пробвам ще споделям опит :idea:


http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=12888722
няма парола


Бах т`ва лесно, половината кола се разпарчатосва -поне аз не знам за друга марка автомобили с по-наврян филтър!

ПС Със сигурност в сервиза не свалят лаисната над джапката(два пъти са ми сменяли филтъра в сервиза в Пловдив), незнам колегите защо я свалят

_________________
Good luck


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2009, 11:55 
Offline
любител

Регистриран на: 04 Яну 2006, 15:08
Мнения: 48
В workshop manual-а наистина не е описано, че трябва да се сваля жабката, но мястото което ще ти остане за действие е прекалено малко. Япончетата може и да се справят, но за по 'снажни' мъжаги едвали ще е удобно за работа.

За свервиза в София съм 100% убеден, че го разглобяват както съм описал.

P.S. Тук снимките са още по-добри: http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=96166.0


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Юни 2009, 23:47 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 05 Авг 2008, 14:32
Мнения: 111
за бмв х5 3 литра дизел, за да смениш въздушен филтър - ръзглобяваш половин двигател, а част от болтове са навряни в таково место, че ти се идва просто да изскубеш всичко, за сметка на това, филтър за купето се сменя лесно... Мерцедес А-класа принципно шибана кола за смяна на какво ли не, сигурно филтри не са изключение


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2009, 22:52 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Юни 2009, 20:41
Мнения: 9
kadiev написа:
В workshop manual-а наистина не е описано, че трябва да се сваля жабката, но мястото което ще ти остане за действие е прекалено малко. Япончетата може и да се справят, но за по 'снажни' мъжаги едвали ще е удобно за работа.

За свервиза в София съм 100% убеден, че го разглобяват както съм описал.

P.S. Тук снимките са още по-добри: http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=96166.0


Аз го смених и без да свалям жапката и видях доста зор.Също така се наложи да сваля бушоните,вследстие на което сега не мога да управявам другите 3 прозореца от шовьорската врата.Ако някой може да помогне с съвет или трябва да ходя в сервиза?Благодаря предварително.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Юни 2009, 23:36 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 18 Апр 2007, 00:33
Мнения: 316
electriksoul написа:
Също така се наложи да сваля бушоните,вследстие на което сега не мога да управявам другите 3 прозореца от шовьорската врата.Ако някой може да помогне с съвет или трябва да ходя в сервиза?Благодаря предварително.



Пробвай на всяка от трите врати да натиснеш копчето за сваляне два пъти надолу после два пъти нагоре като изчакваш и в двата лучая прозореца да стигне до долния и горния край.

Ако имаш книжката на колата потърси "програмиране" на прозорците. Там е описана тази процедура. Незнайно защо при откачане на акумулатора или бушоните винаги остава останалите прозорци разкачени от шофьорската врата.

Дано да е това.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Юни 2009, 17:06 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Юни 2009, 20:41
Мнения: 9
salle написа:
electriksoul написа:
Също така се наложи да сваля бушоните,вследстие на което сега не мога да управявам другите 3 прозореца от шовьорската врата.Ако някой може да помогне с съвет или трябва да ходя в сервиза?Благодаря предварително.



Пробвай на всяка от трите врати да натиснеш копчето за сваляне два пъти надолу после два пъти нагоре като изчакваш и в двата лучая прозореца да стигне до долния и горния край.

Ако имаш книжката на колата потърси "програмиране" на прозорците. Там е описана тази процедура. Незнайно защо при откачане на акумулатора или бушоните винаги остава останалите прозорци разкачени от шофьорската врата.

Дано да е това.


Да това е:))
Благодаря ти много!И 3-те прозореца се отварят вече,единствения проблем е,че прозореца на шовьора не се отваря и затваря до край с едно докосване на бутона.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Юли 2009, 23:01 
Offline
фен
Аватар
1994 Mazda 121

Регистриран на: 13 Юни 2008, 18:59
Мнения: 135
Местоположение: София/Радомир
salle написа:
electriksoul написа:
Също така се наложи да сваля бушоните,вследстие на което сега не мога да управявам другите 3 прозореца от шовьорската врата.Ако някой може да помогне с съвет или трябва да ходя в сервиза?Благодаря предварително.



Пробвай на всяка от трите врати да натиснеш копчето за сваляне два пъти надолу после два пъти нагоре като изчакваш и в двата лучая прозореца да стигне до долния и горния край.

Ако имаш книжката на колата потърси "програмиране" на прозорците. Там е описана тази процедура. Незнайно защо при откачане на акумулатора или бушоните винаги остава останалите прозорци разкачени от шофьорската врата.

Дано да е това.

Имам същия проблем с Мазда 5 не се отварят трите прозореца от шофьорската врата. Пробвах с другите бутони на вратите два пъти надолу и после два пъти нагоре, но не се получава. А книжката е на немски и нищо не разбирам в нея(освен картинките) :oops:

_________________
Няма лоша марка кола, има кофти майстори.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2009, 11:59 
Offline
фен
Аватар

Регистриран на: 18 Апр 2007, 00:33
Мнения: 316
electriksoul написа:
Благодаря ти много!И 3-те прозореца се отварят вече,единствения проблем е,че прозореца на шовьора не се отваря и затваря до край с едно докосване на бутона.


Koce написа:
Имам същия проблем с Мазда 5 не се отварят трите прозореца от шофьорската врата. Пробвах с другите бутони на вратите два пъти надолу и после два пъти нагоре, но не се получава. А книжката е на немски и нищо не разбирам в нея(освен картинките) :oops:


Писах по темата във форум Мазда 5. http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=15607
Погледнете дали ще ви помогне.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2009, 12:27 
Offline
любител

Регистриран на: 23 Сеп 2009, 13:57
Мнения: 18
Местоположение: София
Tod написа:

ПС Със сигурност в сервиза не свалят лаисната над джапката(два пъти са ми сменяли филтъра в сервиза в Пловдив), незнам колегите защо я свалят


Потвърждавам, че се сменя без да се сваля жабката. Цялата процедура трае около 40 мин.


Върнете се в началото
  Профил    
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2009, 15:10 
Offline
фен
Аватар
2004 Mazda 3

Регистриран на: 05 Авг 2008, 14:32
Мнения: 111
и аз не помня да са ми сваляли жабка при смяна... сега като видях снимки, направо се хванах за главата.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 06 Мар 2010, 17:37 
Offline
фен
2006 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
Аз също потвърждавам, че смяната може да се извърши и без сваляне на жабката. Но е знааачително по-трудно. Достъпа до мястото не е добър и съм заемал какви ли не пози докато го сменя /дори някоя гимнастичка би ми завидяла :D /. Времетраене около час.


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2010, 21:50 
Offline
фен

Регистриран на: 16 Сеп 2010, 18:01
Мнения: 121
А да попитам климатика духа слабо във копето ,а иначе ходих на майстор и ми каза че клематика работи добре,но сигорно му е запушен филтара и затова духа слабо във копето.Дали във филтара е проблема ???


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2010, 22:07 
Offline
фанатик
Аватар
1996 Mazda 323F

Регистриран на: 29 Мар 2008, 20:15
Мнения: 1979
Местоположение: София
amazing424 написа:
А да попитам климатика духа слабо във копето ,а иначе ходих на майстор и ми каза че клематика работи добре,но сигорно му е запушен филтара и затова духа слабо във копето.Дали във филтара е проблема ???

Вероятно да! Като е запушен как да духа през него?

_________________
323F BA 1.8 16V DOHC


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2010, 20:42 
Offline
фен
2006 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
Здравей колега/колежке amazing

Изхождайки от немалкия :oops: ми опит /2 самостоятелни смени на филтър/ лично аз се съмнявам да е от филтъра, но докато не се отвори няма как да разбереш. На какво ли не съм се нагледал по колите, но като цяло филтъра на купето е с доста рехава структура. Представи си нещо като вълнен плат, което само по себе си означава че колкото и да е затлачен от боклуци няма как да не пропуска въздух, още повече че надали системата е толкова добре уплътнена.
Второто което ми идва наум е проблем с клапите. Когато въртиш копчето за промяна на посоката на струята чувстваш ли реална смяна на движението на въздуха през различните клапи? дори на 1-ва степен при мен е доста осезаемо. По скоро според мен клапите са ти блокирали на положение за духане откъм стъклото и за това нечувстваш въздушната струя от въздушните клапи на таблото.
Има нещо, което обаче неразбрах във въпроса ти. Принципно вентилацията ли неработи добре или като включиш климатика, той не охлажда? Мисля, че имаш предвид вентилацията. Но ако климатика неохлажда бъди сигурен/а, че в никакъв случай не е от филтъра, тъй като той се намира преди охладителя на климатика т.е. каквато ти е струята като сила с, такава по сила ще бъде и без климатик.
Поздрави и успех.

P.S. Май не си случил/а на кола без болежки :( И аз съм така чакам мойта да се обади за водна помпа всеки момент. :cry:


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2010, 14:54 
Offline
фен

Регистриран на: 16 Сеп 2010, 18:01
Мнения: 121
Наистина се оказа от филтара :) Доста задръстен беше :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 11 Окт 2010, 17:57 
Offline
любител

Регистриран на: 16 Фев 2010, 17:21
Мнения: 71
Здрвейте,
Днес като си ровех и нет-а, попаднах на много нагледно ръководство как се сменя филтъра на купето на Мазда 3.

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBPYljhZ.pdf

Това PDF-че е от онлайн каталога на MANN (филтри) и доколкото видях има указания за смяна на тия филтърчета за доста марки и модели.
Според линка по-горе смяната отнема 12 минути, не се свалят жабки и половината предно табло, а само двете малки кори и конзолата с бушоните в краката на предния пасажер.
Дано да е полезно :)

Поздрави!


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 12 Окт 2010, 19:25 
Offline
фен
2006 Mazda 3
Автор на темата

Регистриран на: 07 Юни 2009, 00:18
Мнения: 152
Местоположение: София
Ivanhoe74 написа:
Здрвейте,
Днес като си ровех и нет-а, попаднах на много нагледно ръководство как се сменя филтъра на купето на Мазда 3.

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBPYljhZ.pdf

Това PDF-че е от онлайн каталога на MANN (филтри) и доколкото видях има указания за смяна на тия филтърчета за доста марки и модели.
Според линка по-горе смяната отнема 12 минути, не се свалят жабки и половината предно табло, а само двете малки кори и конзолата с бушоните в краката на предния пасажер.
Дано да е полезно :)

Поздрави!


Колега, браво за старанието. Честно казано и с махане на жабка и без съм пробвал и честно казано третият път ще махна отново жабката, защото достъпът е много по-лесен. Пък ако някой от МANN филтри успее да го смени за 12 минути ще го черпя бира :D
Честно казано бих почерпил всеки съфорумец успял за толкова малко :D


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2011, 15:19 
Offline
любител
Аватар

Регистриран на: 05 Юни 2011, 15:07
Мнения: 3
Днес и аз смених филтър за купето. С лаптопа до мен и видето : http://www.youtube.com/watch?v=GKhVXslh6Is + 1 Бира смяната стана за не повече от 30 мин.
Сменяйте смело ... няма нищо сложно!
Дано видеото ви е полезно :)


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2011, 11:52 
Offline
любител

Регистриран на: 26 Апр 2010, 16:23
Мнения: 13
хора не си давайте парите на вятъра!!!!не е нищо особено смяната на тези филтри.вярно че "гъзенето" е малко повече,но пък си спестявате 70-80 лв.Благодаря на всички в тази тема че така подробно са описали всяка една стъпка в смяната на този филтър. =D>


Върнете се в началото
  Профил    
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2011, 23:00 
Offline
фанатик
2006 Mazda 3

Регистриран на: 24 Юли 2009, 20:50
Мнения: 1440
Местоположение: Sofia
skype: infinity_bg
Абе помага си смяната му особено за зимата, че не се запотява толкова стъклото.. :)

_________________
Mazda 3 1.6D chip DigitalTuning Bulgaria, 138 HP, 288 NM, 2006 year, special edition.

https://www.pcloud.com/welcome-to-pcloud/?discountcode=Lc7ABKKflnhqo


Върнете се в началото
  Профил   Виж гаража на потребителя  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
www.mazdabg.com
национален фен клуб